Monday, September 24, 2018

PUSAT TAHFIZ JADI LUBUK KAKI LIWAT?


Suatu kenyataan yang sangat mencemar dan pahit kerana Pusat Tahfiz membawa maksud yang lebih baik dari itu tetapi kini terselit dengan beberapa kemungkaran,  penipuan dan soal keselamatan? 

Ini bukan kes pertama dan terakhir.. 

Arahkan setiap pelajar tahfiz seluruh negara buat pemeriksaan,  kemungkinan ada lagi yang lebih mengejutkant? Atau kita rela simpan,  sapu bawah karpet? 

Yang terlibat 100% Melayu 100% Islam - hanya sekadar masih mahu jadi isu politik? Didebatkan dan kemudiannya basi.. Tunggu lagi kes baru.. Didebatkan dan basi... 

Kalau dicadangkan tutup,  lobai kata anti Islam,  lobai tunjuk kilang arak kenapa tak tutup? Penyelesaiannya di mana? 



# Sedikit response kepada komen Rahman JPC di bawah:

Klik https://mforum.cari.com.my/forum.php?mod=viewthread&tid=474102

Klik https://www.alinea.id/amp/nasional/keberadaan-lgbt-dalam-khazanah-indonesia-b1UsI9sY


6 comments:

  1. apa no kd ko ni tak islamik betul la.. ko ni murtad ke apa. liwat sikit sikit tipu sikit tak apa asal kan anak melayu kota pandai mengaji quran

    biarkan je jangan cakap kalau tak tau hukum hakam biar je.

    sapa la kita nak kritik pasal ni


    biar je

    biar je

    ReplyDelete
  2. d indonesia , beribu pasentren bergerak secara bebas.

    adakah mereka menglami masaalah yg sama ?

    elok juga kita kaji n membuat perbandingan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Indon banyak pondok ramai ulamak tapi yg makan babi tak sunat boleh kawin dan cucuk lobang islam...anak ulamak bebas kawin dgn kapir tanpa tukar ugama...

      Bini ke masjid...laki bersongkok ke kuil ato gereja....laki makan babi sape yg masakkan?...periuk belanga pinggan mangkuk?...jangan jadikan indon sebagai rujukan ugama...

      Delete
  3. Orang ugama kuat digoda setan...iman dan taqwa yg tinggi sahaja berjaya kalahkan hasutan setan...

    Pengetua tahfiz ini kalah dgn setan kerana tiada rasa takut Allah....

    ReplyDelete
  4. Islam tulin tak pakai kasta paderi atau kadar iman ikut timbangan kg kain serban.
    Tafsir ikutan amalan tidak pernah rigid.
    Syahadah jelas. Tidak oernah regimented ber S O P.
    Islam tak pernah guna perantara.

    Disaat nafas akhir pun Allah terima taubat. Ini benar!
    Lobai atau kumpulan mana berani pertikai fakta ni ?? Isma?

    Jawap satu andaian yg mungkin sedang berulang diMalaysia shj ini:
    Apakah dgm pengasingan bilik mayat bukan Islam, Bukan melayu dihosital itu salah?
    Siapa yg boleh bertauliah pastikan simati itu tadi telah diterina taubatnya sebelum mati tadi?
    Apa sebab itu ini halal hatam, tapi tabng darah boleh pulak kongsi?
    Jawapan tidak berunsur maki hamun diterima.
    Tolong jgn pesongkan dan bodohkan akidah umat melayu lagi.
    Agama yg diperturunkan Nabi2 dan Rasul hak tadbir Allah terus kehambanya, bukan melalui peraturan serakah mana2.pentadbir duniawi diakhirnya. Usahlah nk memandai culik kuasa Alaah.
    Tak kan itu pun Melayu ngaku Isle tak reti2 ?

    ReplyDelete
  5. KD jatuh kapiaq. Tadak akidah. Syahadah balik. Tadak iman. Apa lagi aku nak bagi kat KD. Nanti aku komen lagi kalu ingat. Hahaha.

    ReplyDelete