Saturday, September 22, 2018

MELAYU DAN ISLAM KENA TUNJUK, BUKAN CAKAP BERLEBIHAN...

Bercakap tentang melayu dan Islam secara berlebihan,  berdemo setakat 30 orang,  itukah melayu dan Islam..


Alhamdulillah,  lokman jadi bodoh setakat dirinya sorang²..

Seorang pemuda melayu partime jual burger. tak tinggal solat...

Itu antara contoh terbaik, lebih melayunya dan Islamnya berpuluh kali ganda..
Dia buat kerja sebagai melayu yang tidak malas, tidak hasut,  tidak fitnah dan ikut sunnah Nabi, bisnes, dan tetap mematuhi perintah Allah.

Yang tak beli burgernya tidak pula dikafirkannya.

....

Parlimen adalah tempat terbaik,  tempat yang disediakan untuk memperjuangkan segala yang hak di sisi perlembagaan.

Hentikanlah amalan lama,  bila ada kuasa, lokman telan segala gaji dan lumayan lantikan politik, ada ingat makcik di kampong? Ada berdiri di depan sogo lebih dari dua minit??? Lebih banyak masa untuk cium tangan...

Hentikanlah amalan lama, pak pemimpin pak pementeti jangan ikut style lama,  bila ada kuasa,  jadi pencuri, salahguna kuasa.


.......................
ROS kini bertindak tegas terhadap PAS dan UMNO. Bijak...memang tindakan yg betul apabila telah meminta PAS menggugurkan perkataan ISLAM tersebut. 

Bimbang ianya mencemarkan nama baik Islam..ROS telah mengarahkan PAS menamakan atau menjenamakan semula Parti PAS itu tanpa meletakkan ISLAM di dalamnya. 

PAS di beri tempoh sehingga bulan November bagi mengemukakan nama baharu parti tersebut atau PAS akan di HARAMKAN..


UMNO turut juga di minta mengemukakan nama2 ahli kerana ROS dengan jelas menyatakan bhw UMNO telah melanggar peraturan, syarat2 ROS dan perlembagaan UMNO sendiri dengan mengambil ahli2 yg bukan MELAYU. 

UMNO di minta memberi penjelasan kepada ROS dalam tempoh 21 hari atau perlu menerima tindakan pengharaman terhadap pertubuhan tersebut. 

Jika UMNO masih mahu mengekalkan ahli bukan Melayu....mereka hendaklah atau wajib membuang nama MELAYU pada nama pertubuhan mereka itu.

16 comments:

  1. WIN! Tp tulah. Kesian org kampung. Teringat mak sya dlu masa mlm menunggu keputusan PRu 14- parti Bersatu tu itu apa yea? Itulah mereka yg di kampung. Maklumat yg mereka perolehi adalah semata mata maklumat yg hnya untuk kepentingan yang memberi maklumat sahaja. golongan itu thu mereka tk betul, tapi sebolehnya mereka akan buat supaya kita tak tahu dan sedar mereka itu tk betul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rule of laws, kalau PH pun out, 2023 kita tukar kerajaan jika ada yang lebih bagus dari itu

      Delete
  2. Yg paling lebih islamnye bila si bapak yg berkuasa paling tinggi dlm kerajaan bail out syarikat anaknye yg nazak dgn wang syarikat kerajaan beli saham syarikat anaknye...ini tak salahkan?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rule of laws, bawa kes ke mahkmah....,

      Melalak kat luar buat apa, macam tak sekolah

      Delete
    2. Mcm marah jeer...hihihi..

      Delete
    3. Mana tak marah...kutuk geng dia yg paling bagus ...

      Delete
    4. Awak ingat saya ada masa untuk marah?
      Kikikikiki

      Delete
    5. diulang2 KD..tp masa klepto berkuasa kenapa tak bawah ke mahkamah?

      Delete
    6. Klepto yakin menangdgn tabur cash....lepas pru dilanyak lah cukup2 oleh klepto dan rosmah..

      Delete
  3. AZLAN ALIMAN, PEJUANG YANG MEMANG SEPATUTNYA DIHARGAI

    Pengumuman Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Salahuddin Ayub bahawa pejuang Felda, Mazlan Aliman bakal dilantik menerajui salah sebuah agensi di bawah kementeriannya tentu saja dialu-alukan oleh mereka yang faham erti budi dan membalas budi.


    Siapa yang tidak kenal dengan Mazlan, Pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda atau Anak, seorang yang dikenali gigih dan tidak pernah kenal putus asa, meskipun kehidupannya sendiri cukup sederhana dan tidaklah sekaya mana.


    Lebih daripada itu, perjuangannya membela peneroka dan mendedahkan kemelut dalam Felda sejak puluhan tahun juga pernah menyebabkannya disaman sehingga terpaksa membayar ratusan ribu ringgit oleh agensi tersebut.


    Tetapi, semua itu tidak menjadi halangan kepadanya bagi meneruskan perjuangan membela nasib peneroka Felda, malah kejayaan Pakatan Harapan memenangi 19 daripada 54 kerusi Parlimen kawasan Felda, sebahagiannya adalah melalui peranan yang dimainkannya sejak bertahun-tahun lamanya sebelum ini.


    Oleh itu, memberinya penghargaan dengan melantiknya menerajui sebuah agensi kerajaan memang tepat dan sudah sepatutnya. Ini kerana dengan kejayaan memenangi 19 kerusi di kawasan Felda itulah yang menyebabkan Pakatan Harapan berjaya menjadi kerajaan pada hari ini.


    Memang kejayaan memenangi 19 kerusi itu bukan usaha Mazlan seorang, tetapi beliaulah yang menggerakkan kesedaran di kalangan peneroka Felda tanpa kenal penat dan putus asa, terutamanya generasi kedua, agar berani melakukan perubahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak betul ni...PH menang kerana pemuda ta mim...yg lain2 tak de impak...tanye pentaksub tun kalau tak percaya...

      Delete
  4. SELAGI 2 BARUA NI MASIH HIDUP SUKAR MELAYU DAN ISLAM BERSATU.. SEKO BARUA LIDAH BERCABANG SEKO LAGI MAIN SONDOL BELAKANG JANTAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu barua sondol jubo ko ...hihihi..

      Delete
  5. Melayu yg ronggeng royan kalah skrg adalah hanya baki Bani Melayu bermahzab Isle Cult Paderi Lobaianat Al Eddy Wal Jumud Talantaek Raja maker.
    Akal mereka diganti dinyah diganti selut. Mereka ditanam doktrin Anataktau ciptaan Lobai Al Budu'h.
    Perasan dan Retorik menjadi syahadah. Caci maki beralasan menjadi amalan Wajib apabila nyata kantoi.
    Makin bodohkan diri menjadikan mereka makin mendekati syurga ciptaan paderi Isle.
    Kesian, tapi nak buat apa? Hanya tunggu sahaja ,moga Allah membuka pintu hidayah mereka. Aamin

    ReplyDelete
  6. Sekiranya betul, maka percayalah bahawa mereka akan memutarbelit mengatakan kononnya kerajaan PH mahu membuang Melayu dan Islam.

    Pertempuran di antara haq dan bathil semakin menghampiri KLIMAKS.

    ReplyDelete
  7. Mahathir telah buka keahlian umno kpd bukan melayu bertaraf bumiputrakerana bawak umno ke sabah....mahathir patut tukar nama umno kpd parti bumiputra...

    ReplyDelete