Sunday, October 14, 2018

PRESTASI KERJA MESTI LEBIH BAIK SELEPAS MENERIMA PINGAT

Belum sempat lihat jasa,  yang ada hanya kerja kerja berterabur tetapi sudah tidak menolak dengan anugerah dan pingat. 

Rakyat hanya mampu geleng kepala. 

48 comments:

  1. KD

    TEPUK KUAT KUAT...KERANA KAU DAN TEMPAT TEMPAT YANG AMAT SPECIAL DI NERAKA JAHANAM

    KAU DAN ANAK BINI KAU MAKAN HASIL DARIPADA FITNAH

    TEPUK TEPUK KD TEPUK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau komen apa ni tepuk2..mcm org kurang siuman je

      Delete
    2. Dia overdose pil kuda...

      Delete
    3. Kah kah kah..
      Ingt puak pas je main syurga neraka.

      Kah kah kah..
      La ni umno pun ikut sama.

      Kah kah kah..
      Desperate sgt ke cai?

      Kah kah kah kah kah

      Delete
  2. Yg tak berjasa ramai dapat anugerah pingat....ketua samsing pon ade yg dapat datuk..

    ReplyDelete
  3. 5 BOLAN BERKUASA DAPAT DATUK SERI
    JASA UBAH NAMA AJER BOKAN POLISI
    ATOK KAU TAK BOLE CAKAP BANYAK KLI NI
    TELO DICLAMPING TOPDOG TAK KEBAH LAGI


    KIKIKIKIKI..

    ALJUBORI MENANG DENGAN MAJORITY
    LIDAH BERCABANG SILA UNDUR DIRI
    TUNGGU RESULT PKR ASMIN VS RAPIJI
    LEPAS TU PERANG SAUDARA SESAMA SINDRI


    KIKIKIKI...

    LIDAH BERCABANG BERAMBOS & LETAK KUASA
    ALJUBORI TUNGGU MASA UTK NAIK TAHTANYA
    KRONI ANAK CUCU ATOK RENTA DLM BAHAYA
    DIKENDONG CICIR DIDOKONG CICIR MERATA

    KIKIKIKI..

    SI LIDAH BERCABANG KUBO DAH GALI
    SIAP SEDIA UNTUK DJ BAWA PERGI KINI
    RUMAH BERAMBOS KATA KUBO ATOK MAI SINI
    PAHALA TAK ADA DOSA TAMBAH GONI2 LAGI

    KIKIKIKI..HAAAH TEPUK DAN DELETE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi yg hairannya kenapa umno xnk letak calon.
      Kah kah kah kah..

      Si cacai yg menangis melolong disana sini
      Kah kah kah kah..

      Delete
  4. Bila Anwar jadi PM nanti, Rafizi jadi Mentri Kewangan dan PKR menguasai kerajaan barulah kerajaan akan berprestasi tinngi. Buat masa ni orang tu yang dikatakan tidak berguna itu masih menerajui kerajaan.

    Tunggulah PH hancur nanti dan PKR+UMNO berkuasa baru kau orang semu puas hati. Kan?

    ReplyDelete
  5. STRATRGI PERANG INI MESTI LAH ADA
    KEUTAMAN BUANG TUA RENTA X GUNA NI
    LEPAS TU BARU LA LAWAN ALJUBOORI
    PLURALIST MURTAD BELUM DIHAPUS LAGI

    ...#BANGKITLAWANFITNAHSYAHID

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tua xguna tapi najis dan umno masuk longkang.
      Kah kah kah kah..

      Lagi lama zahid jadi presiden lagi ramai org akan lompat parti.
      Kah kah kah..

      Yg tinggal hanyalah keyboard warrior menyalak siang dan malam.
      Kah kah kah..

      4x prk, 4x umno bn dalam longkang.
      Kah kah kah..

      Tapi cacai sembang mau kencang.
      Kah kah kah kah kah kah kah..

      Delete
    2. Wak,kojola kengkang ni meroyan hari2..

      Delete
  6. Hanya tinggal lg satu halangan. Tak lama dah tu.

    ReplyDelete
  7. Datuk, Datuk Seri ketua kongsi gelap [METROTV]
    Hafidzul Hilmi Mohd Noor

    Pengarah JSJ Bukit Aman Datuk Seri Mohmad Salleh dan Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Amar Singh Ishar Singh melihat senjata api yang dirampas hasil Op Cantas Jenayah Terancang. - Foto MOHAMAD SHAHRIL BADRI SAALI

    Seramai 114 ahli kongsi gelap dari lima kumpulan kongsi gelap termasuk tujuh pemimpin kanan bergelar Datuk dan seorang Datuk Seri di berkas polis melalui Op Cantas Jenayah Terancang yang bermula pada 2015.

    Kuala Lumpur: Seramai 114 ahli kongsi gelap dari lima kumpulan kongsi gelap termasuk tujuh pemimpin kanan bergelar Datuk dan seorang Datuk Seri di berkas polis melalui Op Cantas Jenayah Terancang yang bermula pada 2015.

    Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Datuk Seri Mohmad Salleh berkata, mereka berusia antara 19 hingga 62 tahun, dipercayai terbabit dengan puluhan kes termasuk pembunuhan berprofil tinggi, samun, penculikan, pengedaran dadah dan mendatangkan kecederaan dengan sebahagian besar kes di Pulau Pinang, Johor, Perak dan Lembah Klang.

    ReplyDelete
  8. Umno dah tak de pluang dapat gelaran lagi..

    ReplyDelete
  9. Contohi Ghafar Baba tolak darjah kebesaran, pesan Guan Eng pada DAP

    Bernama
    14 Okt 2018, 3:24 petang (Dikemaskini 14 Okt 2018, 3:31 petang)

    A A
    Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP akan mengadakan mesyuarat pada minggu depan bagi membincangkan soal penerimaan darjah kebesaran oleh pemimpin parti itu, kata Setiausaha Agungnya Lim Guan Eng.

    Beliau berkata tindakan menerima darjah kebesaran tersebut tidak mencerminkan semangat perjuangan sebenar parti itu sekali gus akan memberikan persepsi lain kepada rakyat kerana parti itu tidak sampai setahun menjadi kerajaan di negara ini.

    “Saya tidak mahu apa yang saya sebutkan ini sebagai tanda tidak hormat kepada mana-mana kerajaan negeri (yang mengurniakan darjah kebesaran) tetapi kenapa pemimpin kita perlu terima pada tahun pertama (mentadbir), tunjukkan prestasi berkhidmat untuk rakyat terlebih dahulu.

    “...Kalau ini menyinggung mana-mana pihak di luar parti saya minta maaf kerana saya rasa ini amat penting kerana DAP tidak pernah kejar jawatan,” katanya ketika berucap pada Konvensyen DAP Perak yang dihadiri 1,303 perwakilan di Taiping, hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada yg boleh dipercayai kata² ah beng ni tapi...yg diragui lagi bnyk. Dap tak pernah kejar jawatan? Oh ya, betul jugak. Tony pua tu bukanlah besar sgt dlm kerajaan tp boleh bagi arahan kpd pimpinan kerajaan berkaitan hal² kementerian kewangan. Bajet 2019 dia dh bagi hint...

      Delete
  10. Tengah mabuk kuasa. Mana yg lalu semua dilahap. Belumpun 6 bulan tp dah lupa semua janji kpd rakyat. Yg masih dlm ingatan hanyalah janji kpd perut sendiri.

    ReplyDelete
  11. Muka tak tahu malu baru 5bulan dapat kuasa jadi YB dah ambil bintang darjah kebesaran
    Gaji yg rakyat bayar pun belum dapat balas,, dua esco melaka pun masih dalam siasatan satu rasuah satu lagi kawin tak daftar

    ReplyDelete
  12. Gabenor melaka pun nak minta nyawa pd PH agar jawatan gabenorndapat di sambung, Khalil matan mentei dan MB pahang tak puas puas tamak kuasa,,,

    ReplyDelete
  13. Maaf cakap,,rasa-rasanya Tuan KD semacam nak buat U-turn .....!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau betul, betullah dan terima hakikat. Kau ingat yb² ph serta org² kanan mereka suci murni belaka? Kau dah tengok video klip yb tangga batu bertekak dgn org kampung? Apa komen kau tentang kes itu? Maknanya kegilaan org politik mengejar pingat dan darjah kebesaran perlu dikekang. Buat jasa dahulu, pastikan majoriti rakyat terbela dan berpuashati, barulah jasa akan dikenang dgn kurniaan pingat. Tegur sikit kau dh tuduh u-turn...sakit betul kau ni.

      Delete
  14. Soal kebenaran.. Jalan terus, tak ada belok atau uturn. Yang kita tuju sirotolmustaqim sahaja..

    InsyaAllah..
    Aamiin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Yg penting adalah KEBENARAN tak kira dari pemerintah, pembangkang atau pun rakyat.

      Delete
    2. falsapah yang betul... yang betul sokong yang salah dibalon.tak kira dia sapa dia ... jangan makan dedak.. nanti jadi macam geng klepet.. buta pekak bisu

      kah kah kah

      Delete
  15. Siritolmustaqim aper ..istiqamah lah..

    Dulu hari2 sebar fitnah...

    Hari ni cuba nak menyesal

    Jalan silap dah pilih..tunggu karma

    Anak bini makan hasil fitnah

    ader kebahagian ker?

    boleh tidor malam? tak takut dengan kematian?

    INGAT... DIN TURTLE KENA SEKSA SIANG MALAM...

    KAU PON AKAN DAPAT NASIB YANG SAMA

    KAU MENYEBARKAN FITNAH..KAU MAKAN DUIT HASIL FITNAH

    KAU BERSENGKONGKOL DENGAN PEMFITNAH

    ISTIQAMAH LAGI..SISAPA KAH YANG BENAR?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau malaikat datang, diberinya salam..

      Kalau tak ada salam, mesti dari keturunan dajjal laknatullah.

      Delete
  16. hihihi...kluangman dah goyang ker tuuh... malaikat beri salam? aduh duh duh....

    bertobat ler kluangman

    ReplyDelete
    Replies
    1. silap2 bukan beri salam tpi penampar maut dari malaikat Izrail.

      Delete
  17. Tak boleh la nak buat rumusan pakai borong begitu saja....contohnya Dr Hatta Ramli....sudah berpuluh tahun beliau berjuang mempertahankan keadilan serta berbakti dalam aktiviti kebajikan untuk rakyat.... tetapi oleh kerana beliau berada di pihak pembangkang, tiada sultan atau mana-mana Yang DiPertua Negeri yang pandang.....jadi apalah salahnya mereka menerima anugerah kebesaran tersebut. Tak eloklah bersikap busuk hati di atas rezeki orang lain.

    ReplyDelete
  18. haram sumpah kerana politik.. hari ni nuar berahi dengan selamba mengangkat sumpah sebagai ahli parlimen ...
    agaknya dia lupa kot fatwa qudrawi.. bahawa sumpah kerana politik adalah salah disi ugama islam mengikut semua mazhab

    tapu biasalah ..tun pernah kata melayu mudah lupa.

    ada lagi peguam kat sini nk kata tak boleh sumpah laknat

    harap penyokong aljubori gembira la ya.

    kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tidak sekali-kali menjadi penyokong kpd ds anwar ibrahim. Walaupun dpt pengampunan dpd ydpa, rekod moral masih terpahat dlm kepala aku. Namun dlm pertimbangan siapakah lebih baik menjadi pm antara ds anwar dgn tun mahathir, aku lebih rela berPMkan ds anwar. Pm yg ada bagi aku tak lebih dari watak setongkol kayu. Keras dan menyakitkan bila dipukul di kepala namun kayu itu sendiri tidak mampu berfikir. Gerak dan lakunya dgn arahan parti sekutu dap. Dap yg beragenda melupuskan melayu sedikit demi sedikit tidak mampu dikekang oleh pm ke 7. Harapan rakyat bahawa pm ke 7 sama gagah dan bijaksana spt pm ke 4 gagal mutlak. Ada lebih baik mencuba pm yg lebih muda dan strategis dlm mendepani agenda parti dap yg sgt rasis.

      Delete
    2. tak yah belit belit..cakap jela saya sokong aljubori...yes or no.

      taktik jawapan sebijik aljubori

      kah kah kah

      Delete
    3. Dia komen dia jawab.....hihihihi..

      Delete
    4. dia komen dia jawab dia perli.. huhuhu

      Delete
    5. Setongkol kayu yg kering mereput mudah terbakar.

      Delete
  19. "Gerak dan lakunya dgn arahan parti sekutu dap." Kih kih kih..Komen paling bongok penah aku dengar dr macai paling bongok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen ko terlebih bongok. Atas kapasiti apa ko kata bongok? Sebab ko sama kayu dgn org yg aku komen tu? Kesian ada kayu lain rupanya. Lebih bongok pulak tu.

      Delete
  20. KIKIKI.. WARNA WARNI PEMIMPIN PAKATAN
    TUKAR KALER TUKA NAMA BERTUKA GELARAN
    PEMANGKIN EKONOMI MINDA AGAKNYA KANN..
    MACAI KUNYITOMATO JER TERKINJA SAKAN..

    KIKIKIKI..

    KERAJAAN ATOK KAU KJAAN FITNAH
    TELO DICLAMPING TOPDOG TAK KEBAH
    MENTERI 3 SUKU DAH BANYAK SUDAH
    GILA GELAEAN KERJA MCM HARAMJADAH


    KIKIKIKI... KERAJAAN YG DIASASKAN FITNAH JIJIK TAK KEKAL LAMA

    #BANGKITLAWANFITNAHSYAHID

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patti mana yg bpleh lawan PH?..pembangang semua dah lembik...hihihi

      Delete
  21. KERA JAAN ATOK 93 TAHUN... KUDA TUA

    PUAK CINA PANGGIL PM PUJAAN MACAI TOMATO "KUDA TUA"

    MACAI TOMATO MACAM HARAMJADDAH

    KENAPA TAK BELA MADDEY KUDA TUA

    MANE PEGI TED MANOFF CINA RBA ..BELA LAH SI KUDA TUA TUN M YG DAH NAK MAMPOS

    MANE PEGI KEJORA BAPUK BERUK BODDO .. BELA LAH SANGAT KUDA TUA TUN MAHATHIR

    TUN M = KUDA TUA
    KUDA TUA = TUN M

    TUN M = KUDA TUA
    KUDA TUA = TUN M

    TUN M = KUDA TUA
    KUDA TUA = TUN M

    TUN M = KUDA TUA
    KUDA TUA = TUN M


    TUN M = KUDA TUA

    KUDA TUA = TUN M


    TUN M = KUDA TUA
    KUDA TUA = TUN M

    TUN M = KUDA TUA
    KUDA TUA = TUN M

    TUN M = KUDA TUA
    KUDA TUA = TUN M

    TUN M = KUDA TUA
    KUDA TUA = TUN M


    TUN M = KUDA TUA

    KUDA TUA = TUN M

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko meroyan la sorang sorang..

      tak ada orang layan ko ya sampai tanya kenapa tak bela madey...

      madey tak perlu belaan .. pasai macai bodo tak ada hujah ...

      bodo memanjang komennya

      kah kah kah

      Delete
    2. Hihihi... aku tunggu PM baru ANWAR IBRAHIM!!!!

      Delete
  22. HIDOP ANWAR...REFORMASI..REFORMASI

    HAPUSKAN NEPOTISME, KRONISME, KLEPEKTISME

    HAPUSKAN LEGASI TUN MAHATHIR

    HAPUSKAN KRONI TUN MAHATHIR

    SIASAT SEMUA ANAK ANAK MAHATHIR

    WOW BEST NYER.

    REFORMASI!!! REFORMASI!!!! REFORMASI!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahathir 2 beranak
      Anwar 3 beranak
      Anak karpal 2 beradik

      Huh! Rekod beb, rekod. Apa ada hal. Depa layak. Dok sengap sudah la...

      Delete
  23. reformasi
    reformasi
    reformasi

    hapuskan nepotisme, kronisme, klepetokasi!!!!!

    ReplyDelete
  24. Saifol Bukhari merupakan Ayam Tambatan Atok 93 tahun

    kini dikenali sebagai KUDA TUA

    ReplyDelete
  25. Ni aku kasi madah orang felda. Baca sama² dan jgn gelak kalau lucu.

    Depa org felda dok pakat tak mau tanam sawit dh, tak mau tanam getah dh. Depa nak tanam mahathir yg dah bnyk tarik insentif utk org felda. Hrp² bila dah tanam mahathir akan tumbuh najib yg bnyk memberi insentif kpd depa....hahaha

    Gila sungguh lawak depa naaa.. sampai hati buat lawak lagu tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tp yg aku dengaq, mereka nak tanam umno. Biaq hilang teghuih kawaq.... Lawak naaa. Sampai hati depa buat lawak lagu tu. Macai mesti sentap. Muahahahahah

      Delete