Sunday, September 9, 2018

ANWAR BOLEH MENANG, TAPI ISUNYA BANYAK...



Aku pilih jalan tidak menyokong atas isu pembaziran dll,  menentang dan setuju dengan pembangkang dalam isu² tertentu.

Kikis sikap menyokong pemimpin membuta tuli.. ...

Kalau pembangkang keluarkan 10 isu dan perkara,  mustahil semuanya fitnah,  satu dua relevan tetapi insyaAllah anwar tetap menang.

Tetapi kalau pembangkang bawa 10 isu,  lapan darinya relevan,  insyaAllah Anwar bungkus. .

Jika bertanding dalam PRU , memang mudah untuk Anwar menang tetapi di PRK,  ia terlalu khusus,  fokus dan isu kecil juga berperanan.

Sejak PH tawan Puterajaya,  Najib tidak langsung komen atau nafi apa yang Anwar komen terutama tentang perbualan telefon mereka.

Apakah 100% apa yang Anwar kata betul atau Najib disyaratkan supaya diam,  jangan komen apa² untuk strategi ini?

Mereka saling tidak memburukan. Yang sumbat anwar ke penjara kes liwat adalah Najib,  tetapi yang mendapat buruk dan diungkit adalah  Mahathir?

Hakikatnya Anwar masuk penjara era Mahathir atas kesalahan salah guna kuasa bukan kes liwat.
kes liwat dibebaskan oleh mahkamah di era paklah? ?

Apakah logik Najib tidak turun dan bantu calon pilihan pas dan umno sedangkan Najib banyak tahu tentang Anwar?

Kita perhatikan..




28 comments:

  1. Maaf cakap.. bukan tak suka bang nuar jd PM ke 8 tapi lbh sesuai jd PM ke 16..😅

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boboi paling sesuai...lembik lah malaysia..

      Delete
    2. Tetapi kalau pembangkang bawa 10 isu, lapan darinya relevan, insyaAllah Anwar bungkus. .


      Isu remeh temeh...najib pon kaki liwat jubo altonya kata razak baginda dlm akuan bersumpah PI Balasubramaniam...

      Anwar dibuktikan bersalah oleh mahkamah dgn bukti rekaan....3 dna disahkan oleh pakar kimia dlm jubo sefool....siapa punye dna ke tiga?....meragukan...

      Biasanye bila aku cakap pasal boboi dan anwar KD takut nak siarkan..

      Delete
    3. Mereka saling tidak memburukan. Yang sumbat anwar ke penjara kes liwat adalah Najib, tetapi yang mendapat buruk dan diungkit adalah Mahathir?

      ------------------------------

      anwar dihukum bukan kerana kes liwat tapi kenape mahathir sanggup jumpa anwar mohon maaf?...ade jugak ker orang yg tidak melakukan kesalahan mohon maaf?...

      Delete
    4. Hakikatnya Anwar masuk penjara era Mahathir atas kesalahan salah guna kuasa bukan kes liwat.
      kes liwat dibebaskan oleh mahkamah di era paklah? ?

      _-------------------------------

      ARKIB : 03/09/2004
      Mahkamah bebaskan Anwar -- Panel hakim ketepikan hukuman penjara sembilan tahun dengan majoriti 2-1
      Oleh: KAMARIAH AHMAD dan NORAZLITA MOHD. SIES

      ANWAR Ibrahim yang dibebaskan oleh Mahkamah Persekutuan semalam bersama-sama Wan Azizah Wan Ismail meninggalkan kediaman bapa mentuanya di Country Heights, Kajang untuk kembali ke rumah mereka di Bukit Damansara, Kuala Lumpur.

      PUTRAJAYA 2 Sept. - Datuk Seri Anwar Ibrahim yang hampir enam tahun menjalani hukuman penjara hari ini dibebaskan oleh Mahkamah Persekutuan di sini apabila rayuannya dibenarkan bagi mengetepikan sabitan kesalahan meliwat.

      Keputusan itu bermakna Anwar telah bebas daripada hukuman penjara sembilan tahun yang dijatuhkan oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada tahun 2000 atas kesalahan tersebut.

      Adik angkatnya, Sukma Darmawan Sasmitaat Madja juga dibebaskan daripada sabitan dan hukuman kes liwat.



      Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2004&dt=0903&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_01.htm#ixzz5QeDrsTfx
      © Utusan Melayu (M) Bhd

      Delete
    5. Tetapi kalau pembangkang bawa 10 isu, lapan darinya relevan, insyaAllah Anwar bungkus. .

      -------------------------------

      Permatang pauh tak pernah bungkus....tak ade isu dibangkitkan oleh umno dan BN pada masa tu?...

      Delete
    6. Apakah 100% apa yang Anwar kata betul atau Najib disyaratkan supaya diam, jangan komen apa² untuk strategi ini?

      Mereka saling tidak memburukan. Yang sumbat anwar ke penjara kes liwat adalah Najib, tetapi yang mendapat buruk dan diungkit adalah Mahathir?

      Apakah logik Najib tidak turun dan bantu calon pilihan pas dan umno sedangkan Najib banyak tahu tentang Anwar?

      --------------------------------
      Anwar tak de perasaan marah kpd najib bila kena penjara?...anwar hanye marah kpd hakim...anwar berpakat dgn najib?....anwar dan najib ade strategi?....barangkali strategi untuk 2 tahun lagi....lama tu nak kena tunggu KD.

      Putar lah lagi lagi KD dgn teori bodooh....

      Delete
    7. Bodoh ke tak Bodoh teori tu, panjang jugak kau ulas ye?

      Delete
  2. KD

    i have no qualms in declaring that Anwar SHOULD NEVER be allowed to become 8th PM

    1. He is a convicted sodomite albeit pardoned.....a moral issue....coyld be s by foreign countries to blackmail him and the government.

    2. A PM who is installed at the expense of a legal representative who has to give up his seat is immoral.

    3. A by election just for the purpose of getting Anwar to power is PEMBAZIRAN. I do not condone Anwar's hypocrisy

    4.It is recorded that Azizah said HARAM sokong LGBT. Is not sodomy an activivity mong LGBTs? whike xceptionnfor Anwar?????

    i voted for PH in pru14 but if Anwar stands in by election a lot of PH supporters ill turn their backs to PH. Might be better off not going out to vote or vote an independent if there is one...

    I WANT NO CINVICTED SODOMITE AS A PM... period.

    ReplyDelete
  3. Tiga anggota parlimen beri laluan pada Anwar

    Bernama
    9 Sep 2018, 8:39 malam (Dikemaskini 9 Sep 2018, 8:53 malam)

    A A
    Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim sedang mempertimbangkan untuk bertanding satu daripada tiga kerusi Parlimen sama ada di bahagian utara, tengah atau selatan tanah air bagi membolehkan beliau kembali ke Parlimen.

    Tanpa menamakan kawasan tersebut, Anwar menjelaskan keputusan akan dibuat dalam masa terdekat.

    “Tiga kawasan ini masing-masing di negeri utara, tengah dan selatan telah menawarkan kerusi mereka kepada saya dan kawasan ini adalah kawasan yang kita kena kerja kuat.

    “Saya sedang menimbangkan perkara ini dan akan diumumkan dalam masa sehari dua lagi,” katanya kepada pemberita pada majlis Amanat Reformasi bersempena ulang tahun ke-20 bersama pimpinan dan anggota PKR Negeri Sembilan di Tampin, hari ini.

    Turut hadir Menteri Besar Negeri Sembilan Aminuddin Harun yang juga Pengerusi PKR Negeri Sembilan.

    Anwar berkata beliau mahu bertanding kerusi Parlimen bagi membolehkan beliau kembali semula ke Parlimen dan menjaga Parlimen serta anggota parti di samping untuk membantu isterinya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

    “Wan Azizah dahulu jadi Presiden masa tubuh parti tahun 1999, waktu itu nak dapat dewan pun susah dan nak dapat duit pun susah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azam Rafizi nak jd PM 9, Anwar dah tua, ngan jawatan Timbalan Presiden PKR,senang tuntut jawatan PM alasannya PKR kerusi terbanyak.Rafizi Raja Catur.Bijak2.

      Delete
  4. Satu perkara yang aku salah faham selama ini ialah..

    Aku ingatkan orang umno sahaja yang takut dengan kemaraan Mukhriz, rupanya orang Anwar yang lebih dan paling takut.

    Cuma mungkin puak Anwar seperti Rafizi, tok dollah sani tak sebut nama Mukhriz sejak bersama Tun di PH?

    Mereka takut AZMIN dan.mukhriz BERSATU.

    Ertinya PENYOKONG umno dan PENYOKONG anwar sudah bersekongkol untuk tolak mukhriz.
    No wonder johAri abdul di kedah tepuk kuat sangat nak jadi MB.

    John doe kena fikir semula, yg bawa panji hitam mungkin bukan Tun tetapi mukhriz?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha Bro KD,

      Pada tahun 2018, tahun ke-100 kemangkatan Sultan Abdul Hamid Uthmani, Mukhriz belum pun bergelar 'ketua pasukan'.

      Delete
  5. D permatang pauh, wan jijah pernah mng tipis lwn matan imam masjid ngara. Jika rakyat d lembukan dgn 1 lagi prk khusus untk sipolan, awas: x mungkin lebih 40% bakal kluar undi. Umnogok n pas pis pus perlu letak calon bukan ahli saperti ridwan tee, nuar bakal terjun tingkap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "jika rakyat dilembukan"
      " terjun tingkap"

      Bro, lain kali aku pinjam guna istilah tu, menarik, win...

      Kikikiki

      Delete
    2. Sdr, kisah sebenar semasa bertembungnya Wan Azizah dan bekas Imam berkenaan ialah, bekas Imam menang untuk beberapa kiraan pertama, dan selepas beberapa kali ulang kira barulah Wan Azizah didapati menang tipis. Bagaimana boleh keputusan berubah selepas beberapa kiraan?

      Apa pun saya telah pun memberi analisis peribadi tentang Permatang Pauh, bahawa sekiranya DS Anwar diletakkan sebagai calon kali ini, ia berpeluang untuk tewas bahkan barangkali tewas dengan calon bebas saja pun.

      Delete
  6. Kes liwat pertama Mahamamak fitnah lunya kerja tilam diusung ke huly hilior yeop

    kes liwat ke dua zaman pak lah saiful buat tuduhan tak ada kena mengena lansung dengan PM tika tu... ini antata perkerja dan majikan... apa maslah nya nak kait kan dng PM masa itu..

    Dah sedap menyuntut bula kantoi tuduh PM yg punya kerja...

    Fakta jangan di lupakan kenapa KD ambil FITNAH utk terbalikkan Fakta...?

    Ini lah punca kami lawan KAMI LAWN FITNAH...!!!

    Klu DSAI nak tanding kat kutub utara skali pun lantak la.. ini demokrasi klu ada MP rela nak kosong kan kerusi lantak pi la ini kan demokrasi..

    Yang kalut malut ssgt DSAI nak jadi MP then ambil alih kuasa PM pasai apa...?

    Yang kecoh pepagi buta DSAI nak jadi PM pasai apa.. crt habaq kat check skit..

    Yang takoot ssgt DSAI nk jadi PM pasai apa ...??

    Kes liwat ke 2 antara DSAI dan Saiful itu jer... Kes DSAI kena ampun Tun Fitnah bukan kes kes liwat yg Pertama
    apa kena mengena dengan Najib....?
    Antara saiful dan majikan itu terang lagi bersuluh..

    Nak tanya yg kalut malut DSAI nak jadi PM ni sbb UMNO PAS yg suruh ka..?

    Yg nak bawak panji ka punjut ka hitam kunyit kelabu pi mampuih la..

    Ala masalah ko orang skg nih..?

    cer habaq sket...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penghinaan seperti 'Mahataik', 'mahakutty', 'mahamamak', 'mahazalim', 'mahafiraun' dsbgnya adalah satu bukti bahawa nama 'Mahathir Mohamad' adalah nama yang paling tepat bagi 'Pembawa Panji Hitam'.

      Saya akan menulis tentangnya apabila ada masa, in shaa Allah.

      Delete
    2. Apa kena mengena dgn Najib ye? Awat hang dungu sangat? Skrg mai cek habaq kat hang. Kalau hang nak tau dialah yg pi beriya2 upah Shafee sampai 9 juta utk bawak kes terhadap Anwar. Hang tarak baca kah?

      Delete
    3. 10.00

      hang dungu ssgt pasai apa...?

      bokti tok hang masuk duit 9 jota tu ada ka...?

      mai tunjuk la jangan wat kalut fitnah ... mai tunjuk la..

      Delete
    4. Anwar adalah pembawa panji hitam dan merah akn datang.

      Delete
  7. Aku tak peduli siapa pun jadi PM asalkan bukan dari UMNO. Kalau yg tu semua benda nak dijualnya.

    ReplyDelete
  8. HAHAHAHA......................malas nak komen, ok ye KD.

    ReplyDelete
  9. Nuar menang ka dan amik alih jawatan PM, bawa masuk Wan Azizah, Nurul, Rafizi dan semua penyokongnya ke dalam kabinet....lantak kau orang la. Nuar kalah PRK pun biarkanlah padan muka dia.
    Sejujurnya aku sudah penat berpolitik... tak habis2....PRU dah empat bulan berlalu tetapi mereka masih berantakan....bagi la ruang pemimpin baru buat kerja....

    Aku juga perlu memerah keringat untuk meneruskan kehidupan.Kalau begini caranya kamu terus terusan berpolitik, nasibku dan nasib rakyat tak akan berubah....

    ReplyDelete
  10. Orang yang kononnya takut dengan DSAI adalah pendapat orang yang bodoh. No one is scaredcof sodomite Anwar yang HARAM disokong.

    Yang salah dan immoralnya a n healthy repreaentative HAS TO step down to pave way for Anwar so that he can get his premiership on silver platter...this is full of shit and very immoral.

    Apa keperluan Anwar jadi MP sekarang? kenapa tak tunggu dekat pru15 dan mahathir handover the rein to him? Why the hurry? tak malu ke? rafizi mp kapar johari abdul tak reti malu. the market pkr will jatuh becos of rafizi. i have nothing against rafizi but he is not interested in saving the nation. only interested to get anwar as PM.

    PKR... do not dream of winning pru15..you will lose...

    ReplyDelete