Wednesday, September 12, 2018

STRATEGI TERANCANG ANWAR: PILIH PD UNTUK MENANG TANPA BERTANDING

Sekadar untuk menang,  itu bukan strategi Anwar. 

Sebagai bakal PM,  Anwar mesti menang tanpa bertanding atau lawan hilang deposit. 
Baru ada gerun,  ada syok...

Welldone








24 comments:

  1. Cepat KD alih tiang gol...

    Terancang ato tidak terancang politikus kena cekap dan bijak..

    Lawan mahathir di langkawi pon tak hilang deposit walaupon dikatakan kubu kuat mahathir..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahathir baling kaca pun tak pecah, 93 tahun..
      Anwar lagi hebat...

      Delete
    2. En KD , den raso Bang Nuar ni cam salah pilih kawasan... Org nogori ni pun bijak2 juo. Payah ehh nak dibaco selero nyo.

      Delete
    3. Mahathir namanye gah...tapi berani dlm kandang sendiri jugak ...anwar berani kluar beradu diluar kandang....

      Ko nak siarkan tidak?..tak ape asalkan ko baca komen aku...hihihi..

      Delete
    4. Deposit mmg tak hilang tapi kuasa selama 61 tahun yg hilang. Kahkahkah...

      Delete
    5. Anwar berani dikandang lawan.
      Kah kah kah kah..

      Berani di kaw majoriti 17k undi
      Kah kah kah kah..

      Bdk abata la ni sokong zahid ke anwar?
      Kah kah kah kah kah kah kah

      Delete
  2. Pru dulu mahathir yg gah pon takut bertanding diluar Kedah...ade yg syorkan sesuai sangat di putrajaya yg diilhamkan olehnye...tapi mahathir yg gah ...dot dot dot....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat perbandingan pun tak cerdik..
      PRU dan PRK sama ke suasananya?

      Mahathir pilih langkawi, umno menang majoriti 9k PRU13..

      Anwar pilih PD, PKR baru menang 100 hari lepas majoriti 17k..

      PH letak tunggul pun, tunggul boleh menang.

      Delete
  3. Harap madey kuat selepas dengar cerita ni...jgn stress2 ye atok...shafee abdullah kirim salam kat atok dengan KD...xjawab dosa ye...muahhh

    ReplyDelete
  4. Klau anwar jdi pm..aku pun jdi pembangkang balik..sbab aku tk caya aljuburi bole jaga Melayu dan Islam..aku ingat lagi pesta arak.pegang anjing .lgbt mcamana anwar cuba buat bodo jer..sifat minafik anwar terserlah..tu psal pkr jangan banga sangat banyak kerusi krana pru lepas rakyat nk jatuhkan penyamun yg sifat munafik dia lebih kurang anwar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saper suruh ko bersama ph yg ade anwar...baik ko masuk pas...

      Delete
  5. akhir nya tembelang Azmin berbau busuk..

    Semasa Anwar buat perhimpunan di PJ, mesej Azmin berbunyi 'Jangan heret rakyat...' tapi Azmin sendiri hadir perhimpunan tersebut dan memberi komen kurang sambutan.

    Azmin lah yang gelojoh. Hihihi..

    ReplyDelete
  6. Saya malas nak gadoh-gadoh.
    Saya berpegang kepada KUN-FAYAKUN je lah.
    KUN-FAYAKUN.....semua penganalisis kata sukar bagi BN kalah PRU14, tetib tersungkur.
    Sekarang pun samalah.
    Jiwa berkobar-kobar nak jatuhkan Najib, dah pudar.
    Sebab tu jumlah pengundi yang turun mengundi di 3 PRK di bawah 45%
    45% ni, PRK kerana kematian ahli parlimennya.
    Bila Ahli Parlimen yang dipilih, letak jawatan dalam tempoh 4 bulan, kita tak tahu lagi apa kesannya kepada pengundi.
    Jadi toksahlah kita gadoh-gadoh......tunggu dna lihat jelah.
    KUN FAYAKUNnnnnnnnnnnnnnn.................JADILAH, MAKA JADILAH!!!!

    ReplyDelete
  7. Siswa uiam bagi tempoh 7 hari kpd maszlee letak jawatan presiden UIA..

    Maszlee menteri Bersatu pilihan mahathir...adekah siswa UIAM protes mahathir?...

    ReplyDelete
  8. Dari blogger Bersatu Shahabudin Husin..

    LEBIH BAIK BN, PAS TAK LETAK CALON DI PORT DICKSON.....

    Sekali pun sekiranya peratusan keluar mengundi yang rendah berlaku sebagaimana di Sungai Kandis, Seri Setia dan Balakong, faktor Anwar sebagai bakal Perdana Menteri tetap merupakan kelebihan kepadanya untuk menang selesa di Port Dickson.

    Kemenangan Anwar sebagai Ahli Parlimen di Port Dickson dan kemudian menjadi Perdana Menteri, dengan sendirinya bermakna Negeri Sembilan buat pertama kalinya akan melahirkan seorang Perdana Menteri buat negeri itu.

    Jika sebelum ini Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin diimpikan oleh banyak pihak sebagai bakal Perdana Menteri pertama dari Negeri Sembilan, Anwar ternyata lebih pantas memintasnya dan sekaligus menjadikan beliau kebanggaan baru bagi negeri itu.

    Dengan itu, tidak ada sebab untuk Anwar boleh kalah di Port Dickson ini.

    Tidak kira siapa pun yang bertanding, baik dikekalkan untuk MIC atau diserahkan kepada UMNO serta dibantu oleh Pas dengan tidak meletakkan calon sekali pun, harapan pembangkang untuk menang adalah tersangat tipis di Port Dickson.

    Buang masa dan buang duit saja bagi BN jika masih bermimpi untuk mampu membuat kejutan menewaskan Anwar. Dalam keadaan akaun bank UMNO sedang dibekukan oleh SPRM, lebih baik mereka belajar berjimat dan tidak meletakkan calon di Port Dickson.

    Begitu juga dengan Pas, Port Dickson bukanlah kawasan yang selamat bagi parti itu. Bertanding sendirian tidak selamat, membantu UMNO atau membantu MIC sepertimana mereka membantu MCA di Balakong juga tidak selamat sebenarnya.

    Jalan paling selamat baik untuk BN, Pas, UMNO atau MIC ialah semuanya tidak meletakkan calon dan memberi kemenangan percuma kepada Anwar.

    ReplyDelete
  9. Welcome back sir.. Ini kalilah..

    ReplyDelete
  10. saya percaya bahawa yab tun m pun tahu yg ramai yg tlh d 'sondol' olih anwar.

    apakata kit biarkan sdr saiful utk menentang anwar d p dickson sambil d bantu oilh 'mangsa2' lain.

    slogan cadangan - "mangsa menentang peliwat yg tlh d ampun".

    mesti hebat apabila semua berkempen.

    ReplyDelete
  11. The biggest enemy in any battle is overconfident. Sikap pkr sudah kearah tu. Bak kata cik minah, tungu dan lihatlah nanti.

    ReplyDelete
  12. Rata2 org melàyu Di PD dh berbunyi....anuar jgn silap..warigh nogori semilan lain macam sikit..bak Kato orang Tuo..'pandang ke Ateh Yo..takut Ekau terpijak duri' inget samo dah lolah kami ni asik pikir pasa Ekau Yo...Ekau haram nak pikir pasa kami semuo..inget!

    ReplyDelete