Tuesday, June 26, 2018

KENA REDHA KENA TERIMA HAKIKAT, MAHATHIR DAN KERAJAAN PH MAKIN MANTAP..



Secara timingnya,  Anwar will b the nex PM InsyaAllah, aamiin.. 

Kabinet hampir lengkap selepas di perkenan.  Sedikit kesilapan sana sini sang Menteri adalah lumrah tetapi akan terus dipantau rakyat secara langsung kerana umno masih kucar kacir dan bergelut kuasa sesama mereka. 

16 comments:

  1. Hehe....PH makin mantap...?!#
    Macam time bomb ajer...
    PH akan hancur bila Madey dh tak ada.
    UMNO nampak ok...sebab byk belajar dari kesilapan...UMNO akan bangkit.

    Menteri PH ramai tak tahu buat kerja.
    Orang biasa kata " tak competent"

    ReplyDelete
  2. umno kucsr kacir ke atau pH ug dan nak haru biru dan cirit birit .. kah kah kah... kunci clamping dah jumpa ka belom..??

    kah kah kah kah...

    ReplyDelete
  3. Bukan saja mantap KD, rakyat juga semakin selesa bawah PH. Nampaknya BN yg tgh nazak tu tak ada harapan untuk menggulingkan kerajaan ini dalam waktu terdekat.

    ReplyDelete
  4. Kalo tak kucar kacir pon umno tetap lemah...tak ade pemimpin yg berkaliber lagi dlm umno...siapa pon yg pimpin umno tak mampu pikat rakyat malaysia lagi...

    Ku li tak boleh handle isu kronik kerana sifatnye yg suka play safe...Zahid cakap jer berdegar2 tapi suka kejar kekayaan...kesusahan rakyat tak dipedulikan langsung.....KJ gila kuasa tapi tak ade visi memaju dan mensejahterakan negara..TN 50 pon hanye khayalan..

    ReplyDelete
  5. Oooh...sedikit kesilapan adlh lmrah..Ahmad Maslan kena maki hamun kaw kawa..kena pindah kementerian..Najib jadi PM Kangkung...

    Bila time PH...yg silap itu LUMRAH??????.

    Bersyukurlah...masih hidup dan sehat. Dosa2 pengsekutuan kamu sebar fitnah dan menyebabkan kerajaan islam tumbang...kamu kena jawab dengan semua ummah islam sekarang dan akan datang...

    Tahniah KD...anda berjaya join Iblis Laknatullah dan sekutunya utk ditempatkan di neraka jahanam.

    Syabas!!!

    ReplyDelete
  6. Isu dan masalah tetap akan sentiasa ade...menteri2 baru akan di pandu oleh tun yg sudah berpengalaman...menteri baru akan dapat sesuaikan diri..pimpinan kerajaan PH sudah nampak hala tuju...yg kutuk kerajaan baru hanyelah umno dan lokman adam...rakyat tak ade keluhan tak puashati sangat kpd kerajaan....

    Lepas pru Harga minyak kekal tak naik...harga barang di pasaraya stabil....selamat...bulan ni bayar insuran kereta 1000 ringgit...selamat 60 ringgit...boleh beli barang keperluan dipasaraya...selamat lagi 3,60...RM3.60 boleh isi minyak lebih dari 1.5 liter...boleh pandu kereta lebih 20 km...legaa dan selamat...

    Jalur lebar akan turun 25% akhir tahun ni..jimaat..

    Kalo umno menang peninglah kepala poket kering tanggung najib nak bayar bunga hutang...

    ReplyDelete
  7. Pundek lu la mantap.. 1MDB dulu kata banyak scandal, kenapa Tak tutup.. pantat mak lu...

    ReplyDelete
  8. Jilat la jgn Tak jilat. Baru sebulan Bahasa mandarin'dh bermaharaja Lela.Ekonomi Dan saham merudum. Itu pun kejayaan jugak. Ekeke. Jilat bang jgn Tak jilat.


    ReplyDelete
  9. Your comment will be visible after approval.. pundek lu.. Ada brani ka..

    ReplyDelete
  10. Redha ajelah, nk buat camane. Ekonomi makin teruk ke, pasaran saham merudum ke, harga barang tak turun ke, vincent tan dpt 1 lg lesen judi ke, ecrl tak jadi batal malah tambah kos ke, tol sikit tak turun harga ke, harga minyak tak jadi RM1.50 ke, atau manifesto PH tak dapat dilaksanakan keseluruhannya ke kita kena redha. Inikan kerajaan yg kita pilih, kita undi. Semua yg negarif kat atas tu menunjukkan bahawa kerajaan kita ini makin mantap, makin berjaya dan makin kuat. Alahhhh...sikit² gaduh antara parti dlm PH tu biasa je, pm kita kan educated. Setakat pemimpin² uneducated berbalah senang aje meleraikannya. Semoga malaysia makin makmur.

    ReplyDelete
  11. Wartawan mula 'berkampung' di Langgak Duta, spekulasi Najib akan ditangkap

    Ramai wartawan mula berkumpul di Jalan Langgak Duta kerana terdapat ura-ura bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak akan ditangkap di kediaman peribadinya itu hari ini.
    Kira-kira 30 wartawan kelihatan berjaga-jaga di persimpangan berhampiran rumah Najib yang dihalang daripada dimasuki dengan garisan polis berwarna kuning.
    Empat anggota polis dipercayai daripada Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sentul juga dilihat berjaga di pintu masuk tetapi ia merupakan pemandangan biasa semenjak BN yang dipimpin Najib dikalahkan pada PRU14 bulan lalu.
    Bagaimanapun, setakat jam 9 malam tadi tidak ternampak kenderaan polis mahupun pelawat yang memasuki atau datang dari rumah Najib.
    Beberapa orang pemberita berkata, mereka telah diminta untuk bersiap sedia di Langgak Duta disebabkan para penyiasat akan menyiapkan siasatan ke atas skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dalam sedikit waktu lagi dan pihak berkuasa dijangka menangkap Najib dalam masa terdekat.
    Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata pasukan penyiasat kini 'memiliki kes yang hampir sempurna' terhadap suspek utama skandal 1MDB, lapor Reuters pada 19 Jun lalu.amai wartawan mula berkumpul di Jalan Langgak Duta kerana terdapat ura-ura bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak akan ditangkap di kediaman peribadinya itu hari ini.
    Kira-kira 30 wartawan kelihatan berjaga-jaga di persimpangan berhampiran rumah Najib yang dihalang daripada dimasuki dengan garisan polis berwarna kuning.

    ReplyDelete
  12. Anwar hargai ziarah Dr Mahathir
    Jun 26 2018 / Keadilan Daily
    Ketua Umum KEADILAN Datuk Seri Anwar Ibrahim berterima kasih kepada Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad kerana meluangkan masa untuk menjengah beliau di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PMUM) semalam.

    "Terima kasih dari saya dan (Datuk Seri Dr Wan) Azizah atas kelapangan masa Tun Dr Mahathir berkunjung menziarah saya di PPUM tatkala saya menerima rawatan.

    "Meski terkekang jadual yang padat, kami bersyukur atas keprihatinan beliau. Semoga Allah mengurniakan kemudahan & kesihatan yang berterusan," kata Anwar menerusi Facebook.

    Anwar dikejarkan ke PPUM kerana kesakitan di bahu serta bahagian belakang selepas pulang dari Turki pada 23 Jun lalu.

    Kunjungan Anwar ke Turki sebelum itu adalah atas undangan Presiden Recep Tayyip Erdoğan.

    ReplyDelete
  13. Justo disoal SPRM lebih 5 jam
    27 Jun 2018, 8:26 pagi (Dikemaskini 27 Jun 2018, 9:22 pagi)

    A A
    Bekas eksekutif PetroSaudi International Xavier Andre Justo menghabiskan masa selama lima jam ditemuramah oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) semalam berkaitan siasatan terhadap 1MDB.

    Menurut The Star, warga Switzerland itu berjanji untuk terus membantu Malaysia dalam segala cara, termasuk memberi keterangan dalam perbicaraan di sini.

    "Anda memerlukan orang seperti saya, yang tahu kronologi peristiwa dengan baik dan individu yang terlibat dalamnya, untuk menapis data.

    "Terdapat maklumat yang sangat penting seperti dokumen urus niaga yang berguna untuk siasatan, serta mesej peribadi antara kakitangan yang kita tidak perlukan," katanya.

    Maklumat itu berkaitan tugas Justo dengan PetroSaudi dan 230,000 e-mel yang diperolehnya sebelum meninggalkan syarikat pada tahun 2011.

    Justo akhirnya menyerahkan e-mel itu kepada editor Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown dan seorang pengamal media dari Malaysia dalam usaha mendapatkan semula sejumlah AS$ 2 juta yang dihutang oleh bekas majikannya.

    Berikutan itu, laporan mengenai AS $ 1 bilion yang dilaburkan oleh 1MDB mula terbongkar, termasuk AS$ 700 juta yang diseleweng dari usaha sama dengan PetroSaudi, yang mencetuskan siasatan mengenai perjanjian itu.

    ReplyDelete
  14. Ku Li: Umno rosak teruk akibat politik wang
    26 Jun 2018, 8:47 malam (Dikemaskini 26 Jun 2018, 9:19 malam)

    A A
    Calon presiden Umno Tengku Razaleigh Hamzah berjanji untuk menghapuskan politik wang daripada parti itu.

    Beliau menjelaskan kerosakan yang dibawa amalan politik wang terhadap Umno dalam wawancara bersama stesen radio BFM hari ini.

    Anggota Parlimen Gua Musang itu berkata ada antara ketua Umno bahagian yang menyalahgunakan hubungan mereka dengan kakitangan kerajaan negeri atau persekutuan, seterusnya mengekalkan kedudukan mereka malahan enggan memberikan peluang kepada pemimpin muda parti itu.

    "Ia telah merosakkan parti dengan teruk sekali kerana kami tidak mempunyai barisan pengganti.

    "Sebelum ini, saya masih ingat lagi bagaimana saya dan teman-teman (diberi peluang memimpin) semasa zaman Tunku Abdul Rahman dan Tun Abdul Razak Hussein," katanya kepada BFM.

    Orang tengah jaja kontrak

    Beliau berkata 'orang tengah' ini tidak ada kepakaran selain 'menjaja' sehelai kertas kepada sesiapa yang mahu membeli kontrak yang didapatkannya, suatu hal yang menurut ketua Umno bahagian Gua Musang itu sebagai tidak berguna kepada parti dan individu berkenaan juga.

    "Ia tidak membantu orang ini dalam jangka masa panjang kerana dia tidak mendapat tambahan pengetahuan atau kepakaran selain menjaja kertas atau kontrak hanya untuk imbuhan yang sedikit yang tidak akan bertahan lama, kerana dia akan berbelanja untuk mendapatkan dukungan penyokongnya," katanya.

    Semasa berkempen bagi pemilihan Umno kali ini, Ku Li berkata beliau mendapat tahu terdapat perwakilan yang menolak tawaran wang sementara ada pula yang menerima wang tanpa sebarang janji sokongan.

    "Jadi terdapat kesedaran umumu bahawa politik wang tidak bagus untuk mereka dalam jangka masa panjang dan saya fikir ia pelajaran yang baik ketika tempoh berkempen ini.

    Golongan muda ambil alih kepimpinan

    ReplyDelete
  15. Umno guna wang untuk dapat kuasa politik....Guna kuasa politik untuk dapat wang lebih besar..

    Itulah visi dan misi pemimpin umno...slogan umno bela melayu untuk capai cita2 peribad sejak dari dulu sekarang hingga selamanye..

    ReplyDelete
  16. saya masih ingat lagi keadaan 'huru hara' semasa kita berpindah drpd lapangan terbang subang ke KLIA. pengalaman yg serupa d alami apabila HK memindah kan lapangan mereka drpd kai tak airport ke chek lap kok airport.

    bayangkan lah. selepas mengadakan latihan n 'dry run' selama lebih drpd satu bulan, masaalah yg terpaksa d atasi masih 'overwhelmed d syetem'.

    begitu lah juga kerajaan PH yg terus kena deliver from day one tanpa betul2 bersedia. Namun mereka tlh melaksana kan amanah dlm suasana 'hostile' (well most of it) dgn tabah.

    saya tlh melihat senarai penuh nama2 yg terkandung dlm cabinet tun m n saya amat rasa teruja.

    they r d cream of PH leadership n saya amat yakin yg mereka akan 'out perform' their predecessor. Insya'allah.



    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...