Google+ Followers

Tuesday, October 2, 2018

MEMAAFKAN MAHATHIR KERJA PALING MULIA ANWAR TELAH BUAT...

Kerja memaafkan pihak lain samada ada atau tidak dimohon diminta adalah adalah satu kerja berat, mulia dan dituntut oleh Islam.

Kemaafan peribadi.

Tetapi jika melibatkan amanah kepada rakyat dan negara,  mahathir atau anwar perlu bersedia dan berhadapan dengan undang²..
Itulah yg sedang berlaku pada Najib Rosmah,  siapa sahaja. Rumah kecil rumah agam?

Yang berbohong, tipu cakap,  tipu perbuatan,  kencing rakyat,  tiada maaf.
Masih sedang menipu rakyat??!!!

Kita buat salah,  tapi maafkan orang lain?
Orang tak buat salah,  kita maafkan dia?

Kemaafan dari hati,  itu sahaja yang Allah tahu..
Kemaafan keluar dari mulut,  kita terima dengan prasangka baik..

Maaf dari orang politik..
Kena perhatikan..

Apa kata lawan maaf?
Tidak maaf?

Jawapan yang tepat adalah dendam kesumat. Jika berlaku,  kemaafan awal terbatal dan hipokrik.

37 comments:

  1. Aku dah maafkan KD..

    Korang bila lagi?

    ReplyDelete
  2. Itu cerita murahan KD.
    Tertuduh pembunuhan kevin morais mengaku dibayar utk mengakui melakukan pembunuhan tersebut.

    Adoiyai.
    Altantuya,
    Kevin morais,
    Najdi,
    Nazrin hassan.

    Kepit2 najib, bahaya jgk rupanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahaya sebab ada orang bodoh mengundi dia. Bila Najib Razak sudah tiada lagi kuasa... macam orang gila publisiti pulak sekarang.

      Setiap hari Najib Razak nak minta dilayan wartawan. Dulu satu sidang media bersama PM dikawal macam boleh berkuasa sampai mati. Huh! Sekarang kawan dan kroni pun sudah cabut lari. Termasuklah Low Taek Jho!!!

      Delete
  3. Anwar dah maafkan najib tapi kena berhsdapan dgn undang2 jika melakukan kesalahan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye tapat sekali.. yang buat salah boleh dimaafkan ..tapi sejarah tdiak melupakan.

      Delete
  4. Madey cakap akan serah kerusi pm kpd anwar selepas 2 tahun lagi..( 5 tahun pon selepas 2 tahun jugak)

    Jon doo plak kata akan berlaku pertempuran klimaks diputrajaya .....madey akan muncul pemenang dan akan serahkan panji2 hitam kpd almahdy...

    Nampaknye jon doo dah sahkan madey kaki temberang.. ..betul tak jon doo?..cik minah dah sahkan bapak sefool pembohong dan sefool keturunan pembohong?..

    Sape yg temberang ?....madey ato jon doo?...ato dua2 kaki temberang...tolong ulas sikit jon doo...

    Nasib baik jon doo tak kata madey adalah al mahdy..mungkin kerana tak tally..

    Boleh jadi madey serah panji2 hitam jon doo kpd anwar 2 tahun lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini jawabnya:-

      Apabila Tun Mahathir mengakui bahawa wujud perjainjian di antaranya dengan DS Anwar bahawa DS Anwar akan mengambil alih kerusi PM daripada Tun M selepas 2 tahun itu bermakna kedua-dua mereka terikat dengan perjanjian tersebut.

      Tun Mahathir terikat dengan janjinya kepada DS Anwar untuk menyerahkan kerusi PM kepada DS Anwar selepas 2 tahun i.e Mei 2020.

      Di dalam masa yang sama Anwar juga terikat dengan janjinya untuk tidak mengganggu Tun Mahathir di dalam tempoh 2 tahun tersebut.

      Perhatikan betul-betul fakta berikut dan nilaikan siapa yang dilihat lebih berkemungkinan akan mengkhianati perjanjian ini:-

      Tun Mahathir dengan tegas berulangkali mengatakan kepada seluruh dunia bahawa ia akan melepaskan jawatannya kepada DS Anwar selepas 2 tahun ia menjadi PM. Ia memang kelihatan tidak berniat untuk memungkiri perjanjian ini. Sebagai seorang doktor ia telah menganalisa dan mendapati merawat kerosakan besar yang sedang dilakukan oleh Najib adalah jauh lebih penting daripada memikirkan apa-apa kerosakan yang mungkin berlaku sekiranya Anwar menjadi PM. Najib ialah penyakit yang perlu dirawat segera dan salah satu ramuan ubat untuk tujuan rawatan ialah Anwar. Ramuan ini akan membawa 'kesan sampingan' tetapi sebagai doktor apa-apa kesan sampingan boleh difikirkan kemudian apabila ia telah berlaku.

      DS Anwar pula kelihatan sebaliknya. Selepas dibebaskan melalui pengampunan diraja yang diusahakan oleh Tun M, ia telah berkata bahawa ia tidak akan menganggu Tun M untuk tempoh 2 tahun dan akan mengisi tempoh itu dengan mengajar di universiti luar negara. Ia dengan jelas telah mengakui secara konstraktif bahawa ini adalah kewajipannya di dalam perjanjian di antaranya dengan Tun M tersebut; iaitu untuk tidak mengganggu tugas Tun M sebagai PM selagi belum masanya untuk ia mengambil alih.

      Alih-alih inilah perkara-perkara yang ia lakukan:-

      1. Menjelajah bertemu raja-raja Melayu yang dikenalpasti punya isu dengan Tun M.

      2. Campur tangan di dalam urusan-urusan Menteri seolah-olah ia telah punya jawatan yang lebih tinggi dari Menteri-menteri yang ia 'uruskan'.

      3. Mengakui sendiri semasa di Singapura bahawa ketika ia melihat Tun M mengangkat sumpah sebagai PM ke-7 apa yang terlintas di otaknya ialah 'it should have been me'.

      4. Membiarkan orang-orang kelilingnya berterusan mencemuh Tun M kononnya Tun M mahu menghalangnya untuk menjadi PM. Ini malahan telah menjadi bahan kempen Rafizi Ramli yang langsung tidak menerima apa-apa teguran daripadanya.

      5. Meminta YB PD meletak jawatan untuk memberinya laluan masuk ke Parlimen.

      Sebuah rakaman suaranya telah terlepas di mana dia telah berkata bahawa "Azmin telah menjadi barua Mahathir". Bukankah Azmin itu Timbalan Presiden PKR dan mengapa sakit hati Timbalan Presiden diberikan jawatan kanan di dalam kabinet Tun M, selepas Presiden PKR yang juga isterinya menduduki kerusi TPM, kerusi kedua terpenting di dalam kabinet selepas kerusi PM.

      (Bersambung)

      Delete
    2. (Sambungan)

      Sekiranya dilihat segala perilaku Anwar maka telahan yang boleh dibuat ialah Anwarlah pihak yang akan memungkiri perjanjian di antara mereka berdua. Dia kelihatan berkebarangkalian akan mencuba untuk merampas kerusi daripada Tun M sebelum tempoh 2 tahun itu berlalu.

      Syarat dan adatlah di dalam apa-apa perjanjian pun, iaitu apabila sesuatu pihak itu melanggar akujanji dan bahagian kewajipannya di dalam perjanjian, maka yang satu lagi adalah terlepas daripada kewajipan menunaikan akujanjinya di dalam perjanjian tersebut.

      Kelihatan seperti pelakuan Anwar sendiri yang akan melepaskan Tun M daripada kewajipannya menurut perjanjian.

      Sebagai Pembawa Panji Hitam Tun Mahathir adalah bakal pemasyhur khalifah dan demikian ia akan kekal di atas kerusi PMnya selagi khilafah belum ditegakkan, in shaa Allah.

      Peringatan dan nasihat awal kepada semua yang bakal berpakat untuk menjatuhkan Tun M daripada kerusi PM: kalian tidak akan berjaya melakukannya. Sebaliknya usaha kalian itu hanya akan membawa kepada PERTEMPURAN KLIMAKS di antara kalian dengan Tun M dan apabila PERTEMPURAN KLIMAKS itu berlansung kalian akan 'dianugerahkan' dengan KETEWASAN MUTLAK bagi memberi laluan untuk umat ini meninggalkan zaman fitnah.

      Tiada paksaan untuk percaya. Memadailah untuk bersaksi bahawa saya telah pun mengatakannya.

      Betul atau tidak, masa akan memberikan jawapan. In shaa Allah ia adalah betul.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. Itu khayalan ko saje kerana terlaku taksub tegar kpd madey...

      rakaman soara tiada sape pon berani buktikan suara anwar...

      Pertandingan dlm parti perkara biasa...kalo rafixi nak jatuhkan madey tak perlu.tunggu menang timbalan presiden...

      Anwar kunjungi istana kerana hubungan madey
      dan istana ade keretakan anwar bantu.kendurkan ketegangan..

      Ko punye andaiaian jauh sangat tersasar...lebih kpd provokasi..

      Delete
    4. Seperti yang saya selalu katakan. Tiada sesiapa pun dipaksa untuk percaya apa yang saya kongsikan. Memadailah untuk bersaksi saya telah mengatakannya.

      Delete
  5. Aku dah maafkan semua termasuk yg kena delete
    Kikikiki

    Dan aku mohon maaf pada semua samada aku bersalah ataupun tidak..

    Kemaafan dendam terindah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf maaf jugak kd. Tapikan...tun madey yg kau sanjung² sgt ni terkenal sebagai manusia bukan pemaaf. Betul tak kd. Dendamnya kuat amat. Keindahan baginya ialah bila dendam telah dilampiaskan. Betul? Lihatlah ketika UNGA...dendam dilepaskan dgn menyumpit kuasa besar yg sombong itu. Hasilnya bedilan demi bedilan datang balik ke muka tun madey. Bila wartawan BBC tanya psl duit 2.6 bilion tu knp tak tanya shj kpd keluarga diraja arab saudi, tergagap-gagap tun madey kona baring tak reti jawab terus. Kan...masalah jiwa tun madey ni suka ambik kesempatan balas dendam akhirnya membawa bala. Sampai ada yg anggap tun madey ni puppet british bila dikaitkan dgn sabah dan sarawak...hahahaha. kesian pm kita walaupun sebenarnya kita tak tau apa patut kita buat.

      Delete
    2. Alahai cai najis.. siannya.
      S46 dh bubar dan serap masuk umno. Utk bebudak baru nk up sila kembali membaca. Tinggalkan najib si bapa kleptokrat negara.
      Mahathir xtergagap pun. Siapa yg menderma dan kepada siapa harus bertanya?
      Sudah diterangkan setiap transaksi boelh ditrace balik tapi malangnya najib gagal memberikan sebarang bukti. Mcm mn duit arab masuk ke tanore finance milik jho low?

      Cai najis masih ketinggalan bas. Nk debat isu lapok. Tu pegi berdemi dpn court rosmah nk kena charge plk

      Delete
    3. koner baring macam lanun tu ke?takde takde duit masuk akaun saya..konon2 nak klentong...hihihi sekali ada bukti la billion billion sudah masuk..ah yang tu anon kat atas buat2 tak nampak ke?

      Delete
  6. Betul lah cakap Mahathir kat BBC masa intebiu tu. Jika dia admit "Saya sudah memohon maaf kepada DSAI" maknanya..atau tafsirannya TDM sudah mengaku secara terbuka bahawa dia telah melakukan suatu kesalahan....iaitu tersalah memenjarakan Nuar suatu ketika dulu lalu memohon maaf. Pengakuan tersebut boleh digunakan oleg Geng Najib, Justice Lick dan barua-barua UMNO lain termasuk Lokman Adam untuk mengambil tindakan undang-undang ke atas Tun M.

    Lalu...sama juga....masih bisakah Saifool memohon maaf kepada Anwar ato Si Anwar mahu mohon maaf sama Saifool...? Kedua-dua ngak bisa kan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. idaon mana spin cerita ni.. kah kah kah

      Delete
    2. Political strategy kena pilih antara dua kemungkinan. Tun dan Anwar sama-sama pilih untuk kuburkan peluang macai BN spin cerita. Kalau tidak integriti kedua-duanya akan dipersoalkan dan lebih terdedah dengan pergeseran. Budaya politik matang yang diamalkan patut dicontohi BN, GPS dan Pas yang masih kebudak-budakan.

      Delete
  7. Apa yg salah sesama manusia itu yg perlu di maaf atau tidak sb di sana nanti akan di periksa & di timbang walau pun sebesar zarah termasuk apa yg di tulis dan di hebahkan jika perkara itu tidak benar.

    ReplyDelete
  8. Lokman dakwa Zahid juga akan diheret ke mahkamah
    3 Okt 2018, 2:10 tengahari (Dikemaskini 3 Okt 2018, 2:14 tengahari)

    A A
    Bekas timbalan perdana menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi juga berdepan dengan pelbagai tuduhan di mahkamah, kata ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Lokman Noor Adam.

    Ahmad Zahid, yang adalah presiden Umno, pada 2 Julai lalu disoal siasat oleh SPRM selama sembilan jam atas dakwaannya berjumpa dengan anggota kerabat Arab yang kononnya menderma RM2.6 bilion kepada bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak.

    Bercanggahan dengan dakwaan Najib, para penyiasat, termasuk Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat, menyatakan wang itu berasal dari 1MDB.

    ReplyDelete
  9. Aku maafkan KD keran mudah sangat terpedaya dengan kemunafikan MahaKUTTY

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape plk kena mengena dgn kau cai?
      Kah kah kah kah..

      Cai, rosmah kena tahan lokap. Bsk nk masuk court. Dh arrange bdk2 nk demo dpn court x?
      Kah kah kah kah..

      Gila kau, Ibunda kpd perjuangan ABATA masuk court.
      Abeslah nasib org melayu kalau pasangan 2 securi ni masuk jail.
      Kah kah kah kah..

      Zahid hamidi dh xde tuan nk bg arahan. Jdk boneka peliwat nnt. Mana cai2 sekalian nk letak muka lepas puas hina org tua dgn u-turn.
      Kah kah kah kah kah kah kah kah

      Delete
  10. Rosmah ditahan SPRM, bakal dituduh di mahkamah esok

    3 Okt 2018, 3:59 petang (Dikemaskini 3 Okt 2018, 4:36 petang)

    A A
    Isteri Datuk Seri Najib Razak dilaporkan ditahan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) petang ini.

    Timbalan Ketua Pesuruhjaya SPRM Datuk Seri Azam Baki berkata Datin Seri Rosmah Mansor diberkas oleh pegawai agensi antirasuah itu kira-kira jam 3.20 petang tadi.

    Katanya ketika itu Rosmah sedang memberi keterangan kepada penyiasat SPRM.

    "Beliau akan dibawa ke Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur untuk didakwa esok," katanya kepada Malaysiakini.


    Penahanan Rosmah itu dibuat hampir lima jam selepas beliau tiba di Ibu Pejabat SPRM di Putrajaya untuk memberi keterangan berhubung siasatan agensi terbabit mengenai skandal 1MDB.

    Terdahulu beliau tiba - untuk kali ketiga - di situ kira-kira jam 10.40 pagi

    ReplyDelete
  11. kesian pd anwar.

    saya yakin dia akan kempunan lagi.

    saya pun ingin meminta maaf kpd keluarga nya sunnguh pun ia nya tidak d tuntut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya juga ingin meminta maaf kepada DS Anwar kerana tidak menyokongnya menjadi PM ke-8 walaupun ia adalah hak mutlak saya sebagai rakyat di dalam sistem demokrasi untuk tidak bersetuju dengan pemilihannya sebagai PM.

      Iyolah, DS Anwar dan keluarganya kelihatan benar-benar percaya kerusi PM itu adalah haknya yang telah dinafikan selama 20 tahun. Maka sesiapa yang berpendapat sebaliknya mestilah memohon maaf kepadanya. Betul tak?

      Delete
  12. Can you tell us more about this? I'd love
    to find out some additional information.

    ReplyDelete
  13. I am curious to find out what blog system you are working
    with? I'm having some minor security issues with my latest blog
    and I would like to find something more safeguarded.
    Do you have any recommendations?

    ReplyDelete
  14. hanya Allah jua yg akan membalas perbuatan bunuh, dera, aninya orang yg dilakukan oleh Mahathir anak laki laki iskandar kutty alis mahathir mahazalim mahafiraun

    ReplyDelete
  15. What's up, its nice piece of writing regarding media print, we all be familiar with media is a impressive source of facts.

    ReplyDelete
  16. Jangan Tun salah pilih pengganti lagi sudah. Memaafkan atau berdendam sampai akhir hayat, orang luar tidak perlu sibuk sangat mahu jadi penyelak kain mereka berdua. Yang penting pengganti Tun membawa kemakmuran dan kesejahteraan kepada Malaysia. Bukan macam yang sebelum ini.

    ReplyDelete
  17. dah terlampau banyak KD anak beranak minom ayaq mani maddey tun m atok 93 gila babi..kd jadi gila babi..

    komen tak siar atau pon delete.

    TELOR KD MAKIN HILANG..

    TAK LAMA LAGI JADI KEJORA BAPUK BODDOH JUAL JUBOR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora cikgu bodoo pereka pantatun yg telah disahkan jual jubo di chow kit kpd sardan khan dan bang singh....zavk armstrong sebagai saksi...

      Anomouse 7.11 adalah orannye yg dah jadi sewel sejak.kalah pru.

      Delete
  18. Great blog! Is your theme custom made or did you download it from
    somewhere? A design like yours with a few simple tweeks would really make my blog stand out.
    Please let me know where you got your design. Many thanks

    ReplyDelete
  19. 2 hari kd tak update posting. ramai kerinduan. apapun kita maafkanlah kd. diapun manusia biasa, ada nafsu nafsi dan macam-macam lagi...huhuhu

    ReplyDelete
  20. KEMENANGAN ANWAR ADALAH KEMENANGAN PAKATAN HARAPAN

    Kempen pilihanraya kecil Port Dickson nampaknya menjadi semakin rancak dalam sehari dua kebelakangan ini apabila beberapa pemimpin kanan Pakatan Harapan mula menunjukkan muka mereka.
    Dr. Wan Azizah Wan Ismail, Azmin Ali, Mohamad Sabu, S Kulasegaran dan beberapa pemimpin lain adalah antara nama-nama yang dikesan paling awal datang berkempen untuk Anwar Ibrahim di Port Dickson ini.

    Adalah dipercayai bermula hujung minggu ini dan berterusan sehingga ke hari mengundi pada 13 Oktober, Port Dickson akan terus meriah dengan kehadiran ramai lagi pemimpin daripada PKR, DAP, Amanah serta Bersatu untuk memenuhi program ceramah dan pelbagai acara kempen yang lain.

    Semua orang yang cintakan PH mesti berusaha memenangkan Anwar seperti mana mereka bekerja memenangkan PH, termasuk kerusi yang ditandingi oleh Tun Mahathir di Langkawi pada PRU14 yang lalu.

    Mulut pengkritik dan pembangkang hanya akan tertutup dengan sendirinya selepas Anwar diumumkan menang dengan kejayaan gemilang pada malam 13 Oktober nanti.

    Untuk itu, semua pihak dalam PH tiada pilihan lain selain terus berusaha bersama-sama dan saling berganding bahu ke arah itu. Kemenangan Anwar adalah kemenangan Pakatan Harapan secara keseluruhannya.

    Selepas Tun Mahathir, Anwarlah yang paling sesuai dan paling tepat untuk menerajui negara ini berdasarkan pengalaman, kecekalan dan hubungan baiknya dengan pelbagai pihak di peringkat antarabangsa. (ShahbudinHusin 04/10/2018)

    Shahbudin Husin at 10:16

    ReplyDelete
  21. I am regular reader, how are you everybody? This paragraph posted at this
    site is truly fastidious.

    ReplyDelete
  22. Tak usah bertengkar. Mari kita saling bermaafan. Oleh itu, saya dengan rendah hati memaafkan segala kebodohan macai2 UMNO dan sepupu sepapatnya... Kikikiki

    ReplyDelete