Sunday, September 30, 2018

DUA PERKARA CONFIRM TUTUP

Anwar ganti Tun,  itu yang sudah dipersetujui dan persetujuan itu telah ditutup,  tiada lagi Azmin,  Rafizi hanya temberang untuk menghalalkan niatnya bertanding Timbalan Presiden.

Rafizi masih terus layak bertanding Timbalan Presiden atas sijil SPM nya yang cemerlang,   kalau menang dilantik Senator jadi Menteri Ekonomi.
Kalau kalah,  kena tunggu Anwar PM untuk habuan.
Jangan lupa kes Tabung Haji? Nasib baik dan ehsan tak pasti berulang lagi atau tidak!!!

Apabila Anwar ganti Tun sangat jelas kukuh,  kerajaan perpaduan idaman zahid dan umno turut punah binasa hancur berkecai. Bukan bulan yang jatuh ke riba tapi bala yang jatuh ke riba.

Ini semua gara² mempertahankan lanun.



# sebagai ahli umno, aku anggap pemimpin yang khianat kepada amanah dan perjuangan parti ssebagai bangsat sehingga mengheret umno hilang kuasa dan hilang maruah .....









Lawak September 2018








65 comments:

  1. Jadi munge jgn boikot anwar?...KD pon jangan nak upkan pas di PD kerana nak sekat anwar....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana Ada Parti Umno dan Pas lagi, yang Umno dah jadi Parti Jho Low dan Pas jadi Parti suci dalam debu

      Delete
    2. Zahid kelihatan blurr tidak paham sentimen rakyat.
      Menggunakan teori pkr+umno+pas yg dipelopori oleh najib tidak akan menjadi kenyataan.
      Anwar bukan bodoh spt dijangka najib dan konco2nya.
      Umno digunakan hanya utk menakutkan tun m.
      Jikalau anwar membina kerajaan bersama umno atau menerima umno didlm kerajaan hanya akan memusnahkan karier politiknya.

      Mujurlah ada kump pemuda yg berani melawan presiden.
      Mencari punca penolakan rakyat dan memperbetulkan umno adlh misi utama buat masa ini. Bukan naik takhta lg kerana rakyat sudah menolak

      Delete

    3. Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

      Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

      Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

      Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

      Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

      Delete
  2. kah kah kah.. kd masih ahli umno ..tahniah kita serupa

    setakat ni aku pun masih ahli umno..ahli umno yang tidor tak bangkit bangkit dulu kini dan mungkin selamanya

    aku cadangkan umno wujudkan kembali yuran keahlian..

    keahlian singgit ke dua hinggit ke.. kata sayang kan?

    selain boleh tapis ahli tak ada komitmen atau dah mati atau dah join parti lain sambil boleh tambah pendapatan untuk parti..kata sayang kan?

    yang tak bayar keahlian dilucutkan secara automatik.

    begitu juga ahli yang dengan sengaja tak datang mesuarat.. 3 kali tak datang juga wajib dilucutkan

    dengan ini umno akan dapat kekuatan keahlian yang sebenar.

    aku harap dengan adanya yuran dan denda ni maka keahlian umno aku akan dibatalkan secara otomatik

    sekian

    harap kd boleh sampaikan cadangan aku ni.tq

    kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno nak ramaikan ahli..tak kira komitmen...aseli kapir anak cina pon jadi ahli masuk parti melayu umno.....definasi melayu ialah melayu yg islam..

      Delete
    2. Boleh jadi cakap tun madey boleh dipercayai dan boleh jadi tak boleh di pegang kerana rekod madey yg lampau.. Sudah terkenal Selalu u turn walopun tak ade gaung didepan...cakap lain bikin lain maa...kena berhati2... Pelan B tetap kena simpan sebagai persediaan waktu darurat....

      Delete
    3. Aku setuju dikenakan yuran ahli...singgit tu rendah sgt..rm 10 la sebulan..pemimpin umno pasti kembali hidup sebab duit dpt byk semula..ahli Ada tiga juta beb.

      Delete
    4. Tak ada gaung tapi UMNO tetap terbabas.
      Peringatannya ialah agar jangan terbabas.

      Delete
  3. Zahid kata kita xboleh berfikiran jumud. Mesti terbuka kepada perubahan.
    Kah kah kah kah..

    Tergelak besar aku dgr jowo ponorogo ni punya temberang.
    Kalau xnk jdk jumud, mesti kena sedar kenapa rakyat tolak bn.
    Kalau nk minda terbuka, kena dgr suara takyat bukan suara najib.
    Kah kah kah kah kah kah

    ReplyDelete
  4. Rafizi masih terus layak bertanding Timbalan Presiden atas sijil SPM nya yang cemerlang, kalau menang dilantik Senator jadi Menteri Ekonomi.


    Rafizi ade 2 degree daa...KD ade brape degree?..

    mestikah rafizi dilantik senator dan menteri ekonomi kalo menang?...kouta senator dah penuh..

    Kes tabong haji rafizi ade butiran kewangan TH...bukan andaian...

    azwan bro saman kes aset mara azwan yg kena bayar kpd rafizi kerana rafizi ade dokumen..

    Kerana rafizi mak lembu shahrizat bersara terus dari umno...

    KD dan puak munge masa dlm umno semua bisu penyelewengan puak umno..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg membimbangkan dari rekod lepas2 madey pandai cipta gaung untuk u turn dan konar baring.....

      Delete
    2. Apa rekodnya tu....perjelaskan

      Delete
    3. Yg sebenarnya kau au bimbang pasal gabungan parti lambang timbang dah tumbang. Tak dapatlah ko konar baring duit rakyat. Kikikiki...

      Delete
  5. ‘Siti Hasmah tiada pilihan, saya hanya bersara usia 95 tahun’

    1 Okt 2018, 9:34 pagi (Dikemaskini 1 Okt 2018, 9:39 pagi)

    A A
    Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad yang kembali menerajui tampuk pemerintahan negara pada usia 93 tahun, secara berseloroh menyatakan bahawa umur persaraan baharu beliau ialah 95 tahun

    Jenaka beliau itu menerima tepukan gemuruh rakyat Malaysia yang bermastautin di United Kingdom ini dalam satu perjumpaan dengan beliau di London pada Ahad.

    Dr Mahathir berkata, bahawa beliau berharap akan dapat menyelesaikan banyak masalah yang telah membelenggu negara walaupun beliau tidak berhajat untuk “duduk lama” dalam jawatan itu.

    “Saya berharap saya dapat terus bekerja sehinggalah saya bersara nanti,” kata negarawan ulung itu.

    Ketika ditanya sama ada isteri beliau, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali gembira dengan penangguhan persaraan beliau itu, Dr Mahathir berkata beliau (Siti Hasmah) tiada pilihan lain.

    “Beliau sangat menyokong saya. Beliau mengikut saya ke mana jua saya pergi,” katanya yang menerima tepukan kuat para hadirin.

    Siti Hasmah turut hadir pada majlis itu bersama kira-kira 500 orang rakyat Malaysia lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat bertugas dan selamat bersara tun..

      Delete
  6. PAS sedia terima 'bantuan ghaib’ termasuk Umno - Hadi

    Bernama
    1 Okt 2018, 8:45 pagi (Dikemaskini 1 Okt 2018, 9:29 pagi)

    A A
    PRK PD l PAS terbuka menerima mana-mana pihak yang sedia membantu kempen calonnya, termasuk daripada ahli atau jentera Umno pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Port Dickson, 13 Oktober ini, kata presidennya, Datuk Seri Hadi Awang.

    “Ini negara demokrasi dan PAS menerima siapa saja yang menyokong kita tapi ‘perkara ghaib’ (bantuan senyap-senyap Umno) saya tak tahulah.

    “Umno tak benarkan ahli dia bantu (kempen PAS), tapi mungkin ada ahlinya yang undi calon kita,” katanya pada sidang media selepas Ceramah Perdana PAS sempena kempen PRK Parlimen Port Dickson di Teluk Kemang, malam semalam.

    Lobai hadi tetap harapkan sokngan dan undi umno...mengaku tak berkemampuan lah tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, tapi lobai hadi tak main jubo mcm ko dan mcm peliwat tua idola kesayangan kau tu.

      Delete
  7. Apa-apa pun perancangan manusia, ia masih tertakluk kepada sifat-sifat qudrah dan iradah Allah.

    Allah mempunyai qudrah untuk membolehkan setiap segala sesuatu yang diinginkanNya berlaku.

    Walaubagaimanapun qudrah Allah ini sendiri tertakluk kepada sifat iradahNya. Sekiranya di atas sifat iradah Allah Dia tidak menginginkan sesuatu itu berlaku maka ia tetap tidak akan berlaku. Ia tidak berlaku bukan disebabkan Allah tidak mampu membuatkannya berlaku sebaliknya ia tidak berlaku kerana Allah tidak menginginkan ia berlaku.

    Kalau di dalam bahasa pasar orang Melayu penerangan ini boleh diringkaskan kepada 'manusia merancang Tuhan menentukan'.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat tiada ikatan dalam perjanjian antara Tun dan Anwar, rakyat pasti sokong jika penggantian Anwar ke atas Tun mendatang kebaika n pada nneara.

      Sepertimana rakyat akan bangkit dan menentang Tun jika ada kemudaratan pengurusan negara.

      Tidak ada siapa yang boleh atasi kebenaran.

      Laluan Anwar ke PM sangat jelas dalam tempoh kurang lebih 20 bulan dari sekarang kecuali dia merosakannya sendiri.

      Delete
    2. Jon...
      Tuhan telah menentukan dan izinkan anwar bertanding di PD.Tuhan telah memberikan petunjuk dan tanda2 anwar akn muncul pemenang disebalik usaha menyekat kemenangan anwar oleh jon doo puak munge dan lain2 pihak.....ini semua adalah perancangan Allah...tak gitu jon doo?..

      Delete
    3. Alhamdulillah, segala puji bagi Allah tuhan semesta alam.

      Bismillah..

      وَمَكَرُوا۟ وَمَكَرَ ٱللَّهُ وَٱللَّهُ خَيْرُ ٱلْمَٰكِرِينَ

      Maksudnya : "Dan mereka merancang, Allah juga merancang, dan Allah sebaik-baik perancang."

      (Surah Ali `Imraan : ayat 54)

      Delete
    4. Kaupun ada skil u-turn jugak ye kd... Tak jd sabotaj anwar? Hahahaha...belumpun pengundian dh tahu anwar akan menang besar. Awal² tarik hand brake.

      Delete
    5. Jawapan kepada anon 7:54.

      Jangan tersilap membuat bacaan. Barangkali kamu menyukai sesuatu sedang ia buruk bagi kamu sedang barangkali kami membenci sesuatu sedang ia baik bagi kamu.

      Allah sedang membuka pintu keriangan kepada Anwar Ibrahim dan sekiranya ia tidak berwaspada ia akan jatuh ke perangkap merasa aman dari kemurkaan Allah.

      Keghairahannya untuk menjadi PM akan membawa kebinasaan kepada dirinya.

      'Kemenangannya' di PD adalah buruk bagi dirinya kerana dia tidak mempunyai kemampuan untuk 'menahan diri'.

      Kebaikan untuk dirinya ialah apabila ia menarik diri terus daripada cita-cita untuk menjadi PM.

      Tak perlu percaya apa-apa. Bersaksi sahaja saya telah pun menyatakannya.

      Delete
    6. Jon terlalu taksub kpd madey..jon merasa ade ilmu yg tinggi hingga boleh tahu anwar yg diizinkan tuhan bertanding adalah satu keburukan dan lebih baik anwar menarik diri...seolah2 jon sudah tahu taqdir dan kehendak Allah...

      Semuanye dlm ketentuan Allah dan kehendak Allah...tiada siapa yg tahu...nampaknye jon sudah dapat wasap dari malaikat?...

      Delete
    7. Jon benci anwar tapi itu mungkin yg baik kpd jon doo..jon mungkn banyak buat silap tapi jon tak mahu mshasabah kerana taksub tegar kpd madey..jon rasa tak pernah buat silap buat bacaan yg mungkin tak betul....manusia mana yg sentiasa betul?...nabi saja yg sentiasa betul..

      Delete
    8. madah berhelah kamu ni dah keterlaluan la jondo. petik nas untuk bekap pendapat sendiri tanpa segan dan rasa bersalah. kau tak rasa kau ni dah terover ke jondo? seolah kau rasa terlalu dekat dengan Allah sedangkan orang lain jauh...alahai, manusia akhir zaman. tuduh orang lain tunggang agama sedangkan dialah penunggang agama tegar.

      Delete
    9. Seperti yang telah saya kata. Bersaksilah bahawa saya telah menyatakannya.

      Delete
  8. Biarlah Anwar jadi Perdana Menteri ke8, otherwise there is no end to it, sepatah kata KJ.
    Selagi dia tak jadi Perdana Menteri, selagi itulah dia didewa-dewakan sebagai 'BAKAL PM
    TERBAIK DI MALAYSIA".
    Jadi, biarkan dia jadi Perdana Menteri dan kita sama-sama lihat, adakah dia akan mengatasi semua perdana menteri yang kita pernah ada - yang terbaik dan terbersih............????
    Saya juga nak lihat, adakah dia akan mengarahakan Bank Negara mencitak kembali duit RM500 dan seribu........?????????????
    Mari kita sama-sama tunggu.
    Semoga Allah panjangkan usia kita untuk melihat semua kemungkinan ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kj tu dah kena saman dgn anwar...tak perlu pm terbaik ...tapi pm yg boleh mensejahterakan rakyat dan negara...

      Masa anwar menteri kewangan dividen ASB dan TH jauh lebih baik...rakyat bawahan perlukan dividen yg bagus...kalo rakyat ade sumber tambahan tak perlu bagi bantuan brim brom kpd ramai golongan...

      Delete
  9. Saja masuk blog CUCU TOK SELAMPIT, sakitkan hati machai-machai umngok.
    HAHAHAHA......semua naik terkinja-kinja, menjerita, melalak, melolong.
    Ada aku kisah - yang penting dah berjaya melokman adamkan mereka!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu blog cucu tahik sekampit upahan umno tempat macai kalah melepaskan geram..tak berani masuk berhujjah di blog lain..

      Delete
    2. Nasib baiklah ryezal tu nk bg lepas komen cik minah.

      Komen aku langsung xlepas.
      Ingt hebat sgt.
      Dulu time berkuasa bolehlah guna alsan angkoh xlayan lalat.
      Tapi dh xde kuasa pun masih nk angkoh.
      Kah kah kah kah..

      Lg cepat umno mereput lg bagus

      Delete
    3. Kau kaki temberang, hakikatnya kau yg menggelupur mcm cacing kering kepanasan. Hihihi

      Delete
  10. Dakwaan Anwar meliwat: Fahmi adu Lokman Adam kepada polis

    Geraldine Tong & Faisal Asyraf
    1 Okt 2018, 1:26 tengahari (Dikemaskini 1 Okt 2018, 1:35 tengahari)

    A A
    Pengarah Komunikasi PKR, Fahmi Fadzil hari ini membuat laporan polis ke atas Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Lokman Noor Adam yang dalam hantaran di Facebook mendakwa bakal presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim terbabit dengan dakwaan liwat terbaru.

    "Saya membuat laporan ini kerana saya fikir kenyataan itu dibuat dengan niat jahat, penuh tuduhan dan cubaan mengubah persepsi orang ramai terhadap Anwar yang adalah calon dalam pilihan raya kecil Port Dickson," kata Fahmi dalam satu sidang akhbar di Port Dickson hari ini.

    Beliau menggesa pihak berkuasa untuk mengambil tindakan segera kerana katanya, beliau dimaklumkan Lokman akan mengeluarkan lebih banyak kenyataan "tidak berasas" seperti itu dalam masa terdekat.

    Sementara itu, Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail turut menafikan dakwaan terbaru itu yang menurutnya seolah-olah cubaan untuk menjejaskan kerjaya politik suaminya.

    "(Dakwaan ini) sudah jawab... berita berita, berita palsu," kata Wan Azizah.

    Beliau ditemui selepas perasmian bulan kaunseling negara 2018 di ibu pejabat Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat di Putrajaya.


    Lokman dalam catatan di Facebooknya mendakwa bahawa Mediacorp Singapura melaporkan seorang pelajar Indonesia membuat laporan polis di Singapura bahawa dia telah diliwat oleh Anwar.

    Mediacorp menafikan pernah menerbit laporan seumpama itu dan telah memaklumkan kepada Lokman supaya menurunkan berita itu. Menurut syarikat itu, pihak berkuasa Singapura juga menafikan wujudnya laporan polis berkenaan.

    ReplyDelete
  11. Sudah tukar. Kumpulan budak2 hitam sudah sokong Anuar jd PM. Buatlah cerita cipta teori biar Anuar gagal jd PM.Jn cepat give up.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia orang ni hanye takut kpd bayang2 tak bertempat...kalo anwar nak rebut jawatan masa nak angkat sumpah dah boleh sabotaj madey untuk naikkan wan azizah..

      Bagi aku berlaku sedikit salah paham pada permulaan kemenangan...agong lewat adekan majlis angkat sumpah kerana lewat dapat pengesahan spr yg masih nakkan najib berunding dulu dengan anwar dituduh agong sengaja lewatkan angkat sumpah madey...

      Madey adakan mesyuarat dgn ketua2 parti untuk tubuhkan kaninet tanpa anwar bersama...bagi pkr anwar yg perlu ade bukan wan azizah...rafizi buat kenyataan melulu dikuti kenyataan daim...berlarutan plak rafizi tanding timbalan presiden nak psstikan anwar pm...bagi aku kalo rafizi nak jatuhkan madey tak perlu tunggu menang timbalan presiden...anwar tanding di di PD penyokong tun tambah gabra...tun relax aje...serah kabinet kpd wan azizah..

      Delete
  12. Tidak ada sebarang salahnya bagi seorang pemimpin seperti Tun Dr Mahathir menggunakan teleprompter bagi membantu beliau di dalam ucapan ataupun ketika terlupa sesuatu ayat atau para. Dan tidak ada salahnya juga sekiranya teks ucapan Tun Dr Mahathir dibuat oleh pegawai-pegawai beliau. Pastinya Tun Dr Mahathir sendiri akan menyemak dahulu isi kandungannya bukan?

    Pemuja Tun Dr Mahathir punyalah taksub dengan idolanya sehingga terpaksa meletakkan gambar surat bertulisan tangan daripada Tun Dr Mahathir bagi membuktikan bahawa Tun Dr Mahathir sendiri menulis dan membaca teks ucapan di Perhimpunan Bangsa-Bangsa Bersatu.

    Ketaksuban penjilat tegar Tun Dr Mahathir ini kantoi apabila surat bertulisan tangan tersebut sebenarnya diambil dari gambar muzium (lihat gambar asal di bawah sebelum dicrop). Elok benarlah, tulisan tangan dari muzium dan penulisnya juga mungkin sudah layak juga duduk di sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teknik pengucapan awam yang berkesan ialah elak baca teks ucapan tulisan orang lain tanpa pengisian sendiri. Ucapan yang diwakilkan biasanya tidak menarik dan gagal disampaikan dengan berkesan. Sekadar kongsi ilmu.

      Delete
    2. Kikiki..
      Bertabahlah cai.

      TGHH dh sokong org tua tadbir sepenggal. Org pas jgn xwalak pulak tau. Masuk neraka korg nnt

      Delete
  13. PRK PD: Saiful naik kapcai je...
    admin 10/01/2018 08:01:00 AM 0


    Rizanizam Abdul Hamid
    mrizanizam@nstp.com.my

    CALON Bebas Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Port Dickson, Saiful Bukhari Azlan, sempat berkongsi detik hadir ke pusat penamaan calon di Dewan Majlis Perbandaran Port Dickson, semalam, dengan hanya menaiki ‘kapcai’.

    Pengalaman itu dikongsi menerusi akaun Facebook rasminya, Saiful Bukhari Azlan, yang dipercayai diambil secara swafoto dengan disertakan keterangan gambar ringkas.

    “Calon xda (tak ada) duit, jentera. Merempit je gi (pergi) tempat pencalonan. Alhamdulillah selamat sampai. Mohon doa pencalonan saya diterima,"
    katanya menerusi status yang dimuat naik semalam.


    Bayar deposit 15 ribu saper kasi?..ato menabong dari kicik?..

    ReplyDelete
  14. 'Orang Permatang Pauh menangis saya tanding di PD'

    Geraldine Tong
    1 Okt 2018, 6:26 petang (Dikemaskini 1 Okt 2018, 6:42 petang)

    A A
    PRK PD | Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata penyokongnya di Permatang Pauh menangis apabila mengetahui beliau akan bertanding di pilihan raya kecil (PRK) Port Dickson.

    "Mereka kata kepada saya, kami sudah bersama kamu susah dan senang, dan kini kamu bakal jadi perdana menteri, tapi kamu bertanding di Port Dickson?" kata Anwar kepada kira-kira 200 hadirin di Thistle Resort, Port Dickson hari ini.

    Tambah Anwar, beliau sudah menjelaskan kepada mereka bahawa meskipun kini perlu mengutamakan Port Dickson, Permatang Pauh tidak pernah jauh dari hatinya.

    Malah, katanya, apabila menjadi perdana menteri kelak, bukan saja beliau perlu menjaga Port Dickson, tapi juga semua negeri.

    Parlimen Permatang Pauh mempunyai sejarah yang intim dan panjang dengan Anwar dan keluarganya.

    Ia merupakan kubu kuat Anwar Ibrahim sejak 1982 lagi. Beliau menjadi wakil rakyat kawasan itu selama empat penggal sehingga 1995.

    Pada pilihan raya umum (PRU) 1999, ketika Anwar dalam penjara, isteri Anwar, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail bertanding di kawasan itu dan berjaya mengalahkan lawannya dari Umno, Datuk Dr Ibrahim Daad

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar kelentong besar bila dia kata pengundi Permatang Pauh sedih kerana dia bertanding di PD. Permatang Pauh memiliki 68% pengundi Melayu dan saya percaya Invoke telah membuat kajian dan hasilnya mendapati sekiranya Anwar bertanding di Pmtg Pauh, maka dia mempunyai peluang besar untuk tewas. Ia mungkin betul atau mungkin juga tidak tetapi yang pastinya ialah Anwar benar-benar telah 'lari' dari Permatang Pauh. 

      Daripada cara ia berkempen sendiri sudah kelihatan ia sudah 'give up' untuk mendapat undi kaum Melayu sedang ia 'all out' untuk mendapat undi bukan Melayu. Di kalangan Tamil ia menjadi MGR dan di kalangan Sikh ia menjadi wira Singh. 

      Saya kira Anwar tetap mempunyai peluang besar untuk menang tetapi ia adalah 'kemenangan dalam kekalahan'. 

      Sekiranya dulu sebelum penamaan calon saya menjangkakan ia akan menang di atas undi bukan Melayu sedang ditolak oleh majoriti pengundi Melayu, tetapi selepas melihat senarai calon yang bertanding saya kira ia ibarat 'pucuk dicita ulam mendatang' bagi orang-orang yang tidak bersetuju Anwar menjadi PM-8.

      Saya menjangka Anwar akan mendapat undi tertinggi di kalangan semua calon, tetapi jumlah undinya tidak akan mencecah separuh pun, sedang undi kesemua calon lain apabila dikumpulkan akan melebihi undi yang diperolehinya. 

      Ia akan menimbulkan persoalan undang-undang sama ada dia benar-benar telah mendapat undi 'majoriti' kerana definisi majoriti ialah 51% ke atas dan bukan di bawah 49%, sedangkan sistem pilihanraya di Malaysia tiada peruntukan untuk 'pusingan kedua'. 

      Anwar akan masuk ke Parlimen sebagai wakil rakyat PD tetapi legitimasinya akan dipersoalkan oleh seluruh rakyat Malaysia terutama para pengamal undang-undang. 

      Saiful Bukhari akan 'tewas' dan barangkali akan hilang deposit tetapi akan memperolehi kemanisan berentap dengan Anwar apabila mendapati penyertaannya di dalam PRK ini telah menafikan 'majoriti' Anwar. Sekalipun ia tewas, ia sebenarnya 'menang di dalam kekalahan'. 

      Ketika Anwar berduka dengan keputusan pemilihan yang kelihatan tidak memberikan majoriti kepadanya, Saiful Bukhari pula bergembira kerana berjaya menafikan 'majoriti' tersebut. 

      Pada akhirnya legitimasi Anwar sebagai wakil rakyat memang akan menjadi pertikaian.

      Nota : saya tidak mengatakan telahan saya di atas tersebut adalah betul. Ia dibuat di atas bacaan saya bahawa 'Anwar akan menjadi wakil rakyat tetapi legitimasinya sebagai bakal PM akan dipertikaikan'. Ia barangkali meleset. Ia berlainan dengan telahan saya bahawa Tun M adalah Pembawa Panji Hitam kerana untuk perkara ini segala klu telah tally. 

      Apa pun masa akan memberikan jawapan yang paling tepat.

      Wallahu a'lam

      Delete
    2. Jon pentaksub tegar madey boleh tahu serba serbi..jon manusia yg diberikan kelebihan boleh tahu serba serbi..taqdir tuhan pon jon sudah tahu.. Malaikat boleh hantar wasap kpd jon..hebat ko jon doo.....tapi tak kemana setakat klentong dan temberang dlm blog KD..

      Jon mintak tolong bagi no ekor minggu ni...

      Delete
    3. Jon doo tolong bagi laporan invoke.. Setahu aku rafizi telah stop invoke lepas pru...

      Delete
    4. Jon doo buat andaian berasaskan klentong semata2..... Jon doo tak payah gunakan frasa saya percaya...

      Undi blm lagi jon doo dah tahu anwar dapat undi kurang separuh...hahahaha...kalo anwar dapat undi lebih dari separuh mcm mana jon?..

      Anwar tumpu kawasa bukan melayu kerana bukan melayu yg ramai..kawasan melayu 2 ato 3 round habislah...lagi pon ramai pemimpin pkr dan amanaj turun berkempen...pemimpin munge tak ade pon tak pe..

      Delete
    5. Seperti yang telah saya kata tiada paksaan untuk percaya, memadailah untuk bersaksi saya telah menyatakannya.

      Delete
    6. Bersaksikan pembohongan?..

      Delete
  15. Kita hendak yg sehebat atau lebih dari Tun.
    Adakah orang itu memenuhi syarat tersebut?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manusia ade kelebihan keburukan kelebihan dan kekurangan tersendiri..

      Kalo nak macam tun kena semayang hajat supaya tun tak mati...

      Tawakkal kpd Allah..Allah yg menentukan semuanye..

      Delete
    2. Terima kasih anon 8:39. Tapi saya tiada cita-cita untuk menjadi PM .

      Delete
    3. Masa Najib Razak pun kita hendak PM lagi hebat daripada Pak Lah. Dapatlah PM yang paling hebat.

      Delete
  16. Carilah modal lain untuk fitnah saya’
    Oct 1 2018 / Keadilan Daily
    Datuk Seri Anwar Ibrahim menggesa Umno agar mencari modal lain jika serius mahu memberikan cabaran kepada usahanya untuk kembali ke Parlimen menerusi pilihan raya kecil Port Dickson.

    Beliau berkata demikian sewaktu merujuk kepada hantaran aktivis Umno, Datuk Lokman Noor Adam yang cuba menabur Fitnah III kepada Anwar menerusi Facebook semalam.

    “Sudahlah. Sudah lebih 20 tahun saya difitnah dengan pelbagai perkara.

    “Jadi Lokman pun sudahlah, cari modal lain,” katanya pada sidang media di Bilik Gerakan Utama PRK Port Dickson, hari ini.

    Anwar bagaimana pun tidak berhasrat mengambil tindakan undang-undang terhadap Lokman pada masa ini kerana mahu fokus kepada PRK PD.

    “Saya minta individu terbabit menghentikan perbuatan memfitnah saya,” katanya.

    Semalam, Lokman dalam catatan di Facebook mendakwa bahawa Mediacorp Singapura melaporkan seorang pelajar Indonesia membuat laporan polis di Singapura mendakwa diliwat.

    Mediacorp kemudian mengeluarkan kenyataan menafikan berita palsu itu.

    Mereka juga mendesak Lokman supaya menurunkan berita itu. Menurut entiti media itu, pihak berkuasa Singapura juga menafikan wujudnya laporan polis berkenaan.

    Hantaran itu kemudian dipadamkan dan Lokman menjelaskan bahawa artikel tersebut tidak diterbitkan oleh Mediacorp.

    Sementara itu, kira-kira jam 11 pagi tadi, Pengarah Komunikasi Strategik KEADILAN, Fahmi Fadzil, membuat laporan polis mengenai dakwaan berkenaan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Port Dickson.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian pak sheikh, kalau dia tak meliwat dah lama dia jdi pm, dah lah meliwat kaki kelentong pulak tu.Kikiki

      Delete
    2. Kesian
      ..ko kena liwat rupannye.....patut ko.kewat.

      Delete
  17. SHOCK REPORT: MAHATHIR HAS NEW SEX TAPE ON ANWAR PROVIDED BY JAPANESE INTELLIGENCE – CITING ‘RECORDINGS’ OF A TOP AIDE, THE WASHINGTON TIMES SAYS DR M HAS NO INTENTION TO LET ANWAR BE ‘PM IN HIS OWN RIGHT’, PLANS AFOOT TO ‘BLACKMAIL’ ANWAR INTO BECOMING A PUPPET PM OR ELEVATE AZMIN INSTEAD
    OCTOBER 2, 2018.

    Satu lagi news report in Malaysia Chronicles...this time involving the japanese.

    The truth or falsity of tbis news aside immediate concern in my mind

    "wHAT IF FOREIGNERS USED THIS MATERIAL TO BLACKMAIL MALAYSIA?".

    1. remember when muftis amd relgious leaders said 1MDB and SRC fiasco were FITNAH on najib.....NOW WE HAVE 1 TRILLION DEBT...also a fitnah? this is REALITY.

    2. what if news of a new sex video as alleged by the japanese surely to be condemned and supporters cried of FITNAH is true.....when anwar becomes PM....malaysia could be in a precarious position....sovereignity threatened!

    FOOD FOR THOUGHT

    ReplyDelete
    Replies
    1. I never apologised to Anwar, Dr M disputes claim he was sorry for 1998 sacking

      FMT Reporters - October 2, 2018 3:27 PM
      2k
      Shares


      PETALING JAYA: Dr Mahathir Mohamad today said he had never admitted mistake in accusing Anwar Ibrahim of moral misconduct when the latter was sacked as his deputy in 1998, disputing a recent claim by Anwar.

      “I didn’t tell him that, but other people put words into my mouth because they want me to apologise,” the prime minister said in an interview with Britain’s BBC on the Hardtalk programme.

      “But I never made any formal apology to him,” he told host Zeinab Badawi, who read to him excerpts from an interview with Anwar.

      Beraat daah orang tuaa ni....

      Delete
    2. Hutang 1 trillion hanye fantasi
      madey nak tunjukkan teruknye keadaan ekonomi malaysia...madey tak pernah senaraikan hutang2 yg berjumlah 1 trillion...bank negara nyatakan 687 billion sahaja...aoe tabong derma harapan?...dah hsbis di newyork dan london?...

      Delete

    3. Dr M usah minta maaf macam Hari Raya
      AHAD, 31 DISEMBER 2017 @ 2:00 PM

      PENGERUSI PPBM, Tun Dr Mahathir Mohamad, berucap ketika Perhimpunan Agung Tahunan Pertama Parti Pribumi Bersatu Malaysia di IDCC, Shah Alam. - Foto Mohamad Shahril Badri Saali.
      KUALA LUMPUR: Permohonan maaf Tun Dr Mahathir Mohamad disifatkan helah dan gimik politik untuk menutup pelbagai kesalahan yang dilakukan ketika menerajui negara selama 22 tahun.

      Sandiwara yang dipertontonkan di khalayak ramai itu didakwa untuk memberi gambaran pakatan pembangkang sepakat dan segala percakaran antara mereka sebelum ini sudah 'terkubur'.

      Setiausaha Kluster Politik, Keselamatan dan Hal Ehwal Antarabangsa Majlis Profesor Negara, Prof Datuk Abdul Halim Sidek, berkata tiada sebab untuk Dr Mahathir memohon maaf jika yakin tidak melakukan sebarang kesalahan sepanjang menyandang jawatan Perdana Menteri.

      "Lazimnya, manusia waras meminta maaf secara ikhlas dan didasari penyesalan selepas mendapat hidayah Allah mengenai sebarang kesilapan yang pernah dilakukannya sebelum ini.

      "Oleh itu, Dr Mahathir tidak perlulah minta maaf kalau rasa beliau tidak pernah melakukan kesalahan sepanjang diberi mandat menjadi Perdana Menteri dari 1981 hingga 2003.

      "Orang minta maaf saja-saja, kononnya kerana adat Melayu ini samalah macam kita mohon maaf ketika Hari Raya, tapi tidak pernah ambil tahu apa kesilapan yang dilakukan," katanya ketika dihubungi BH, hari ini.

      Delete
    4. Tak habis2 dengan kisah kongkek kongkek kongkek jubur jubur jubur, malang sunguh nasib Anwar.

      Delete
    5. Intelligence jepun pakai setelit laser boleh ambil gambar tape liwat anwar...hihihi...mcm2 rekaan citer dongeng bila tak ade calon yg sekat anwar...

      Lokeman sebar berita palsu anwar liwat budak indon...kena repot polis pucat lesi mintak maaf...


      Delete

  18. “Saya berjanji bahawa saya tidak akan kekal lama sebagai perdana menteri. Mungkin dua tahun, mungkin lebih, mungkin kurang

    Mungkin lebih?...dah mula nak main silap mata orang tua ni..

    ReplyDelete

  19. Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

    Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

    Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

    Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

    Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

    ReplyDelete
  20. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.com
    dan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete