Saturday, September 8, 2018

PENYOKONG PH JANGAN TIRU PERANGAI PENYOKONG UMNO DAN PAS...

CALON² PH MENANG DI SERI SETIA MAJORITI 4k DAN BALAKONG MAJORITI 18k

 Hampir 50% pengundi yang menyokong calon umno PRU14 tidak menyokong,  atau tidak keluar mengundi calon PAS.
Jika calon umno yang bertanding di seri setia,  kemungkinan boleh menang,  majoriti kecil.
..........

Penyokong PH wajar mempunyai jiwa rakyat, yang lebih fanatik kepada negara daripada parti atau pemimpin.

Harus berpegang pada rule of laws dalam menilai dan mengadili kerajaan tanpa mengira UGAMA dan kaum pemimpin tersebut.

Berani nyatakan kebenaran, berani memperjuangkan, dan sedia dikenakan tindakan.

JANGAN setia dan sokong pemimpin 100%, sokong % yang benar, tolak % yang salah.

JANGAN ikut PERANGAI PENYOKONG umno dan pas secara taksub, membutatuli, tanpa justifikasi walaupun perkara itu korup, jenayah, salah, seleweng, sesat dan mungkar.

Bagaimana agaknya kerajaan PH boleh tumbang kalau serangan A-Z hujahnya fitnah dan makihamun?

Tidak salah PENYOKONG PH turut sokong mana² pemimpin pas dan.umno bilamana dan selagimana mereka di pihak yang benar.

PH YANG JADI KERAJAAN SEKARANG DAN KALAUPUN BESOK JADI PEMBANGKANG, JADILAH SECARA BERMMARUAH DAN ADA INTEGRITI.

JANGAN jadi umno, jadi kerajaan pun hancur jadi pembangkang pun hancur.
JANGAN jadi pas, jadi pembangkang selamanya hancur.

11 comments:

  1. Seri Setia mengurangkan dangan cukuo banyak majoriti yg dimenangi dalam 100 hari cukup.membanggakan..

    Tahniah PAS/UMNO... terbaik


    Teruskan perpaduan ini.. kearah Malaysia yg gemilang... teruskan hukumam rules of syariah law

    Teruskan hukuman sebat jangan takut takut laaa... teruskan Rules Of Syariah Law.. Kelantan Pahang Perlis jangan takut takut lagi jalankan terus Rulez Of Syariah Law..

    Pedulikan golongan pluralis murtad dan COMANGO...

    Pedulikan cakap cakap tua bangka pasal Islam la... kaya slogan Islam ajer si tua tu...

    Slogan Islamic Fundmentalis State konon COMANGO atuk anak cucu buat demo Politik Toksik sokong COMANGO haprak sungguh bila ckp padal islam


    Ayuhhh laksanakan hukum Rulez Of Islam Pahang Kelantan Perlis bila lagi... jangan takut jangan gentar la...


    #bangkitlawanfitnahsyahid

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terkejut!!!! PH menang lagi. Tambah terkejut bila berjaya menewaskan gabungan umno. Tahniah utk para pengundi yang telah buat pilihan yang tepat. Selepas ni macai akan merempat.

      Delete
    2. 100% PENYOKONG pas umno keluar tetapi tidak mampu dan tidak cukup kuat untuk menang - mereka terlokmankesipuan.

      Delete
    3. Wlaupun 'kononnya' diboikot oleh rakyat tapi PH masih menang.... alamak lawan dengan Umno dan PAS pulak tu. ..

      Delete
  2. Peratus keluar mengundi sgt rendah. Pas kalah lagi. Kesian Pas...dpt sokongan Melayu Umno pun masih tewas.

    ReplyDelete
  3. Undi pas umno meningkat tapi tak menang jugak...menang peningkatan undi...keciwa lagi pembangkang...
    43% kluar mengundi sudah cukup untuk nyatakan sokongan kpd kerajaan PH....2 lawan 1 masih kalah... Yg kalah tetap kalah...

    ReplyDelete
  4. Pas umno.kalah silap lokeman adam...mlm terakhir kempen lokeman adam bukan pergi berkempen tapi pergi melalak melawan polis di jalanan dekat sogo...

    Itu lah pas bodoh harapkan sokongan umno..

    ReplyDelete
  5. Prk untuk laluan anwar membazir?..Berape banyak pembaziran wang rakyat?...kalo tak nak bazir pas dan umno jangan bertanding...mudah aje...kalo pas dan umno lawan pon kalah jugak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau membazir harap PAS atau Umno tak perlu bertanding dalam PRK tu nanti. Umno dan PAS boleh rehatlah.. .

      Delete
  6. Muhyidin kata ujian. Nampaknya penyokong ph seolah gagal ujian. Menang dgn majoriti menurun tapi sombong dan ego meningkat. Kalah memang la kalah, boleh terima sbb itu pilihan rakyat. Cuma seronok lihat betapa sombongnya penyokong ph menunjukkan ego masing². Umno Pas kena kutuk tak memberi kesan jiwa, tapi si ego dan sombong jiwanya makin rosak. Teruskan jika masih belum cukup...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Contoh org kalah yg sombong. Kahkahkah...

      Delete