Google+ Followers

Thursday, October 4, 2018

MENGHINA PM, TUN KENA KAJI SEMULA...

Saranan Tun dia tidak terjejas dengan segala bentuk hinaan ke atasnya malah sesetengah kes Tun minta tidak diambil tindakan.. SANGAT TIDAK WAJAR..

Jika Tun dihina sebelum menjadi PM,  saranan itu wajar sebagai keputusan peribadi tetapi sebarang bentuk hinaan ke atas penjawat awam,  Perdana Menteri, ia tidak harus ada kompromi.

Jika dibiarkan,  ia akan melarat kepada penghinaan ke atas institusi lain termasuk negara,  bendera,  ugama,  istana dan sebagainya.

Think over

39 comments:

  1. Oi pungkok aku benci la dgn ko punya blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah..
      Benci tapi duk masuk baca.

      Kah kah kah..
      Cai, umno dh kalah. Najib pun dh nk masuk penjara.
      Apa kata kau pergi bunuh diri je.
      Kah kah kah kah kah kah kah

      Delete
  2. pada aku ni psiko tun untuk puak reformasi.. hok yang suka sangat kebebasan bersuara la demo la dan keganasan..

    kita tengo depa yang kutut tun diktator.. sanggup ke kena balun depan belakang tanpa ada tindakan ke atas penghina

    ReplyDelete
  3. Saranan kau ni terpakai masa ni je kan kd. Masa sblm pru tak pulak kau cadangkan. Hanya pm pun mahathir yg tak boleh dikutuk tp pn sebelum dia ok je kutuk bantai. Appa raaaa...

    ReplyDelete
  4. Sebab Tun tahu,semua orang2 yang menghina beliau adalah terdiri dari mereka2 yang tak cukup akal...contohnya macam Lokman Noor Adam dan Papa Gomo...kedua2 makhlok perosak ini adalah sampah.Jadi takkanlah orang yang mulia seperti Tun nak ambil kesah dengan orang2 yang sewel seperti ini.

    Kadang2 kesian aku tengok demo dua ekor diatas tu...apakah matlamat perjuangan mereka yang sebenarnya??...nak kata pejuang umno??...tak munasabah,
    sebab orang2 umno yang aku nampak tak adalah segila itu.Sepatutnya KJ yang mengambil tempat itu kerana beliau adalah bekas ketua pemuda dan berpengaroh,tetapi oleh kerana beliau seorang yang cerdek, beliau tidak bersikap demikian sebaliknya beliau menjadi seorang pembangkang yang berwibawa.Tinggallah siLokman Adam dan siPapa Gomo menjadi seperti anjing yang menyalak bukit...kesian,kesian.

    ReplyDelete
  5. Aku tak tahu samada ini hinaan atau pujian kpd pm. Perdana menteri melantik anak bekas pm ke 4 selaku pengarah bersama LADA. Nk jadi lebih manis surat yg bertarikh 20 september berkuatkuasa 11 mei 2018. Untung besarlah makan gaji buta 4 bulan! Tidakkah bekas pm ke 4 cuba menasihati pm bahawa perlantikan ini akan menjadi isu dan dijadikan bahan goreng mak pak bawang kt kedai kopi. Nama pm pasti akan tercemar sebagai pengamal kronisme serta membazir duit rakyat membayar upah 4 bulan tanpa kerja. Eh, jgn memandai kta lantikan itu tidak dibayar gaji ye. Kalau tiada gaji, elaun tentu puluhan atau mungkin ratusan ribu! Mak ai, bulan jatuh ke riba. Nasib badan. Salah ke kalau mat² kedai kopi cakap bahawa adegan selepas pru adalah sipenjarah menangkap silanun. Saya tak tahu ia benar atau tidak, maklum la dpt cerita di kedai kopi. Kd, raman jpc, jondo dll mungkin boleh beri pencerahan. Anwar ibrahim jgn usik sbb dia tgh bertungkus lumus di pd.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesiannya... Dari lepak di coffee house turun taraf ke kedai kopi. Dedak dah tak masuk ke? Kikikikiki...

      Delete
    2. Dedak tak pernah masuk beb. Dulu tak masuk, skrg lg la haram jadah tak masuk. Kekadang lepak gerai tepi jalan je beb. Lain la korang, upah sepahkan kencing KERAjaanpun bergantang dpt. Dpt kencing jugak la kot.

      Delete
    3. Skrg lg la haram jadah tak masuk? Patutlah komen kau macam haram jadah. Kikikiki

      Delete
    4. da memang haram jadah pun apa nak macam lagi.

      Delete
  6. Dah dia memang layak. Apa salah pulak. Atas kapasiti mb kedah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah namanya melayu..busuk hati,irihati dan cemburu berpisah tiada.

      Delete
    2. Betul tu beb. Dpt elaun buta² 4 bulanpun layak jugak atas kapasiti mb kedah...dan anak pm. So, apahal bising²...hehehe

      Delete
    3. yang ada tu dapat billion2 pun atas kapasiti derma
      ramai melayu gy julang so takde hal kan...hehehe

      Delete
  7. Entah entah lokman Adam ngan Pape gomo ni agen PH gak yg nak busukkan umno. Sebab Tak masuk akal orang umno ni dungu sangat biarkan org macam ni jadi pemimpin diorg, asik dok buat org jadi semakin menyampah Kat umno adala

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entah2 Najib dan Zahid Hamidi pun agen PH jugak yg nak busukkan nama umno. Sengaja nak buat org menyampah kat umno. Kehkehkeh.....

      Delete
  8. Hina caci xde hal, x payah nk tgkp².ugut @ ancaman. Baru tangkap.

    ReplyDelete
  9. Apabila dia berkuasa baru dia tahu penangan FB. kalau tak sedekad puak2 PH memaki hamun , memfitnah, menjaja cerita ke serata maya. Baru ada akal. Dulu elok BN buat akta ko berkuasa ko buang haaa.... mendapat kat ko pulak sekarang. Entah apalah hala tuju yang nak dibawa oleh Kerajaan PH ni . setakat ini belum nampak kemana arahnya. Bina ekonomi anak beranak sampai umur 95 tahun baru bagi dekat orang lain. Itu jam udah jadi super kaya raya keluarga Tun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. No hal punya bro.
      Ko tengok pahlawan bugis tu, bukan setakat dia dengan anak bini dia enjoy wang derma tok arab, habis semua mak, adik beradik, ipar lamai, sepupu sepapat dia panjangkan sedekah tok arab ngan cina tembam tu. Baru lah berkat kan? Kan kelaass gitu.

      Delete
    2. mana tak berkat cina tembam tu dorang da anggap macam wali kau....dipertahankan hingga ke hujung nyawa.

      Delete
    3. Hala tuju PH mudah. Tak ada dedak utk orang mcm kau. Kahkahkah

      Delete
  10. Disebabkan nama Tun ialah Mahathir maka jadilah ia orang yang menerima cercaan dan penghinaan yang paling dahsyat di akhir zaman fitnah ini.

    Nama 'Mahathir' telah dijadikan modal oleh para pembencinya mencipta nama-nama hinaan dan cercaan terdahsyat pernah direkodkan di dalam sejarah seperti Mahakutty, Mahababi, Mahafiraun, Mahazalim dan 1001 'maha' yang lain. Malah mereka juga telah mencipta satu lagi kalimah baru untuk penyokong Tun M iaitulah 'mahacai'.

    Biarkan mereka, kerana hakikatnya ialah penghinaan dan cercaan super-dahsyat yang mereka lemparkan kepada Tun M adalah petunjuk bahawa Tun M memiliki salah satu ciri 'kaum yang didatangkan selepas kaum yang asal berpaling' seperti yang dikhabarkan di dalam Al-Maidah : 54 iaitu "yujaahiduna fi sabilihi wala yakhaafuuna laumata laa-im" yang bermaksud "mereka berjuang pada jalanNya dan tidak takutkan cercaan orang-orang yang mencerca."

    Saya pernah menulis dahulu bahawa nama Mahathir Mohamad adalah nama yang paling tepat bagi kod nama "Shuaib bin Soleh At-Tamimi" disebabkan beberapa faktor dan salah satunya ialah kerana nama Mahathir ini telah menjadikan Tun M sebagai orang yang menerima cercaan dan penghinaan paling dahsyat di akhir zaman fitnah ini, dan menepati ciri yang dikhabarkan di dalam Al-Maidah : 54.

    Malah nama ini juga telah menyebabkan para penyokong Tun M khususnya ahli-ahli PPBM digelar 'mahacai'.

    Saya juga pernah menulis dahulu bahawa PPBM yang baru saja wujud dua tahun yang lepas adalah mirip 'kaum yang didatangkan' sedang UmNo pula benar-benar mirip 'kaum yang berpaling' seperti yang dikhabarkan di dalam Al-Maidah : 54. Maka gelaran 'mahacai' ini telah menjadikan kami pendokong Tun M turut dapat menumpang memiliki ciri 'tidak takutkan cercaan orang-orang yang mencerca'.

    Tidak kurang penting juga ialah fakta bahawa para pembenci Tun M terpaksa menggunakan penghinaan dan cercaan semata-mata untuk menenangkan jiwa mereka yang teruk merekam adalah bukti nyata di bawah para sedar bahawa mereka sendiri amat sedar mereka tidak mampu menang ke atas Tun Mahathir dan pasukannya.

    Untuk kesemua para pembenci Tun M yang gemar menghinanya, saya ucapkan "muutuu bighaizikum" yang bermaksud "matilah kalian dalam keadaan hati yang merekam" kerana kalian takkan mampu menang ke atas Tun M.

    Ada pula bagi seorang pembenci Tun M di alam cyber ini yang gemar melaknat Tun M dan memanggilnya "laknatullah" dan seorang lagi pembencinya yang telah mencercanya 'mahathirmatijadibabi', bersedialah untuk ditimpa penghinaan dan cercaan yang kalian lemparkan ke atas Tun M.

    Apabila ia benar-benar berlaku manusia akan berkata "Allah tidak menganiaya mereka sedikitpun melainkan merekalah yang telah menganiayai diri mereka sendiri".

    Teruskan menghina dan mencercanya, dengan izin Allah Tun M akan kekal menjadi PM Malaysia sehinggalah zaman fitnah ini benar-benar ditinggalkan.

    Pada zaman baru kelak (zaman manhaj nubuwwah, iaitu zaman akhir bagi umat Islam yang datangnya selepas zaman fitnah) si "Mahakutty" ini akan bergelar At-Tamimi.

    Tiada paksaan untuk sesiapapun mempercayai apa yang saya kongsikan ini. Memadailah untuk bersaksi bahawa saya telah pun menyatakannya.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saksi untuk ape?...saksikan temberang ko?..

      Delete
    2. ada yahudi gelar tun m.. mahitler.. marah pasal tun ejek yahudi hidung cangkuk.. kah kah kah

      Delete
    3. Bersaksi untuk apa?

      Bersaksi supaya kelak apabila pasukan-pasukan bathil itu tewas mutlak dan dilenyapkan melalui perantaraan pasukan Panji Hitam pada hari berlangsungnya PERTEMPURAN KLIMAKS, tiada sesiapa pun yang boleh berkata bahawa tiada sesiapa yang telah memperingatkan mereka tentang Tun M adalah calon tunggal yang memiliki ciri-ciri Pembawa Panji Hitam dan demikian dia memang sebenarnya adalah Pembawa Panji Hitam, dan demikian itu dia tidak boleh dikalahkan sedang apa-apa percubaan untuk mengalahkannya hanya akan membawa kepada berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS tersebut.

      Khusus untuk si dia yang gemar mencerca Tun M sebagai "laknatullah", bersaksi supaya apabila si pencerca itu ditimpa apa yang ia cerca, maka orang ramai dan dirinya sendiri akan bersaksi bahawa ia sebenarnya tidak teraniaya dan ia sememangnya telah diberi peringatan.

      Demikian juga bagi si dia yang telah mencerca Tun M "Mahathirmarijadibabi" bersaksi supaya apabila dia ditimpa apa yang ia cerca ke atas Tun M, maka orang ramai akan mengakui bahawa ia sebenarnya tidak teraniaya kerana dia juga telah diberikan nasihat.

      Orang Melayu hanya bercakap tentang ketulahan akibat daulat seorang raja. Kelak orang akan bercakap mengenai ketulahan akibat karamah seorang wali.

      Tak nak percaya apa-apa pun tidak mengapa. Memadailah untuk bersaksi bahawa saya telah pun menyatakannya.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    4. Pembetulan

      Bukan 'mahathirmarijadibabi' tetapi 'mahathirmatijadibabi'.

      Delete
    5. Saksikan temberang ko jer...

      Delete
    6. Boringnya baca tulisan panjang kau ni joni. Mcm bagus je, petik sana petik sini. Aku nasihatkan kau, jgn rasa terlebih pandai sgt. Org pandai @ cerdik tak tunjuk mcm kau buat. Bila baca tulisan kau, nk ketawapun ada sbb menunjuk-nunjuk sgt.

      Delete
    7. Baguslah kalian semua dah bacabaca apa yang saya kongsikan. Maksudnya kalian semua telah bersaksi saya telah kongsikannya sebelum PERTEMPURAN KLIMAKS itu berlaku.

      Itu sahaja sudah memadai.

      Delete
  11. Yahudi tu engko la..kih kih kih

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko bnyk mkn taek yahudi sebab tu ko bodoh.

      Delete
    2. Ko yg suka makan taik..taik jho lo tahik najib dan tahik rosmah semua ko sapuu..

      Delete
  12. Halo,
    Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu karena telah membantu saya mendapatkan pinjaman yang baik setelah saya banyak menderita di tangan pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa menawarkan pinjaman, saya telah membutuhkan pinjaman selama 3 tahun terakhir untuk memulai bisnis saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan perusahaan palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan pinjaman kepada saya. dan saya sangat Frustrasted karena saya kehilangan semua uang saya ke perusahaan palsu di Turki, karena saya berhutang kepada bank dan teman-teman saya dan saya tidak punya orang untuk dijalankan, sampai suatu hari setia bahwa seorang teman saya menelepon Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya harus menghubungi Siti Aminah dan dia mengatakan kepada saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahwa dia adalah ibu yang baik dan saya harus mengumpulkan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia Radu dan saya terkejut ketika pinjaman saya diproses dan disetujui dan dalam waktu 3 jam pinjaman saya ditransfer ke rekening saya dan saya sangat terkejut bahwa ini adalah mukjizat dan saya harus bersaksi tentang pekerjaan baik Ibu Alicia Radu
    jadi saya akan menyarankan semua orang yang membutuhkan pinjaman untuk menghubungi email Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya jamin bahwa Anda akan bersaksi seperti yang saya lakukan dan Anda juga dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut tentang Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan Anda masih dapat menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui email: (sitiaminah6749@gmail.com)
    semoga Tuhan terus memberkati dan mencintai ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan finansial saya

    ReplyDelete
  13. Anwar: Mahathir turun padang, orang PD naik semangat

    Shakira Buang
    5 Okt 2018, 6:46 petang (Dikemaskini 5 Okt 2018, 7:16 malam)

    A A
    PRK PD | Keputusan Tun Dr Mahathir Mohamad berkunjung ke Port Dickson awal minggu depan dijangka akan lebih membakar semangat pengundi di kawasan itu kata Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Menurut calon Pakatan Harapan (HARAPAN) itu beliau gembira dengan kedatangan perdana menteri untuk berkempen.

    “Hari ini saya gembira kerana diberitahu bahawa Dr Mahathir sendiri nak datang ke Port Dickson, nak berkempen.

    “Lagilah naik semangat orang Port Dickson, insya-Allah,” katanya.

    Anwar berkata demikian semasa berucap di program Sembang Santai Usahawan Desa dan Sahabat AIM petang ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap2 sosek2 madey taja calon bebas dan madey nak sekat anwar ternyata citer rekaan dongeng belaka...penyokong bunga sokong calon bebas tapi madey tunjuk sokong anwar...

      Penyokng bunge menentang arus?...bodo penyokong munge..

      Delete
  14. Kes Morais: Tertuduh ke-7 nafi bohong ditawar RM3.5 j oleh Najib

    5 Okt 2018, 5:33 petang (Dikemaskini 5 Okt 2018, 8:45 malam)

    A A
    Tertuduh ketujuh yang didakwa membunuh Timbalan Pendakwa Raya Datuk Anthony Kevin Morais menafikan bahawa segala keterangan yang diberikan sepanjang prosiding membela dirinya di Mahkamah Tinggi di Kuala Lumpur, adalah satu pembohongan dan rekaan semata-mata.

    S Ravi Chandaran, 47, yang merupakan saksi pembelaan keenam turut tidak bersetuju bahawa dia kini berada dalam situasi ‘terkapai-kapai’ sehingga sanggup menuding jari kepada sesiapa sahaja termasuk mengaitkan peguam dan bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam kes itu.

    Ravi Chandaran berkata demikian ketika pemeriksaan balas Timbalan Pendakwa Raya Wan Shaharuddin Wan Ladin pada prosiding membela diri hari ke-25, hari ini:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buatlah rekaan sebelum mampus di tali gantung. Jenis keling paria berak atas rel keretapi. Menipu dan berbelit-belit adalah budaya.

      Delete