Wednesday, September 19, 2018

ISU KELUAR UMNO PALING MENARIK..

Rakyat berharap setiap hari ada sahaja pemimpin umno keluar parti.. Ertinya hujung 2018 akan meriah dengan keluar parti.. Dan dijangka angin perubahan ini akan berlaku juga di PKR...tempiasnya akan berlaku juga di BERSATU?!

Akan ada berlaku "pukul dalam" untuk memberi imej BERSATU juga tidak stabil.

Pengunduran tok pa dan anifah mesti dituruti dengan pengunduran beberapa penimpin umno lain dalam masa terdekat jika itu satu perancangan..

Jika tiada,  keluar parti tersebut adalah peribadi dan terpencil,  umno masih kekal "kuat".

Pada asasnya peralihan jawatan PM antara Tun kepada Anwar should be smooth berdasarkan perjanjian awal lagipun Anwar the only candidate yang dianggap menepati keperluan masa..

Tidak ada suara lain yang membantah,  hanya Anwar secara terbuka dilihat sabar yang tidak sabar menuntut hak tersebut tanpa segan silu... Apabila Tun memenyatakan  tempoh peralihan lebih kurang dua tahun.. Isu ini mula menjadi kurang selesa..

Bisikan mula terdengar bahawa Tun telah mencari helah mungkir janji dan Azmin sedang dalam pembikinan PM dari kem Tun dan Daim.

Sudah tentulah Azmin berdasarkan aura,  ketokohan dan pengalamannya merupakan calon yang paling hampir layak menjadikan bisikan itu mampu menjadi sesuatu yang benar.

Kalau yang dibisik dicanangkan itu seperti dr mujahid, dr maszlee (selain dari Azmin)  sebagai bakal PM selepas Mahathir tentulah ia bukan satu ancaman kepada kem Anwar,  sesuatu yang mustahil dan mudah ditangani.

Bagi menghalang semua itu,  maka timbullah teori rampasan kuasa seperti undi tidak percaya ke atas PM di parlimen atau gabungan pkr+pas+umno membentuk pakatan baru untuk ambilalih kerajaan PH.

Boleh cuba,  belum tentu berjaya dan jika gagal,  bersedialah hilang semua jawatan dan pkr balik semula menjadi pembangkang.

Bagi rakyat,  selepas Najib kita sedia menerima siapa sahaja kerajaan dan rakyat berjanji mereka tidak akan lama jika masih ulang kemungkaran yang sama.


Mat Selangor

# akan diedit dikemaskini oleh admin jika perlu.

18 comments:

  1. Datuk Zahidi Pula Dedah, Bincang Kerjasama BN-BERSATU.

    Wujud perbincangan antara wakil rakyat BN dan Parti Pribumi Bersatu (BERSATU) untuk bergabung dalam usaha menyelamatkan orang Melayu, kata Anggota Parlimen Padang Besar Datuk Zahidi Zainul Abidin.

    "Ada perbincangan di antara anggota parlimen BN tentang macam mana kita nak berpakat dengan BERSATU supaya kita dapat bergabung.
    "Umno ini parti yang memerdekakan negara dan BERSATU ditubuhkan untuk jatuhkan (Datuk Seri) Najib Razak dan dah berjaya.
    "PKR ditubuhkan nak jatuhkan Tun Dr Mahathir Mohamad tapi angkat (Datuk Seri) Anwar Ibrahim jadi perdana menteri. Jadi kedua-dua parti ini kalau nak berpakat tak sesuai sebab PKR pun parti berbilang kaum, jadi pilihan kita BERSATU dan kita cuba berbincang dengan BERSATU untuk selamatkan Melayu.
    "Kalau boleh pakat dengan BERSATU dapat balik bersama-sama kerajaan, kita pilih yang terbaik," katanya ketika ditemui pemberita di PWTC hari ini.

    Zahidi turut berkata, perbincangan diantara wakil BN dan BERSATU itu difahamkan sudah berjalan kira-kira dua bulan lalu. Zahidi bagaimanapun enggan mendedahkan butiran lanjut perbicangan yang dimaksudkannya itu.

    “Kita ada bincang (perkara) itu sebelum ini dua tiga bulan yang lepas. Hendak bergabung dengan BERSATU itu kita ada berbincang. Tetapi hendak keluar Umno, tidak, kita tidak mahu,” katanya.

    Zahidi turut tidak menafikan ada pandangan berbeza di antara anggota parlimen BN berhubung perkara itu.

    “Kalau kita bincang dengan PKR kurang memuaskan dan tidak mencapai matlamat perjuangan kita, kita boleh bincang dengan BERSATU.
    “Ada sesetengah anggota parlimen setuju bincang dengan BERSATU, ada setuju bincang dengan PKR tapi kita lihat mana yang terbaik,” katanya.

    Terdahulu, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mengesahkan bahawa anggota parlimen parti itu menandatangani akuan bersumpah (SD) memberi kuasa kepada presiden Umno mengadakan pakatan baru dengan parti lain.

    Zahid berkata, semua 51 MP Umno ketika itu menandatangani SD tersebut dan tidak menolak kemungkinan parti itu akan bekerjasama dengan parti komponan Pakatan Harapan (HARAPAN) walaupun ketika ini Umno dilihat rapat dengan PAS. Sebelum ini, Datuk Seri Nazri Aziz mendedahkan kewujudan SD itu ketika mewajarkan pendirian beliau berkempen memenangkan Anwar yang akan bertanding dalam pilihan raya kecil (PRK) Port Dickson.

    Bagaimanapun, Anwar berkata tiada kerja sama di antara HARAPAN dan Umno buat masa ini.
    MINDARAKYAT http://mindarakyat.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau sekadar berbincang dgn ketua cawangan Bersatu tak yah gebang lah En Zahidi.

      Delete
    2. TAK MUNGKIN dia berbincang dengan TUN M.
      Bukan senang nak dapat jumpa Tun M dan berbincang sampai 2 bulan!
      Betul kata Abah..dia berbincang dengan ketua cawangan Bersatu, itu sebab berbulan-bulan.

      Delete
    3. U missed the point. Read between the lines.

      Mmg didlm umno juga akan bepecah apabila ingin bergabung dgn pas dan pkr. Jadi teori pkr+umno+pas perlu dinilai semula kerana jika tiada majoriti zahid akan tersungkur bersama anwar. Dan kali ini tersungkur lebih jauh kerana ph akan lbh kuat. Kerusi bersatu yg sebelum ini diragui akan meningkat dan silap percaturan akan menjadi bilangan terbesar.

      Lupakan sabah serawak kerana mereka loyal kpd tun.
      Lupakan pas kerana mereka berada di dimensi sendiri, nothing to lose.

      Yg menjadi perkiraan skrg adlh kerusi pkr dan umno
      Pkr berpecah kpd anti umno dan loyalist anwar manakala
      umno diantara loyalist parti, concern nasib org melayu and power/money hunger

      Delete
  2. Kerjasama Umno-PAS punca pemimpin Umno keluar parti, kata penganalisis

    Nor Athirah Mohd Hanapiah - September 20, 2018 8:27 AM
    140
    Shares

    Wong berkata, Zahid mengharapkan tekanan oleh Umno-PAS dalam isu Melayu-Muslim boleh memecahkan PH.
    PETALING JAYA: Seorang penganalisis politik berpandangan Umno sepatutnya kekal menjadi parti berhaluan tengah dan berusaha memikat kembali hati pengundi Cina, India, dan rakyat di Borneo selepas kekalahan teruk pada pilihan raya umum ke-14 9 Mei lepas.

    Dr Wong Chin Huat dari Penang Institute berkata kerjasama Umno-PAS pada ketika ini dilihat menggugat usaha itu dan menjadi penyebab penting 2 pemimpin tertingginya bertindak keluar parti.

    “Sememangnya ia (tindakan 2 pemimpin keluar parti) adalah respons terhadap tindakan Presiden Umno Datuk Seri Zahid Hamidi untuk berpakat dengan PAS.

    “Perhitungan Zahid ialah mengharapkan tekanan oleh Umno-PAS dalam isu Melayu-Muslim boleh pecahkan Pakatan Harapan (PH).

    ReplyDelete
  3. Meh la kia betting ari ni.. ko orang agak la kannn .. kertas pertuduhan tanpa keterangan atau CD Rom (lucah) pendakwaraya kes najib pagi ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku agak makin ramai pemimpin umno yg terberak cair pagi ni dan macai pula menganga mulut menanti di bawahnya.

      Delete
  4. Bila tua renta dah mula takut dengan bayang bayang sendiri ... fitnah hasut ugut jadi senjata ...


    ingat ingat la mati tok ooooiiii..!!

    udah udah lah tu tok ooooiiii..!!

    tok.. ooohh .. tokkkk...!!
    rumah kata berambos pergi kubo dah kata mari sini tokkkkk...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau pun INGAT MATI juga.
      Tup-tup kena serangan jantung, GOAL!!!!!!!!
      Cubalah beribadah supaya tka mati katak.
      Kalau asik kutuk ornag tua yg langsung tak berdosa dgn KAU, segala ibadah kau ibarat mendadah air dalam tong bocor. Takkan penuh, sentiasa mengalir keluar.

      Delete
    2. Macamlah kubur tak panggil kau nanti. Bodoh!!!!

      Delete
    3. SEMUA orang akan dipanggil bila tiba masanya.
      Jadi, beringat-ingatlah dalam percakapan dan sentiasa ingat, KITA JUGA AKAN MATI.
      Dosa kita kepada Allah b oleh mohon keampunan tapi sesama manusia.....?
      Bersedialah merangkak, mencari Tun di Padang Mahsyar nanti.

      Delete
    4. merangkak la atokk nnnti

      Delete
  5. tong bocor tu atok kau yang punya cik minah ooiiiii...

    oooo atok.. sudah sudah la tuuu..

    atok dah renta atokkk...!!

    pintu tobat masih terbuka atookk...!!

    cukup cukup la buat fitnah atokkk..!!

    dah renta atookkk.. kubo dah mengilai terjulai tunggu atokk..!!

    atok tak takoot dosa fitnah ke atokk ooiiii...


    kikikiki..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kubur pun dah panggil nama kau. Kau ingat kau hidup selamanya. Bodohhh...

      Delete
    2. Kau TUHAN ke ....................?????
      Sebelum cakap pasal nyawa orang, cer tengok badan kau sendiri.
      Perot boroy, terlebih makan dedak. KAHKAHKAH
      Muka sembap, banyak tidor dan duduk depan komputer, memfitnah dan memaki hamun orang.
      Otak pun tepu dengan kemarahan bak gunung berapai Karakitua.
      Tunggu masa je nak meletop.
      Boooooooommmmmmmmmmm - GOAL!!!!!

      Delete
  6. kerajaan negeri kedah gagal berfungsi banyak yg boboi tak uruskan.. itu blok KD yg cakappp bukan aku yg fitnahhh..!

    sebab gagal berfungsi ialah

    karma fitnah jijik menjerut semula penguasa yg zalim...

    pada atok yg dikasihi..

    cukup cukup lah buat dosa fitnah atokkk ooiii...!!

    ikhlas dari cucu import atok..!!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebut satu fitnah? Dah terbukti ke itu fitnah? Dah saman? Menang ke kalah?

      Delete
  7. 8.35

    apa.yg ko merepek ni syitaannn?

    ReplyDelete