Google+ Followers

Friday, May 11, 2018

UNTUK KEKAL RELEVAN, UMNO MESTI TERIMA KEKALAHAN SECARA TERBUKA. JIKA DIBUBAR. DAFTAR SEMULA KERANA YANG PENTING ADALAH BANGKIT SEMULA..

38 comments:

  1. Bangkit semula tapi mesti dengan pemimpin dan barisan nya yang terdiri dengan orang2 baru.

    Yang tak korap, bukan mata duitan, betul2 ada semangat Melayu yang nak mebangkitkan Melayu.

    Jangan jenis Najib, Dasar Ekonomi Baru pun di ketepikan nya.

    ReplyDelete
  2. Tolong, jangan benarkan pembohong dan penipu pegang jawatan.

    Saperti Tengku Tipu Teuku (nama biasa di Aceh) Adenan, yang kata, sebab orang panggil dia Tengku, dia terima lah.

    Silap silap, bila dia ada kuasa atau pengaruh, di suruh nya Jabatan Pendaftaran kasi dia K/P baru pakai nama Tengku. Penipu.

    ReplyDelete
  3. Susah kd..org dh susah nk percaya umno lagii..lagipun mereka dh tk punya wang lagi utk ditabur..lihat blog pro bn sekarang semuanya sunyi sepi sejak habis pru..dedaq dh takde kerja pun xjalan..kecuali kalau ada pemimpin2 PH terlibat byk skandal rasuah dn sebagainya yg akn hakis sokongan terhadap ph..☺😊😀😁😂😃😄

    ReplyDelete
  4. Daftar dengan nama baru. Umno memang patut dikuburkan kerana tindakan pemimpin sekarang membusukkan tujuan asal penubuhan. Jika digunakan semula, umno akan tetap dituduh seperti sekarang. Kesian kepada pejuang umno yang lama yg berjuang demi agama, bangsa dan negara.

    Pemimpin umno pun tak perlu join bersatu, kerana perjuangan tak sama dengan penubuhan bersatu. Kemasukan mereka akan lebih menjadikan bersatu bertukar kepada perjuangan peribadi. Bersatu perlu anak muda untuk terus kekal kuat dan bertujuan.

    Kuburlah umno kerana memang ia sudah rosak. Ramai dedak akan lari meninggalkan umno menyebabkan umno lemah kerana berjuang tanpa dedak.

    ReplyDelete
  5. "Pada PRU15 nanti semakin ramai orang muda yang akan menjadi ‘First Time Voters’ maka transisi jawatan presiden di dalam UMNO perlu disegerakan dan diberi kepada pemimpin yang muda dan popular di kalangan rakyat."

    PRU14 menyaksikan penguasaan 60 tahun BN berkubur apabila hanya menang 79 daripada 222 kerusi Parlimen, selain hilang penguasaan di beberapa negeri seperti Kedah, Terengganu, Negeri Sembilan, Melaka dan Johor.

    ReplyDelete
  6. Kita harus mengucapkan terima kasih kepada Najib dan Rosmah yang telah menyebabkan rakyat mengundi PH. Mereka juga telah berjaya memusnahkan BN dan Umno dari dalam. Sekalung Tahniah kepada mereka.

    ReplyDelete
  7. Umno adalah wadah perjuangan politik Melayu, bukannya tpt untuk menggemukkan diri sendiri. Yg paling aku benci dan pernah maklumkan di salah sebuah blog, UMNO akan tumbang disebabkan macai yg berada di sekeliling pemimpin UMNO. Setiap masa mengipas untuk sesuap dedak sehingga pemimpin terbuai. Sekarang terimalah padah ini. Jadi, untuk macai di luar sana, jangan menyalak menyalahkan org lain. Salahkan diri sendiri. Sebab korang, org Melayu terpaksa bangkit menumbangkan UMNO walhal UMNO dekat di hati mereka.

    ReplyDelete
  8. Umno joint dengan PH, jadi parti kompenent, ini boleh buat Suara melayu kuat, sebab kita pun faham kita tidak boleh menipu diri kita yg mana sokongan yg kita dapat dari org cina buka lah sepenuhnya utk parti Harapan atau Tun M, tapi sebenarnya ruang untuk org cina lebih berkuasa, ini sama seperti apa yg berlaku ketika PAS bersama dengan pembangkang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah. Tun seorang strategis. Anda akan nampak nanti game plan tun.
      Bila tun ckp dulu nak bungkus UMNO, dia dah buat. Bila dia ckp nk BN bungkus, anda akan lihat, tun akan buat reban baru, byklah burung masuk sangkarnya. Tajamkan pemikiran anda jika hendak membaca game plan tun. Kalau mata anda hanya lihat permukaan sesuatu benda, mata anda belum power. He²x

      Delete
  9. betul kd..aku sedih jgk umno nak kena bubar..walau kita happy ph take over..tapi dlm hati masih umno sebenarnya..marah dan sensara kita tak pangkah bn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn sedih. Ada UMNO version 3 tapi ikut tun sebagai tuan rumahnya

      Delete
  10. Betul walau pru lps aku undi ph tp hati aku masih syg umno..aku undi kerana tun

    ReplyDelete
  11. komen dalam ni semua komen bangang..bila pulak umno nak di bubarkan...bangang bangang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takda orang ajor kau ke? Bila mengharung arus, komen tak selari dengan majoriti di sini, kau kena beri fakta dan hujah bagi mmenyokong pendapat kau.

      Delete
    2. Macai seperti inilah yg menyebabkan UMNO tumbang. Cakap merapu, tak ada fakta. Paksa org supaya percaya. Kesudahannya pemimpin UMNO jadi bangang sebab mempercayai manusia dedak macam ni. Blahlah woiii...

      Delete
  12. Ingat negara memerlukan pembangkan yang berwibawa. UMNO harus cuci puteh s3limut mereka. Yang terlalu kotor harus dibuang saja. Ini memudahkan proses pencucian.

    ReplyDelete
  13. Saya berharap hanya akan ada sistem 2 parti sahaja di Malaysia selepas ini. Iaitu I nama parti shj utk kerajaan dan 1 nama parti untuk pembangkang. Tiada ada perbezaan ras bangsa, agama warna kulit bagi setiap parti berkenaan. Semua orang boleh pilih mana parti dia suka. Harap PAS setuju cadangan ini sebab...... Inilah namanya strategis kalau pas nampak apa yg saya nampak.
    Harap PH boleh cadang dan mulakan. PAS kena ikut tapi belah blok pembangkang dulu pun xpe.

    ReplyDelete
  14. Cantik kan aturan Allah. Tidak ada parti yg dpt majoriti penuh bagi pru14 ni utk kerajaan baru di bawah PH. Semua kena nampak, satu memerlukan satu yg lain. Maka tidak ada parti boleh dakwa dakwi mereka yg hero. Ada sebab tu keputusannya camni. Sebab tu awal² tun ckp, simple majoriti pun memadai dulu sebab tun dah baca politik ni.
    Mahap, byk plak komen. Saya ansur dulu lah. Wasalam

    ReplyDelete
  15. Kita kena ingat yg tun mahathir mewarisi hutang najib bernilai berbillion ringgit..mana nk korek wang sebanyak tu sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajaan tidak akan membazir wang. Banyak juta "saved" dari tidak melayan Mak Badak di Jabatan Perdana Menteri lagi. Takda kena sewa jet sebanyak RM90 juta untuk pergi Turkey dsb nya.

      Rasa nya tak akan ada bayar BRIM lagi dan luluskan pojek itu ini secara rambang. Belanja ikut Bajet. Kurang pendapatan, kurang lah perbelankaan nya.

      Delete
  16. Sori off topic tapi cerita breaking news tadi - Najib kata sori, nak gi "short break' http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2018/05/12/najib-says-sorry-before-leaving-for-a-short-break/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Immigration DG denies Najib, Rosmah on travel blacklist
      The Star Online 1h ago

      Delete
    2. Ini pemimpin yg macai agungkan? Balik2 nak pergi jalan. Menang enjoy, kalah pun enjoy. Last2 kena blacklist. Pada muka. Masa berkuasa, pemimpin PH nak pergi Sarawak pun tak boleh. Sekarang ambik karma kau. Rasa pulak macam mana org lain rasa.

      Delete
    3. Depa ni kerja nye mengelirukan rakyat saja ke. Dah sekarang ada pulak Jabatan Imigeresen 36 minit yang lalu mengata "Najib dan Rosmah baru saja di senaraihitamkan"

      https://www.worldofbuzz.com/najib-and-rosmah-blacklisted-by-immigration-department/

      Delete
    4. Mohd Najib Tun Razak

      @NajibRazak
      Saya telah dimaklumkan bahawa Jabatan Imigresen Malaysia tidak membenarkan saya dan keluarga ke luar negara. Saya menghormati arahan tersebut dan akan bersama keluarga dalam negara.

      11:58 AM - May 12, 2018

      https://www.malaysiakini.com/news/424428

      Delete
  17. Umno tak biasa kalah di.petingkat pusat...agak sukar untuk.bangkit lagi kerana tiada pemimpin yg berkaliber...semua yg ade dah ade rekod kaki songlap...

    Pemimpin muda pon lembik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak angkat kau jd pemimpin pun kau jenis bapuk

      Delete
  18. Nak ambik 8:44 lg tak boleh. Tak ada bakat. Setakat jadi macai, bolehlah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan ke "macai" sebelum ini digunakan utk penyokong kerajaan? Sekarang dah berubah ye?

      Delete
    2. Sekarang dah ubah kepada beruk, tapi aku tak sanggup guna. Jadi aku kekalkan macai. Jgn kecik hati. Tp oleh kerana kau nak sgt lain kali aku panggil beruk, okay ROK?

      Delete
  19. Malaysia akan balik ke zaman sebelum reformasi. Nepotism dan cronyism akan berleluasa semula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana kau tahu? Kau ahlil nujum negara ke?

      Delete
  20. Seronoklah tgk tv1 dan TV3 skrg. Semua berita bersifat melapor bukan bersifat hentam menghentam @ memuja orang. Ini baru pro. Media seharusnya diberi kebebasan melapor secara adil bagi pihak kerajaan dan pembangkang tetapi hujah mesti ilmiah dan fakta bukan tin kosong mcm perangai menteri² dan yb² dulu. Kampungan.
    Harap Malaysia baru, penduduk Malaysia pun ikut berwajah & bernada baru. Raikan perbezaan pendapat tapi tak memutuskan hubungan baik dalam perkara seharian

    ReplyDelete
  21. aku berjiwa biru/melayu...bnyk bloq yg dulu sekapal kemudian setengah berubah arah ikut Tun... Dari Bloq G.A.P semua bloq aku masuk dan baca sambil buat perbandingan... tak tepat kalau aku kata hati admin dah berubah...cuma nadarnya tak sekeras smlm.. mungkin kah teringat kisah lama... hanya tuhan shj yg tahu..

    ReplyDelete
  22. Dinegeri perak, PH mengalukan calon BN untuk bersama PH bagi membentuk kerajaan negeri.
    TETAPI bila 3 adun BN dijohor menyatakan hasrat untuk sertai PH, bermacam2 ayat yang keluar dari penyokong PH supaya tidak membenarkan 3 adun ini sertai BERSATU.
    Antara sebab BN ditolak dalam pru14 kerana sombong dan angkoh. Kini PH yang baru saja beberapa jam bentuk kerajaan sudah mula menampakkan riak mewarisi apa yang BN/UMNO pernah lakukan.
    Sama2 lah berikhtifar dan lapangkan jiwa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Susahlah kalau masih ramai melayu kampungan. Jumud dan lambat memahami perubahan yang ingin dibawa oleh PH.
      Dan berbuih tun ckp, lks ckp, tidak ada politik dendam mendendam. Penyakit ni kalau masih ada kat org kita, kita tak akan berubah².
      Sia² pemimpin menang tapi pengikut masih kalah, berfikiran & berperangai UMNO.

      Delete
  23. Senang jer .. . Kalau rasa calon bn yang menang tu dah terjerat . .. Letak jawatan lah. ... Jangan lak mintak simpati dan mintak dikabelkan .... Dulu kempen bukan main. . . Bukan dendam.. . Tapi perlu ker kesian orang yang dulu bodek pasangan najib .. ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita ni macai politik je. Berhiba duka ke, sombong ke, pendendam ke, x bawak ke mana pun. Sebab pemimpin kena terus ke depan nk betulkan dan majukan negara. Diorang (ph) xde masa nak politicking mcm kita yg kekampungan ni. Bila pemimpin dah berjiwa besar melupakan benda remeh temeh yg Klau nk diungkit, x habis sampai kiamat, apalah kita, dh sesama bangsa dan ugama masih nk ungkit² kutuk². Cubalah ikut perubahan Malaysia baru. Thanks

      Delete