Thursday, September 20, 2018

MAKCIK FELDA TANYA APA ITU AMLA?



Amla bukan filem hindustan,  bukan shahruk khan atau deepak

How to explain? 

Memiliki sejumlah wang secara tidak sah? 
Tiba² wang dimiliki,  dalam akaun,  bawah bantal..
Kalau secara sah... Jawablah nanti di mahkamah, sumbernya. 
Beban bukti mengesahkan itu wang sah terletak pada OKT untuk memanggil saksi²nya... 

Selain memiliki apa² transaksi mengesahkan lagi wang itu dikawal,  diguna,  dalam pengetahuan... 

Bagaimana jika wang itu telah dibelanja habis atau dipulangkan?
Itu mengesahkan lagi bahawa wang itu pernah dimiliki,  dalam pengetahuan dalam kawalan.. 

Kalau ada yang berdongeng di luar mahkamah selepas kena tuduh di bawah AMLA,  kita dengar je lah,  dia sendiri pun tak faham.. .

Makcik felda dah clear belum?

AMLA sangat luas liputannya dan sangat sukar OKT bebas kecuali membuktikan wang yg pernah dimilikinya datang dari sumber yang sah. 

3 comments:

  1. Dah hutang tu bayar la.. Janji sblm pru tak terpakai slps pru takkan nk tunggu gj 4k baru nak bayar.. 2K pun blh byar.. Bodoh la kau ni.. Kau la yg baca komen aku ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen kau memang bodoo
      Sbb org Bodo yg komen bodoo
      Kalau org cerdik, takkan nak keluarkan komen bodoo

      Delete
  2. Rilek bro .Jgn gaduh gaduh aaaaa. Malaysia kita ni kecik aja. Bab gaduh gaduh ni kita bagi kt PAS jer. Dorang mmg pakar dlm bab baruakan org . Org itu anjing , org ini babi . Yg ckp tu bkn sbrg level. Tahap MA , Presiden, Ketua Pemuda. Maju lah PAS dgn teori anjing, babi dan baruanya .

    ReplyDelete