Monday, September 10, 2018

SIMPAN DI POKET ATAS ATAU OTAK TENGAH..




Koleksi susur galur pemimpin. .bukan untuk racial,  suatu kebetulan... Kita tidak mampu menafikan sejarah jika ianya fakta..

Politik anak Razak dan anak Husien Onn macam sudah berakhir..
Politik anak Mahathir macam tak kembang.. ( jangan terus langsung underestimate..) 
Politik menantu Paklah.. Masih di persimpangan..

Politik anak Anwar, sepatutnya digilap bukan disimpan (kiv) .. 
Politik anak Lim Kit Siang.. Sedang berkembang..
Politik anak Najib. .Kembang di Taiwan. .

17 comments:

  1. Pakar sejarah mana yg sahkan susur galur ni?...keturunan komins ni tak bahaya kpd malaysia....bahaya kpd umno dan pas...

    Yg lebih bahayanye kpd malaysia kominis yg najib bawak masuk...nak kontrol ekonomi malaysia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm sentap aje ko ni. Apahal? Keturunan kominis dlm susur galur itulah yg sedang mencorak negara kita sekarang. Samada ko tak perasan atau ko tutup mata hati ko. Pertukaran AG kpd bukan Islam bukan melayu adalah langkah kedua selepas meletakkan kementerian kewangan dlm genggaman mereka. Ketua Hakim negara juga mereka dah 'grab'. Sbb itu bnyk kes² jenayah boleh ditarik dan diubah sesuka hati. Ada yg dah nampak, dah mula perasan tapi tak tahulah org mcm ko ni. Boleh pulak tak perasan. Mereka berpolitik dan dlm politik ada agenda besar yg bukan boleh diberitahu kpd semua. Ianya berbentuk gerakan dan jarum halus. Sikit² dan akhirnya akan berjaya. Yg tak perasan tu tak tahulah nak dikategorikan sebagai apa. Blur, si kitol atau apa ntah...

      Delete
    2. Ko yg mengada2 terperasan lebih....kementerian kewangan bukan boleh bolot wang negara...menteri kewangan di lantik oleh pm....betanggongjawab melapor kpd PM..

      Ko jer tak tahu tahun tujuh puluhan dulu peguam negara jugak bukan melayu...Peguam negara bukan ade kuasa mutlak boleh buang hakim ato robohkan masjid...

      Masih dibodohkan oleh umno...orang sg kandis dan sri setia lebih ramai cedik dari ko..

      Delete
  2. Anak anwar sedang di gilap tak disimpan pon...

    Anak mahathir banyak DNA ibu dan terdidik dlm kesenangan dan dibayangi ketokohan bapak.. ..susah nak berkembang..

    Anak najib baru pegang jawatan ketua pemoda umno baru Pakan...

    ReplyDelete
  3. KJ kena tunggu masa selepas Zahid untuk kemudikan umno tapi kena berubah tunjukkan karisma kpd melayu dan malaysia.....tanpa karisma takkan boleh naik dlm umno dan malaysia...blm ade tokoh umno yg layak untuk cabar KJ...

    ReplyDelete
  4. POLITIK
    Saya bukan sepupu Chin Peng: Kit Siang

    SITI NADIAH AHMAD ZAMLUS
    5 JANUARI 2017

    Gambar salasilah keluarga diantara Chin Peng serta Kuan Yew yang dikatakan mempunyai hubungan saudara dengan beberapa pemimpin utama DAP di negara ini.

    A- A+ (Ubah saiz teks)
    GEORGETOWN - ‘Saya bukan sepupu Chin Peng’. Itulah yang dikatakan Penasihat DAP, Lim Kit Siang apabila dikaitkan sebagai salah seorang sepupu kepada bekas pemimpin Parti Komunis Malaya itu.

    Ahli Parlimen Gelang Patah itu juga menafikan beliau adalah sepupu kepada bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew.

    “Saya menjawab tuduhan ini berdasarkan ‘tweet’ fitnah yang dilemparkan individu yang berkongsi carta salasilah keluarga kononnya mengatakan kami bersaudara,” katanya.

    Beliau berkata demikian ketika sidang media di Wisma DAP Jalan Ranggon, hadir sama beberapa pemimpin DAP Pulau Pinang.

    Selain Kit Siang, turut didakwa kononnya sebagai ahli keluarga Chin Peng dan juga Kuan Yew ialah anaknya, Lim Guan Eng yang turut dikatakan anak saudara kepada kedua-dua pemimpin berkenaan.

    Tidak ketinggalan, melalui carta keluarga yang didedahkan tersebut, beberapa pemimpin DAP yang lain termasuk Tony Pua, Anthony Loke, Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Ming juga dikatakan anak saudara kepada Chin Peng dan Kuan Yew.

    Sementara itu Ahli Parlimen DAP Seputih, Teresa Kok pula dikatakan sepupu isteri Lim Kit Siang.

    Kit Siang turut tidak mengetahui bagaimana namanya terpalit dengan kedua-dua pemimpin tersebut.

    Beliau menegaskan Chin Peng atau nama sebenarnya Ong Boon Hua yang dilahirkan di Sitiawan, Perak adalah berketurunan Hockchia.

    Sementara itu Kuan Yew yang dilahirkan di Singapura adalah berketurunan Hakka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini penafian yang bagus.. Degera dan spontan

      Bukan macam Najib..
      Lepas berbulan bulan baru nak nafi, nak jelaskan,
      nak bersilat keluar cerita macam² ....

      Delete
    2. Ikut suka dia lah
      Kalau masuk penjara pun, dia, bukan kau
      Yg kau sibuk sgt apahal?

      Delete
    3. Uiks... anak siapa pula yang makan cili ni..

      Delete
    4. Biasanya utk kaum cina..keturunan dilihat pada surname..kalau.mula dgn.Lim..maka keturunan semua Lim...kalau tgk rajh fitnah ni bercampur..lim..lee..ong..ntah apa2 lg..org yg buat ni x paham ttg susur galur keturuna cina..

      Delete
    5. Oklah jugak, ada penafian dan silat kuntau bagai setelah 3 bulan. Ada tu janji mcm² utk tempoh 100 hari. Bila sampai 100 hari, janji hanyalah salahkan bekas pm pg petang siang malam. Kalau setakat tu, sblm pru lg dah tahu dah dah dengar. Ingat lps pru nk la yg baru tp asyik ulang cerita lama. Kerja paling senang ialah salahkan org lain bila tak mampu nak buat apa...kesian yg memberi janji sbb kena tanggungan berat. Kat dunia sekejap, kt akhirat esok berpanjangan...

      Delete
    6. Ada sesiapa yg rasa janji tidak ditunaikan?

      Siapa PM sekarang?

      Ok dah cukup, lain² itu
      tunggu 2023...

      Delete
    7. Tunai tak tunai aku tak tahu..tapi aku sangat legaa sekarang....harga barang tak melAmbong dan harga minyak kekal tiap minggu..

      Bila aku bayar di kaunter kedai eco 1 barang 2 ringgit...tak ada lagi tambah 6%...

      Kalo najib yg perintah gerenti kapla aku pening kerana dapat bala.....minyak dari naik tiap bulan jadi naik tiap minggu...lepas pru mungkin naik tiap hari...harga barang melambong...60 jenis barang makanan lagi sudah lulus gst..

      Syukur najib umno dan pas di humnan..

      Delete
  5. Politik anak najib kembang di taiwan.
    Kah kah kah..

    Taik anak rosmah kembang diamerika.
    Kah kah kah kah kah kah kah..

    ReplyDelete
  6. Simple theory, rata2 politik skrg susur galur akan hanya berhenti berkembang bila sudah kaya 7 keturunan...

    ReplyDelete
  7. Blogger upahan pertahankan tuannya..

    ReplyDelete
  8. Tak masok la bro.. Pertalian darah keluarga China ni adalah bergantung kpd sir name dan clan. Keluarga Lee tak sama dgn Lim, tak sama dgn Phua taksama dgn Kok tak sama dgn Ngeh/Nga..

    ReplyDelete