Thursday, September 13, 2018

NAZRI AZIZ IKRAR AKAN KEMPEN UNTUK ANWAR



Sudah ada beberapa pemimpin umno mahu kempen untuk Anwar,  mahu Anwar menang percuma. 

Nazri saran umno bekerjasama dengan pkr untuk menjadi sebahagian kerajaan dengan kadar segera dan mudah. 

Bertanding untuk menang,  laluan ke Parlimen dan seterusnya PM,  tak mungkin Anwar tolak sebarang bantuan untuk dia menang. 

Undi anwar bererti terima semula umno? Satu lagi penyatuan Melayu...

PAS tidak berhasrat untuk bertanding sebab apa?  Bagi laluan pada umno?  PAS dah serik tiga penjuru,  banyak calonnya makan pasir.. 
Kalau pemimpin umno mahu Anwar menang,  mana mungkin umno letak calon? 
Ini bukan cerita terkejut,  sudah lama dirancang,  plan A,  B,  C... 

Tetapi tidak semudah itu untuk Anwar,  sudah ada yang tetap mahu menandinginya,  bumi minangkabau perlu diselamatkan, ayuh warga minang,  bangkit... https://puteramariam.blogspot.com/2018/09/the-promised-land-cahaya-al-majid-mahu.html?m=1




# takkan najib tak tipon brader ucap tahniah dan sokong. 

11 comments:

  1. Kalo anwar nak kuasa PM awal2 lagi anwar dah terima najib berunding...anwar pegang kpd janji tun...anwar bukan bodoh untuk pilih jln pintas dgn khianati tun dan ph...anwar tahu ape akibatnye...

    Kecuali jika berlaku perkara yg tidak di sangka...segalanye mungkin..

    Wan azizah pon tolak pelawaan Agong kerana janji...

    ReplyDelete
    Replies
    1. piirah....dasar politik untuk keluarga

      Delete
    2. Dalam setiap perkara dan tindakan, jika pemimpin letakan rakyat di hadapan, menang atau kalah dia tetap negarawan..

      Jika untuk diri sendiri.. Akhirnya akan terhina.

      Contoh- depan mata, yang lepas, sekarang dan akan datang.

      Delete
    3. Xcerdik kau menulis.
      Apa yg anwar bleh runding dgn najib ketika itu?
      Dia banduan yg masih belum diampun.

      Rakyat memilih utk humban bn, anwar yg konon2 otai reformasi nk selamatkan bn?

      Amwar bkn bodoh utk ambil jln pintas tapi itulah yg tercatat dlm tulisan isham rais tentang mat songeh.

      Kalau naib presiden pkr sendiri xtau psl langkah PD, murni sgtkah niat itu?

      Mana dia ketelusan dan integriti yg dilaungkan sebelum ini?

      Ini parti atau persatuan keluarga dan sahabat?

      Delete
    4. MIC sah taknak bertanding, MCA senyap membisu , PAS serah pada Umno.. Umno pulak nak sokong Anwar... WOOOiii..jangan buat rakyat jd gila..

      Delete
    5. 8.23 ko yg kurang cedik..walo banduan yg blm diampun ape yg anwar cakap PKR ikut daa..

      Kalo ahli2 pari bersetuju tak timbul parti anak beranak...jangan kayerkan anak beranak sudah mcm orang tu....

      Delete
    6. Rakyat tak gila pon, kau seorang je yg gila. Benda simple mcm ni pon buat kau jd gila? Eloklah jd gila ponn

      Delete
    7. Anon 7:15:00 AM...mu cayo ko Anuar cakap yang agong ada tanya
      W.Azizah pasal tak mahu jadi PM tu??....jangan bangang sangat la....takkan la agong seterok itu nak campur pasal politik pulak??...takkanlah kamu tak kenal siapa Anuar tuh!!....kaki kelentong no wahid.Usahkan rakyat,agong pun sanggup dia kelentong demi mencapai hasrat dia nak jadi PM....jadi pesan saya pada anon hati2 sikitlah ya!!??...

      Delete
  2. Tak usah ambik pot pon angan2 Nazri...Naxri telah kehilangan tempat bergantung...

    Nazri akan buat ape saja untuk meletakkan semula dirinye dlm kerajaan...

    ReplyDelete
  3. Nazri dah tak laku...kikiki

    ReplyDelete
  4. Suka atau tidak ...percaturan@game makin mengarut...rakyat masih terbeban dgn situasi yg sama seperti Najib n kuncu2 memerintah, rakyat nk perubahan dlm menguntungkan rakyat n negara. Korang pemimpin PH adik dgn jawatan...mana tanggung jawab?? Najib dh kami singkirkan...x kan Korang nk jadi spesies yg sama?? Tunggu apa rakyat akan suarakan melalui undi diPD..harap tok MD Hassan bertanding...aku akan pilih sosok MD Hassan yg berkarisma dlm mendekati golongan bawahan...

    ReplyDelete