Thursday, September 20, 2018

MALAYSIA BELUM SELAMAT... THE LAST BATTLE..

Malaysia belum selamat,  cuma mampu tarik nafas dan sedikit legaaa..
Penyatuan dan kekuatan Melayu Islam bukan sekadar parti besar tetapi mesti dibina atas kuasa yang diuruskan secara berakhlak dan beramanah..

Asas berakhlak dan beramanah sudah dibina sebelum ini tetapi runtuh apabila pemimpin² itu sekadar berkulit Melayu dan Arab tetapi hatinya tidak Islam.. Allah dibibir tetapi tiada getaran,  tiada rasa takut, tiada rasa malu. ..
Senang cakap,  lupa daratan macam si tanggang!

Umno itu melayu
Melayu itu umno

Alhamdulillah makin terhakis

Umno itu najib
Najib itu umno

Itu lebih tepat
Umno belum keluar dari bayangan najib,  zahid gagal meremajakan umno malah makin nanar tanpa halatuju jelas...

Pas itu islam
Islam itu pas

Jika ada yang setuju,  terjejaslah akidah kamu. Lebih merbahaya dari apa yang umno bawa.

Tetapi kepahitan yang telah rakyat dan negara lalui belum lagi tamat,  belum lagi penghujung kerana satu lagi malapetaka bakal muncul kerana perebutan kuasa terpaksa ditempuh..

Mari kita hadapi. Kalau keras rakus dan jahat yang datang begitulah juga kita lawan tapi jangan sampai lupa,  tidak ada manusia pun walau sehebat mana pun pakatan dan strateginya akan mampu mengubah dan mendapat apa² pun jika tidak disertai La haulawalla qhuwatailla billahila'azim.

Siapa yang menang bakal menjadi payung Melayu dan Islam dibumi bertuajh ini,  the last battle?

Jangan lupa solat Jumaat,  awal sampainya,  doakan segala yang baik, termasuk doakan juga mana² pemimpin mungkarr yang tersurat yang tersirat Allah gagalkan kemaraan dan niat tamak haloba mereka.

33 comments:

  1. Anwar is at it again...image of power crazy. See below a headline

    "Anwar on Dr M sworn in as PM: ‘It should have been me’

    I just could not believe an ex convict jailed for sodomy still wanting to talk big

    Anwar had not proven anything that he should helm the country apart from what was said by mahatnir that he would hand over the seat to him.

    Anwar did not perform when he was in Mahathir's cabinet before and almost sold the country to IMF

    Had Anwar led the PH in the recent GE14, PH would have lost the election to UMNO...i can bet even til my last sen

    Anwar must not forget he was given royal pardon but not TOTAL PARDON. The record stayed. This may affect his qualifictaion to stand in PD as PH candidate

    Anwar is not interested in the country. He is only interested in the PM seat. What he forgets we the rakyat do not owe him anything

    He kept lamenting that he was jailed due to his political stance but a truth seeker would have taken a seat at the witness box in the court and brave enough to be cross examined but he did not...why? TAKUT KERANA SALAH

    I wish he gets disqualified.....for we do not want a proven convicted LGBT as our future Premier who could be easily blackmailed by foreign enemies...

    To all malaysians...jangan kata saya tak bagi tau awal2...ok?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok, tq. Tp jangan harap kita org akan sokong BN. Kikikiki

      Delete
    2. Sdr anon 6:59

      Marilah kita sama-sama menyokong saudara Norrizan Bin Abdul Majid yang berhasrat untuk bertanding di sana.

      Boleh lawat blognya Cahaya Al-Majid untuk maklumat lanjut.

      Delete
    3. Sokong disini saja tak cukup...pegilah sokong disana...negri 9
      Negeri pkr...tak mudah ko nak kalahkan anwar...umno dan pas pon takut nak lawan...ade jugak tikus yg nak tunjuk ego...

      Delete
    4. 7:45 yg kau meracau mcm org hilang akal apahal?
      Ini negara demokrasi, suka hati dialah nak masuk bertanding. Perkara tu dibenarkan oleh undang-undang.
      Yg kau perlekeh dia, ckp tikus yg nak tunjuk ego, kenapa?
      Adakah kamu dari keturunan org gila babi?

      Sekian, terima kasih.

      Delete
    5. Semua yg pakai nama Anonymous, semuanya takde telooor...

      Delete
    6. Abah Turon pun nama Anonymous jugak bang. Kahkahkah.

      Delete
  2. Nak harapkan DSAI bela Melayu?
    Marilah kita mengilai ramai-ramai...
    Hahaha...hahaha...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemilihan kerusi Port Dickson sebagai pintunya untuk menjadi ahli parlimen sahaja sudah membuktikan dia tidak yakin kepada sokongan orang Melayu. Di sini kaum Melayu hanya 42% daripada total jumlah pengundi.

      Sekiranya ia menang kerusi tersebut sedang pola kemenangannya menunjukkan ia tidak mendapat sokongan kaum Melayu, maka ia tidak akan mempunyai legitimasi sebagai pemimpin bangsa Melayu.

      Delete
    2. Anwar lebih cedik dari jon Bo doo..jon doo hanye berani melalak tapi takut nak bertanding lawan anwar...tulur ade ka?..

      Masuk penjara kerana fitnah PKR tidak berkubur...anwar makin bertambah kuat hingga tun madey sanggup sembah mohon pertolongan....

      Delete
    3. kalau betul fitnah menagapa takut kena cross examined in his trial? dah lah giving stupid excuses....

      Delete
    4. Seorang yang munculnya pun menikus boleh berkata saya takut. Kah kah kah, alangkah tak malunya tikus bodoh ini.

      Semasa Anwar sedang berkira-kira mahu memilih kerusi, saya telah pun berkira-kira untuk bertanding menentangnya sebagai calon bebas sekiranya kerusi yang ia pilih ialah Permatang Pauh.

      Walaubagaimanapun saya telah 'diselamatkan' daripada terjun ke medan tempur demokrasi apabila Anwar memilih PD sebagai pintu untuknya masuk ke Dewan Rakyat.

      Rupa-rupanya ada seorang lagi insan yang bersedia untuk menentang Anwar di atas alasan yang sama mengapa saya telah berkira-kira untuk terjun ke medan tempur demokrasi sekiranya medan pilihan ialah Permatang Pauh. Orang itu tiada lain ialah sahabat alam maya saya sdr Cahaya Al-Majid. Sudah tentu saya akan menyokong penuh sahabat saya ini.

      Tunggulah medan pertempuran klimaks yang menyaksikan 'karamah Pasukan Panji Hitam bertembung dengan daulat Raja-raja melalui YDPA' di Putrajaya kelak. Sekiranya orang tua saya meredhai, nescaya saya akan menyertai, jika tidak, tidak mengapa sekiranya saya dianggap penakut. Pada akhirnya yang bathil itu tetap akan lenyap. In shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  3. Salam Jumaat,

    Sekalipun UmNo telah tewas dan PAS kekal menjadi golongan yang sentiasa tewas, namun zaman fitnah masih belum ditinggalkan disebabkan ahli-ahli fitnah itu masih kekal wujud.

    Terimalah hakikat bahawa fitnah itu hanya akan berhenti apabila 'yang bathil itu telah lenyap'.

    Biarkan mereka berterusan berdusta dengan kebathilan kerana perbuatan mereka itu hanya akan membawa pertempuran di antara haq dan bathil ini ke klimaks, dan berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS akan membawa kepada 'lenyapnya kebathilan'.

    Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

    Ayuhlah para mujahid
    Ayuhlah para mujahidah
    Kita tinggalkan zaman fitnah
    Agar tertegak kalimah Allah
    Agar terbangun dunia baru Islam.

    Malaysia pasti selamat dengan izin Allah. Tanpa disedari oleh kebanyakan warga Malaysia termasuklah kaum Muslimin warganegara ini, Perdana Menteri mereka yang ke-7 yang singkatan pangkat dan namanya di dalam huruf Arab ialah ta dan mim yang berbunyi tamim, adalah individu tunggal yang memiliki segala ciri-ciri seorang lelaki yang bergelar Pembawa Panji Hitam (assohibu arroyatu assud) atau Pemuda Tamim (Al-fata At-Tamimi) yang telah dikhabarkan kemunculannya melalui khabar nubuwwah lebih 1400 tahun dahulu. In shaa Allah dialah orangnya, sekalipun dia sendiri masih belum menyedarinya.

    Aisyalam Malaysia (Selamatlah Malaysia) in shaa Allah.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ta mim tu bani bukan individu...pasal reka cerita karut jon doo memang pakar..

      Delete
    2. Teruskanlah memperolok-olokkan kerana ia akan menjadikan proses melenyapkan kebathilan itu lebih mudah, dan apabila ia berlaku maka manusia yang terselamat daripada 'perintah dari sisiNya' akan berkata "sesungguhnya Allah tidak menganiayai manusia sedikitpun melainkan manusialah yang menganayai diri mereka sendiri."

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

      Delete
    3. Tambahan:-

      Ta-Mim : Ta untuk tanah dan Mim untuk Melayu

      Ta-Mim : Ta untuk Tun dan Mim untuk Mahathir

      Bani : anak

      Bani Tamim : anak Tanah Melayu.

      Pemuda Tamim : Tun Mahathir anak Tanah Melayu.

      Tak mahu percaya pun tidak mengapa. Biar saya ulang sekali lagi:-

      Teruskanlah memperolok-olokkan kerana ia akan menjadikan proses melenyapkan kebathilan itu lebih mudah, dan apabila ia berlaku maka manusia yang terselamat daripada 'perintah dari sisiNya' akan berkata "sesungguhnya Allah tidak menganiayai manusia sedikitpun melainkan manusialah yang menganayai diri mereka sendiri."

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

      Delete
  4. Ahli PKR meningkat mendadak cetus kebimbangan

    Wartawan Malaysiakini
    21 Sep 2018, 10:00 pagi (Dikemaskini 21 Sep 2018, 10:08 pagi)

    A A
    PEMILIHAN PKR | Sejak bulan Jun, keanggotaan PKR meningkat secara mendadak. Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution pada Julai lalu mengumumkan seramai 788, 534 ahli parti layak mengundi.

    Beliau juga memaklumkan terdapat 221,019 orang menyertai parti itu di antara 6 ke 25 Jun tahun ini.

    Ini bermakna, sepanjang hampir 20 hari itu, PKR menerima permohonan ahli baru sebanyak 62,837 orang sehari.

    Dalam tempoh itu, PKR Selangor mendapat bilangan anggota baru yang terbesar, iaitu 62,837, mewakili kenaikan 35.33 peratus. Ini diikuti oleh PKR Sabah, yang merekrut 39,319 ahli baru atau peningkatan sebanyak 40.74 peratus.

    PKR Negeri Sembilan dan Melaka menggandakan keahlian mereka dalam masa 20 hari itu. Keahlian PKR Johor meningkat 81.5 peratus dalam tempoh itu manakala keahlian PKR Terengganu meningkat sebanyak 62 peratus pada jangka waktu sama.

    PKR adalah satu-satunya parti politik di Malaysia yang telah menggunakan sistem satu ahli layak dapat satu undi untuk pemilihan kepimpinan pusatnya. Ia dimulakan pada 2010 sebagai tawaran pendemokrasian.

    Tetapi peningkatan keahlian sebanyak 40 peratus secara mendadak telah menarik perhatian calon-calon bertanding yang menyuarakan kebimbangan mengenai hal itu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada akhirnya PERTEMPURAN KLIMAKS hanya menyaksikan sekitar 313/314 sahaja ahli Pasukan Panji Hitam yang akan menewaskan habis kebathilan itu.

      Teruskan memberi data keahlian yang berjumlah juta-jutaan ataupun ribu-riban kerana jumlah anak kapal PH2 hanya setakat jumlah yang sama dengan Ahli Thalut dan ahli Badar.

      UmNo yang megah dengan angka ahli juta-jutaan pun akhirnya tersungkur di Persada Takhta di bawah pimpinan Ta-Mim. Masih tidak mahu mengambil iktibar?

      In shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  5. Selagi ade pertandingan selagi tulah last battle tak wujud..

    ReplyDelete
    Replies
    1. PRU14 (1439H) :-
      PH1 vs UmNo-BN vs PAS.
      Keputusan; PH1 menang dan bendera Pakatan Harapan berkibar.

      The Final Battle (1440H):-
      PH2 vs UmNo + PAS + dll
      Keputusan; PH2 menang dan Panji Hitam berkibar.

      In shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  6. The last battle.. Pkr +umno +pas.. Syukur ya Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. PRU14 (1439H) :-
      PH1 vs UmNo-BN vs PAS.
      Keputusan; PH1 menang dan bendera Pakatan Harapan berkibar.

      Pertempuran klimaks (1440H):-
      PH2 vs UmNo + PAS + dll
      Keputusan; PH2 menang dan Panji Hitam berkibar.

      In shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  7. Macam mana cerita blogger yang mendapat upahan wang yang berasal dari wang 1 MDB? Adakah mereka boleh dilibatkan sama dng jenayah pengubahan wang haram? Ada siapa yg arif boleh jelaskan disini. Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Money trail sumber dari Najib wajib akan kena dakwaan lepas sabit kesalahan Najib tahun depan. Sekarang masih selamat lagi semua pihak dan individu yang diketahui terima duit Najib sebelum ini.

      Delete
  8. I have been posted many comments in CG KD as well as yours on the importance of recognising the fact that Anwas was convicted of sodomy and jailed only to be accorded royal pardon after PH won the GE14 election.

    I am very happy to note that a lawyer Siti Kassim has brought up the issue on Anwar and the actual and exact status of his reprieve by The Agong. The legal consequences are aplenty.

    Azizah condemned those who supported LGBT and declared it HARAM. Mahathir today has declared that Malaysia can never accept rights of LGBT.

    BUT Anwar was a sodomite. Bisexulity is also LGBT and there HARAM to support. Thus this would surely entail polemics if not properly addressed by the AG. Afterall, is not Anwar being slated to be the PD candidate and at the final end would be installed as 8th PM?? I

    Mahathir....remember is a wily old fox...wink wink

    Unfortunately Anwar, like Najib has done a blunder. If Najib had defended by trying to show documents supposedly to prove the donations were indeed from the saudi prince, Anwar in singapore claimed that on 10th May 2018 it should be him coronated as 7th PM...whew......It really gave a picture that he is power crazy and very much an impatient man albeit his show of support for mahathir to run the nation before handing over to him.

    Is anwar scared of possibility of azmin and gang crossing to Berstau together with umno MPs aligning themselves with Mahathir?.....wink wink

    The timing of umno-bersatu grouping and the issue of lgbt vis Siti Kassim's letter to AG and Mahathir's comment this morning seem to suggest something is brewing up....

    I for one do not want a member of lgbt to be our 8th PM.....period

    ReplyDelete
  9. Anti-sodomy laws ‘completely unjust’, says Anwar

    ReplyDelete
  10. Battle of the Band...dimenangi oleh Anwar and the Band...menang mudah sebab Anwar pandai nyanyi dan pakar tulis lirik lagu serta diiringi oleh pemuzik yg bertaraf pro.

    ReplyDelete
  11. Bro and All

    Note that the brader AI has stepped back and said he was simply joking about being envy seeing Tun M instead of him being sworn in...

    See that the brader is sensing displeasure upon his remarks which compounded his ulterior motive into the open confirming restlessness and eagerness...gelojoh sangat!

    Its up to us to get our gears greased and make it Kajang Move failure repeat itself at PD Move.

    Since 1998 AI just lip-sync but his real tune were so mediocre!

    Here in North America we had already begun.....

    ReplyDelete