Thursday, September 20, 2018

PESANAN ANAK KETAM KEPADA ABG² BAPAK² MAK² KETAM...


https://www.amenoworld.org/2018/09/rayuan-terbuka-untuk-semua-ahli.html


Apakah umno masih boleh bermimpi untuk menang puluhan kerusi jika PRU atau PRK di adakan sekali lagi dalam masa terdekat ketika najib sedang berhadapan dengan 33 pertuduhan?? Dan puluhan lagi sedang menunggu...

Menang dulu tu,  nasib..




14 comments:

  1. Selama 4 bulan penyokong pembangkang bertanya mengapa pimpinan mereka tidak didakwa dan ditangkap. Cabar mencabar dan perolok olok konon pimpinan mereka suci dan maksum.

    Rakyat diperbodohkan konon salah perhitungan. Tup tup rupanya pimpinan sudah rancang belot pada parti sendiri. Bukan setakat belot tapi mahu lumpuhkan terus UMNO BN secara total.

    Kesetiaan ahli bawahan semakin goyah. PAS juga nampaknya hanya mahu menunggang UMNO demi berlakon sebagai gabungan menggerunkan. Seperti PAS menunggang agama bagai keldai. Malangnya, mereka gabungan yang retak dan pecah menanti belah. Sampai sekarang gagal bersatu selain retorik yang semakin ditolak oleh akar umbi.

    Nasib UMNO PAS sama. Pupus seperti pupusnya dinosaur zaman Jurassic.

    ReplyDelete
  2. Anom 11.18...aper hal malam jumaat yg marah sangat kat UMNO..Najib dan PAS...bini kau period ker? Kalau dah datang bulan..HANTAM laa BONTOT...bontot tak faham..LOBANG JUBOR laa ngok????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak marah. Nasihat. Kecik-kecik tak nak mampus, dah tua menyusahkan orang. Siapa? Alif Mim Nun Wau = sarkis.

      Delete
    2. Itu ucapan yang kamu sedekahkan kepada kedua ibu bapa kamu di pagi qia mullail 11 muharam yang mulia ini

      Delete
  3. PAU tahun ini hambar. Walaupun Hadi Awang datang bersama 10 bas pemimpin PAS. UMNO mesti buat sesuatu untuk ubah nasib malang. Mungkin langkah terbaik umum UMNO bubar dan masuk PAS? Lebih manis jika PAS umum bubar dan masuk UMNO?

    Mana-mana keputusan OK asalkan pengundi dan pendokong dapat lupakan kes pemimpin cabut lari dari parti. Nasib malang BADAN dan NYAWA Ali Baba pun boleh bertukar daaa..

    ReplyDelete
  4. Seorang lagi pemimpin UMNO iaitu bekas Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Nazri Aziz pula tidak faham kenapa UMNO mahu bekerjasama dengan Pas sekarang.

    Kata beliau, UMNO pernah mengajak Pas untuk bekerjasama membentuk kerajaan campuran di Perak selepas keputusan PRU14 pada 9 Mei lalu yang menyaksikan BN memperolehi 27 kerusi, PH 29 kerusi dan Pas 3 kerusi, tetapi ditolak oleh parti Islam tersebut.

    "Mereka pernah menolak untuk membentuk kerajaan campuran dengan kita, sebab itu saya tak faham mengapa sekarang kita perlu bekerjasama dengan Pas, kata Nazri lagi.

    Bagaimanapun, Najib Razak yang memulakan pendekatan berbaik-baik dengan Hadi Awang mempertahankan keputusan UMNO bekerjasama dengan Pas itu.

    Zahid Hamidi yang sebelah badannya diketahui ada DNA Anwar dan sebelah lagi DNA Najib sehingga ini masih tidak berkata apa-apa berhubung lanjutan kerjasama dengan Pas itu, meskipun ramai yang menjangkakan beberapa lagi pemimpin UMNO akan meninggalkan parti kerana tidak setuju dengan kerjasama itu.

    Dari segi politik Malaysia, sesuai dengan kedudukan UMNO yang masih bersama MCA dan MIC dalam BN, tindakan bekerjasama dengan Pas, sebuah parti politik kiri yang kadangkala melampau, adalah suatu langkah yang silap.

    UMNO harus sedar, kekalahan BN dalam pilihanraya lalu adalah disebabkan pengundi bukan Melayu bersatu hati menolaknya. Sebaliknya, sokongan pengundi Melayu masih dikira kuat untuk parti itu.

    Untuk meraih kembali sokongan pengundi bukan Melayu yang hilang dan berusaha kembali menjadi kerajaan, langkah yang betul bukanlah dengan bekerjasama dengan Pas yang tidak disenangi serta ditakuti oleh pengundi bukan Melayu.

    ReplyDelete
  5. 21 Pertuduhan tanpa satu pin kertas pertuduhan diberikan pada peguam bela najib...

    1 kes pun belum silesai lagi mau tambah 21 .... 1 kes suda mari ini AG pun sudah terkincit lintang pukang ...

    teringat ar tompel.." deyyy tambyy asik tuduh tuduh bila kes mau jalan laa "


    kikikikiki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi yang keliru

      1. Dulu kata mana tuduhan2 tak dibuat
      2. Sekarang dah dituduh tanya lagi mengapa tak ada satu pun dijalankan?

      Jawapan nya senang....just go to sleep

      Ingat kes macam i macam najib curi duit ngan jho low ke? macam jual kacang putih ke? macam rosmh beli beg tangan birkins ke?....cuba belajar jadi orang yang ada otak yang dibagi Allah swt untuk berfikir dengan betul dan penuh beradab...ini tidak....

      Delete
    2. Mmakkk aaiii dolu masa buat fitnah tuduh tuduh nnpk semua dah mcm ada bokti ... skg terkial kial cari bokti...


      ... deeyyy tambyy asik tuduh tuduh CD rom mana laaa...!!

      Delete
    3. deyyy 5.29

      sebab ada bukti le kes ke mahkamah....

      coba guna otak sikit

      Delete
  6. KD,

    Diversion sikit

    Anwar is at it again...image of power crazy. See below a headline

    "Anwar on Dr M sworn in as PM: ‘It should have been me’

    I just could not believe an ex convict jailed for sodomy still wanting to talk big

    Anwar had not proven anything that he should helm the country apart from what was said by mahatnir that he would hand over the seat to him.

    Anwar did not perform when he was in Mahathir's cabinet before and almost sold the country to IMF

    Had Anwar led the PH in the recent GE14, PH would have lost the election to UMNO...i can bet even til my last sen

    Anwar must not forget he was given royal pardon but not TOTAL PARDON. The record stayed. This may affect his qualifictaion to stand in PD as PH candidate

    Anwar is not interested in the country. He is only interested in the PM seat. What he forgets we the rakyat do not owe him anything

    He kept lamenting that he was jailed due to his political stance but a truth seeker would have taken a seat at the witness box in the court and brave enough to be cross examined but he did not...why? TAKUT KERANA SALAH

    I wish he gets disqualified.....for we do not want a proven convicted LGBT as our future Premier who could be easily blackmailed by foreign enemies...

    To all malaysians...jangan kata saya tak bagi tau awal2...ok?

    ReplyDelete
    Replies
    1. That y pkr+umno+pas plan must continue.

      When pkr divided into 2 factions and few umno mp join bersatu, brader will be buried for good.
      Let him won the PD seat and the pkr disintegration can begin.

      Put that cocky bastard in jail will not bring any good to the govt. Let him rot with united malay najib organization

      Delete
  7. Salam Jumaat tuan blog dan para sahabat,

    Asyraf Wajdi sedang mengajak YB-YB UmNo untuk kekal dalam parti yang telah jelas berpaling dari jalan yang lurus. Dengan kata lain dia mahu mengajak YB-YB UmNo kekal di dalam kumpulan yang salah.

    Saya pula ingin mengambil kesempatan ini untuk mengajak kesemua YB-YB UmNo supaya meninggalkan UmNo selama-lamanya. UmNo adalah kumpulan orang-orang yang beriman yang telah berpaling dari jalan yang lurus. Presiden UmNo terdahulu telah mengambil Yahudi Zionist (APCO) dan Nasrani Zionist (Donald Trump) menjadi walinya dan balasan kepada orang-orang yang melakukan pelakuan berpaling ini ialah 'amrin min i'ndih' yang bermaksud 'perintah dari sisiNya'. Rujuklah Al-Maidah : 51-53.

    UmNo ibarat kapal yang sedang karam dan amat merugilah orang-orang yang karam bersamanya, sedang beruntunglah orang-orang yang sempat lompat keluar darinya sebelum ia benar-benar karam.

    Siapalah anda semua sekiranya dibandingkan dengan Tun M. Beliau adalah Presiden UmNo selama 22 tahun dan merupakan presiden yang membawa UmNo ke arah kegemilangan dan beliau juga telah tinggalkan UmNo dan mengasaskan PPBM. Sekiranya orang seperti Tun M sendiri telah meninggalkan kapal ini dan bahkan mengetuai gerakan menjatuhkannya maka sudah tentulah ia bukan dibuat kerana suka-suka mahupun demi kepentingan peribadi. Paling penting ialah sekiranya tidak diizinkan Allah, mustahil PPBM dapat menumbangkan UmNo, tetapi ia berjaya berbuat demikian. Sudah tentulah kejayaan itu adalah dengan keizinan Allah jua.

    PPBM adalah kaum yang didatangkan selepas kaum asal iaitu UmNo berpaling. Pengerusi, Presiden dan Timbalan Presiden adalah bekas-bekas pemimpin UmNo yang meninggalkan UmNo apabila mendapati UmNo telah menjadi parti pengkhianat kepada agama, bangsa dan tanah air. PPBM menepati ciri-ciri kaum yang didatangkan. Rujuk Al-Maidah : 54.

    Tinggalkanlah UmNo sebelum datangnya 'perintah dari sisiNya' @ Act of God. Rujuk Al-Maidah : 52.

    Sekiranya PPBM tidak mahu menerima kalian pun tidak mengapa, asalkan kalian tinggalkanlah UmNo sebelum terlewat.

    Menyesal kemudian tiada gunanya. Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  8. Cucu ketam (anak Najib) kata polis tidak ada simpati ke atas (orang tua) nenek ketam (Toh Puan Rahah)...errr dia lupa ke nenek dia 87 tahun! Tapi polis tetap menyoal Tun Siti Hasmah yang udah 91 tahun...wei lebih tua dari nenek dia...tuh!

    17 Juta andai bukan wang yang dari sumber sepatut nya aku tetap tidak akan terima (kes duit masuk kat Yayasan Rahah) walau aku diberi percuma...contoh :-

    Pernah suatu ketika aku menemui sejembul wang $$$ America didalam almari diantara bilik rumah aku yang telah dikosongkan penyewa. That amount could easily be in the 6 figure RM and by tenancy rights after all clearance and handover back to the owner (thats me, my wife and my kids in early 90s) after a certain period we could claim on the monies.

    But, no, rightly so as we anticipated the former tenants came back budge into our house without saying anything and went straight to the wardrobe and grab the monies and left.

    We could just locked the entrance and not letting him in and simply 'wait out' the contingency period and we could rightly own the claim yet, we do not!

    Lesson is don't take what is not yours if ever you do not wish for that to happen unto you!

    Cheers!

    ReplyDelete