Google+ Followers

Wednesday, October 10, 2018

SELEPAS NAJIB, POLITIK KEBINATANGAN DITERUSKAN OLEH PENYOKONG MAHATHIR DAN ANWAR??? KELILING YG MEROSAKAN

Ulas kemudian.. 

105 comments:

  1. Kalau keling paria berak atas rel keretapi pun boleh diambil jd menteri, tunggulah saat huru-hara dan kemusnahan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo kaki skodeng keling paria berak atas rel jadi pencacai umno maka memang teruklah umno..

      Delete
    2. Macam mana tau dia berak atas rel? Kau ada tengok? Atau masa dia berak kau ada kat situ dan sedang tadah mulut utk sambut tahinya. Kikikikiki

      Delete
    3. Cai 6.48 tau sebab dia skodeng....pantang tengok keling dekat rel dia terus skodeng...

      Hahaha...cai busuk..

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Apa? UmNo dan PAS mahu Tun M kekal sebagai PM sepenggal dan tak mahu Anwar naik jadi PM lagi? Hahaha, hanya orang-orang bingung yang boleh percaya kenyataan sebegini.

    Ini namanya spin awal, dan mahukan kem Tun M berasa selesa dan tidak melakukan apa-apa gerakan pre-empt untuk counter gerakan mereka mahu turunkan Tun M secepat mungkin dan Anwar kelihatan sebagai jalan akhir mereka untuk melakukannya selepas Tun M dengan tegas mengatakan tiada kerajaan perpaduan dengan UmNo atau PAS, sedang Anwar sentiasa meletakkan pengecualian bahawa 'tiada kerajaan perpaduan buat masa ini' setiap kali ditanya mengenainya.

    Jangan risau, Tun M tidak perlu melakukan apa-apa gerakan dengan matlamat untuk buat pre-empt attack. Ia hanya perlu kekal melakukan perkara yang betul dalam setiap keadaan dan in shaa Allah ia akan kekal menjadi ketua pasukan yang menang.

    Anwar dah sebut di Singapura 'it should have been me' sedang Wan Azizah pula dah sebut di Indonesia YDPA tawarkan kerusi PM kepadanya selepas keputusan PRU14.

    Dengan kemasukan Anwar ke parlimen, dan kenyataan Wan Azizah terkini, selepas Tun M turun PD berkempen untuk Anwar, dan kenyataan kelakar UmNO dan PAS mahukan Tun M kekal sepenggal dan berlawanan sekali dengan segala kenyataan dan tindakan mereka sebelum itu, kelihatan seperti jalan ke arah PERTEMPURAN KLIMAKS semakin nampak jelas.

    PERTEMPURAN KLIMAKS tidak akan berlaku selagi belum cukup korum. Siapakah agaknya yang akan mencukupkan korum tersebut.

    Sama-sama kita nantikan.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Pertempuran Klimaks tidak akan berlaku selagi kote tak lagi boleh berdiri tegang dgn sendirinya. Yang konon nak bertempur tu kote maseh berfungsi ke? Kalau tidak bagus tido daripada buat kerja yg tak mendatangkan kemenangan. Kikiki

      Delete
    2. Jon doo tak minum sir sisa madey mcm set pol madey?..

      Delete
  4. Jangan risau, political assasination adalah kebijaksanaan TM, tunggu dan lihat apa yang akan dilakukan untuk kekal berkuasa...tapi ia terlupa Allah Maha Pengatur....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebijaksanaan yg bersifat semantara sebab apa yg manusia miliki hnya pinjaman dariNYA, bila2 masa shja diambilNYA balik.

      Delete
    2. Madey bukan berkuasa penuh lagi mcm dalan BN dulu...pengerusi yg kena patuh suara majoriti...BN dulu madey boleh catur ikut suka dia..

      Delete
    3. Sekarang madey bergantung kpd perpaduan PH...PH berpecah madey terguling..

      Delete
    4. Tepat sekali komen sdr Hanan,

      Dan dengan aturan Allah Maha Pengaturlah Tun M kekal menjadi ketua pasukan yang menang, dan in shaa Allah ia akan kekal begitu sehinggalah 'datang perintah Allah'.

      Sesungguhnya Nabi Muhammad saw telah bersabda yang mahfumnya "akan ada di kalangan umatku satu kumpulan yang berjuang di atas kebenaran dan mereka kekal diberi kemenangan sehinggalah datangnya perintah Allah".

      Perintah Allah di dalam Bahasa Inggeris ialah 'act of God' dan act of God di dalam istilah undang-undang bermaksud 'kebinasaan melalui kuasa alam'.

      Bilakah 'act of God' akan berlaku? Ia akan berlaku pada hari berlakunya PERTEMPURAN KLIMALS di antara pasukan yang sentiasa menang ini dengan pasukan-pasukan lawannya yang bersekutu sesama sendiri untuk menewaskan pasukan yang sentiasa menang ini.

      Bilakah akan berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS ini? Ia akan berlaku apabila pasukan-pasukan yang bathil itu telah cukup korumnya.

      Bila? Tunggu sajalah, tempohnya sudah semakin hampir.


      Wallahu a'lam.

      Delete
    5. Ostad aku ajar pertempuran klimaks antara puak yahudi dan kapir dgn kumpulan islam...puak yahudi dan kapir lari nyorok di belakang pokok pon akan diberitahu oleh pokok...masa tu tak ade lagi senjata canggih..

      Ko ni dah terbabas jon kerana taksub sangat dgn madey......kena betulkan balik pegangan ko tuu jon doo..

      Delete
    6. Itu tidaklah salah, tetapi ada turutannya. Turutannya sebegini:-

      1. Pertempuran klimaks kumpulan Panji Hitam berlaku di antara orang-orang beriman yang berada di jalan yang benar (orang-orang yang diberi nikmat oleh Allah) dengan orang-orang Islam yang berada di jalan yang salah (orang-orang yang berada di jalan yang dimurkai dan jalan yang sesat). Kemenangan mutlak akan diberikan kepada orang-orang yang berada di atas petunjuk daripada Tuhan mereka. Tanda kemenangan mereka ialah berkibarnya panji-panji hitam di sebuah negeri Islam di Timur. Diikuti dengan kemunculan Imam Mahdi di tengah-tengah umat yang memberi endorsement kepada Pembawa Panji Hitam yang telah pun berjuang selama separuh abad zaman fitnah. Tertegaknya khilafah akhir zaman melalui tangan Pembawa Panji Hitam dan 313/314 ahli pasukannya. Ini adalah PERTEMPURAN KLIMAKS Pembawa Panji Hitam dan pasukannya.

      2. Selepas tertegaknya khilafah, baru berlakunya tuntutan hak untuk memerintah ke atas bumi Palestin oleh khalifah akhir zaman. Akhirnya Dajjal yang selama ini menyorokkan diri muncul di tengah manusia secara terbuka demi menewaskan pasukan khalifah akhir zaman yang kelihatan memperolehi kemenangan demi kemenangan, dan untuk memenangkan pasukannya iaitu pasukan Zionist Yahudi, selepas Zionist Nasrani dan sekutu Zionist dari kalangan Muslim telah pun lenyap. Kemunculan Dajjal akhirnya membawa kepada turunnya Nabi Isa a.s bertempat di Masjid Umawi di Damsyik. Baginda turun betul-betul dengan bergayut pada malaikat. Nabi Isa a.s akhirnya membunuh Dajal yang telah diisytiharkan sebagai Raja di Bukit Zion, dan berlakulah perang senjata di antara kaum Muslimin Palestin dan Yahudi Zionist di mana Yahudi akan tewas dan Palestin kembali ke tangan kaum Muslimin di bawah pemerintahan khalifah akhir zaman. Ini adalah PERTEMPURAN KLIMALS khalifah akhir zaman bersama Nabi Isa a.s yang tidak disertai oleh Pembawa Panji Hitam.

      Teruskan membenci kebenaran. Kalian tak akan dapat menghalang kebenaran itu untuk tetap diberikan kemenangan.

      Masanya benar-benar sudah hampir.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    7. Asal jangan Pertempuran Klimaks tu jadi pertempuran juboq menjubuq sesama sendiri demi untk berkuasa udah le. Nanti tak pasal2 bnyk yg tak lgi boleh berak akibat jubuq2 disondol dan disumbat dengan dildo termasok jubuq jon do.

      Delete
  5. Ooo...rupanye KD petik tulisan Raja Putaq Kebangsaan yg takut balik mesia.....hishamudin sosialis kapla giler Rais pon dah belajar kaedah RPK cara nak temberang...

    Kaki temberang aje yg percaya cakap orang tenberang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blog malaysian must know the truth..

      Sape boleh sahkan blog ni tahu the truth?....KD ade kelayakan ke jadi tukang sah the truth yg fibawa oleh blog ni?..

      Delete
    2. Usaha pecah belah PH dan lagakan anwar dgn madey terus brrjalan walopun madey turun PD untuk tunjukkan solidariti PH..

      jon doo pon jual temberang mcm rpk dan tuko tiub..

      Delete
    3. Usaha ni sama dgn umno pecahkan pas dari PR hingga ranap PR..pas pon hampir ranap tapi pas tak sedar diri..

      Delete
  6. 8 Ahli Parlimen UMNO nafi keluar parti
    RABU, 19 SEPTEMBER 2018 @ 4:50 PM

    AHLI Parlimen Sembrong, Datuk Seri Hishammuddin Hussein. - Foto Asyraf Hamzah
    KUALA LUMPUR: Lapan Ahli Parlimen UMNO menafikan keluar parti seperti yang viral menerusi pelbagai pentas media sosial hari ini.

    Mereka adalah Ahli Parlimen Sembrong, Datuk Seri Hishammuddin Hussein; Datuk Dr Shamsul Anuar Nasarah (Lenggong); Datuk Seri Shahidan Kassim (Arau) dan Datuk Seri Bung Moktar Radin (Kinabatangan).

    Turut membuat penafian, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz (Padang Rengas); Datuk Mohd Nizar Zakaria (Parit); Datuk Jalaluddin Alias (Jelebu) dan Datuk Mohd Salim Mohd Sharif (Jempol).

    Semua mereka ketika dihubungi NSTP mengesahkan mereka akan terus setia bersama perjuangan UMNO.

    Hishammuddin, menerusi aplikasi Whatsapp berharap orang ramai tidak mempercayai spekulasi itu, termasuk pertemuannya selama dua jam dengan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad di Putrajaya, semalam.

    ReplyDelete
  7. UMNO Johor utuh, nafi ahlinya keluar parti beramai-ramai

    Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin
    PENGERUSI Barisan Nasional (BN) JohorDatuk Seri Mohamed Khaled Nordin. UTUSAN ONLINE
    Nurul Huda Hassan
    02 Jun 2018 2:41 PM

    33
    JOHOR BAHRU 2 Jun - Mesyuarat Cawangan UMNO di negeri ini berjalan lancar sekali gus tiada berlaku sebarang masalah di peringkat tersebut biarpun ada dakwaan mengatakan ramai ahli pemimpin akar umbi keluar parti.

    Pengerusinya, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin menafikan berlakunya dalam satu kawasan atau cawangan UMNO di negeri ini tindakan berpusu-pusu ahli dan pemimpin peringkat akar umbi meninggalkan parti.


    "Jika seperti dakwaan 1,000 ahli seluruh negara keluar parti, memang kita tidak nafikan kerana ramai (ahli dan pemimpin) sertai parti semata-mata kerana parti itu membentuk kerajaan.

    "Kalau UMNO hari ini berdepan perkara begitu dan satu hari bila Pakatan Harapan atau Parti Prbumi Bersatu Malaysia jatuh, orang macam ini jugalah berpusu-pusu keluar parti.

    "Dalam setiap parti itu ada yang menyertainya keranan parti itu membentuk kerajaan dan kerana tidak mahu hilang manfaat...jadi golongan ini adalah mereka yang mahu kelebihan untuk diri sendiri sahaja dan tiada perjuangan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat UMNO Cawangan Desa Perwira di sini sebentar tadi. - UTUSAN ONLINE

    ReplyDelete
  8. Selepas pru14 hanye 2 barang lusuh umno yg lompat ke parti cap Bunge ..Rais yatim dan sted Albar yg tiada jawatan lagi dlm umno...

    Rais Yatim diberi jawatan bumi Bunge di negeri 9 bergempa hingga di gantung...

    Kalo syed Albar diberi jawatan oleh Bunge johor akan bergoyang plak Bunge johor...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengarnya kat Sabah ada MP UMNO yg nak melompat keluar. Nampaknya lepas ni umno akan bersih dari brg lusuh. Yg tinggal cuma org bodoh, mcm macai.
      Muahahaha....

      Delete
  9. MUHYIDDIN KINI SEMAKIN SIHAT....

    Seperti yang kita semua sedia maklum, Presiden Bersatu, Muhyiddin Yassin baru menjalani pembedahan kanser pankreas beberapa bulan lalu dan kini sedang dalam proses pemulihan melalui rawatan kimoterapi.

    Pagi ini, selaku Menteri Dalam Negeri beliau mempengerusikan mesyuarat pasca kabinet di kementeriannya.

    Gambar-gambar di bawah ini memperlihatkan Muhyiddin tampak semakin sihat, ceria dan begitu bersemangat menjalankan tugas-tugas demi agama, bangsa dan negara.

    Pada petang ini pula, beliau akan berada di Port Dickson untuk turut membantu kempen calon Pakatan Harapan, Anwar Ibrahim dalam pilihanraya kecil yang akan diadakan pada 13 Oktober nanti.

    Muhyiddin akan bersama-sama dengan Anwar dan Pengerusi Bersatu Negeri Sembilan, Rais Yatim untuk solat maghrib dan isyak berjemaah serta majlis bacaan yassin, tahlil dan solat hajat bersama-sama penduduk di Masjid Kariah Bagan Pinang, Batu 3, Port Dickson.

    Selepas itu, di perkarangan masjid yang sama, beliau juga akan turut meluangkan masa beramah mesra dan menikmati jamuan makan malam bersama para penduduk kariah tersebut. (ShahbudinHusin 11/10/2018

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penyokong bunge adalah penyokong madey...pentaksub madey bukan mesti penyokong Bunge mcm jon doo rahman jpc cik minah dan seangkatan dgn nye...tu sebab Bunge lemah..

      Delete
    2. Bunge lemah tp kenapa umno yg nazak?

      Delete
    3. Ko lihst lah PAU 2018... Ade kerusi kosong?..

      Delete
    4. Ahli umno tak mau lari kpd bunge...makin kuat madey kutuk najib makin bertambah benci penyokong umno kpd madey....ahli umno lebih senang masuk Amanah dan PKR...

      Ahli umno lebih senang dgn cara najib dari sikap madey

      Delete
    5. Kalau ahli umno masuk Amanah dan PKR, nanti apa yg tinggal kat UMNO? Tinggal nama!!!! Kahkahkah. Itu pun cai tak boleh fikir.

      Delete
  10. penyokong team rapussy nuar berahi makin menjadi jadi. geng main belakang ni main sondol je.

    habis semua di balun depan belakang

    yelah nuar dah jadi wali suci dari dosa diampon agong. macam baby baru lahir.

    tapi ingat ampon manusia mana sama taraf dengan sumpah atas nama tuhan..

    kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko dah rasa nikmat kena sondol...patut ler..

      Delete
    2. Hukum mana kata kena bersumpah?....tolol agama nak tunjuk terer plak..

      Delete
    3. certanya nuar apa nikmat sondol menyodol.. kah kah kah

      Delete
    4. Nuar dah sondol jubo ko....sebab tu berak ko.lawas ..hihiji...mata terang otak tajam..

      Sejak nuar tak mao sondol jubo busuk ko ko dah merapu kerana sembelit tiap pagi...

      Hahahaha...

      Delete
    5. hukum mana pulak kata tak boleh bersumpah.. kah kah kah.

      Delete
    6. Hukum mana kena bersumpah?
      .hihihi..mazhab mana?...kalo wajib bersumpah kenape mesti di bicarakan?...ostad sesat cai ni

      Delete
    7. oh dah bicara dan dah bersalah ,.. cuma konspirasi.. sapa yang konspirasi? kenapa tak tangkap..? kah kah kah

      Delete
    8. Jadi pm baru boleh tangkap ko...hihihihi..

      Delete
  11. kah kah kah...
    kah kah kah...
    kah kah kah...

    itu lah dia. sepol macam tak takut langsung .. sampai tiga kali sumpah dia kena liwat.

    sapa yang konspirasi ? mandey ? najib? rosmah ? sapa yang suruh sepol tuduh nuar meliwat..

    kalau ada bukti konspirasi sila bawak ke muka pengadilan .. rakyat nak mahkamah adil mahkamah telus..

    semua yang berkonspirasi dalam kes nuar liwat wajib dipenjara.

    reformasi reformasi reformasi.

    sumpah taknak .. saman taknak.. bawak mahkamah kalah, konspirasi..

    last sekali..aku maafkan kamu... sepol gelak besar

    kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah susah2... Najib dan rosmah sedang menerima pembalasanye....sengsara turun naik mahkamah ...tunggu masa masuk dalam...2 dua masuk penjara...sape yg akan mati dulu?....hahaha..

      Delete
    2. Ade undang2 kes yg dibawak ke mahkamah boleh saman?...ko rujuk loyar buruk mana?..kalo bodoh baik diam aje..

      Delete
    3. Baik ko pegi skodeng keling paria berak atas rel keteapi....ko suka yg busuk2...

      Hahahahaaa...

      Delete
    4. oh tak boleh saman ke ?.. patut la sapol terus tuduh nuar liwat dia .. sebab tak boleh saman ya..

      kah kah kah

      Delete
    5. Ko loyar dari mana?...ooo loyar buruk geng muallaf shafei kling...baru aku tau....hihihihi..

      Delete
    6. Shapeei keling mualaf yg akan masuk penjara tuu?...

      Delete
    7. Dulu dia dakwa anwar...anwar masuk penjara....sekarang anwar tuduh dia baham 9.5 juta wang haram dari najib..dia plak akan mauk penjara...sapei dah belit tapi tak berjaya nak temberang hakim..

      Delete
    8. najib punya hal hal dia dengan mahkamah la.. nuar nuar ni meliwat ke tidak?

      kah kah kah..

      apa kaitan kes nuar dengan kes najib. ni loyar mana pulak ni

      kah kah kah

      Delete
    9. sapii... peguam..yang jatuh hukum hakim... patut hakim masuk penjara.. sapi cuma peguam tak boleh sumbat orang dalam penjara.. sapa hakim yang sumbat nuar dalam penjara.. konspirasi juga ke..

      kasi sumbat hakim sekali dalam penjara..

      baru real.. kah kah kah

      Delete
    10. Tuesday, May 17, 2011
      Saksi Pembela Diugut Dan Kewibawaan Saiful Jadi Persoalan
      Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mendedahkan tindakan polis “menakut-nakutkan’ saksi pembelaan yang dijadualkan memberi keterangan apabila perbicangan bersambung bulan depan.

      "Saya dengar ada kes saksi-saksi kami telah ditakut-takutkan oleh polis. Kita mahu hentikan ini dan kita mahu lihat hakim membuat keputusan dengan mengutamakan kebenaran tentang kedudukan saya sebagai dituduh," kata Anwar.

      Hakim Zabidin Mohamad Diah menetapkan 6 hingga 30 Jun 2011 sebagai perbicaraan pembelaan dengan tiga puluh saksi disenarai pendekkan bagi memberi keterangan.

      Ini termasuk pegawai perubatan Hospital Pusrawi, Dr Osman Hamid iaitu individu pertama memeriksa Saiful pada 28 Jun 2008.

      Pemeriksaan itu mendapati dubur Saiful tidak menunjukkan sebarang tanda atau kecederaan untuk menyokong dakwaan liwat yang dibuat oleh beliau.

      Dr Osman, seorang warga Myanmar, turut memberi perakuan bersumpah bahawa beliau diugut oleh polis untuk bekerjsama dengan pihak berkuasa jika tidak mahu menghadapi pendakwaan di mahkamah.

      Peguambela juga dijangka memanggil Hassanuddin Abdul Hamid iaitu pemiilik unit 11-5-1 Kondominium Desa Damansara, di mana jenayah liwat itu di dakwa berlaku.

      Hassanuddin dilaporkan berada bersama Anwar dan beberapa orang lain sepanjang petang 26 Jun 2008.

      Hassanuddin dan isterinya tidak dipanggil sebagai saksi oleh pendakwaraya.

      Dalam satu ceramah, baru-baru ini, Setiausaha Agong PKR Saifuddin Nasution mendedahkan kenapa pendakwaraya tidak memanggil Hassanuddin.

      Berikut petikan penuh ceramah Saifuddin :

      "Dia (polis) soal siasat Hasanudin dan isterinya Kak Sham. Bila Saiful buat aduan, polis serbu kondominum, ambil semua contoh, gunting karpet sana sini semua. Lepas itu, pergi soal siasat suami isteri ini.”

      “Satu soalan saja polis tanya, "Sepanjang Anwar ada dalam bilik bersama tuan rumah ini, ada tak Anwar keluar sekejap dari bilik itu?" suami isteri itu kata "Tak ada, Anwar ada bersama kami". Polis tanya lagi, "cuba ingat balik, diantara pukul 3 petang ke 5 petang, 26 Jun 2008, ada tidak Anwar keluar dari bilik ini?". Suami isteri kata, "Tak ada".

      “Akhirnya, suami isteri itu sebut, bilik itu ada cctv, tengok lah Anwar keluar ke tak. Polis kata cctv itu tolak ke tepi dulu, kami nak tanya kamu dulu. 36 jam suami isteri ini ditanya oleh polis soalan yang sama."

      "Oleh kerana suami isteri ini tak beri kenyataan seperti yang mereka hendak, maka tak dipanggil menjadi saksi, kerana kalau jadi saksi, ditanya soalan sama, mereka akan kata "Yang Arif, ya Anwar ada bersama kami". Sedangkan tuduhan ke atas Anwar ialah 3.01 minit hingga 4.30 petang kamu telah meliwat Saiful. Masa bila dia liwat sedangkan suami isteri dan tamu lain pun ada dengan Anwar," kata Saifuddin. -tvsnews

      Delete
    11. Anwar tidak mahu balas dendam terhadap hakim putuskan kes liwat

      Diterbitkan 1 bulan yang lalu pada 26 August 2018


      Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata terdapat keperluan untuk membetulkan “ketidakadilan dan keputusan tidak adil” berhubung perbicaraan kes liwat. — Foto oleh Mukhriz Hazim
      Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata terdapat keperluan untuk membetulkan “ketidakadilan dan keputusan tidak adil” berhubung perbicaraan kes liwat. — Foto oleh Mukhriz Hazim
      KUALA LUMPUR, 26 Ogos — Datuk Seri Anwar Ibrahim yang telah menang tanpa bertanding jawatan presiden PKR, hari ini berkata beliau tidak akan mengambil tindakan terhadap hakim, yang membuat keputusan dalam dua sabitannya sebelum ini.


      Bagaimanapun, Anwar berkata terdapat keperluan untuk membetulkan “ketidakadilan dan keputusan tidak adil” berhubung perbicaraannya.

      “(Saya fikir bahawa) Jika terdapat sebarang pertimbangan bagi keadilan juga terdapat keperluan untuk membetulkan sebarang kesalahan yang ada. Sehubungan itu ketua-ketua badan kehakiman kini perlu mengambil tindakan segera yang perlu,” katanya kepada pemberita semasa ditemui selepas pelancaran buku tentang pendakwaan terhadap beliau dan kemudiannya dibebaskan dari penjara.

      Ditulis oleh peguam Australia Mark Trowell bertajuk ‘Anwar Returns: The Final Twist. The Prosecution and Release of Anwar Ibrahim”, buku itu dilancarkan oleh Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, yang juga isteri Anwar.


      Anwar mengulas kenyataan bekas peguamnya SN Nair dalam media semalam yang menggesa diadakan inkuIri terhadap sabitannya, menyatakan Yang di-Pertuan Agong telah memperkenankan pengampunan penuh ke atas Anwar atas asas salah laksana keadilan.

      Menurut Nair, ia kemudian perlu disusuli dengan semua hakim yang mensabitkan Anwar atas tiga pertuduhan adalah bersalah kerana tidak melaksanakan keadilan mengikut undang-undang dan telah gagal mendukung sumpah mereka sebagai hakim.

      Anwar, 71, dihukum penjara lima tahun pada Februari 2015 bagi sabitan meliwat.

      Pada Mei selepas Pakatan Harapan memenangi Pilihan Raya Umum ke-14, Anwar mendapat pengampunan penuh diraja dengan sabitannya dipadamkan daripada rekod.

      Delete
    12. Mohd Saiful memberitahu mahkamah bahawa seorang anggota polis iaitu Asisten Komisioner Mohd Rodwan Yusof, berjumpa dengannya di Hotel Melia di Jalan Imbi pada 8 malam 24 Jun 2008.

      Karpal: Untuk tujuan apa ACP Rodwan berjumpa kamu?

      Mohd Saiful: Pada masa itu ACP Rodwan ada telefon saya. Beliau kata nak jumpa. Pada masa itu saya tidak tahu tujuan apa. Masa jumpa dia tanya saya apa masalah yang saya hadapi.

      Karpal: Jumpa ACP Rodwan lepas jumpa (Datuk Seri) Najib (Tun Razak)?

      Mohd Saiful: Ya.

      Karpal: Ada sesiapa arahkan ACP Rodwan jumpa anda?

      Mohd Saiful: Tidak tahu.

      Karpal: Macam mana dia tahu nombor telefon anda?

      Mohd Saiful: Tidak pasti

      Karpal: Apa berlaku lepas berjumpa?

      Mohd Saiful: Saya ceritakan kepada dia yang saya diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim beberapa kali.

      Karpal: Ada kenyataan anda kata, anda diliwat tanpa kerelaan?

      Mohd Saiful: Ya, dalam laporan polis saya.

      Karpal juga bertanya Mohd Saiful dengan siapa beliau berjumpa sebelum mendapatkan rawatan dan mengapa beliau mengambil selama dua hari sebelum membuat laporan polis berhubung dakwaannya diliwat.

      Mohd Saiful berkata, beliau berjumpa dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak pada 24 Jun 2008 bagi mengadu masalahnya kepada Najib.

      Mohd Saiful berkata, beliau berjumpa dengan Najib yang ketika itu Timbalan Perdana Menteri di rumah Najib di Taman Duta di sini dan selepas itu beliau tidak berjumpa lagi dengan Najib.

      Mohd Saiful berkata, beliau hanya berjumpa Najib, dan tidak pernah berjumpa dengan isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

      Ketika ditanya Karpal mengenai pemeriksaannya di Hospital Pusrawi pada 28 Jun, iaitu selepas dua hari beliau didakwa diliwat oleh Anwar, Mohd Saiful berkata, bahawa beliau memberitahu Dr Mohd Osman Abdul Hamid yang beliau sakit di bahagian dubur dan juga mengalami sakit perut.

      Mohd Saiful berkata, sebelum pemeriksaan dibuat oleh Dr Mohd Osman, beliau memberitahu yang beliau sakit perut tetapi semasa pemeriksaan dijalankan beliau berterus terang dengan doktor itu bahawa beliau diliwat.

      Ketika diminta penjelasan mengenai laporan perubatan oleh Dr Mohd Osman yang antaranya menyebut bahawa “pesakit mendakwa dicederakan dengan plastik di bahagian dubur”, Mohd Saiful berkata, beliau tidak faham tulisan doktor itu.

      Karpal: Adakah apa yang ditulis ini benar?

      Mohd Saiful: Saya tidak pernah buat aduan seperti ini kepada doktor itu.

      Karpal: Adakah anda tahu doktor itu akan beri keterangan di mahkamah?

      Mohd Saiful: Ya tahu.

      Karpal: Mengapa doktor itu tulis macam itu.

      Mohd Saiful: Saya tidak pasti.

      Karpal: Adakah doktor itu bohong?

      Mohd Saiful : Ya bohong. Tidak benar.

      Mohd Saiful kemudiannya memberitahu mahkamah bahawa selepas berjumpa dengan Dr Osman, beliau diarah oleh doktor itu untuk membuat pemeriksaan di Hospital Kuala Lumpur.

      Mohd Saiful berkata, beliau pergi ke HKL dengan bapa saudaranya yang dipanggilnya Uncle Tuah pada 3 petang sehingga 12 tengah malam.

      Di HKL, katanya, seorang doktor bernama Dr Daniel memintanya pergi ke wad One Stop Crisis Centre (OSCC) dan semasa berjumpa Dr Daniel beliau berterus terang yang beliau diliwat.

      Mohd Saiful memberitahu mahkamah bahawa beliau telah diperiksa oleh tiga orang doktor termasuk Dr Daniel.

      Beliau juga diminta membaca laporan perubatan oleh ketiga-tiga doktor itu.

      Karpal juga meminta Mohd Saiful menjelaskan mengenai kandungan laporan perubatan itu antaranya “tiada tanda cedera di dubur” yang mana Mohd Saiful menjawab beliau tidak dapat melihat duburnya sendiri.

      Karpal: Apa pendirian kamu dengan laporan perubatan ketiga-tiga doktor iaitu iaitu “tidak ada apa-apa yang tidak kena dengan dubur awak.”

      Mohd Saiful: Saya tidak tahu. Saya tidak dapat nampak dubur saya.

      Ketika ini, Peguam Cara Negara II, Datuk Mohamed Yusof Zainal Abiden, yang mengetuai pasukan pendakwaan mencelah, dan berkata, Karpal sepatutnya menunjukkan soalan itu kepada doktor berkenaan.

      Delete
    13. Hakim Mohamad Zabidin bersetuju dengan Mohamed Yusof, dengan berkata, bahawa sudah tentunya Mohd Saiful tidak dapat melihat dubur sendiri, dan ini menyebabkan mereka yang hadir di mahkamah ketawa.

      Mohd Saiful juga menyampuk sambil menjawab “Semasa diliwat saya guna pelincir.

      Pada pemeriksaan balas itu juga, Karpal meminta penjelasan Mohd Saiful sama ada beliau adalah seorang Islam yang baik, dan Mohd Saiful berkata, beliau cuba untuk menjadi seorang Islam yang baik.

      Mohd Saiful berkata, ketika bekerja dengan Anwar, beliau jarang bersembahyang tetapi mulai insaf selepas membuat laporan polis berhubung kejadian liwat itu.

      Katanya, beliau tidak sembahyang selepas kejadian liwat.

      Karpal: Kenapa anda tidak sembahyang hari itu (26 Jun 2008)?

      Mohd Saiful: Mungkin kerana saya telah diliwat.

      Karpal: Ada sembahyang pada 27 Jun?

      Mohd Saiful: Ada sembahyang Jumaat.

      Karpal: Ada mandi sebelum sembahyang?

      Mohd Saiful : Ada mandi sedikit saja tapi tidak cuci habis.

      Karpal: Bila sembahyang, mesti cuci betul-betul? Betul mandi junub diwajibkan?
      Mohd Saiful :Ya.

      Karpal: Jadi sembahyang anda pada 27 Jun 2008, adalah tidak sah?

      Mohd Saiful: Ya.

      Karpal: Jadi anda bukan seorang Islam yang baik.

      Pada ketika itu, Mohamed Yusof membantah. Hakim Mohamad Zabidin kemudiannya berkata, pihak pembelaan tidak boleh membantah sekiranya pihak pendakwaan membuat serangan peribadi terhadap Anwar, di mana Karpal menjawab, beliau tidak mempunyai bantahan terhadap perkara itu..

      Delete
    14. Tukang jubur dan yg dijubur bukan seorang Islam yang baik.

      Delete
  12. NGO India, belia, jetski nyata sokongan pada Anwar

    11 Okt 2018, 11:40 tengahari (Dikemaskini 11 Okt 2018, 11:42 tengahari)

    A A
    Enam pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Port Dickson nyatakan sokongan kepada Calon Pakatan Harapan (PH) Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Port Dickson yang berlangsung Sabtu ini.

    Enam NGO itu ialah Kelab India Teluk Kemang, Kelab Belia Taman PD Utama, Dino Persatuan Jetski Negeri Sembilan PD, Rizal Kelab Belia Taman Poli, Faisul Kelab Belia Kemang Jaya, dan NSR 95 Veteran FC.

    Jurucakap NGO berkenaan K. Rajashekaran, 45, berkata mereka amat yakin pengalaman yang dimiliki Anwar dapat menaikkan imej Port Dickson.

    "Inilah masa yang terbaik untuk kita tunjukkan sokongan yang tidak berbelah bahagi kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    "Kita mesti berbangga kerana beliau seorang yang pernah menjadi timbalan perdana menteri dan diuar-uarkan sebagai bakal perdana menteri," katanya pada sidang media di Port Dickson, malam ini.

    ReplyDelete
  13. Gerakan Negeri Sembilan isytihar sokong Anwar di PD

    10 Okt 2018, 4:05 petang (Dikemaskini 10 Okt 2018, 4:35 petang)

    A A
    Gerakan Negeri Sembilan menyatakan sokongannya terhadap calon Pakatan Harapan di Port Dickson Datuk Seri Anwar Ibrahim, lapor akhbar Cina.

    Anwar dilaporkan bertemu 120 anggota parti itu dan pengerusi DAP Negeri David Choong kelmarin, menurut China Press.

    Harian itu melaporkan kedua-dua pihak setuju bekerjasama dalam pilihan raya kecil, dengan seramai 2,072 anggota gerakan di parlimen itu akan mengundi Anwar.

    ReplyDelete
  14. Anwar kini ibarat kain putih, kata Rais

    Shakira Buang
    11 Okt 2018, 11:11 tengahari (Dikemaskini 11 Okt 2018, 11:16 tengahari)


    A A
    Pengerusi BERSATU Negeri Sembilan, Tan Sri Rais Yatim mengingatkan PAS bahawa tidak timbul soal sama ada calon Pakatan Harapan pada pilihan raya kecil Port Dickson layak atau tidak bertanding di parlimen tersebut.

    Bekas menteri besar itu berkata ini jelas dalam Perkara 42 Perlembagaan Malaysia bahawa apa yang diperlukan oleh calon HARAPAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim itu adalah cuma pengampunan penuh.

    “PAS pun ada mengkritik, kononya Anwar ini nak dicabar kelayakkan. Tapi saya tak payah sebut siapalah yang menyebut perkara ini.

    “Dia macam mahir benar undang-undang, tapi saya yakin dia mungkin mahir dari segi undang-undang, tapi bila bicarakan satu persatu akan kalah.

    “Dia lupa, di bawah Perkara 42 Perlembagaan Malaysia, yang diperlukan cuma pengampunan penuh dan apabila dikatakan pengampunan penuh 42 perlembagaan kita, selesai semua,” katanya ketika berucap dalam Majlis Pemimpin Bersama Pesara di Taman Intan Perdana, Port Dickson, malam tadi.

    Mengulas lanjut, Rais menegaskan Anwar kini ibarat kain putih selepas mendapat pengampunan dari Yang di-Pertuan Agong atas kesalahan lampaunya.

    ReplyDelete
  15. Anwar rancang bicara semula kes liwat II

    Posted By: Pentadbiron: June 14, 2018 Print Email

    Anwar Ibrahim masih mahu namanya dibersihkan menerusi mahkamah, walaupun bersyukur dengan pengampunan diraja yang diterimanya bulan lalu yang membolehkan beliau dibebaskan dari penjara.

    Ketua umum PKR itu mengarahkan peguamnya yang berpangkalan di United Kingdom untuk terus mencari sampel DNA yang diambil daripadanya semasa prosiding perbicaraan kes liwat kedua pada 2014, lapor laman sesawang pemberi maklumat Sarawak Report.

    Anwar berkata keputusannya untuk tidak menggugurkan prosiding dalam kesnya akan menguji sejauh mana kebebasan istem perundangan negara dan komitmen kerajaan baru terhadap kedaulatan undang-undang.

    “Saya mahu [kes saya] dibentangkan dan dikaji semula di mahkamah dan seterusnya dihakimi berdasarkan prinsip undang-undang sebenar – ini akan menunjukkan permulaan keadilan di Malaysia” kata Anwar pada persidangan di London semalam.

    Beliau berkata kes ini akan membuktikan kerajaan Pakatan Harapan tidak mengawal proses kehakiman dan undang-undang.

    “Siapa perdana menteri, tidak kisah, kami komited,” katanya.

    Bekas timbalan perdana menteri yang dibebaskan dari penjara selepas pengampunan diraja bulan lalu, memberitahu para peserta persidangan itu Yang di-Pertuan Agong benar-benar percaya beliau tidak bersalah.

    Anwar kemudian menegaskan ramai yang menderita di bawah proses undang-undang kuno di Malaysia dan beliau mempunyai kelebih unik sebagai ahli politik menyaksikannya sendiri dengan menyertai mereka dalam penjara.

    Beliau berkata pengalaman itu menjadikannya seorang penyokong ke arah pembaharuan terhadap penjara dan hukuman.

    Queen’s Counsel David Bentley yang mewakili Anwar berkata ia adalah satu cabaran yang sukar untuk membuka semula kes itu, tetapi akanberbuat demikian atas permintaan anak guamnya.

    Peguam Anwar mendakwa bukti DNA dalam perbicaraan liwatnya diperoleh melalui penipuan.

    Bentley menegaskan bbukti DNA penting yang digunakan terhadap Anwar didapati tidak mencukupi oleh Mahkamah Tinggi dan beliau dibebaskan.

    Bagaimanapun, Mahkamah Rayuan membatalkan pembebasan dan menghukum Anwar pada Mac 2014 kerana meliwat bekas pembantunya di Kondominium Desa Damansara di Bukit Damansara pada 26 Jun 2008.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bersedialah kamu sapol....hihihi..

      Delete
    2. Bersedialah kamu Zahid... Hihihi

      Delete
  16. berita hakim putuskan nuar berasalah meliwat mana?

    kah kah kah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko pandai skodeng keling berak jer...

      Delete
  17. Kajian: Anwar dijangka menang di PD dengan jumlah undi tinggi

    11 Okt 2018, 4:50 petang (Dikemaskini 11 Okt 2018, 4:54 petang)

    A A
    Bakal Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkemungkinan akan memenangi pilihan raya kecil Port Dickson dengan jumlah undi yang tinggi, menurut hasil kajian Institut Darul Ehsan (IDE).

    Walau bagaimanapun, majoriti itu sukar ditentukan kerana ia bergantung kepada jumlah pengundi yang akan keluar, kata Timbalan Pengerusi IDE, Datuk Redzuan Othman pada satu taklimat di Port Dickson, petang ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku hanye nak tengok temberang jon doo anwar akan dapat undi bawah 50% dari jumlah undi..
      ... Legitimasi jon dooh..

      Jon pakai keputusan pru 14...

      Delete
    2. Aku pula nak tengok apa yg Zahid nak temberangkan SPRM.

      Delete
    3. Cai2 kena buat semayang hajat banyak?...

      Delete
    4. Cai yg skodeng keling berak atas rel tak payah semayang hajat...dah kena sumpah dgn keling...

      Hahahahaaa.

      Delete
  18. Kajian: Anwar dijangka menang mudah, Saiful corot

    11 Okt 2018, 4:50 petang (Dikemaskini 11 Okt 2018, 6:47 petang)


    A A
    Bakal Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkemungkinan akan memenangi pilihan raya kecil Port Dickson dengan jumlah undi yang tinggi, menurut hasil kajian Institut Darul Ehsan (IDE).

    Walau bagaimanapun, majoriti itu sukar ditentukan kerana ia bergantung kepada jumlah pengundi yang akan keluar, kata Timbalan Pengerusi IDE, Datuk Redzuan Othman pada satu taklimat di Port Dickson, petang ini.

    Menurut kaji selidik ke atas 1,084 pengundi di Port Dickson yang dijalankan antara 8 hingga 9 Oktober, 74 peratus responden berkata mereka akan mengundi Anwar.

    Pada pilihan raya umum lalu, HARAPAN memenangi kerusi parlimen itu dengan 58 peratus undi.

    Sementara itu, Redzuan berkata PAS mungkin akan mengekalkan 11 peratus undi mereka.

    Redzuan berkata kajian IDE mendapati bahawa PAS kebanyakannya berkempen di kawasan Melayu dan tidak dijangka mendapat lebih daripada satu peratus undi bukan Melayu.

    Sementara itu, bekas naib presiden Umno yang dipecat, Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad, yang bertanding sebagai calon Bebas, dijangka mendapat 10 peratus undi, katanya. BN tidak meletakkan calon pada pilihan raya kecil ini meskipun mereka mendapat 30 peratus undi pada pilihan raya umum lalu.

    Calon Bebas Stevie Chan, Lau Seck Yan dan Kang Chee Yuen mungkin memperoleh satu peratus undi manakala seorang agi calon Bebas, Saiful Bukhari Azlan, dijangka kalah teruk. Dua peratus pengundi lagi masih belum membuat keputusan.

    "Kami soal lebih 1,000 orang tetapi gagal untuk mendapatkan seorang pun yang berkata mereka akan mengundi Saiful," katanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jon dooh rahman dan cik minah segera bawak tikar bantal bantu sepool...wang deposit hampir nak hangus...

      Delete
  19. 8 jam disoal SPRM, sesi Zahid bersambung esok

    Mohamad Fadli - October 11, 2018 6:32 PM
    177
    Shares
    PUTRAJAYA: Bekas timbalan perdana menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mengangguk ketika ditanya adakah dia akan kembali ke SPRM esok untuk disoal penyiasat.

    Beliau ditemui pemberita di luar ibu pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia selepas lebih 8 jam disoal penyiasat.

    “Terima kasih kepada media yang tunggu dari pagi sampai petang,” katanya.

    Presiden Umno itu dipanggil badan anti-rasuah itu bagi membantu siasatan ke atas dakwaan penyelewengan di Yayasan Akal Budi yang dipengerusikannya sebelum ini.

    Beliau keluar dari pintu utama diiringi beberapa pegawai SPRM pada 6.00 petang tadi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uuuiii....berape hari nak kena soal siasat?...

      Tu laah jangan coba2 temberang sprm..

      Delete
  20. Dr M: Lebuh raya tanpa tol tidak mungkin diwujudkan

    Bernama - October 12, 2018 11:16 AM
    68
    Shares


    BALI (Indonesia): Pembinaan lebuh raya tanpa mengenakan kutipan tol tidak mungkin dapat diwujudkan, kata Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Dr Mahathir mendedahkan beliau sebenarnya tidak bersetuju dengan ikrar lebuh raya bebas tol yang terkandung dalam manifesto pilihan raya Pakatan Harapan (PH).

    “Kami mewujudkan manifesto itu dengan memikirkan bahawa kami tidak akan menjadi kerajaan. Sekarang kami adalah kerajaan dan manifesto ini merupakan beban yang besar.”

    Ape punye belit keling orang tua ni...mahathir harus dinyahkan segera dari kerusi pm....nak sembelih rakyat saja kerja orang tua ni....mana lebih penting kereta nasional yg gunakan wang kerajaan dgn lebuh raya untuk rakyat?....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inikah yg dikatakan politik kebinatangan oleh KD?...madey politik kebinatangan nak cekik rakyat...

      Delete
    2. Memikirkan PH tidak akan jadi kerajaan. Patutlah cara pemikiran masih mcm pembangkang. Kikiki

      Delete
  21. PM akui manifesto HARAPAN 'beban besar'

    12 Okt 2018, 12:24 tengahari (Dikemaskini 12 Okt 2018, 12:28 tengahari)

    A A
    Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui bahawa manifesto Pakatan Harapan yang dibuat pada pilihan raya umum ke-14 merupakan beban yang besar buat kerajaan hari ini.

    Katanya, ini kerana semasa merangka dokumen setebal 195 halaman itu, iaitu ikrar untuk melaksanakan 10 janji dalam 100 hari pertama dan 60 lagi dalam tempoh lima tahun akan datang dibuat dengan memikirkan bahawa mereka tidak akan menjadi kerajaan.

    "Kami mewujudkan manifesto itu dengan memikirkan bahawa kami tidak akan menjadi kerajaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey....ini bukan tahun seblm 2000 senang nak menipu...
      Buat manipesto tak pikir akan jadi kerajaan?...orang buat manipesto sebab nak jadi kerajaan...madey dah terbalik...

      Kena nyahkan penipu ni...bagi anwar plak jadi pm...

      Delete
    2. Orang tua ni dah mula nak buat onar..nak tipu rakyat...pertama manipulasi hutang....

      Kalo kerajaan tak cukup duit potong gaji dan elaun menteri dan wakil2 rakyat yg berpuluh ribu...

      Cakap hutang besar tapi nak buat kereta ketiga ygbnodal billion....

      Zaman nak tipu rakyat dah berakhir...nadey masih dengan stail lama...ini hebatnye madey?..

      Delete
    3. Susah buat kira dgn org gila nak berkuasa
      Buat manifesto kerana jangka tak menang
      Rakyat undi kerana terpikat dengan manifesto
      Apa ni auta keling, rakyat jd mangsa.

      Delete
  22. puak umno diam sudah..pegi tolong lu punya presiden kelepet dengan wak pornorogol.

    kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. "toll free road not possible..." Dr. M

      Apa ni macai kutty?
      Masa buat manifesto dulu, semua gila babi ka?
      Atau mulut kena sumbat dgn tuala wanita?

      Delete
    2. Perangai lama kutty memang tak berubah.....dia cakap kerana ade niat tertentu...dia nak tengok dulu mcm mana reaksi....

      Dia tak mau hapus tol...tak mau kurangkan beban prptn...2 perkara ini telah dibuat dizamannye bila kerajaan rugi berpuluh billion kerana kebodohan perniagaannye..

      Delete
    3. kalau possible..dah lama dia buat masa dalam bn lagi.. ini smua idea rapussy..

      rapussy punya idealistik futureristik ni la yang ramai macai pkr jadi bodo..

      hidup dalam dunia nak free semua nak pree.

      madey dah kabo jauh sebelum pilihanraya manifesto bukan janji..

      berita yang ni puak umno lokman ngan geng rapussy doloh sani lupa nak baca..

      kah kah kah

      Delete
    4. Kalo ko tak nak free ko bayar lah gst...kenape dulu beriya marah gst?.....harga barang naik sikit dah bising..

      Delete
    5. Mahaicai bodooh...tol kena free kerana sudah bayar roadtax ngok...

      Anak madey dan kroni madey dah billionsire kerana madey..

      Mahacai pon merempat jugak..

      Delete
    6. Mahacai bagi bukti mamak kutty kata manipesto bukan janji seblm pru.....yg aku tahu mamak cakap manifesto bukan kitab suci selepas pru...

      Delete
    7. aku tak marah gst.. aku marah orang macam mat maslan.. menipu nak sokongan... orang bodo je tak tau slogan mansuh gst adalah sebab politik.. ikut celah mana pun mesti kena cukai.. tu aku cakap ini idea rapussy .. nak marah marah rapussy

      kalau tak boleh buat cakap tak boleh buat jangan menipu nak sokongan orang last last kena balon juga pasal menipu

      kah kah kah

      Delete
    8. kah kah kah.. ko cari la sendiri.. biasa jumpa je ..tak kan yang ni tak jumpa.. kah kah kah

      Delete
    9. pada aku manifesto mmg bukan janji ..tapi harapan.. apa yang diharapkan mungkin boleh buat mungkin tak boleh buat.. bergantung kepada keadaan tertentu.

      kalau ko tak mampu tapi ko nak buat juga .. ko bodo la

      yang penting skang mana mana manifesto yang boleh buat, buat dulu. yang tak boleh.. pikir kemudian.

      mohon menyokong manifesto bukan janji.

      kah kah kah

      Delete
    10. aku sokong .. mansuh tol dan bayar road tax..

      jalanraya patut dibawah kerajaan.. bukan swasta.. kita ada jkr boleh pantau

      tapi ... tetap kena bayar.. mungkin kena bayar lebih lagi dari kadar roadtax yang ada sakng

      sanggup

      mohong mencadang

      kah kah kah

      juga sila hapuskan bayaran untuk lesen kenderaan.. bayar sekali dah la .. nak bayar seumur hidup buat menda...

      Delete
  23. Macai2 kutty....per sudah jadi?...lu orang suka madet tipu lu orang kaa?....rahman and john bodoe lu orang pun penipu kaa?...

    Bikin manifesto bukan mau menang pru?...tol tak boleh kasi buang?...hutang besar pakai selipar bata saja tapi pigi new york duduk hotel mewah....

    Penipu sampai kiamat pon tetap menipu...

    Guwa ingat lu orang kasi cabut kerusi pm laah kalo rakyat mau selamat...pandai tipu ini mamak kutty....

    ReplyDelete
  24. Dulu mamak kutty boleh buang anwar dgn mudah kerana umno dan bn mamak kontrol 100%...di bawah PH mamak tak ade kuasa... mamak tak boleh buang orang sesuka hati
    Mamak kena pakat dulu dgn pkr dap dan amanah....kalo mamak buang pkr mamak yg akan jatuh tergolek nyok...

    Rafizi boleh pantau onar mamak kalo nak selamatkan malaysia dan PH..

    ReplyDelete
  25. ‘Lain kali, fikir sebelum cakap’

    12 Okt 2018, 4:47 petang (Dikemaskini 12 Okt 2018, 6:40 petang)

    A A
    Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman mengingatkan pemimpin Pakatan Harapan supaya berfikir sebelum membuat sebarang kenyataan terlebih dahulu.

    “Bercakap sebelum berfikir itulah jadinya. Dulu bila bercakap ikut sedap cakap, tidak fikir implikasinya...

    “Lain kali fikir... buat kajian dulu sebelum buat satu-satu kenyataan. Jangan ikut hati, sekarang sendiri menyesal,” kata Tajuddin yang dipetik oleh portal Umno Online.

    Ahli majlis tertinggi Umno itu mengulas kenyataan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa pembinaan lebuh raya tanpa mengenakan kutipan tol tidak mungkin dapat diwujudkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini olang mau cakap mamak madey tatak otak?...dulu msmak umum buku harapan sekarang mau konar baring...

      Nak buang tol tak boleh tapi nak buat kete lagi yg berisiko tinggi...ini orang tak boleh jadi pm lagi laa...buat kete banyak kroni boleh bukak vendor...lebuhraya tol baru boleh kasi kroni lagi...anak mamak boleh tumpamg tmbah kaya....ini sebenarnye tujuan mamak....ayoh rakyat malaysia tenyeh mamak ni...jangan biarkan mamak belit melayu...

      Delete
  26. Jho Low: Ada sabotaj dalam kerajaan, kata Dr Mahathir
    Bernama - October 12, 2018 9:55 AM
    489
    Shares

    Dr Mahathir berkata beliau percaya itulah puncanya Jho Low dapat mengelakkan diri daripada ditahan. (Gambar Bernama)
    BALI (Indonesia): Perbuatan sabotaj dalam kerajaan adalah antara sebab Malaysia sukar untuk mengenal pasti dengan tepat dan seterusnya memberkas ahli perniagaan Low Taek Jho atau lebih dikenali sebagai Jho Low, kata Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Perdana menteri berkata beliau percaya itulah puncanya Jho Low dapat mengelakkan diri daripada ditahan.

    “Saya rasa dia bersembunyi di tempat tertentu,” katanya ketika ditanya sekiranya terdapat sabotaj dalam kerajaan dengan cara membocorkan maklumat.

    “(Tun) Daim (Zainuddin) kata ada orang yang beritahu dia (Jho Low). Ada masanya dia berada di Hong Kong, (tetapi) apabila kami sampai di Hong Kong, dia sudah pun terbang ke tempat lain,” katanya kepada Bernama dan RTM pada akhir Perhimpunan Pemimpin-pemimpin ASEAN di sini, semalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamak blame pegawai kerajaan kerana nak tutup kelemahan tak berkemampuan tangkap jho lo..

      Mamak kutty cakap ikut sedap mulut dia aje...

      Last2 mamak kawtim dgn jho lo?..

      Delete
    2. Mamak boleh tubuh special team yg bebas dari pegawai kerajaan kalo betul nak tangkap jho lo..

      Kata mamak kutty ni bijak sangat....

      Delete
  27. Madey gagal?....yer dah 5 bulan tak ade kesan peningkatan yg baik untuk negara..

    PRESTASI MENTERI PH DI MATA RAKYAT?

    Menteri yang jelas dianggap cukup lemah buat setakat ini:
    Perdana Menteri, Timbalan perdana Menteri, Semua Menteri

    Menteri sering flip-flop dengan kenyataan:
    1) Menteri Agama
    2) Menteri Kewangan
    3) Menteri Pendidikan

    Menteri nampak sombong melalui kenyataan:
    1) Menteri Agama
    2) Menteri Wilayah

    Menteri hilang punca:
    1) Menteri Belia & Sukan

    Prestasi Menteri² PH 5 Bulan Pertama Dari Kacamata Rakyat:
    1) Perdana Menteri
    - Asyik menyalahkan kerajaan terdahulu
    - Tiada pelabur baharu
    - Masih kemaruk kuasa, takut bayang-bayang Najib

    2) Timbalan Perdana Menteri; Menteri Wanita & Keluarga :
    - Masalah pengucapan awam dan komunikasi media.
    - Cukup risau dgn kedudukan politik Anwar

    3) Menteri Dalam Negeri:
    - Masih tiada rekod pencapaian kerana masalah kesihatan.
    - Mungkin tarik diri, bakal diganti oleh Mukhriz?

    4) Menteri Kewangan.
    - Operasi geledah bongkar isu² kewangan kerajaan terdahulu
    - Menghentikan projek² mega untuk rakyat sehingga terbantut ekonomi domestik; puluhan ribu hilang pekerjaan.
    - Tidak cermat dalam angka² yang boleh rosak imej negara, penyebab pelabur takut.
    - Menangguh dan memberhentikan pelbagai insentif untuk kebaikan rakyat.
    - Perkenalkan cukai beban rakyat terbanyak
    - Harga Petrol tidak turun.

    5) Menteri Pertahanan.
    - Merosakkan hubungan baik dengan Kerajaan Arab Saudi serta negara² Islam Sunni.
    - Tiada halatuju kementerian dalam pemerkasaan pasukan dan instrumen.
    - Setakat ini hanya mampu baiki lif dan isu janji RM500,000 rumah tentera bagai irama ombak pantai di PD, sekadar seronok didengar je?

    6) Menteri Hal Ehwal Ekonomi
    - Masih belum nampak dasar² penstrukturan semula ekonomi.
    - Sibuk dengan pemilihan parti.
    - Takut dgn kedudukannya jika Anwar menang.

    7) Menteri Perdagangan Antarabangsa & Industri
    - Belum ada rekod pelabur² baharu. Termenung tunggu arahan PM.

    8) Menteri Kesihatan
    - Menjalankan operasi seperti kerajaan dahulu. Tiada yang baharu.

    9) Menteri Pendidikan
    - Lebih lajak dari laju.
    - Sering berubah² pendirian, cuba baba dasar mengarut.
    - Dasar pendidikan negara masih kabur. Atau meneruskan yang lama.

    10) Menteri Perumahan & Kerajaan Tempatan.
    - Isu berkaitan anggota Bomba yang lemas di lombong menampakkan kekurangan idea.

    11) Menteri Pengangkutan
    - Kerja ubah nama dan meneruskan polisi lama. Cth SPAD jadi APAD dan AES jadi AWAS.

    12) Menteri Luar Bandar
    - Masih tiada halatuju MARA dibawahnya.

    13) Menteri Komunikasi & Multimedia
    - Bola piala dunia di RTM. Tidak semua perlawanan.
    - Siaran langsung EPL di RTM masih tiada.
    - Usaha kurangkan kadar bayaran internet masih gagal.
    - Meneruskan polisi lama.

    14) Menteri Wilayah
    - Luluskan Pesta Arak
    - Kelab² gay hanya diperhati
    - Hentikan Bazaar Ramadhan Jalan TAR
    - Tiada pelan pembangunan Bumiputra di Wilayah
    - Rumah Rumawip ditangguhkan

    15) Menteri Belia & Sukan
    - Bermain game ketika waktu bekerja.
    - Suka berdebat.
    - Hilang punca membawa KBS.

    16) Menteri Agama
    - Kenyataan kontroversi berkaitan Dr. Zakir Naik
    - Jumpa aktivis LGBT dan mesra.
    - Kenyataan kontroversi berkaitan operasi Nahi Munkar (arak dan khalwat)

    17) Menteri Undang²
    - Hapuskan hukuman mati mandatori
    - Hapus Akta Anti Berita Tidak Benar namun tidak berjaya.

    18) Menteri Pelancongan
    - hilang dari radar

    19) Menteri Pertanian
    - Syor nelayan tanam pokok buah²an
    - Kira ikan di laut
    - Tiada dasar pertanian negara.

    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. 20) Menteri Sumber Manusia.
      - Masih pening dengan kementerian yang dahulunya dikatakan menterinya tidak buat kerja.
      - Gaji minima naik RM50 iaitu RM1050 bukannya seperti manifesto RM1500

      21) Menteri Luar
      - Meneruskan polisi kerajaan terdahulu.

      22) Menteri Tenaga, Sains, Teknologi, Perubahan Iklim & Alam Sekitar.
      - Hilang dari radar.
      - Single use plastic

      23) Menteri Industri Utama
      - Tiada idea berkaitan pemasaran serta penstabilan harga sawit dan getah.
      - Tiada dasar² baharu merancakkan ekonomi berkaitan perladangan dan komoditi khusus sawit & getah.

      24) Menteri Tanah, Air & Sumber Asli
      - Hilang dari radar.
      - sibuk pemilihan parti

      25) Menteri Kerja Raya
      - Tol tidak dapat dihapuskan. Langgar manifesto PH untuk hapuskan tol.

      26) Menteri Pembangunan Usahawan
      - Sibuk merealisasikan impian peribadi PM 7 untuk otomobil ke 3.
      - Tiada dasar² pembangunan usahawan dan koperasi bagi merancakkan ekonomi bumiputra.
      Barisan menteri yg cukup kabur.

      Delete
  28. Madey masih cara lama...

    Nak tunggu 2 tahun?...tak nampak ade kebaikan kpd malaysia...5 tahun lingkop...

    Madey hanye fokus kpd kete nasinal no 3 sahaja...

    Pm perlu digantikan dgn segera..

    ReplyDelete
  29. Mamak ni sebenarnye dah tua...fizikal nampak ok tapi cakap pon tak berapa lancar lagi....otak pon dah tak setajam dulu lagi...idea untuk menjadikan malaysia harimau sekali lagi dah berkurangan....harimau,kertas boleh jadi...5: bulan tak ade sesuatu yg boleh melonjakkan ekonomi negara....bank dunia telah kurangkan,unjuran ekonomi malaysia di bawah 5%...

    Tak ada idea untuk atasi kemelut ekonomi...manipulasi hutang yg di ulang2 untuk kenakan cukai baru keatas kepala rakyat dan elakkan dari menunaikan manipesto...

    Kereta nasional jadi agenda utama madey...bantuan kpd golongan bawahan nak dihentikan...bantuan buku teks pon mungkin akan dihentikan...subsidi minyak masak tidak dikembalikan..

    Kegagalan ni semua bukan kegagalan PH tapi kegagalan madey yg ade agenda peribadi disebalik nak jatuhkan najib...tak banyak beza antara najib dan madey yg ade agenda peribadi..

    Inilah kehebatan madey.m

    ReplyDelete
  30. Setakat ni, menteri yg paling berjaya di dalam kerajaan PH ialah mintiri keling paria berak atas rel keretapi sbb dia berjaya menghalang pembinaan ecrl. Dengan ini kemalangan di atas landasan dapat dikurangkan dengan banyak.

    ReplyDelete
  31. Tol: Padahal dia yang beri konsesi berat sebelah, kata Najib
    FMT Reporters - October 12, 2018 4:15 PM
    426
    Shares
    PETALING JAYA: Datuk Seri Najib Razak mempersendakan Pakatan Harapan selepas perdana menteri hari ini berkata lebuh raya tanpa tol tidak mungkin wujud.

    Bekas perdana menteri itu mengingatkan gabungan itu yang berjanji mahu menghapuskan tol, malah berkata ia boleh dilakukan tanpa belanja yang terlalu besar.

    “Putar belit setiap hari padahal dia yang beri konsesi berat sebelah,” katanya di Facebook, tanpa menamakan individu tersebut.

    Najib juga berkata beberapa ahli politik PH bercakap mengenai perkara itu dan ada yang membikin video dan poster yang disukai dan ditonton jutaan orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey dan PH jadi bahan persendaan....ini mamak madey punye angkara..

      Lebih baik madey digantikan dgn segera

      Delete