Google+ Followers

Wednesday, June 13, 2018

APA BENTUK KERJASAMA JHO LOW?

Kerajaan sedang memburu untuk membawa balik wang rakyat ysng ducuri,  sebahagiannya dari 1mdb dan Jho Low dikaitkan (?)

Ertinya kalau Jho Low dapat pulangkan satu angka yang manasabah sebagai bentuk kerjasama apakah bermaksud dia akan dibebaskan atau tindakan undang² yang minima,  selebihnya menjadi saksi kerajaan - melepaskan tengkuknya sendiri. 

Dan ada tengkuk lain yang disabit. 

Ada ceritanya di SINI

10 comments:

  1. Yg langgar undang2 mesti dibicarakan...tiada kompromi untuk kerjasama...

    Kerajaan sepatutnye dah memulakan urusan siasat dan merampas kembali wang berjuta2 yg didermakan oleh najib mengikut senarai dlm akuan bersumpah Rafizi Ramli...sekurang2 nye wang ini boleh digunakan untuk bayar hutang 1 mdb ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kbb sungguh gopoh..
      Akuan bersumpah rafizi ramli, org tiada kaitan dgn 1mdb boleh digunakan utk merampas harta?

      Harta diluar negara xboleh dirampas sesuka hati kerajaan msia sebaliknya dirampas oleh pihak berkuasa negara berkenaan dan utk mendptknnya kembali kerjasama undang antara negara berkenaan harus diwujudkan(MLA). AG yg lama menolak permohonan MLA dari kerajaan swiss sebanyak 2x.
      AG yg baru, baru shj menanda tangangi MLA dgn negara berkaitan maka proses perundangan antara 2 negara terlibat boleh dimulakan.

      Delete
    2. Sape kata tiada kaitan dgn 1 mdb?...najib dapat duit yg jatuh dari langit puluhan juta?....

      Delete
    3. Wang diluar negara memang bukan kuasa malaysia untuk rampas...wang dlm negara kerajaan ada juasa rampas melalui siasatan dan perintah mshkamah..

      Delete
    4. Alahai KBB. Apa pyh sgt nk phm. Puasa2 pun emosi xle kawal
      Rafizi terlibat dgn 1mdb?

      Akuan bersumpah rafizi dibawa kemahkamah pun harus dibuktikan.
      Itu yg sedang diusahakan KBB noob oi.

      1MDB bnyk berusuran dgn luar negara.
      Duit yg masuk ke akaun najib dtg dari tanore finance. Bukan syarikat msia. Ada phm?
      Kena establish duit pinjaman dpt dari mana, mengalir kemana dan bagaimana masuk ke dlm akaun najib. Semua urusan tu berlaku di luar negara kecuali akaun najib diambank.

      Yg AG boleh dakwa skrg adlh duit dari src yg mana berpusing dlm negara shj. Itulah yg gani cuba dakwa sebelum dipecat.

      Dh boleh phm?

      Delete
  2. Jho Low Mastermind urusan gadai jual negara. Jib tukang canai lulus, Rossi Riza dan gerombolan songlap.
    Baki wang diproses jadi Taek yg diperap kencing utk dijadikan nakanan ruji macai umnobnpas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taek jho low yg diperap utk ko mkn, ko kuat mkn taek jho low. Taek jho low ngan ko berpisah tiada...kikiki

      Delete
    2. Siasatan tak selesai lagi
      Dakwaan tak buat lagi
      Kesalahan belum dibuktikan di mahkamah lagi
      Hukuman belum dijatuhkan lagi...

      5:09 sedap je buat tuduhan dan hina org
      KD, entry kau sebelum ini bukan main lagi melarang org lain memfitnah dan block komen yg kononnya memfitnah & mencaci maki. Tapi komen Anon kat atas yg jelas menuduh, menghina dan merendahkan orang lain elok je kau publish, sebab ada merit utk kau dan PH kann?

      Rupa sebenar dah terserlah KD.

      Delete
    3. Anon 756, tulisan kau pun aku siarkan..
      Aku ada kepentingan dengan kau ke?

      Delete