Tuesday, September 25, 2018

DI MANA ADA ANWAR DI SITU KEBETULAN ADA POLITIK WANG, SATU KEBETULAN?


https://www.facebook.com/31373189944/posts/10151545675794945/




Mereka yang tertentu menggunakan wang untuk membeli undi perlu hentikan segera jika tidak berada di kem yang sama.

Pemimpin² tertentu yang bertanding juga perlu lebih berhati hati kerana mampu diperangkap,  dikonspirasi disabitkan.
Orang kiri kanan mereka mampu dibeli untuk membuat 1001 pengakuan yang mencemar menjejas imejnya dalam perebutan jawatan tertinggi.

Anwar perlu fokus bersihkan politik wang di PKR untuk dilihat mampu menjadi seorang PM yang berkebolehan mengawal korupsi..


9 comments:

  1. Mat sabu yg nak selesaikan masalah maintainance kuarters tentera di PD...bulan lepas di lumut..bukan projek untuk orang awam di PD pon sempena prk...

    Anwar dah umum larangan guna jentera kerajaan semasa kempen prk..

    ReplyDelete
  2. DS Anwar hanya mempunyai satu cita-cita sahaja iaitu untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia. Ia kelihatan sanggup melakukan apa-apa sahaja demi untuk mencapai cita-cita peribadi tersebut.

    Politik wang adalah musuhnya di khalayak tetapi adakah politik wang itu benar-benar musuh dirinya yang sebenar ataupun ia juga adalah 'hakikat dirinya'?

    Apabila sampai masa kebenaran benar-benar dilondehkan tidak ada manusia yang berpura-pura yang boleh teruskan dengan kepura-puraan mereka.

    Sesungguhnya Allah tidak lalai mahupun lupa di atas apa-apa yang manusia lakukan. Sebarang penangguhan yang diberikan bukanlah keputusan akhir melainkan ia hanyalah tempoh untuk manusia berhenti daripada berpura-pura. Apabila tempohnya telah tamat, orang-orang yang tidak mahu berhenti dairpada berpura-pura akan 'dihentikan' daripada kepura-puraan itu. Innalillahi wainna ilaihi raji'un.


    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hakikat diri anwar adalah kosong kosong kosong.

      Delete
  3. Kes setpol menteri kerja raya yg tawarkan kontrak sudah dilapor kpd sprm oleh PKR sendiri....tak ade elemen nak sorok kes yg disyakki rasuah dlm PKR...ini bagusnye PKR..

    Azmin semasa jadi mb pon ade beberape kes yg dilapor kpd sprm...tapi bagi sprm laporan itu tidak menepati definasi rasuah bawah akta sprm...

    Anwar sendiri akan jumpa Baru Bian untuk mendapatkan penjelasan lanjut mengenai tawaran kerja tersebut...

    tak usah ribut2 dulu....sprm tahu ape yg perlu dibuat..



    ReplyDelete
  4. Tajuk entri KD ade tujuan nye...menimbulkan persepsi buruk kpd anwar?...anwar tak guna politik untuk kaut kekayaan mcm sesetengah pemimpin politik tu...ade yg dah kaye dah pencen dari politik...

    ReplyDelete
  5. https://www.amenoworld.org/2018/09/bn-luluskan-ratusan-kontrak-berat.html?m=1

    BN luluskan beratus kontrak berat sebelah?...

    ReplyDelete
  6. Dah malas nak komen. PKR ke Pakatan Harapan ke, kalau nak HANCUR, HANCAI, PUNAH buatlah POLITIK WANG, RASUAH, PENYELEWENGAN, KUMPUL HARTA. Kalau ini berlaku SIA-SIA TUN KETUAI PH sehingga menakluk PUTRAJAYA. geramnya aku.

    ReplyDelete
  7. Bekas pelayan bar ini berazam 'lemaskan' Anwar di PD

    26 Sep 2018, 1:49 tengahari (Dikemaskini 26 Sep 2018, 1:58 tengahari)

    A A
    Ketika parti-parti besar keberatan, seorang penggiat seni meluahkan hasrat bertanding melawan Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam pilihan raya kecil Port Dickson bulan depan.

    Stevie Chan, 51, dari Segambut, Kuala Lumpur, mengumumkan perkara itu, yang antara lain, mahu memastikan pentadbiran sekarang memenuhi janji-janji pilihan raya.

    “Sering kita dikecewakan dengan janji-janji manis ahli politik.

    “Saya akui bahawa ada usul-usul saya yang mungkin sukar untuk dilaksanakan, tetapi sebagai wakil Bebas, adalah menjadi tanggungjawab saya untuk sekurang-kurangnya membawa perbincangan ini ke peringkat nasional,” katanya.

    Chan juga berjanji memberi perhatian khas kepada Port Dickson untuk mempertingkatkan mutu pengangkutan awam, mencegah jenayah dan menjadikan kawasan pelancongan itu lebih bersih


    Kalo Anwar jadi PM banyak janji yg ditunaikan...zaman anwar menteri kewangan dividen ASB dan TH sangat tinggi...bila daim ambik alih hingga zaman najib tahun lepas dividen mengecewakan ..
    Anwar pemimpin yg prihatin dgn nasib dan masalah rakyat..

    ReplyDelete
  8. Anon 9:09 PM....kamu tak payah mengaruk la...mana ada zaman Anuar jadi PM ASB dapat bonus/dividen paling tinggi.Yang sebenarnya zaman Daim lah ASB dapat bonus/dividen paling tinggi iaitu sebanyak 60% (sekali semasa merainkan 10 th ASB).Jadi kepada anon diatas ni jangan cuba ubah sejarah yang berfakta ya....jangan anggap semua orang bodoh macam kamu.Malah Daim lah satu2nya menteri kewangan yang paling hebat setakat ini.Hanya orang2 PKR yang bangang dan berhati busok macam tahi dan penyokong LGB sahaja yang tidak nampak akan segala kebenaran ini.Noktah.

    ReplyDelete