Saturday, June 16, 2018

NAK JADI PRESIDEN, JANGAN HARAP DIBERI LALUAN..

Ku li sah bertanding.

UMNO memerlukan perjuang dan penyelamat untuk menjadi pembangkang,  bukan pembangang yang kuat.

UMNO mesti lebih bersih dar PH dan PAS,  jangan pilih,  kena buang pendedak dan pecacai. Jika tidak,  umno mungkin perlu puluhan lagi tahun untuk mendapat kepercayaan melayu dan rakyat.

Mereka yang masih berfikiran Najib masih bersih,  perlulah menyokong,  memberi undi dan menenangkan Zahid. 
Jika Ku Li menang, najib akan seperti jatuh ditimpa tangga,  dia akan menjadi sah sebagai penyebab dan faktor tunggal BN kalah PRU14.

2018-2023 adalah tahun² satu demi satu pemimpin umno akan diseret ke mahkamah dan mungkin juga rayuan demi rayuan, tangguh demi tangguh akan menjadi proses untuk tempoh tersebut.

Satu proses pembersihan yang baik dan sihat untuk umno.

Singkirkan pecacai yang tiada hujah,  yang sarat dengan maki hamun,  yang dengki dan busuk hati pada Tun.


23 comments:

  1. Apa nii kd..bangla dimana2 sekarang..lps sembahyang raya bdrsepah puak diaorang..mereka jln kaki dilorong laluan motor tanpa hiraukn keselamatan..walaupun dh di hon tapii buat bodo saja..

    ReplyDelete
  2. Ingat komen dh open..lupanya blm..

    ReplyDelete
  3. Umno yg nak pilih presiden..kd yg kalut pe hal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku cuma beri pandangan supaya melayu umno bangkit semula dari kebangsatan di era najib.

      Delete
    2. Dpd buang karen kacau pemilihan umno, baik kau prihatin dgn kabinet ph yg masih tak sempurna. Mcm kekurangan calon yg educated. Ahli parlimen ramai tp...paham² ajelah. Ramai taraf uneducated terutamanya mp ph berbangsa melayu. Tapi tak apa, ada beberapa yg berbangsa malaysia yg ada degree, sebagai alternatif jika melayu dah pupus.. So kd, jgn la menyibuk sgt pasal umno yg nak padam tu. Sambil² tu perhati juga sama ada pak menteri cakap benar bahawa harga barang dah turun 20-50%. Ini nak mengulang ckp menteri lama yg pantau harga barang pakai air jampi dalam mangkuk. Nanti tak pasal² menteri tu kena carut free...

      Dpd asyik cerita membangsatkan bekas pm, baik giatkan usaha supaya menteri² skrg tidak menjadi bangsat pulak... Ciri² tu dh mula nampak walaupun baru sebulan lebih jd kerajaan..

      Delete
    3. 2023 ku li dah berumur 86 tahun..

      2028 ku li dah berumur 91..

      2033 ku li dah berumur 96..

      Carilah orang lain..

      Delete
    4. Ada 1 mentri culinary diploma ke sijil jaga kapal perang. Banding dgn yg lama law graduate from london university. Ada lg 1 mentri degree celop a.k.a. beli kot. Banding dgn yg dulu, master in inter-faith from U.S.A. Apa nak jadi politikus kera.....ni.

      Delete
    5. Its ok, asal jangan pandai menyamun duit rakyat

      Delete
    6. Yg educated dan berdegree dah terbukti kuat menyamun dan menyokong penyamun....

      Delete
    7. PM yg dulu tu educated ke? Lulus universitikah dia?

      MB Kedah dulu tu educated jugak ke?

      Macai yg menulis kat atas tu educated jugak ke?

      Tp yg paling kesian, org educated kalah di tgn org yg tak educated.


      Muahahahahaha.... Kikikikiki

      Delete
  4. Kalau umno terus bongkak dan takbur, cthnya menemplak kadir jasin yg memberi pandangan sbg bekas tokoh umno, umno akan terus mundur.mereka seharusnya sedar org melayu jatuhkan umno sebab kemungkaran najib, org melayu masih sayang pada umno. Sbb tu x umno masih ambil tahu pasal umno. Nampak seperti umno tak pernah sedar diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khutbah raya ada disebut; menang atau kalah tak penting tapi samada mengamalkan ibadah ikhlas kràna Allah. Lagi 1, nak mengadu apa pon dan minta pertolongan kpd Allah shj. Manusia tak penting pon.
      2. Apa pon yg dilakukan niat adalah penting. Kalau org yg kasi nasihat tu, niat dan akhlak orang tu suapect, abaikan je. Berdoa lbh penting dr dengar nasihat manusia yg blm tentu keikhlasan nya.

      Delete
  5. Najib tak bertanding presidenpun, apahal kau meroyan kd. Baik kau ulas knp ringgit skrg dh melepasi rm4 bagi 1 dollar? Sbb menteri kewangan dan pm malaysia ni amat bijaksana, bijaksini dan bijaksitu ke..
    Nak selamatkan malaysia ke nak haranapkan malaysia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib dinilai 10 tahun, tak ok, singkir..

      PH baru sebulan, 99% masih warisan najib..

      Kalau rasa tak ok, buat catitan, sabar sikit 2023 bukannya lama pun

      Delete
    2. Kikiki..
      Cacai najib meroyan.
      Kalau ikhlas menyokong umno, ku li atau zahid hanya pilihan.

      Tapi kalau cacai najib, tiada zahid melingkuplah najib. Dgn hishamuddin sudah menarik diri. Rahman dahlan dan salleh keruak akan kelongkang jua jika ku li menang. Hilanglah hulubalang najib

      Delete
  6. Melihat keadaan UmNo hari ini saya percaya bahawa Ku Li akan kalah di tangan Zahid.

    Sebab UmNo di era Najib sudah menganut fahaman Cash Is King. Sesiapa sahaja yang datang selepasnya takkan dapat mengubah mahupun mengubati sakit UmNo ini.

    Tengku Razaleigh hanya ada idealisme semata-mata dan bermula dari era Najib idealisme adalah satu idea yang pelik di dalam UmNo, dan yang berkuasa adalah wang.

    Selepas era Najib UmNo benar-benar tak mampu dipulihkan dari dalam lagi.

    Ku Li akan menyedarinya tak lama lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasanye akar umbi umno dah sedar cash is not always the king...itu punca ramai yg merayu tg razaleigh bertanding kerana wak Jahid di lihat tidak berwibawa dan mewarisi sifat cash is king...wak Jahid jugak di lihat tiada visi untuk umno dan malaysia...

      Bila banyak komponen BN dah kluar dan yg ada tinggal nyawa2 ikan umno ada harapan jadi pembangkang seumor hidup..

      Delete
  7. Elok ahli UMNO pilih Zahid Hamidi jd Presiden UMNO, biar cepat sikit jd bangkai.
    Nazri Aziz jd timbalan Presiden. Biar umnU terus pupus.

    ReplyDelete
  8. Aku dh ckp dulu kd..tun perlu lps jawatan utk beri laluan pada anwar secepat mungkin..dari kenyataan anwar yg terbaru seolah2 beri signal akn keretakn dlm ph..tun perlu akur walauapaun alasanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro..Tak usahlah suka buat andain yg negative...keadaan sekarang nampak makin teguh...

      Delete