Wednesday, June 20, 2018

CALON PRESIDEN UMNO DISEKOLAHKAN..


16 comments:

  1. Cuba check resume Tony dan kuli sebelum make sekolahkan kuli

    ReplyDelete
  2. mungkin peribahasa 'pukul anak sindir menantu' bolih d gunapakai d sini.

    bukan kah brother anwar bin Ibrahim (B.A.B.I) yg mula buat teguran.

    yg sedap nya LGE tlh mengesahkan yg tun m yg minta semua kemungkaran kerajaan lepas d dedahkan.

    kita tunggu saja respon drpd Anwar. bukan ke dah kena checkmate olih menteri kewangan ?

    kesian !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejatuhan KLSE bermula sejak PH menang pru lagi...kejatuhan makin parah selepas jun..hingga kwsp susut nilai lebih 6 billion..

      Puak umno telah menggunakan isu kejatuhan klse membalun PH...bukan anwar yg mula2 buat teguran...pengetahuan kurang tapi berlagak bijak nak salahkan anwar...raman...raman bodoo..

      Delete
  3. KD, tak payahlah sibuk pasal UMNO lagi, mereka dah kalah dan sekarang jd pembangkang di parlimen serta di kebanyakan negeri.

    Baru 2 bulan dpt jd kerajaan, apahal dgn Johore, Melaka, Kedah, Perak serta Selangor? Kalau setakat nk tiru perangai buruk dan tak senonoh UMNO dulu malah lebih teruk lagi, alamat tempah bala nak mampus lah tuu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno masih ancaman kpd PH...masalah mb Bersatu tun akan selesaikan..

      Delete
    2. Umno bukanlah ancaman, tapi macai yg keputusan dedak dan meroyan 24jam adalah merupakan ancaman kepada masyarakat yg bertamadun.

      Muahahahahahahaha...

      Delete
  4. Ketelusan harus diutamakan.
    Zaman jahiliah sorok, kambus,kautim,kaberap sudahpun berlalu.
    Kerja2 busuk merahsia taek adalah ajaran syaitan. Ianya langsung tak melambangkan ciri2 islam.
    Malah ia menghina negara, bangsa dan agama.

    Pemulihan pasti lancar selepas klepetan dikenalpasti,diwar2, dan dibendung.

    Tiada masalah utk korek dan cuci rumah yg sudah dimakan anai2 umnobnpas.

    Hanya yg mereka2 yg berkepentingan yg menentang atau bising.
    Rakyat sudah kenal.

    ReplyDelete
  5. Adekah bursa saham negara lain mengalami penurunan seperti KLSE sejak 9 mei lalu?...kalo dlm beberapa hari yg lepas memang berlaku demikian...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu masa Najib PM, bila KLSE & currency jatuh, Najib jugak cakap mcm yg kau cakap tapi haram kau tak terima. Tapi bila fenomena yg sama berulang malah lebih teruk lagi, kau pulak suruh bandingkan dgn negara lain dgn kata lain alasan kau iaitu ini adalah fenomena serantau dan biasa.

      KBB, udah lah jadi pondan mulut jahat.

      Delete
    2. Negara lain buat election jugak kot dan kerajaan asalnya tewas. Tu pasal bursa saham merekapun down jugak...hahahaha
      Carilah hujah lain utk pertahankan kerajaan ph yg telah merugikan negara berbilion dollar sejak menjadi kerajaan. Kalau penyokong ph cakap je sekali bahawa menteri kewangan malaysia ni bodoh, akan kena potong lidah ke?

      Delete
    3. Hujah lain ye? Okay cam ni... Kejatuhan ini masih rendah berbanding dengan negara2 Afrika.

      Muahahahahahahaha...

      Delete
    4. Kerajaan PH rugi? Logiknya, pelabur keluar, dialah yg rugi. Kerajaan tak rugi. Tp kalau duit rakyat dicuri, itu baru dinamakan rugi. Kalau tak faham jugak, sah bangang.

      Muahahahahahahaha....

      Delete
    5. 11:57. Kau bnyk. mkn TAHIK kau sndri sbb tu kau bodoh tak tau apa2 tentang stratejik pelaburan. Kalau kau faham kau tetap jugak bodoh kuat mkn tahik. Muahahahahahahaha....

      Delete
  6. Kata Nsjib

    Tentang skandal 1MDB:

    “Saya tidak dapat manfaat daripada 1MDB, kerana saya percaya 1MDB diwujudkan untuk melakukan sesuatu yang baik untuk negara.

    “Kalau saya tahu akan berlaku penggelapan dana, jika saya tahu tentangnya, saya akan bertindak.”

    Tentang sama ada dia salahkan masalah di syarikat itu pada lembaga 1MDB:

    Tapi kenapa najib takut buat bantahan kpd DOJ?..

    ReplyDelete
  7. Menteri kewangan mulut bau bangkai
    Bila Anwar tegur dia marah
    Tengok apa dah jadi?
    Akibat mulut bangkai menteri kewangan
    Kwsp dah hilang 6 billion dlm masa tak sampai 2 bulan biawak ni jd menteri kewangan.
    Itu baru kwsp, lain2 agensi belum kira lagi.

    Wooi menteri kewangan biawak mulut bau bangkai, bila kau buka mulut je, klse jatuh. Baik kau diam atau pi jaga kandang babi.

    ReplyDelete