Thursday, June 28, 2018

UNTUK MENUTUP 1 PEMBOHONGAN KENA CIPTA 10 PEMBOHONGAN DAN UNTUK MENUTUP 10 PEMBOHONGAN PERLU PULA 100 PEMBOHONGAN..

Kalau dah tertangkap sekali dua bohong,  tunai saham unit.. Saya sign tapi saya tak tahu...memang kaki kencing,  siapa lagi nak percaya... 





X
Vedio tak ada kaita dengan tajuk di atas xixixixi

14 comments:

  1. Amar Singh: Apa lagi Najib nak?
    Faisal Asyraf & Annabelle Lee

    28 Jun 2018, 3:28 petang (Dikemaskini 28 Jun 2018, 3:48 petang)

    A A
    Senarai penuh wang tunai dan barang rampasan dari premis dikaitkan dengan bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak telah diberikan kepada penghuni tempat masing-masing, kata polis.

    Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Datuk Seri Amar Singh Ishar Singh menafikan dakwaan Najib bahawa pihaknya tidak mendapat senarai lengkap barang rampasan daripada pihak berkuasa.

    Najib juga mendakwa tidak dibekalkan dengan gambar barang-barang rampasan.

    “Senarai dah bagi pada tuan rumah. Semua tempat yang kita geledah ada bagi senarai penuh.

    “(Ia) diberi pada orang yang ada di rumah itu. (Senarai) telah diberi semua pada mereka. Apa lagi dia nak?

    “Diberi pada semua yang ada penghuni. Kalau ada pekerja kita bagi pada pekerja,” katanya kepada Malaysiakini.

    ReplyDelete
  2. Kaki klentong sampai bila pon dan dimana pon tetap klentong...kalo tak klentong rasa susah nak jelaskan isu..

    ReplyDelete
  3. IGP rubbishes Najib’s claim of ‘subjective, unrealistic’ valuation
    Bernama

    Inspector-General of Police Mohamad Fuzi Harun. (Bernama pic)

    KUALA LUMPUR: Inspector-General of Police Mohamad Fuzi Harun today brushed aside claims by Najib Razak that the valuation of items seized from premises linked to the former prime minister was “subjective and unrealistic”.

    “The valuation of the (luxury) items was based on the assessment of experts who know their true value.


    “We were assisted by experts on the brands of items seized, and the police were not involved in determining the value of the goods,” he told reporters after an event at Bukit Aman here.

    This followed Najib’s claim in an interview with a news portal yesterday that the RM1.1 billion valuation for the items was “subjective and unrealistic”.

    On Najib’s request to view the seized items, Fuzi said the police had no issue with this if the need arose.


    Yesterday, Commercial Crime Investigation Department director Amar Singh announced that the total value of items seized from six premises linked to Najib on May 16 and 17 was between RM900 million and RM1.1 billion.

    ReplyDelete
  4. UMNO perlu minta maaf kepada rakyat Malaysia - Ku Li
    Tarikh kemaskini: 27/06/2018


    BUTTERWORTH, 27 Jun (Bernama) -- Calon Presiden UMNO Tan Sri Tengku Razaleigh Hamzah akan menganjurkan UMNO untuk meminta maaf kepada rakyat Malaysia atas kegagalan menunaikan tanggungjawab dengan baik sehingga mengalami kekalahan teruk pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14) yang lalu.

    Ketua UMNO Bahagian Gua Musang itu berkata perkara itu akan dilakukan sekiranya beliau dipilih menjadi presiden UMNO.

    Katanya beliau mahu menganjurkan UMNO di semua peringkat cawangan dan bahagian untuk meminta maaf kepada rakyat supaya parti itu dapat mendekati semula rakyat sekali gus mengajak mereka kembali bersama UMNO.

    "Saya nak menganjurkan kita minta maaf dengan rakyat Malaysia atas kesilapan kita kerana tidak menyempurnakan tanggungjawab sebagai amanah sehingga menyebabkan mereka (rakyat) marah. Agama kita juga menganjurkan kita untuk meminta maaf...itu budaya kita.

    "Saya rasa mereka akan memaafkan kita. Itu yang mesti kita lakukan. Minta maaf kepada semua kerana kita cuai dengan amanah yang telah diberikan kepada kita," katanya berucap pada majlis Sesi Ramah Mesra Bersama Tan Sri Tengku Razaleigh, di sini hari ini.....

    ReplyDelete
  5. Zahid dakwa SPRM beku akaun bank Umno

    28 Jun 2018, 4:38 petang (Dikemaskini 28 Jun 2018, 4:50 petang)

    A A
    Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, yang memangku tugas presiden Umno, mendakwa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah membekukan akaun bank ibu pejabat Umno dan Umno Selangor.


    Zahid berkata beliau menerima panggilan telefon dari SPRM yang memaklumkan tindakan itu, lapor The Star.

    “Hampir pasti selepas ini SPRM akan bekukan akaun Umno Johor juga,” beliau dipetik sebagai berkata dalam majlis hari raya di Johor Bahru hari ini.

    Zahid juga berkata tidak mustahil Menteri Dalam Negeri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengarahkan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) membatalkan pendaftaran Umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seorang lagi pak lawak umno dah keluar, dakwa akaun umno dah kena beku. Macai pun percaya. Demi bangsa terpaksalah buat kerja free. Kihkihkih...
      Selagi SPRM tak keluar kenyataan rasmi, jangan percaya dgn mamat ni. Kencing kuat.

      Delete
    2. Kah kah kah..sudah keluar tv ooii.apa lg ko nk ckp..acaun umno pn nk sembat..bukan anak jantan la ooii..ki ki ki..telur tkder..takut umno bangkit pru 15..jadi beku kan acaun..supaya..selepah pemilihan yg tk memihak pada proksi atuk..tk dpt jln kn kerja2 parti..telur tkder ooiii.

      Delete
    3. Umno bangkit? Maknanya umno dah jatuh terduduk le sebelum ni.. Kalau macam tu pergilah berurut dulu. Betulkan balik telur yg termasuk tu.
      Kehkehkehkehkeh

      Delete
    4. kakakkaka....sapa yang jalan terkepit ni sebenarnya...baik skit AnonymousThursday, June 28, 2018 6:08:00 AM terasa abg najis kang hilang dedak ko...makan asap je la jawabnya

      Delete
  6. Polis Malaysia mmg tak adil. Najib baru amik 1 bilion tp dia org rembat coklat najib sampai sekotak. Diulangi lagi, sekotakkkkk. Banyak tu.

    ReplyDelete
  7. Manusia bodoh dan manusia dibayar utk jadik bodoh akan terus percaya.

    Selagi umno tidak mengaku kebejatan dan kejahatan dilakukan najib, selagi itu org melayu akan menjauhinya

    ReplyDelete
  8. Najib: Jho Low kata dia bertindak bagi pihak kerabat Arab
    Pasukan Malaysiakini
    28 Jun 2018, 6:59 petang (Dikemaskini 28 Jun 2018, 7:04 malam)

    A A
    EKSKLUSIF | Dia hidup penuh glamor – berparti dengan bintang Hollywood Leonardo DiCaprio dan Paris Hilton, malah keluar temu janji dengan Miranda Kerr.

    Bagaimanapun, anak Pulau Pinang itu, Low Taek Jho atau Jho Low itu menghiasi dada akhbar di seluruh dunia dengan dakwaan penglibatan dalam skandal 1MDB.

    Jabatan Keadilan (DOJ), Amerika Syarikat (AS) mendakwa hartawan 36 tahun itu menyalurkan dana 1MDB antaranya untuk mendapatkan hartanah dan kapal layar mewah bernilai AS$250 juta.

    Dalam wawancara eksklusif dengan Malaysiakini di pejabat portal itu di Petaling Jaya semalam, bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak, yang mempengerusikan lembaga pengarah 1MDB, ditanya kenapa Low mempunyai peranan penting dalam 1MDB.

    “Dia ada hubungan strategik (dengan kepimpinan beberapa kerabat di Timur Tengah) yang mungkin memberi faedah kepada Malaysia dan jelas dia ada hubungan istimewa dengan kepimpinan itu bawah (raja Arab Saudi) Raja Abdullah dan kerabatnya dan juga istana beberapa negara terutamanya di UAE.

    “Dia membangunkan hubungan ini yang boleh memberikan nilai kepada Malaysia. Itu dalam konteks itu. Apa yang dia buat dengan mereka itu di luar pengetahuan saya,” katanya.

    “Dalam konteks itu Jho Low mewakili rakan-rakan kongsi di Timur Tengah dan rundingan serta perkongsian dengan 1MDB,” katanya.

    Najib berkata sebelum beliau menjadi perdana menteri dan sebelum 1MDB wujud lagi, Jho Low sudah mengawal tiga syarikat tersenarai di Malaysia dan mempunyai pelaburan dalam projek Iskandar Johor dengan dana dikatakan datang dari Timur Tengah.

    “Dia ketika itu berjaya kagumkan banyak pihak, termasuk saya dengan hubungannya dengan Timur Tengah,” kata Najib.

    Najib juga berkata allahyarham Raja Abdullah memberikan sokongan supaya 1MDB menjalankan kerjasama dengan PetroSaudi.

    “Malah, kedutaan Arab Saudi di Malaysia, termasuk beberapa bank utama di sana, menulis surat sokongan untuk PetroSaudi,” katanya.

    PetroSaudi dimiliki oleh Putera Turki Abdullah Al Saud, putera ketujuh Raja Abdullah. Putera Turki kemudian menjadi timbalan gabenor dan kemudian gabenor Riyadh, kota paling besar di Arab Saudi.

    Selain penjelasan hubungan itu memberi faedah kepada Malaysia, Najib tidak menghuraikan lanjut perkara itu.

    Bagaimanapun, Najib berkata hubungan lebih baik dengan Arab Saudi turut membantu pertimbangan dalam permohonan kuota haji untuk Malaysia.


    Mengulas soalan sama ada beliau ada berhubung dengan Jho Low ketika dakwaan terhadap bilionair itu muncul, Najib berkata ia telah lama.

    “Ya, saya ada (berhubung dengan dia) dan dia kata bukan untuknya. Katanya dia bertindak bagi pihak istana Timur Tengah. Ini respon dari dia,” katanya.

    Najib berkata dia tidak bertanya tentang kapal layar mewah Equanimity ketika itu kerana tidak perasan dengan kewujudannya.

    ReplyDelete
  9. Bagaimana pula siasatan money trail oleh fbi mendapati wang pelabiran 1 mdb masuk petrosaudi...dari petro saudi masuk akaun jho lo...dari jho.lo masuk akaun najib...

    Wang dari bank golden sach yg dipinjam oleh 1 mdb masuk Aabar BVI...dari sini masuk akaun jho lo dan dari jho lo masuk akaun najib....najib tak tahu..

    Wang pelaboran src masuk kebeberapa akaun jho lo di beberapa negara...dari jho lo masuk akaun najib...najib tak tahu jugak

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...