Sunday, June 24, 2018

HELLO LIM KIT SIANG, JANGAN SEBOK PASAL SITI KASSIM...APA KOMEN TENTANG PENGKHIANAT BAHASA KEBANGSAAN...



Siti kassim seorang lawyer,  dia uruskan sendiri.

Isu lebih besar,  pengkhianat bahasa kebangsaan.

29 comments:

  1. Itu dah ada dlm agenda mereka la kd. Tak pernah ambik tahu pasal dap ke? Tun sendiri pernah menggelar dap anti melayu, anti islam dan rasis. Sokong dap bermakna sokong agenda mereka. So, nak kena tarik hand break ke? Selesaikan apa yg korang telah mulakan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapak segala pengkhianat adalah najib, kalau bukan sebab najib Ada ke tun perlu kerjasama dgn dap. Penyokong bapak segala pengkhianat pula umno, macai Dan pas. Klau dari awal najib disingkir oleh umno adakah Lim guan akan jd menteri. Umno pun Tak akan kalah.

      Delete
    2. Hello, kalau ni lah hujah ko, ko baca plak hujah aku. Kalau bkn sbb Tun yg paksa pak lah letak jawatan, najib xjd pm. So sape punca?

      Delete
  2. Pengkhianat bahasa ialah umno. Dari dulu tak bertegas soal ini. Cuma jadi retorik politik. Kalau selama 61 tahun memerintah umno berusaha memperkasakan bahasa kebangsaan mcm di Indonesia, soal ini dah lama selesai. Ada yg nak membantah? Sila bagi fakta dan bukannya maki hamun macam macai terlepas kuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry to say. Jawapan paling bongok dlm pengkhianatan bahasa melayu oleh lge. Lge yg jd pengkhianat tp umno juga yg ko petik nama. Bangang biar bertempat. Blogger kd sendiri dh bengang dgn ah beng anak beranak, ko lagi nak salahkan umno. Ubah sikit skru kt otak ko tu supaya wayar tak tersepit. Balik² salah umno. Bodoh!!!

      Delete
    2. Anon 10:40 Mengapalah bengap/bongok/mengong benar dia ni. Ini isu penggunaan BM dlm urusan rasmi kerajaan yg termaktub dlm Perlembagaan bukan dlm manifes"tomato". Masa angkat sumpah jawatan kata: Akan pertahan perlembagaan...kepala atuk LGelah

      Delete
    3. Pulak dah....macai macai...

      Delete
    4. Dah tak payah sibuk pasal umno ttg isu bahasa ini..

      Umno tidak lagi memerintah.. yg memerintah kini adlh PH..

      Maka, mana yg salah kita perbetulkan.. mana yg betul kita teruskan..!

      Dlm hal ini.. BAHASA MELAYU BAHASA KEBANGSAAN!

      HARUS DIMARTABATKAN DALAM APA JUA KEADAAN SEKALI PUN..!!

      Delete
    5. Jgn berfikir sebagai pembangkang... udah menang n tak perlu dah cari salah sape pun... umno dah jd pembangkang n bukan sebahagian pemerintah dah.. sekarang peranan pemerintah utk memperkasakan bahasa melayu..

      Delete
    6. Senang je jd kera jaan PH, apa je isu, apa je masalah, salahkan UMNO. Kera.

      Delete
    7. Memang umno salah dalam soal bahasa. Masa Tunku nak longgarkan syarat bahasa utk kerakyatan kenapa puak umno diam? Sekarang dah 61 tahun baru nak menyalak kata orang bodoh, padahal awak sendiri yg bongok.

      Delete
    8. PH dah memerintah ..so pecat sahaja LGE..dimana bumi di pijak disitu langt di junjung..

      Ini bukan hongkong bodoh punay PH..jgn petik lg UMNO..LGE yg cari pasal..

      Delete
  3. Alahai ..sibuk pasal bahasa .. Yang bahasa inggeris diorang selalu guna tu bahasa APA .. Banyak isu penting lagi ... Kes dadah ke ...

    ReplyDelete
  4. Saya fikir LGE mula tetiba terfikir nak guna bahasa Mandarin sebagai ransom kepada Tun kerana enggan melantik sepupu dia dalam Kabinet.

    Agaknya LGE fikir Tun akan mengalah dan demi untuk mententeramkan perasaan orang Melayu, Tun akan terpaksa bersetuju utk turuti kehendak LGE dan akan masukkan juga Nga ke dalam Kabinet. Dan selepas itu barulah LGE akan berhenti guna bahasa Mandarin dalam urusan Kerajaan.

    Kalau betullaa telahan saya ni, nampaknya LGE masih teramat mentah dalam politik. Dia masih belum kenal Tun. Sebab tu Kit Siang tak masuk campur dalam hal ini. Pertahankan anak dia pun tak. Kit Siang teramat kenal Tun. Dia tahu, sukar utk menang bila bermain 'catur politik' dengan Tun.

    Kita tunggu dan lihat perkembangan seterusnya.

    Students of political science! I suggest you all watch carefully how this issue will be resolved and read between the lines carefully... really carefully.

    ReplyDelete
  5. semasa khaan BN memerintah tiada kenyataan akhbar secara rasmi mengunakan bahasa mandrin ini fakta bodoh walau bahas lain boleh digunakan

    ReplyDelete
  6. Apa-apa pun dalam soal agama, bangsa (termasuk bahasanya) dan negara kita jangan bertelagah dan mesti beri keutamaan. Kalau perlu terajang, kita terajang saja, tak kira apa partinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju! please cari titik persamaan antara kita semua Melayu Islam Tanah Melayu..
      yang petik nama UMNO tak tentu pasal tu munking dah mentekedarah BABI dan ARAK secara sedar.. sebab itu hati telah BUSUK MATI!

      Marilah kita betulkan kesilapan. Risau bila berubah kerajaan.. bukan senang nak tadbir negara yang dikelilingin bangsa PENDATANG!

      Delete
    2. Pasal bahasa kau riuh rendah macam babi pecah kandang. Kalau pasal MCA sound Jabatan agama Islam kenapa korang diam?

      MCA Warns Terengganu's Islamic Enforcers To Not Abuse Powers To Ogle Bikini-Clad Tourists.

      Tu tajuk besar hari ni... Pi lah sound MCA, sekutu rapat UMNO. Atau dengar MCA korang teruss mati kutu. Dasar pemakan dedak.


      Delete
  7. Wak Jade pun khianat.
    Sudah la tak boleh baca tutur english-terabor mcm taek, pun masih nak menunjuk.
    Depan khalayak dunia di UN pulak tu.
    Pegang kuasa 60 tahun jadi barah reput.
    Memang melayu cop umno dgn pas ni bangsa tak tau malu.
    Klepet itu suci.l,imam pun boleh dhobi...janji melayu ,takpa kira ok.
    Disemua negara bukan islam , org islam bahagia dan berkembang.
    Disemua negara islam , org islam bergaduh dan tidak berkembang.
    Umno dan Pas sudah tidak releven. Tak suka? Boleh angkat kaki, get out !!!
    Ptuii. Meluat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko mengarut apa ni..ingat sume org pikir macam otak ko pikir. Lain org, lain cara berfikir. Terimalah perbezaan tu. Bg ko xrelevan tp bg org lain mgkin relevan. Xboleh lah paksa org terima sume pendapat kita.

      Delete
  8. Saya memang tak suka siti kassim tapi dlm kes ini saya kira polis berrindak melulu hasil laporan ibu budak anak guam siti...

    Polis sepatunye siasat dulu siti...sekarang polis yg malu..jamal masih gagal ditangkap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia pun tak suka dgn ko kerana ko bapok tua bodo yg suka diliwat suka sama suka.

      Delete
  9. Isu ahasa kebangsaan serah kpd tun selesaikan..

    ReplyDelete
  10. Wow, dalam isu ini pecacai umno tak marah pada lim guan eng???

    ReplyDelete
    Replies
    1. kd ko ni wayar putus ke
      yag komen marah limg gine eng tu puak ph ke?

      yangaku tau puak ph dh tenggelam enak makan hidangan berperisa babi dalam otak mereka.. sehingga kebencian pada umno melahap kepada menghancurkan bangsa dan Agama sendiri

      Marah Nyamuk Bapak Kelambu.. pastu makan babi..
      mula meracau sewel salah kelambu lain...

      ko bukan makhluk yang ikhlas kd. ko hanya pemakan dedak haiwan.. sebab itu ko tak pernah dihormati.

      Delete
    2. KD, kalau kau ckp pasal pengkhianat bahasa kebangsaan, aku tetap ckp umno. Selama 61 tahun merdeka, apa yg dia org buat? Padahal Indonesia boleh bertegas dlm isu ini, sebaliknya umno lembik mcm tahi. Sekarang, bila LGE siarkan petikan dalam bahasa Cina dia org semua menyalak mcm anjing. Sedangkan selama ini pemimpin umno pun malu ckp Melayu. Puihhhhh...

      Delete
    3. Mmg kami tak marah, malah kami sokong dgn sepenuh jiwa dan raga sbb lge adalah pojaan KD serta menteri pertahanan Malaysia. Kalau kami marah, nanti menteri hantar kereta kebal, kapal selam serta F16e hancurkan kami

      Delete
  11. 1.23

    isu bahasa kenangsaan bio tun yg selesaikan.. dah ilang akal ko

    tun pejuang fundmentalis islamic state dan pejuang Islam Madani mana ada bonyi bonyi lag bab bahasa dan islam .. 2 eko tu telo dah kena clamping kat top dog


    kah kah kah kah.. telo kena clamp.. kah kah kah..

    ReplyDelete
  12. To be fair harap2 anak karpal singh pula buat statements dlm bahasa Bengali, MP India buat statements dlm Tamil, Kadazan dlm bahasa Kadazan, Iban dlm bahasa Iban, org Asli dlm bahasa mereka dan seterusnya... Ini semua adalah pilihan anda pengundi PH, tiada lagi kena mengena dgn UMNO. Kepada 10:40 tak usahlah menyalahkan org lain, pilihan anda telah pun menjadi kerajaan!

    ReplyDelete