Tuesday, September 25, 2018

TIADA MAAF UNTUK RAFIZI...


Patut le pun sebok nak bertanding Timbalan Presiden dan gopoh gapah nak Anwar jadi PM... 
?

Takkan jawapan akan skema. ....sekadar bergurau dengan Tabung Haji !!!! 


36 comments:

  1. Aper kena mengena ko KD dgn rafizi?..ko blogger bacul..rafizi lingkupkan ko punyer periuk nasi ker?...

    Blog ni ko punyer jadi ko tutup blog ni dari bacaan umum...ko baca lah sendiri...fakta kk dan persepsi ko bukan betul sangat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rafizi tak marah, kau pula melenting?

      Delete
    2. Umno hilang punca. Berpaut pada anwar, berpaut pada pas, berpaut pada rafizi.

      Bak kata tmj, org nk lemas. Ada tahi pun dia capai

      Delete
  2. Saper ko yg sibuk?...bila rafizi mintak maaf?...

    Ko putar kenyataan rafixi...rafizi tak kata nak naikkan anwar jadi pm dgn segera...rafizi hanye cakap dia akan pastikan anwar tetap jadikan pm setelah ade desas desus madey takkan lepaskan jawatan pm selepas 2 tahun sebagaimana yg dijanjikan....

    Kalo rafizi nak naikkan anwar dia tak perlu tunggu jadi timbalan presiden pon...kalo kalah pon dia boleh usahakan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Persoalan sebenar dia,
      Kenapa cai umno yg panas punkoq?

      Kah kah kah kah kah kah kah

      Delete
    2. Anon 2:29 AM.....Kau faham bahasa ka tak?..bila masa yang Tun ada janji/kata yang beliau akan letak jawatan setelah cukup dua tahun??....yang aku dengar dan aku fahambTun kata akan serah/letak jawatan SEKURANG2NYA selepas dua tahun. Jika kamu (anon) tidak berhati hitam sudah tentu kamu dapat faham dengan mudah perbezaan diantara kedua2 ayat diatas sana,melainkanlah kamu seorang yang bengong dan sewel, sudah tentu kamu akan memutar belitkan fakta.

      Berbalik kepada Rafizi pula...aku cuma nak tanya heherapa soalan aja siapa itu Rafizi?...apa pangkat dia dalam PH sehingga punya kuasa yang begitu besar untuk menaik dan menjatohkan orang lain??...pesanan ikhlas saya untuk Rafizi..kalau berjalan tu tundoklah kebawah sama ya kot2 terlanggar tiang!!...dan kalau dirumah kamu tak ada cermin,sila tolong beli ya dan jangan lupa tilik2lah muka kamu ya supaya kamu dapat mengenali dan menginsafi siapa diri kamu itu yang sebenarnya??...mudah2an dengan ini juga kamu sedar diri dan tidak mati dalam kesesatan dan kejahatan hati

      Delete
  3. Kd ko boleh bagi sejarah kekayaan daim seblm madey jadi pm?...kerana ko tahu sangat daim dah billionaire seblm jadi menteri..seblm madey jadi pm tak ade melayu yg jadi billionaire...setelah madey jadi pm baru daim kayer rayer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daim pernah memiliki sebuah bank, saham terbesar sebuah bank di malaysia sebelum dilantik oleh Tun, kaya ke tak kaya?

      Bank itu masih ujud hingga sekarang.. .

      Itu mukaddimah sikit dari aku

      Delete
    2. Najib jdk billionaire xde pun kau sibuk2 tanya.
      Kah kah kah kah kah..

      Daim ok lg sebab dia businessman.
      Najib bila pulak jadik businessman?

      Kah kah kah kah kah kah kah kah

      Delete
    3. Bank bumiputra hilang ditelan bank daim setelah madey jadi pm...seblm madey jadi pm daim dah billionaire?..daim billionaire setelah madey jadi pm daa..ade bank selepas madey jadi pm daa...madey dah kayerkan daim seblm di lantik jadi menteri...ade yg kata daim adalah bendahari madey daa..

      Seblm madey jadi pm daim no berape dlm senarai billionaire malaysia?...

      Selepas madey bersara daim tak mampu selamatkan anaknye yg muflis di singapore jerana main forex.....tak mampu bayar hutang...tak usah bagi mukaddimah daim selepas madey jadi pm...seblm madey pm daim tak sekaya mana pon...

      Aku rasa hujjah aku takkan berani ko siarkan..betul tak?...

      Delete
    4. JD aju tanye lain ko jawab lain...soalan aku sejarah kekayaan daim sblm madey dilantik jadi pm...ko jawab daim kayer seblm dilantik jadi menteri..

      Memang daim kayer seblm dilantik jadi menteri kerana madey dah kayerkan daim bila madey jadi perdana menteri...seblm madey jadi menteri daim orang biasa aje...berniaga pon tak kemana...

      Harap ko berani berhujjah secara professional..

      Delete
    5. Ok, kau bagi sku fakta dan bukti tun kayakan daim sebelum dia dilantik?

      Kau yg buat tuduhan tu kan?

      Dan kau tahukan Daim tu lawyer... Bukan org biasa.

      Delete
    6. Zaman seblm madey jadi pm lawyer tak ade yg kayer rayer..

      Delete
    7. 4.05 pedas komen der. Siapa makan cili mesti meletop. Hahaha.

      Delete
    8. Tapi dia tetap manusia biasa bukan manusia luar biasa mcm superman, ultraman, batman, ironman, terminator dan predator.

      Delete
    9. http://paspb2.blogspot.com/2012/07/dedah-kekayaan-daim-zainuddin-yang.html?m=1

      DEDAH!!! Kekayaan Daim Zainuddin yang tersenarai RM65 Bilion

      Niaga garam bankrap...

      Delete
    10. Mana dia bukti Tun kayakan daim sebelum dia dilantik. .

      Jawapannya tiada. Kecuali fitnah dan busuk hati, lain kali jangan baca satu dua ayat, lepas tu berhujah, itu bangang mamanya.

      Daim bermula dan rapat dengan Tun Razak pada permulaan hayat politiknya...

      Daim sudah kaya dan berjaya sebelum pun Tun jadi PM, celah mana Tun kayakan daim? ..

      Google le kalau malas baca buku

      Delete
    11. tak lah ..semua fakta salah hujah kelaut..termasuk kd. fakta yang betul daim kaya sabab menabung. oleh sebab tabunag dah banyak.. tabung dah tak muat maka tun daim buat bank..

      ini kisah benar..


      cai cai mesti percya cita ni sebab cai boleh terima bila kak mah kata dia kaya sebab menabung.

      kah kah kah

      Delete
  4. PRU14 /
    Dr. Mahathir perdana menteri pertama campur tangan dalam badan kehakiman

    TUN ABDUL HAMID MOHAMAD
    Bekas Ketua Hakim Negara, Tun Abdul Hamid Mohamad. - UTUSAN ONLINE
    Tun Abdul Hamid Mohamad
    07 Mei 2018 12:10 PM

    SAYA bukanlah peminat ucapan ahli-ahli politik tempatan, apatah lagi di musim pilihan raya. Ini kerana, pertama, saya tidak suka cara mereka menjerit-jerit, seolah-olah suara siapa yang paling kuat dialah yang betul.

    Saya teringat firman Allah s.w.t. dalam Surah Luqman ayat 19 yang bermaksud “....dan sederhanakanlah suaramu,sesungguhnya seburuk-buruk suara adalah suara keldai.”

    Kedua, saya tidak tertarik dengan apa yang dikatakan mereka yang penuh dengan kata mengata, kutuk mengutuk, tuduh menuduh dan apa sahaja yang tidak baik mengenai lawan politik semasa mereka.

    Beliau membuat pusingan U dalam banyak perkara yang dilakukannya dahulu. Dulu beliau menggunakan UMNO dan orang Melayu sehingga beliau dilantik menjadi Presiden UMNO dan Perdana Menteri selama lebih dari dua puluh tahun. Sekarang beliau bukan sahaja hendak menjatuhkan Datuk Seri Najib, malah hendak menghancurkan UMNO.

    Beliau juga sudah tidak peduli kepada orang Melayu. Beliau berkata beliau akan reform Badan Kehakiman. Sebenarnya beliaulah Perdana Menteri pertama yang campur tangan dalam kenaikan pangkat hakim hakim.

    Apa yang terjadi kepada Hakim (kemudian Tan Sri) Mohd Azmi Kamaruddin dan Hakim (kemudian Tan Sri) Harun Hashim. Atas asas apa (kemudian Tun) Yusuf Chin dan (kemudian Tan Sri) Anuar Zainal Abidin melangkau mereka? Sebelumnya, ia mengikut kekanan. Di samping itu, sudah lupakah kita kisah penyingkiran Tun Salleh Abas? Sekarang, beliau telah pun berkata beliau akan melakukannya semula, jika menjadi Perdana Menteri sekali lagi. Dalam hal ini beliau konsisten?

    Dulu beliau memusuhi dan menyingkir Datuk Seri Anwar Ibrahim. Sekarang beliau melutut kapadanya dan menggunakan logo PKR untuk melawan UMNO dan menjadi Perdana Menteri sekali lagi. Siapa menunggang siapa akan kelihatan kemudian.

    Dulu beliau mengutuk DAP dan Lim Kit Siang. Sekarang mereka menjadi rakan seperjuangan hingga DAP sanggup membuang logo roketnya. Sekali lagi, siapa akam menunggang siapa akan dapat dilihat kemudian.

    ReplyDelete
  5. https://www.amenoworld.org/2018/09/kalau-dah-pinjam-ptptn-kenalah-bayar.html?m=1

    Kan dah kena hentam kaw kaw kerana menteri bodoo..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang bising tak nak bayar hutang tu biasanya siapa? Semua orang tahu jawapannya. Gua pun hutang gak tapi sedar diri wok. Langsai gak sambil beranak pinak dan kumpul harta. Yang tak sedar diri makan harta Kerajaan nak pusing modal sila meninggal. Hahaha.

      Delete
  6. Sibangang ni patut disumbat kedalam jil...pembohong,penfitnah dan manusia berhati busok seperti Rafizi ini sepatutnya dinyahkan...kalau masih diberi muka dia akan lebih terok lagi menjadi pengacau kepada ketenteraman negara.

    Kepada seluroh rakyat Malaysia marilah sama2 kita berdoa kepada Allah semuga segera memberi petunjuk kepada manusia yang tak sedar diri ini...mudah2an dia akan segera insaf dan kebali kejalan yang benar.

    ReplyDelete
  7. Ingat mahkamah dah jatuh hukuman kpd Rafizi...baru keputusan prima facia aje..

    Dia dituduh melakukan kesalahan itu di Tingkat 18, Bangunan Tabung Haji, 201, Jalan Tun Razak di sini, pada 9 pagi, 18 Feb 2016 mengikut Seksyen 500 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga dua tahun atau denda atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

    Sementara itu Nik Zarith ketika ditemui di luar mahkamah berkata pihaknya dijangka memanggil tiga saksi pembelaan dalam prosiding kes itu.

    Mohd Rafizi ketika ditemui di luar mahkamah menyifatkan keputusan mahkamah untuk memanggilnya membela diri menjadi ruang kepadanya untuk membuktikan kes yang dihadapinya bukan kes fitnah.

    “Itu proses biasa (bela diri). Saya tak pernah ada kes (di mahkamah) yang tidak dipanggil membela diri. Saksi-saksi yang kami ada insya-Allah akan berjaya membuktikan kes ini bukan satu kes fitnah,” katanya.

    - Bernama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengurusan tabong haji zaman najib tak berani sambut cabaran rafizi supaya saman...TH serah kpd polis...

      Delete
  8. Perlahan2 dan beransur2 kamu semua mengakui.... asalmana berkuasa sahaja segalanya akan dapat kamu ubah... hatta kes mahkamah.... jadi sahlah RUA RENTA MAHATHIR TU menggunakan sepenuhnya kuasa mendakwa dan melepaskan orang. SYAITAN!!!!!.....

    ReplyDelete
  9. Zahid tak letak calon kerana hubungan baik dengan Anwar, kata Ibrahim Ali

    Nor Athirah Mohd Hanapiah - September 25, 2018 6:31 PM
    51
    Shares
    KUALA LUMPUR: Datuk Ibrahim Ali berkata Barisan Nasional (BN) tidak meletakkan calon pada pilihan raya umum Parlimen Port Dickson memberi kemenangan mudah kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang menurut Pakatan Harapan akan mengambil alih jawatan perdana menteri daripada Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Presiden Perkasa itu berkata mungkin Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mahukan “ganjaran” apabila Anwar kembali ke Parlimen dan menjadi perdana menteri kelak.

    “Saya buat telahan ini satu insurans kepada Zahid,” katanya pada sidang media di ibu pejabat Perkasa hari ini.

    “Orang tahu Zahid mempunyai hubungan rapat dengan Anwar. Waktu Anwar jadi timbalan presiden, dia dalam Pemuda dan saya pernah jadi ahli majlis tertinggi. Mereka sangat rapat.”

    Strategi jangka panjang kalo madey buat onar nak membelit lagi...

    ReplyDelete
  10. Terima kasih kerana mengawal bahasa walau berbeza pendapat.

    ReplyDelete
  11. SPRM cekup Azeez Rahim

    25 Sep 2018, 1:35 tengahari (Dikemaskini 25 Sep 2018, 1:57 tengahari)

    A A
    Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini menangkap anggota parlimen Baling Datuk Seri Azeez Abdul Rahim dan seorang abangnya.

    Sumber SPRM berkata mereka berdua ditangkap awal hari ini.

    Setakat laporan ini ditulis, masih tidak jelas kenapa tangkapan itu dibuat.

    SPRM dijangka mengeluarkan kenyataan berkaitan dalam masa terdekat.

    Azeez menjadi perhatian ramai selepas serbuan SPRM di hartanah yang dikaitkan dengan Azeez di Subang Jaya, Selangor dan Kedah.

    Serbuan itu dibuat selepas SPRM mendapat bos baru yang dilantik kerajaan Pakatan Harapan.

    SPRM merampas RM500,000 wang tunai dan jam tangan mewah.

    Kalo rafizi buat fitnah TH kenape plak azeez bekas pengerusi TH di cekup sprm?....jadi kenyataan rafizi mengenai TH ade kebenaranye...bukan tohmahan dan fitnah lagi..

    ReplyDelete
  12. AKIBAT MENGAMALKAN BUDAYA SAYA MENJALANKAN AMANAH, TINDAKAN COLD STORAGE PUN DILAKUKAN TERHADAP PENJAWAT AWAM DIBAWAH MALAYSIA BARU. PELNTADBIRAN TELUS MADEY.MADEY MAU TUNJUK BELANG SEPERTI 15 TAHUN DULU?...

    Isu di sebalik pemindahan 22 pegawai tinggi kerajaan ke Intan

    Diterbitkan: Isnin, 24 September 2018 10:36 AM

    PETALING JAYA: Keputusan untuk menempatkan 22 orang pegawai tinggi persekutuan daripada pelbagai peringkat ke Institut Tadbiran Awam Negara (Intan) yang mencetuskan kontroversi rupa-rupanya dibuat oleh bekas Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Dr Ali Hamsa sehari sebelum beliau bersara pada 28 Ogos lalu.

    Kesemua pegawai tadbiran awam dan diplomatik itu sebelum ini berkhidmat di Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA), Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) dan juga di beberapa buah kementerian.

    Mereka dipindahkan ke Intan selepas timbulnya isu berkaitan kelewatan urusan pelantikan dan pembayaran gaji kepada kakitangan kontrak dan lantikan politik di pejabat-pejabat menteri serta timbalan menteri kabinet Kerajaan Pakatan Harapan selepas pilihan raya umum ke-14.

    Bagaimanapun berdasarkan siasatan mStar Online, adalah didapati proses kelewatan pembayaran gaji dan lantikan ini berlaku atas beberapa sebab yang tidak dapat dielakkan yang mana sebahagian besarnya kerana kelewatan pegawai-pegawai menteri dan timbalan menteri itu sendiri memproses dokumen perjanjian pelantikan mereka.

    Ekoran daripada kelewatan ini, mStar Online dimaklumkan, pegawai paling kanan yang dihantar berkursus ke Intan ialah Timbalan Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam, Datuk Mohtar Abdul Rahman dan Setiausaha Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA), Dato Zainal Abidin Ahmad.

    Lain-lain pegawai kanan yang terlibat ialah Pengarah Pembangunan Organisasi JPA, Mohamad Fauzi Isa dan Timbalan Pengarah Kanan JPA, Zohari Said.

    Di samping mereka, beberapa orang pegawai daripada Bahagian Pembangunan Organisasi dan tiga timbalan pengarah Bahagian Perkhidmatan JPA turut menerima nasib yang sama, kata sumber itu lagi kepada mStar.

    Sementara pegawai-pegawai dari beberapa kementerian yang turut dipindahkan ke Intan melibatkan setiap seorang daripada Setiausaha Bahagian Pengurusan Sumber Manusia dan Pengurusan di Kementerian Kewangan, Kementerian Pelajaran, Kementerian Pertahanan, Kementerian Pengangkutan dan Kementerian Pertanian.

    Dalam perkembangan berkaitan, mStar Online turut dimaklumkan sehingga 24 Ogos lalu, sejumlah 101 lantikan kakitangan pejabat menteri dan timbalan menteri telah berjaya diselesaikan.

    Daripada jumlah itu, 84 pegawai telah dilantik dan urusan pembayaran gaji juga telah turut diterima, manakala selebihnya belum melalui proses pembayaran gaji.

    Adalah difahamkan, antara sebab mengapa para pegawai menteri dan timbalan menteri ini lewat menerima pembayaran gaji antara lainnya kerana pegawai yang terlibat belum mengemukakan dokumen perjanjian lantikan yang ditandatangani.

    Sebab kedua adalah kerana pegawai yang terlibat tidak mahu menandatangani perjanjian lantikan atas sebab tidak menyatakan gaji minimum yang dipohon atau kerana pegawai berkenaan belum mengemukakan maklumat bank atau nombor akaun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebagai bekas pegawai tinggi kerajaan aku sokong pertukaran ini...

      Alasan remeh temeh, mereka patut memberi nasihat dan memudahkan cara. ..bukit menyulitksn,
      tetapi sengaja membuli menteri yg baru.

      Delete
    2. Sokong. Mana ada pegawai kerajaan yang boleh sekat gaji suka hati dengan alasan yang tidak munasabah. Tukarkan pegawai kerajaan yang tidak amanah langkah terbaik. Bukan kena pecat pun nak komplen apa?

      Delete
    3. KSN yg baru telah beri penjelasan...pegawai ini ikut prosidur yg telah ditetapkan......jika tak layak bayar gaji maksimum ikut gred arahan menteri kerana bertentangan dgn pekeliling sediada menjadi tanggongjawab ketua pengarah JPA yg kena siasat dan maklumkan kpd mebteri...bukan pegawai yg dikenakan tindakan...

      Delete
    4. mantan KSN memang tak ada telor. tindakan nya semata mata mencari 'scapegoat'.

      saya juga mantan peg tinggi kerajaan yg pernah berkhidmat d treasury n JPA. systems ,procedures n processes amat 'crucial'. serupalah macam kita meminjamkan wang kepunyaan bank kpd pemohon. silap memberi kelulusan parah akibat nya.

      saya sarankan agar KSN yg baru mengkaji semula n memperbetulkan semua kes2 ini.

      setuju bahawa yg curang d ambil tindakan. tapi yg menjalan kan tugas secara betul wajib d 'reinstate' ke jawatan asal.

      bukan senang utk 'replace' mereka2 ini yg sudah pun mempunyai kepakaran dlm bidang masing2.

      if u condone unfair treament 2wards civil servants particularly those in d central agencies, u r actually doing a great disservice 2 d credibility of d present govt.

      Delete
    5. Setiap jabatan mempunyai pelapis yang cukup berkebolehan menggantikan mereka yang ditukarkan.
      Khususnya di JPA, tidak ada sangat yang teknikal.

      Delete
    6. knowledge n experience = wisdom. period !

      Delete
  13. http://kartelazmin.blogspot.com/2018/05/siri-11-skandal-zuraidah-kamaruddin.html

    Skendel lagi..

    ReplyDelete