Friday, September 7, 2018

UMNO DAN NAJIB PERLU DIKEMBALIKAN SEBAGAI KERAJAAN TERBAIK. .. APA YANG DIPERJUANGKAN MASIH ADA 12% UNTUK DIHABISKAN...


Kembalikan muka² ini


Alang² menyamun,  biar sampai licin.. 


13 comments:

  1. Ubah minda yg masih diselaputi minda pembangkang. Ayuh sama2 bina negara ke arah Malaysia Baharu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ubah minda yg masih perasan kerajaan. Ayuh jangan jadi macam lokman adam yg suka suki hati dia mengarahkan pihak polis.

      Delete
    2. Kalau minda pambangkang yg ade sekarang bukan minda yg patut dicontohi...minda pembangang...

      Kerajaan yg sangat baik bagi nik abuduh kerajaan yg telah hulur sedekah haram kpd pas....nik abuduh tak boleh dapat lagi sedekah dari kerajaan sekarang yg jauh lebih baik...

      Delete
  2. Minda menteri pendidikan masih spt minda umno-bn. Sibuk letak org sendiri dlm universiti. Mula dgn uum, skrg tanpa malu ikut trend umno masuk jd presiden uia. Aduiii laaa...bila bercakap tu mcm betul² malaysia baru tp masih berminda menteri umno. Blogger budin dah balun, blogger ni tak nak balun menteri tak efisien ni ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari letak penyokong umno ato pas baik letak orang sendiri....

      Delete
    2. Minta dia pilih Presiden UIA atau Mwnteri Pendidikan

      Delete
    3. Minda Menteri Pendidikan setaraf TAHFIZ - iaitu takat kemampuan MENGHAFAL, tak lebih
      daripada ini. Dia tak nampak langsung tugasnya yang berat untuk melahirkan bangsa yg
      berkemampuan berfikir dan menyelesaikan masalah. Seorang ibu datang berjumpa dia, komplen pasal kasut putih, dia terus tukar kepada kasut hitam. SENANGNYA!
      Sekarang, yang dia nampak ialah peluang-peluang untuk membolot jawatan-jawatan penting dalam universiti untuk kroni-kroninya. Dia lagnsung tak nampak, apa kesan akibat daripada perbuatannya kepada KERAJAAN PH.
      Tun Mahadir patut tukar Pro.Kangkong ini dengan orang lain yang lebih berwibawa.

      Delete
    4. Sokong cik minah, saya sudah fikirkan lama sebelum ini..
      Tetapi di PH terutama dari BERSATU seperti tidak ada yg benar² layak untuk meninggikan kualiti dan martarbat dasar pendidikan.

      Jika pun Tun, beliau terlalu sebok.

      Jika pun Anwar tetapi bertembung pula dengan moral dan integriti.

      Delete
  3. Pas memang kuat sokong prompak....dapat tumpang semangkuk..

    ReplyDelete
  4. Guan Eng gesa Kelantan lebih berhemah urus kewangan

    8 Sep 2018, 3:18 petang (Dikemaskini 8 Sep 2018, 3:23 petang)

    A A
    Menteri Kewangan Lim Guan Eng menegur kerajaan negeri Kelantan agar menguruskan kewangan negeri dengan "lebih bertanggungjawab dan berhemah".

    Dalam kenyataan medianya hari ini, Lim menyorot bahawa Kelantan merupakan penerima terbesar bantuan kewangan daripada kerajaan persekutuan iaitu sebanyak RM913 juta.

    Jumlah berkenaan terdiri daripada bantuan kewangan defisit sebanyak RM363 juta.

    Bantuan itu diberikan kepada negeri dengan hasil yang tidak mencukupi untuk membiayai perbelanjaan mengurus seperti emolumen, sewa, utiliti dan perbelanjaan operasi yang lain.

    RM550 juta selebihnya pula, kata Lim, adalah wang pendahuluan yang diberikan kerajaan persekutuan bagi membantu Kelantan mengatasi masalah aliran tunai.

    "Tanpa bantuan pemberian defisit daripada kerajaan persekutuan, kerajaan negeri Kelantan tidak akan mampu untuk menampung bayaran emolumen kepada kakitangan kerajaan negeri.

    "Pada tahun 2017, hanya dua negeri yang menerima Pemberian Defisit iaitu Kelantan dan Perlis. Bagi tempoh 2013 hingga 2017, Kerajaan Negeri Kelantan menerima bantuan Pemberian Defisit sebanyak RM363 juta

    ReplyDelete
  5. Saya sangat kesian dan simpati kepada Tun..manakan tidak , tak seorang pun menteri atau menteri besar yang dilantik Tun dari BERSATU benar2 berwibawa.Selain dari TS Mahyiddin dan DS Mukhriz yang lain2nya adalah amat mengecewakan.Dan yang paling terok dan yang dapat dilihat dengan jelas adalah MENTERI PENDIDIKAN.Inilah seorang menteri yang paling bangang yang pernah ada dalam kabinet kerajaan Malaysia.Baru 3~4 jadi menteri tetapi telah menchipta berbagai2 masalah dalam pentadbiran negara.Inilah padahnya bila orang tidak ada tokoh diangkat begitu mendadak.

    Tengok sahaja semasa perbahasan diparliment....menjawab soalan dari ahli2 parliment dengan ketawa 24 jam..nampak macam sewel dan tidak ada intigriti langsung.Orang2 yang tidak ada tokoh sebeginikah yang patut kita angkat untuk menjadi pemimpin kita??...

    Pesanan ikhlas saya kepada Tun...supaya Tun dapat menkaji semula perlantikan menteri pendidikan(Mazli Malik) ini...agar nama baik Tun tidak tecemar dek seorang menteri yang sangat bangang ini.Terima kasih Tun.

    ReplyDelete