Google+ Followers

Sunday, October 7, 2018

KENAPA PERLU BERSUSAH PAYAH UNTUK KELUAR UNDI ANWAR

Bukankah sebelum ini pengundi PD sudah pun memberi kepercayaan kepada PH atas dasar menyokong jatuhkan regim Najib hinggakan letak calon "tunggul" pun kami tetap undi dia?? 

Tiba² kerusi ini dikosongkan. 
Inikah demokrasi yang kamu angkat dan mulia²kan dan inikah reformasi yang kamu agung²kan.. 
Adakah semua yang kamu lakukan ini mengikut sunnah dan apa² keterangan dan dalil? 
Membazir dan menyusahkan rakyat untuk kesenangan kamu? 
Dan hari ini kamu merayu untuk kami bersubahat pula mengundi kamu? Untuk menjatuhkan regim mana pula? 

Untuk membangunkan Port Dickson? 
Pengkalan Tentera Laut Terbesar Dunia? 
Projek Perlancongan 6 bintang? 
Projek Tambak Laut? 
Tauke mana pula nak diangkut dan di anugerahkan.. 
Rakyat Port Dickson dapat apa? 
Dapat tengok? 
Orang Melayu tambah warung² di tepi jalan seiring pembangunan? 
Hentikanlah cerita karut gula² pilihanraya.... 


Hari ini Tun datang berkempen.. 
Bawa cerita basi?  Cerita najib? Rakyat muak... 
Ini tidak akan mengubah untuk rakyat keluar mengundi atau memberi undi... 

Minta maaf.. 
Kami tidak nampak dari semua sudut,  anwar lebih baik atau mempunyai vissi yang jelas kepada negara? 
Vissinya tetap kepada cita² peribadi dan politiknya.. Ia sekadar mahu membersihkan namanya dan cerita susah payahnya di penjara di ulang²..untuk apa? 

Apa vissinya tentang memenuhi keperluan rakyat? 
Sanggupkan Anwar tidak popular seperti Tun yang lokek dan kedekut kerana kantung negara susut? 

Jom undi PAS.. 
Walau apa pun kelemahannya, satu undi wajib atas istiqamah perjuangannya,  bukan seperti umno yang hilang kedua dua biji...

84 comments:

  1. Sekali ko sokong..sekali plak ko menentang...kurang siuman ker?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. PM baru perlu utk konsep Malaysia Baru.

      Seorang pengetua pusat tahfiz meliwat murid tahfiz, satu sekolah nak ditutup dan tahfiz2 lain juga dlm bahaya.

      Seorang ketua keluarga dihukum penjara kerana meliwat, satu family dah jd ahli parlimen...haha ha..KERAjaan Malaysia Baru.

      Delete
    2. Dihukum dgn bukti yg direka...

      Pusat tahfiz ditutup.kerana tiada kebrnaran ngok....

      Delete
  2. Yup sokong. Kenapa nak undi orang yg teringin jadi pm? Bagi peluang dia jadi najib no 2. Nyesal tak sudah org pd nanti. Baik boikot, boleh ikut cakap zahid berkait perkara ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko aje yg tak ingin jadi pm sebab ko bodooh...tak ade pluang langsung jadi pm..sape nak pilih ko?...

      Delete
    2. Kah kah kah..
      Cai najib pulak yg panas punkoq

      Delete
    3. Awas Mahathir! apabila Anwar jadi PM akan tiba giliran kau pula masuk penjara. Anwar akan mencari setiap penyelewengan yang kau lakukan, dia akan mencari setiap kesalahan keluarga hingga kelubang cacing. Dendam Anwar masih belum padam, tuduhan khalwat amat memalukan. nama dan reputasinya sudah tercalar keseluruh dunia sebab itulah dia amat bersungguh-sungguh untuk mendapatkan Parlimen PD.

      Delete
    4. Kalo temberang memang ko no 1..

      Delete
  3. Mood KD selalu berubah2... Tak mcm jon doo yg tetap dgn temberangnye..

    Ko harapkan bulan jatuh keriba...bulan gelap di di PD...
    Lobai pas pon berubah pendiriannye...kuat putatbelit...makan duit haram..

    Sekarang lobai hadi berani ajak tun madey berforum....seblm pru hadi takut sambut cabaran debat oleh tun madey..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tak undilah puak tonggang agama...menggalakkan lobai menipu..jahanam islam.

      Delete
    2. Perjuangan isi tembolok dan keenderaan mewah puak pas sama dgn umno..

      Delete
    3. Kau undilah Ketua KERAjaan peliwat. Kau berdua ahli seumur hidup Peliwat Malaysia.

      Delete
    4. Ko ade 4 saksi?...ko kaki temberang jugak..

      Delete
  4. Lobai pas ni orang buat tak boleh haram...dia buat semua halal...

    Dia boleh buat hukum sendiri...rosak islam tonggang langgang di kerjakan lobai pas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Islam tak rosak, otak kau je yg dah bernanah

      Delete
    2. Otak ko yg dah berulat...tak mampu pikir lagi..

      Delete
  5. Calon pas nak tanam Durian musang king di PD...boleh ksye orang Pas jual musang king 5 tahun lagi....wawasan yg bagus calon pas...mcm mana bulan nak terang di PD...kelantan tak pernah maju bawah pas...puluh ribu lari kelantan jadi PATI cari makan di negeri lain...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu konsep hijrah
      Nak kaya kena sanggup hijrah
      Sbb tu ramai org kelantan yg duduk luar kaya.
      Kau tu cuma dengkikan orang je.
      Duduk negeri sendiri pun merempat.

      Delete
    2. Ko dah kayer?...kat pahang terengganu perak dan selangor bersepah orang kelantan miskin...yg kaye di kl kerana puak umno..

      Delete
    3. Yg kau marah sangat sbb kau merempat ke?

      Delete
  6. KD ...ko redho perjuangan pas kencingkan ruu 355 di padang merbok?....hudud jadi alat politik cari makan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas dikencingkan oleh kerajaan BN
      Itu tak ada masalah
      Yg mustahak ialah usaha kearah itu
      Berjaya atau gagal Allah tak tanya
      Yg penting, apa usaha kamu.

      Delete
    2. Usaha tibai duit umno dan sanggup pakat dgn umno kencingkan ruu 355..

      Delete
    3. Ada saksi, ada bukti?

      Delete
    4. Mana ghaibnye ruu 355?... Bodooh

      Delete
  7. Jangan berlagaklah Kluangdiamond ko ingat ko tulis macam tu orang UMNO nak sokong PAS. Kalau ajak elok2 orang UMNO akan sokong PAS tetapi sikap berlagak akar umbi PAS yang menyebabkan orang UMNO muak dengan PAS.Sedangkan ko mengharap undi dari pengikut UMNO. kalau orang PD bagi Anuwar menang memang tak bersambungla otak-otak mereka.Peliwat nak diangkat jadi PM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lobai pas nak jadi ketua kerjasama dgn umno...ahli umno.pon boring dgn khalifah pas lebih2 mengada..

      Delete
    2. Ko ade 4 saksi anwar meliwat?..

      Delete
    3. Nak pilih umno tak boleh kerana umno merompak...dan takut bertanding..

      Delete
    4. 7:01

      Saksi cuma ada sorang je iaitu kau yg turut bergilir-gilir meliwat.
      Masalahnya, peliwat mcm kau tak boleh dijadikan saksi.
      Sbb tu ia didakwa berdasarkan bukti, bukan saksi.

      Delete
    5. Ko pakar tunjuk bodoo....tahap itu aje kepandaiaian ko..

      Delete
  8. Lobai Pas ajar pas adalah ugama islam....anti pas anti islam..

    Walhal pas hanye satu parti yg tak boleh mengucap syahadah....pas umno dan lain2 sama aje sebagai parti..

    Orang umno pas amanah sama ugama islam...cuma pas tonggang islam..

    ReplyDelete
  9. Saya telah membuat telahan dan masih kekal dengan telahan berkenaan, bahawa DSAI akan masuk ke Parlimen melalui PRK PD tetapi legitimasinya akan menjadi persoalan.

    Soal legitimasi pertama telah pun berlaku pada hari kartel PKR mengumumkan PD sebagai kerusi pilihan untuk DSAI di atas alasan PD bukan kerusi majoriti Melayu, dan demikian seorang yang dicanang sebagai bakal PM hilang legitimasi untuk bergelar pemimpin pilihan kaum Melayu. N9 bukan negeri kelahirannya dan walau apapun alasan yang ia berikan, hakikatnya ia memang telah lari dari kerusi Permatang Pauh yang memiliki 68% pengundi Melayu.

    Soal legitimasi kedua telah pun berlaku apabila bekas Ketua Hakim Negara Tun Hamid Omar berkongsi pendapatnya bahawa 'pengampunan penuh' DSAI tidak memadai untuk melayakkannya bertanding pilihanraya.

    Saya kira soal legitimasi ketiga ialah apabila DSAI diisytiharkan 'menang' sedangkan ia gagal mendapat 51% undi daripada keseluruhan jumlah undi dan demikian ia tidak mempunyai majoriti untuk dengan sahnya bergelar 'pemenang'. Sama-sama kita melihat sama ada soal ketiga ini akan berlaku.

    Saya juga tertarik untuk berkongsi satu perkara yang telah dibangkitkan oleh blogger Cahaya Al-Majid iaitu tentang kehadiran Tun M untuk berkempen bagi DSAI dan faktor cuaca.

    Tun M telah mengesahkan akan hadir untuk berkempen bagi DSAI pada malam ini Isnin 8 oktober. Isu yang telah dibangkitkan ialah 'adakah cuaca akan mengizinkan Tun M duduk sepentas dengan DSAI' dan berkempen bagi DSAI di PRK PD ini?

    Sama-sama kita nantikan.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Engko sekor saja yg nak timbulkan persoalan legitimasi..orang lain tak peduli pon...janji mp dan bakal pm..

      Delete
    2. Tak ade dlm peraturan pilihanraya dan prinsip demokrasi legitimasi menjadi perkara pokok...hanye rekaan dan temberang bodoo jon doo semata2..

      Delete
    3. Dapat kelebihan 1 undi dari lawan di istihar pemenang...itu saja legitimasi pilihanraya...jon doo jangan memandai reka cerita dongeng..

      Delete
    4. Hahaha..jon dao msh dendam pd Anuar..elok join umno je..blh kongsi cerita sepol

      Delete
    5. Bagus-bagus.

      Ramai betul berminat dengan telahan saya ini.

      Mari kita makan pop corn dan melihat sama ada ia akan berlaku.

      Delete
    6. Tetap sokong john doe.

      Delete
    7. Telahan temberang..

      Delete
    8. Aku cium bontot jon doo kalo jon doo berani masuk umno...panji hitam nak bagi kat saper?..

      Delete
    9. Terima kasih anon 9:29 kerana benar-benar memahami saya tidak akan kembali kepada UmNo.

      Bagi saya UmNo di bawah Najib telah menjadi 'kaum yang berpaling'. Saya tidak akan kembali padanya.

      Bagi PRK PD pula ini pendirian saya:-

      Saya tidak akan mengundi calon PAS kerana ia berasal dari satu jemaah yang beramal dengan takfir untuk memperolehi sokongan.

      Saya tidak akan mengundi TS Isa Samad walaupun ia telah meninggalkan UmNo. Peribadi dirinya sendiri penuh kontroversi kisah pengkhianatan kepada amanah.

      Saya tidak akan mengundi DSAI walaupun saya tiada masalah dengan PKR. Ia adalah seorang pesalah liwat yang telah diampunkan.

      Saya menyokong Saiful Bukhari. Penyertaannya di dalam PRK PD ini tunjukkan ia berani untuk berhadapan dengan DSAI walaupun dimaki hamun oleh penyokong DSAI.

      Saya percaya Saiful akan memperolehi undi paling corot di antara semua calon Muslim tetapi ia akan 'menang di dalam kekalahan' sedang DSAI pula akan memperolehi undi paling banyak di antara semua calon sedang ia akan merasai 'kalah dalam kemenangan'.

      Apa pun hanya beberapa hari saja lagi untuk melihat.

      Delete
    10. undi adalah rahsia.. aku tuntut nuar buat benda yang sama apa yang kita tuntut kat najib buktikan segala tuduhan liwatnya adalah fitnah..semua konspirator harus dibawa ke muka pengadilan.. berani kerana benar tkut kerana memang betul main bontot.

      jangan guna maaf sebagai perisai bukti dia tak main bontot.

      hakim dan peguam yang berkonspirasi mesti disumbat kedalam penjara. mahkamah wajib telus dan adil.

      kah kah kah

      Delete
    11. Dr Osman tampil pertahan laporan kes liwat Anwar

      Beh Lih Yi
      4 Sep 2008, 12:21 tengahari (Dikemaskini 4 Sep 2008, 7:14 malam)

      A A
      Dr Mohd Osman Abdul Hamid dari Hospital Pusrawi yang memeriksa Mohd Saiful Bukhari Azlan, muncul hari ini untuk mempertahankan hasil pemeriksaannya yang tidak menemui sebarang bukti yang menunjukkan Mohd Saiful telah diliwat.

      saiful bukhari azlan sodomy allegation anwar ibrahim medical report 300708 Dr Osman telah mengambil cuti lebih sebulan lalu selepas kebocoran laporan perubatannya ke atas Saiful itu, pada 28 Julai lalu.

      Doktor tersebut, yang ditemani peguamnya - M Puravelan dan Yusri Kamaruddin - mengadakan sidang akhbar di Majlis Peguam pada jam 12 tengahari ini.

      Beliau mengesahkan bahawa akuan berkanunnya, yang disiarkan oleh Malaysia Today memang ditandatanganinya.

      "Saya tidak terbabit dalam politik, saya akan sentiasa bercakap benar," kata Dr Osman yang kelihatan agak gementar

      Delete
  10. Ngatalah ape saja dan kempen lah banyak mana pon..anwar jadi
    pilihan orang PD ...tun madey dan daim turut kempen untuk anwar...hadi menggelabah ajak tun madey bergorum yg tak tahu ape tajuknye...

    Pengundi2 bukan melayu cedik...60% pengundi adalah bukan melayu....bulan gelap di di PD....calon bebas terkial2 cari isu mcm tikus cari sisa makanan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenape hadi tak ajak anwar berdebat?..

      Delete
    2. Sian Adi..dulu kutuk Tun. Ajak Tun gi masjid..sekarang sibuk pujuk Tun utk politik cari makannya..aduss..

      Delete
  11. Statement Mujahid yang dimanupulasi..
    Kehadhiran Tun ke PD..

    Itu semua faktor akan menjadikan undi Anwar susut?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengarut...the star telah pon di tuntut mintak maap secara terbuka...kekusutan telah diperbetulkan...bagi pengundi bukan melayu yg majoriti bukan satu isu..

      Kenape plak kehadiran tun madey boleh merosot undi?...

      Delete
    2. Kluang pon mcm jon doe jugak..dah mula nak hancurkan PH... penyokong pas pis pus dan umno bersorak gombira...

      Delete
    3. Kluangman ni lalang....lalang mudah di ravun dan di bakar..

      Delete
    4. nuar juga patut tuntut saiful mohon maaf secara terbuka sebab sumpah laknat.. bagi tau dia tak tipu nuar mmg main bontot dia..

      woi main bontot woi. malu malu.
      kahh kah kah.. pm main bontot malu malu

      saman fitnah la saipol.. kerjaan baru tak kan konsporsi lagi

      kah kah kah

      Delete
    5. Tak perlu tuntut mintak maaf..takde pekdahnye layan pembohong..

      Delete
    6. Kalo bodo baik duduk diam....kes dah masuk mahkamah jadi kes jenayah...tak boleh saman fitnah lagi ngok.

      Delete
    7. maksudnya anwar memang peliwat ke macam mana?.. dulu najib kita tuntut sama wsj... pasal apa nuar tak boleh saman.. kalau tak boleh saman bukak la semula kes.. ke tuntu je buat rci.. ke macam mana.. sebab nuar kata dia tak liwat .. tapi saipol cakap dia liwat.. yang mana satu betut ni.

      kah kah kah

      Delete
    8. Aku dah cakap..ko masih bengap...dah jadi kes jenayah mana boleh saman fitnah...kalo.bodoo baik diam aje...

      Delete
    9. maksudnya kes jenayah liwat tu betul la ?

      mmg kita nak jadikan pm ni mmg peliwat?

      kah kah kah... ko ni bangang ke apa kalau tak boleh saman bukak la semula kes..

      mesti ada cara nak buersihkan nama dia..

      bodo la ko ni..

      kah kah kah

      Delete
  12. “Dengan kata lain, sabitan Anwar masih kekal. Saiful tidak melaukan kesalahan dengan mengulanginya,” katanya kepada FMT.

    Akbardin menambah pengampunan ditakrifkan sebagai kemaafan, yang termasuk di bawah kasihan belas.

    “Kasihan belas terpakai apabila semua jalan undang-undang tamat. Jadi tidak benar jika dikatakan pengampunan membawa maksud pesalah tidak pernah melakukan kesalahan itu.”

    Pada Mac 2014 Mahkamah Rayuan membatalkan keputusan membebaskan Anwar daripada sabitan meliwat bekas pembantunya Saiful.

    Pada 10 Feb 2015, Mahkamah Persekutuan mengesahkan keputusan itu dan menjatuhi hukuman 5 tahun penjara ke atas Anwar.

    Pada 16 Mei tahun ini, Anwar diberikan pengampunan Diraja oleh Yang Dipertuan Agong.

    Peguam Nizam Bashir menolak pandangan Akbardin dengan berkata, pengampunan Anwar memadamkan pensabitan beliau.

    Beliau memberitahu FMT, pemimpin PKR itu tidak lagi boleh dituduh oleh Saiful melakukan kesalahan tersebut.

    “Jika kita melihat contoh di Singapura, keputusan pengampunan memadamkan sabitan. Ini yang penting

    “Bila seseorang diampunkan, maka individu tersebut tidak lagi boleh dituduh melakukan kesalahan tersebut.

    Beliau berkata, di negara lain, wujud pembezaan antara pengampunan yang diberikan kerana tidak bersalah dengan pengampunan untuk tujuan lain.

    Kategori pertama memadamkan kedua-dua hukuman dan kesalahan, katanya.

    “Pengampunan sedemikian sebenarnya adalah satu pembebasan dan mempunyai semua kesan pembebasan.”

    ReplyDelete
  13. PORT DICKSON BERGEGAR MALAM INI

    Malam ini Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad akan turun berkempen dalam satu program ceramah perdana di Port Dickson bagi membantu kemenangan calon Pakatan Harapan, Anwar Ibrahim.

    Meskipun bukan kebiasaan bagi beliau sepanjang menjadi Perdana Menteri selama ini untuk turun berkempen dalam mana-mana pilihanraya kecil, tetapi demi melihat bakal penggantinya menang dengan selesa, Tun Mahathir nampaknya sanggup melakukan sesuatu yang tidak biasa baginya.

    Malam ini, selain turut dihadiri beberapa pemimpin kanan Pakatan Harapan yang lain, buat pertama kalinya setelah lebih 20 tahun, Tun Mahathir dan Anwar akan kembali sepentas demi rakyat dan negara.

    Jika dulu, sebelum 2 September 1998, Tun Mahathir dan Anwar selalu berada sepentas kerana memegang jawatan Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri, episod sepentas itu berulang kembali malam ini di mana Anwar telah dinamakan sebagai Perdana Menteri ke-8 yang akan mengambil alih tempat Tun Mahathir sebaik beliau sedia mahu menyerahkan kuasanya.

    Sudah tentu detik malam ini bukan saja ditunggu-tunggu oleh pengundi Port Dickson, tetapi juga oleh seluruh rakyat Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom pakat ramai2 kita keluar undi Isa Samad....aku suka Isa Samad sebab dia pandai melawak!!...dan aku tolak Anuar Ibrahim 100% sebab dia seorang peliwat dan suka temberang.Ditambah pula dia adalah pemegang sijil putar alam no satu....jom ramai2 kita tendang ANUAR BIN IBRAHIM!!...

      Delete
    2. Dua pon pandai politik wang...pak.lah gantung tak bertali 3 tahun..

      Delete
  14. pada aku mudah je.. kLUorang politik ingat dia pandai main politik.. apa infat kita bodo sangat ke pasal politik.. kalau kita undi ofang lain pun ..pakatan tak akan hilang kuasa punya... kasi sailang ini orang..

    kah kah kah

    kasi tunjuk kita punya taiko.. ingat kita takut ke nak buang PH kalau suka suka hati buat taik .. team rafizi wajib bontotkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg pastinya UMNO tak pandai main politik. Bela macai pun jenis bodoh. Suka ckp lucah. Kikikiki

      Delete
    2. Cai tu selalu kalah...takut letak calon di PD...hihihihi..

      Delete
    3. .. tapi aku tak sokong orang main bontot.

      kalau nuar tak salah patut nuar bersihkan nama dia jangan biarkan fitnah berterusan ..

      ada peluang sakang kerajaan dah tukar.. takde la nak salahkan mahkamah.

      aku cuma tuntut sama juga macam
      logik kita tuntut najib buktikan dia tak bersalah

      salah ke?

      ko cakap saipol fitnah saifol fitnah.. dai dah sumpah dia dah oun bawak kes kemahkamah..

      takan la saipol yang jambu ni lagi berani dari nuar.. menda yang takut sangat

      kah kah kah

      Delete
    4. Sumpah untuk orang yg menuduh...sumpah untuk yg dituduh tak di terima pakai oleh mahkamah...ko tahu undang2 tak?...

      Kalo sumpah diterima oleh mahkamah sebagai bukti tak perlu perbicaraan lagi...bongok betul..

      Delete
    5. sumpah bukn untuk mahkamah..

      sumpah untuk kata aku berani dilaknat Allah kalau aku cakap bohong.. apa standrd mahkamah dengan hukum tuhan..

      sedang mahkamah dah buat keputusan pun dikata konspirasi.

      kah kah kah.

      ikut ko la nak jadi bodo

      Delete
  15. Sunday, October 7, 2018
    KEMPEN ANWAR DALAM KONSERT, PENDUDUK PD TERUJA

    Kempen Anwar dalam konsert, penduduk PD teruja
    Kempen Anwar dalam konsert, penduduk PD teruja
    Posted By: Pentadbiron: October 07, 2018 Print Email
    Konsert yang menampilkan artis tersohor tanah air malam tadi merupakan acara terbesar kempen calon Pakatan Harapan (PH) Anwar Ibrahim di Port Dickson setakat ini.
    Anwar menggunakan peluang berkenaan untuk memperkenalkan dirinya dan memaklumkan penyertaan Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad dalam kempennya esok.
    “Nama saya Anwar Ibrahim, saya tawar diri untuk menjadi ahli keluarga Port Dickson, mudah-mudahan saudara saudari boleh terima.
    “Buat pertama kali pada Isnin saya dan perdana menteri akan berucap sepentas di Port Dickson,” kata Anwar, dalam ucapannya, di hadapan kira-kira 2,000 penonton di Picnic @ PD Waterfront.
    Turut hadir adalah Presiden PKR, yang juga Timbalan Perdana Menteri Dr Wan Azizah Wan Ismail.
    Antara artis yang membuat persembahan malam tadi ialah kumpulan Gerhana Ska Cinta, Hattan, M Nasir, Awie, dan kumpulan Khalifah, dan Wani Hasrita, dengan setiap artis menyanyikam tiga buah lagu.
    Vokalis Khalifah, Yabang, atau nama sebenarnya Awang Sulong Oyong memberitahu kepada The Malaysian Insight, undangan kumpulan itu untuk membuat persembahan adalah atas permintaan Anwar sendiri.
    “Sebenarnya rakyat memang memerlukan khidmat daripada Anwar Ibrahim, yang panggil Khalifah malam ini adalah atas permintaan Datuk Seri (Anwar) sendiri,” katanya, yang terkenal dengan lagu Hang Pi Mana dan Assalammualaikum Ustazah itu.
    Sementara itu, Hattan, atau nama sebenarnya, Mohd Shukri Shahabuddin, berkata Anwar adalah seorang pemimpin yang santai, dan beliau menjangkakan Anwar akan menang PRK Parlimen Port Dickson.
    “Anwar seorang pejuang, cara dia santai rileks, dan untuk PRU ini saya rasa Anwar akan menang, orang muda suka dia dan dia tidak berlebihan, dari dulu beliau macam itu,” katanya.
    Konsert itu anjuran Kelab Anwar Ibrahim dengan kerjasama Persatuan Muafakat Anak Muda Port Dickson dan Pertubuhan Kebajikan Masyarakat Madani

    ReplyDelete
  16. Malaysia Baru

    Seorang pelajar tahfiz diliwat pengetua
    Satu sekolah nak ditutup oleh menteri

    Seorang bekas banduan peliwat bertanding pilihanraya
    Perdana menteri dan segala macam menteri turun berkempen
    Satu family dia dah jd ahli parlimen
    Kalau dia menang, dia pula akan jd PM.

    Haha...tepok...tepok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dihukum dgn bukti yg direka...

      Pusat tahfiz ditutup.kerana tiada kebrnaran ngok....

      Delete
    2. Bukti reka apa pasal pulak? Tangkap Saiful tu kalau benar Anuwar tidak meliwat. Seadangkan Anuwar mempunyai barisan peguam yang handal pada masa itu.

      Delete
    3. Masa Tun Abdullah Perdana Menteri (2004), mahkamah persekutuan menggugurkan sabitan kes liwat terhadap Anwar sebab itu beliau dibebaskan. Era Najib, kes yang sama dibangkitkan. Paparan dan kronologi yang tiada jauh bezanya. Rakyat boleh berfikir sendiri. TV dan Radio hanya digunakan untuk mendengar lagu kadar hiburan mengusik jiwa, jauh sekali dengar dan tonton berita laporan semasa. Di dada media massa umpama Utusan Meloya bukan lagi sumber bacaan.. Rakyat sudah sedar dari lamunan..

      Saiful bertemu Najib (ketika itu TPM) dan Rosmah pada 24 Jun 2008. Di mahkamah Pegawai Polis juga mengesahkan dan merekod kenyataan Rosmah. Jumpa untuk apa?

      Selepas bertemu dengan semua musuh politik DSAI. Saiful membuat laporan polis pada 28 Jun 2008 mendakwa kononnya diliwat.
      Sehari selepas itu saiful bertemu PKK SAC Rodwan Mohd Yusof (waktu itu TPJSJP, sekarang ini KP Melaka) di Hotel Melia KL di bilik no 619. Dia juga menghubungi KPN Musa Hassan melalui telefon.

      Dalam kes DSAI tahun1999, Rodwan memainkan peranan meletakkan DNA yang direka-reka pada tilam yang diusung ke mahkamah. Ini disahkan sendiri oleh kenyataan bersumpah Pegawai Polis yang menyiasat kes mata lebam DSAI iaitu Mat Zain Ibrahim.

      Pada hari yang sama Saiful ke Pusrawi untuk membuat pemeriksaan. Dr Osman Abdul Hamid setelah membuat ujian mengesahkan Saiful tidak diliwat. Perlu diingat, Dr Osman mencatatkan ada kesan tusukan plastik ke dalam jubur Saiful.

      Pada 16 Julai DSAI ditangkap dalam serbuan 15 anggota UTK bertopeng dan bermesingan seolah-olah Datuk seri Anwar seorang pengganas.
      Selepas ditangkap DSAI dimasukkan ke dalam lokap, Polis membekalkan DSAI dengan berus gigi, tuala dan air mineral. Pegawai penyiasat DSP Jude Periera kemudian mengambil semula semua barangan tersebut untuk mendapatkan DNA DSAI.

      Sampel yang diambil tadi disimpan selama 48 jam sebelum diserah kepada Jabatan Kimia. Satu tindakan yang melanggar peraturan ujian perubatan.
      Di dalam mahkamah ahli kimia berkata ada lebih dari 5 DNA di jubur Saiful. Apa ceritanya ini?
      Kenapa Dr Osman tidak dipanggil untuk memberi keterangan di mahkamah?

      Ketika dalam mahkamah tidak ada seorang pun Doktor atau Pakar Kimia mengesahkan adanya kesan air mani DSAI di badan Saiful.
      Keempat-empat Doktor mengesahkan tidak ada kesan tusukan di jubur Saiful.

      Dalam mahkamah didedahkan bahawa sampel ujian telah ada ditangan Polis pada 26 Jun sedangkan Saiful hanya diperiksa oleh Doktor pada 28 Jun. Ini menunjukkan sampel ujian telah direka lebih awal.

      Kenapa tuan kondo (tempat didakwa berlakunya liwat) tidak dipanggil untuk memberi keterangan? Sedangkan Polis telah menyoal siasat dan mengambil keterangan dari beliau.

      Terdapat 5 tetamu lain di kondo tersebut pada hari didakwa berlakunya liwat. Polis jugak mengambil keterangan dari kelima-limanya tetapi mengapa tidak dipanggil memberi keterangan di mahkamah?

      Di setiap bilik di kondo tersebut, ada CCTV. Kenapa CCTV tidak di bawa ke mahkamah?
      KENAPA??? Kerana kenyataan mereka akan membuktikan DSAI tidak bersalah. Kenyataan mereka dan kebenaran hakiki akan menggagalkan konspirasi jahat kerajaan UMNO/BN yang diketuai oleh Najib bagi memenjarakan Datuk Seri Anwar

      Delete
  17. bro kd, kenapa perlu bersusah payah menulis membangkang tujuan untuk apa prk pd ini diadakan. tak siapa yang terkesan waima sudah membaca tulisan kamu ini. yang pasti, undi terbanyak pasti milik anwar ibrahim. kecuali jika mahkamah memutuskan bahawa anwar hilang kelayakan bertanding dalam prk ini kerana beliau cuma dapat pengampunan penuh dan bukan pengampunan bebas, maka undi kedua terbanyak diisytihar menang. satu lagi soalan, kenapa nak pertikai pm turun kempen untuk anwar di pd. adakah kamu berpendapat pm buat tindakan tidak wajar dan tak pakai akal hingga turun kempen untuk anwar? adakah kamu berpendapat pm hanya nak jaga air muka atau nak redakan cerita ceriti bahawa beliau sebenarnya tak redha tindakan anwar suruh mp pd letak jawatan untuk kosongkan kerusi? tak payah susah-susah kd, anwar akan menang banyak dan boleh jadi mp pd. next 2 years malaysia akan berperdana menterikan anwar ibrahim. malaysia ini hanya jadi bola mainan puak-puak pencatur dengan bantuan juak-juak seperti kau. konon tak suka, meluat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. biarlah ..hak kd nak tulis apa pun..yang ko sebok sangat apahal

      nuar menang ... melaysia terus jadi negara maju ke apa

      lantak dia la nak tulis menda

      Delete
  18. Dr Osman tampil pertahan laporan kes liwat Anwar

    Beh Lih Yi
    4 Sep 2008, 12:21 tengahari (Dikemaskini 4 Sep 2008, 7:14 malam)

    A A
    Dr Mohd Osman Abdul Hamid dari Hospital Pusrawi yang memeriksa Mohd Saiful Bukhari Azlan, muncul hari ini untuk mempertahankan hasil pemeriksaannya yang tidak menemui sebarang bukti yang menunjukkan Mohd Saiful telah diliwat.

    saiful bukhari azlan sodomy allegation anwar ibrahim medical report 300708 Dr Osman telah mengambil cuti lebih sebulan lalu selepas kebocoran laporan perubatannya ke atas Saiful itu, pada 28 Julai lalu.

    Doktor tersebut, yang ditemani peguamnya - M Puravelan dan Yusri Kamaruddin - mengadakan sidang akhbar di Majlis Peguam pada jam 12 tengahari ini.

    Beliau mengesahkan bahawa akuan berkanunnya, yang disiarkan oleh Malaysia Today memang ditandatanganinya.

    "Saya tidak terbabit dalam politik, saya akan sentiasa bercakap benar," kata Dr Osman yang kelihatan agak gementar

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa ko sorang je baca berita ke apa... kah kah kah

      kang aku copipes.. berita umno kang meroyan ko

      kah kah kah

      Delete
  19. Anom muka najib 11:28....

    BONGGIK. BANGGANG. Kalau rasa bijak pandai asyik letak posting panjang2 aper kejadah..

    Buat BLOG sendiri laaa.

    John Doe...kamu pon sekor sama otak udang pegi buat blig sendiri laa..itu pon legitimasi...

    Jangan kau berimiginadi Diliwat oleh nuar udoh ler...species kau nie pondan seropa Kejora Bapuk Betok Boddo....mane pegi bawak diri..

    Sejak nuar nak bertanding Kejora Bapuk Beruk Bodfo...hilang...ghaib...atau tukar nama jd aninomous 11:28

    Hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan sejak nuar bertanding dia hilang, tp sejak PH menang dia dah beransur2 menyepikan diri Dan begitu jugak yg lain. Byk yg dah hilang Yg tinggal menyalak dan meroyan sekarang kebanyakannya macai2 UMNO yg kehilangan dedak.

      Kahkahkah... Muahahahahaha

      Delete
  20. Syabas KD..blog anda sgt relevan..bila baca Komen Komen Hari ni..dah mcam semasa hampir pru 14 dulu..satu pihak bersama tun, satu pihak bersama najib. Hari ini pula, senario yg berbeza hanya anuar menggantikan si najib. Kita tahu penyokong anuar sgt membenci tun Dan mahu anuar jd pm secepat mungkin. Bagi penyokong tun M, sebabnya jelas mengapa tidak mahu anuar jd PM. Mereka juga tahu Tun dah terikat oleh janji. Ini lah pertempuran klimaks yg dikata oleh saudara John Doe mungkin. Yg confius sket samada byk Kat sini yg komen macai umno atau macai anuar sebenarnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tu yg konfius sebenarnya. Istilah macai hanya utk puak Umno bukan utk org lainlah cai. Bodoh punya kejora.

      Delete
  21. Ha ha..kalau nak Tau apa yg Kita ckp tu betul, tunggu ajelah maki hamun Dari yg terkena tu.

    ReplyDelete
  22. Nak jadi PM tapi tak cermin muka. Skandal cina isap *****, mana ada orang lupa. Belum skandal lain yang orang dah nampak terang lagi bersuluh. Senang cakap, angan nak jadi PM tapi takde moral langsung. Memang muka tak tahu malu lah. Sebab tu kena tolak dia ni jauh2. memang tak layak jadi PM. setakat nak jadi calon ketua boria penang bolehlah sebab tak akan menyebabkan malaysia dalam bahaya, paling bahaya pun boria tak laku.
    Sebab itu mengapa rakyat malaysia yang ada moral dan pegangan hidup dan jati diri mesti menolak manusia tak tau malu.

    ReplyDelete
  23. Kalau boleh nak tolak pm dan bakal pm tu. Adapun bukan menyenangkan rakyat. Ingatkan dgn pengalaman paling lama sebagai pm, akan menjadikan rakyat bertambah senang. Tp ikhlas ckp, org makan gaji tak makin senang spt harapan, org kampung pulak makin teruk kehidupan. Harga komoditi merosot teruk. Lagi 2-3 bulan org kampung makan kelapa, kelapa sawit, getah dan lain² sbb makin tak laku. Tau kenapa jadi begitu? Sbb pm ke 4 yg sgt bijaksana tak dpt mengulangi prestasinya. Dgn negara² pembeli komoditi asyik cari pasal. Cuba check bursa skrg...hampeh. Kpd penyokong pm, memang la mati-matian mempertahannya walaupun tahu prestasinya teruk. Apa fakta 5 bulan ini yg menggembirakan rakyat? Nehi hey! Apa nak buat, malaysia memilih. Hadap aje la.

    ReplyDelete
  24. Saiful has been asked during his round and its annoying him. Hopefully, someone dares Anwar Ibrahim in his face during the 'live' walkabout meet-n-greet people-on-the-street to ask him directly...did he or did he not do the LXXXX thing!

    Much the same AI when asked back in 1998 prior to his demise from UMNO and his deflecting answer weren't convincing yet profoundly guilt-ridden! Remembering it clear as a crystal!

    One thing is for sure with the statement that is going around :

    ONLY THE GUILTY RECEIVED AMNESTY, OTHERWISE WHY SHOULD HE GOT ONE?

    The innocent gets a clean bill from the court because its proven throughout the process of litigations.

    So, untuk mendapat PENGAMPUNAN adalah setelah BERSABIT KESALAHAN dan diampunkan AGONG. Soalan tambahan...bagaimana kalau AGONG telah SILAP atau SALAH didalam mengambil keputusan itu untuk beri pengampunan? Siapa yang akan AMPUN kan AGONG?

    ReplyDelete