Wednesday, September 26, 2018

JADUAL MAHKAMAH POLITIK

2018 / 2019 
Siasat Tangkap Dakwa

2019 / 2020 
Dakwa Bicara Tangguh

2021 / 2022 
Bicara Tangguh Hukuman Rayuan

2023
PRU15

Agak² siapa boleh menang.. 
Agak² siapa yang bangkit..
Agak² siapa yang terbenam. .

....

RAKYAT SETUJU SOKONG NAJIB BUKA MULUT SELUAS LUASNYA... Buat buku atau kerap adakan sidang akbar.. Biarlah dia lakukan sesuatu yang menyeronokan sementara masih diluar.. 




17 comments:

  1. aku rasa umno akan berkubor terus.. jadi sebelum itu terjadi baik bubar je umno sebab yang jadi pemimpin skang tak ada hala tuju.. kesian kat ahli je... kurang kurang kalau dibubarkan boleh juga orang melayu ni pikir kemana nak pegi... nak sokong parti mana sebab dah tak terikat dengan sejarah

    come on la UMNO ini adalah salah satu pengorbanan yang korang kena buat.. tolong kesian dekat ahli ahli yang dikerah lagi kederat orang melayu dengan penipuan.. Bubarkan UMNO adalah jasa yang sangat beasr untuk orang melayu ketika ini.. kalau betulah perjuangan umno untuk bangsa agama dan tanah air

    pemimpin korang dah tak ada visi dan misi ... umno lumpuh tunggu masa untuk ditalkinkan.

    kecuali ada pemberontakan besar besaran dalam umno saja yang mampu membuatkan umno bangkit kembali.. pemimpin umno yang ada sekarang harus harus dibunuh terlebih dahulu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli umno tak sibok pon...kau pulak yg sibuk...per hal bro?...

      Delete
    2. Yg kau sebok sgt dgn UMNO yg dah jd pembangkang apahal?

      Wei...Cuba tengok lantikan Mahathir ni...

      1. Menteri sumber manusia tuduh melayu mcm kau sbg pendatang, mereka penduduk asal di tanah Melayu ni
      2. Menteri perpaduan bawa sami Hindu masuk dewan rakyat
      3. Tony Fernandes dilantik terajui GLC, bukan kau tak tahu apa dia buat semasa pru14 dulu.

      Kau tahu tak, 3 ekor kat atas yg dipilih oleh Mahathir ialah keling paria berak atas rel keretapi.

      Delete
    3. ok ... pendapat je.. nak dengar dengar tak nak sudah.. kah kah kah. yang ko pulak nak marah pasal keling paria berak atas rel ketapi ni pasai apa ? kalau ini sebab rakyat tolak PH biar lantak lah...

      aku ahli umno .... ko apa hal ?

      kah kah kah

      Delete
    4. "umno sedia kerjasama dengan ph tubuh kerajaan perpaduan"
      - mkini

      tu aku cakap baik bubar je dari terus menipu ahli sendiri..

      guna kederat orang melayu untuk kepentingan. politik peribadi.

      in presiden patut kena pijak sampai mampus.

      tq

      Delete
  2. Replies
    1. Matdey dah mula tunjukkan tanda2 tak sesuai jadi pm lagi...tak perlu tunggu 2 tahun....kalau 5 tahun lagi teruk akibatnye...

      Delete
  3. KD...kanu tak mau ulas sikit ker lantikan pengerusi institusi kerajaan oleh madey yg dipertikaikan?...isu panas ni..takkan madey yg lantik kamu pon kecut nak buat ulasan....madey pon manusia biasa yg sedang meningkat umornye...

    Entri kamu kali ni tak menarik langsung..

    ReplyDelete
  4. Madey tunaikan manifesto pun jd panas..Tak tunai pun depa panas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg mustahak tol dan penangguhan hutang ptptn blm laksana....

      Lantikan fernandez yg berhutang dgn kerajaan tak berape molek...tak ade dah yg sesuai?...pegawai kerajaan pencen mcm KD kan ade...

      Delete
    2. Dari segi umur aku belum line pencen lagi..

      Kalau jabatan kecil aku dah line Ketua Pengarah atau kalau jabatan lama, aku dah COO..

      Dari segi bisness.. Sampai lubang kubur.

      Delete
  5. Dah ade tanda2 matdey tak layak lagi jadi pm...kena serah kpd anwar...

    ReplyDelete
  6. Kenape perlu ambil pot najib bebas bersuara?...lantak dia lah...dia bukan dibebaskan dari pertuduhan...ape yg dia cakap tak boleh melepaskan dia dari pendakwaan dan soal jawab dlm mahkamah..

    Ade lagi isu yg lebih penting...

    ReplyDelete
  7. biar lah najib nak bersuara.Itu kan hak dia dlm negara yg mengamalkan kebebasan bersuara.

    ReplyDelete
  8. biar lah najib nak bersuara.Itu kan hak dia dlm negara yg mengamalkan kebebasan bersuara.

    ReplyDelete
  9. NGO pro-Umno gesa SPRM buka semula laporan pemimpin PKR ke atas Dr M

    Hariz Mohd
    26 Sep 2018, 11:54 malam (Dikemaskini 26 Sep 2018, 11:59 malam)

    A A
    NGO mesra Umno, Pemantau Malaysia Baru hari ini mencabar Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) membuka semula siasatan ke atas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berdasarkan laporan yang sebelum ini dibuat oleh pemimpin PKR.

    Salah seorang anggota NGO itu, Zamil Ibrahim, yang hadir bersama kira-kira 100 yang lain di hadapan Istana Negara hari ini, berkata mereka memberi masa 48 jam kepada Ketua Pesuruhjaya SPRM DAtuk Seri Shukri Abdull untuk mengambil tindakan.

    Dalam ucapannya, Zamil, yang merupakan bekas pemimpin pusat PKR, berkata mereka juga mahu Yang di-Pertuan Agong mengkaji semua pelantikan Shukri oleh kerajaan HARAPAN.

    Dia mendakwa Shukri seorang "penakut" yang "menyalahgunakan kuasa" untuk menjatuhkan pemimpin BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ucapan mat dedak nii yg kau cnp?
      Ada goyang ka

      Delete