Friday, October 26, 2018

UMNO DIPERBODOH DIPERALAT OLEH PEMIMPINNYA

Masalah peribadi hingga diheret ke mahkamah dijadikan alasan, andaian dan sandaran  bahawa musuh sedang menyerang umno.

Pada ahli umno,  apalagi,  hangguk je lah.  Pada Pemuda umno,  akur je lah.



# sementara itu,  seperti dijangkakan,  menteri luar arab saudi memaklumkan derma 2.6b ke akaun najib tiada kaitan dengan kerajaan arab saudi.
Malah mereka akan memberi kerjasama dalam hal siasatan 1mdb?

Nak bersemuka dengan Tun? Kikikiki
Semasa di Thailand,  Tun menggesa negara² arab  tunjuk akhlak terpuji dalam kendalikan kes pembunuhan wartawan turki. 

27 comments:

  1. Aduyai..
    Org arab pulak kata xde kena mngena.

    Ayuh cai, mntk bos carikkan alasan baru. Derma arab dh xlaku

    ReplyDelete
  2. syukurlah wak pornorogo dan panglima klepet masih ada umno dan lokman adam

    kah kah kah

    ReplyDelete
  3. kalau pak arab dah cakap panglima derma kepada panglima klepet bukan dari arab ..soalanya siapa yang wak pornorogo jumpa ??? hantukah ? zombie kah .. mumia kah ?

    najib kata dia ada dialam lain

    kah kah kah

    ReplyDelete
  4. SEKOLAH VARNUCULAR HALANG PERPADUAN
    ATOK CKP D'THAILAND BUKAN D'MALAYSIA
    BALIK MESIA ATOK BIASALA BUAT U TURN
    TOPDOG NAK DOUBLE CLAMPING TELO ATOK PULA


    KIKIKIKI... ATOKKK ATOKKK.. GEBANG CAKAO KE MAIN... SMPI MESIA TELO KENA CLAMPING TOP DOG NAK DI DABEL CLAMPING
    LAGI TU...!!

    KIKIKIKI...

    GEBANG KUAT ATOK NAK HIJACK UMNO TU..!
    JALAN TERAKHIR SEBELUM BERUNDOR
    JALAN NAK SELAMATKAN TENGKOK ANAKCUCU
    ATOK LEPASKAN CLAMPING TOPDOG KAT TELOR

    KIKIKIKI..

    BAKAL PM DAN TPM MAAK KAKI BERJUBO
    SESAMA JANTAN MERECIK KONYITOMATO
    ATOK DIAM SBB TAKOT CLAMPING D'TELO
    JALAN TERBAIK ATOK SEBELUM BERUNDUR

    KIKIKIKI..

    HAAHHH DELETE.. TEPUKKKKK..!!!

    ReplyDelete
  5. Kan dah cakap...najib kaki klentong...puak umno percaya surat raja arab derma 2.6 billion....aku dah cakap fbi dah siasat money trail dari arab mata sepet....tu pasal najib takut saman wsj SR dan tun madey..

    ReplyDelete
  6. Tok Pa sah sertai Bersatu


    Ahli Parlimen Jeli, Datuk Mustapa Mohamed secara rasminya mengesahkan beliau menyertai Parti Peribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) malam ini.
    Beliau yang juga bekas Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan itu menyerahkan sendiri borang penyertaan ahli kepada Pengerusi Bersatu, Tun Dr. Mahathir Mohamad pada sidang akhbar khas di sini hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa PH berhempas pulas nak tumbangkan najib perompak dan umno Tok pa pertahankan umno...masih membela umno...masih nak bersama kapla prompak

      Umno tumbang baru mau join Bersatu dan PH...baru cakap perjuangan umno sudah lari dari landasan bila tak dak jawatan lagi....pejuang kebendaan..

      MATA DUITAN...

      Delete
    2. Dah tau mata duitan, kenapa Bersatu terima sebagai ahli? Bodoh lah kenyataan kau ni

      Delete
    3. Lg bodoh kalau terus duduk dalam umno. Kahkahkahkah

      Delete
    4. Yg masuk jadi ahli okey laa..tak boleh terus diberi jawatan dlm parti dan kerajaan.....

      Bersatu negeri sembilan sudah huru hara bila Rais Yatim dilantik ketua bersatu negeri sembilan kerana Rais nak masuk Bersatu kalo PH menang...kalo bersatu kalah Rais tak pandang pon muka madey..

      Delete
    5. 10.37
      Rais dipecat dari UMNO sebelum PRU14. Dia berkempen untuk PH secara terang-terang dan gigih. Yang buat kecoh tu macai umno saja.

      Delete
  7. Dgn pengesasahan menteri luar arab najib boleh bakar surat raja arab...

    Kerusi parlimen Pekan bakal kosong....sape berminat nak jadi calon mp pekan boleh mula kerja dari sekarang..

    ReplyDelete

  8. POLITIK

    Berhenti buat kenyataan bodoh
    SHAFIQ TINO

    26 OKTOBER 2018
    Md Jais Sarday

    A- A+ (Ubah saiz teks)
    JOHOR BAHRU - Kelantangan Ahli Majlis Tertinggi (MT) Umno, Datuk Lokman Adam mahu membela presiden parti itu sehingga menyamakan situasi itu dengan Nabi Muhammad SAW adalah keterlaluan.

    Veteran Umno, Datuk Md Jais Sarday berkata, Lokman seharusnya perlu bersikap lebih rasional kerana tindak-tanduknya itu mendatangkan impak buruk kepada parti di masa hadapan.

    “Bagi saya ini satu kenyataan bodoh! samakan presiden parti yang berhadapan dengan 45 pertuduhan mahkamah dengan seorang nabi yang sememangnya terpelihara.

    “Nabi Muhammad SAW itu kan maksum, tidak boleh disamakan begitu, memanglah tiada ayat sebab nabi sendiri pun tidak pernah didakwa di mahkamah, jadi nasihat saya bercakap jangan ikut nafsu, perasaan,” katanya pada Sinar Harian, di sini, hari ini.

    Md Jais yang juga bendahari Umno Johor berkata, dalam situasi dialami parti kini, semua pemimpin seharusnya lebih matang untuk menumpukan bagaimana mahu mendapatkan semula sokongan rakyat.

    “Dia (Lokman) adalah antara orang muda dalam kepimpinan tertinggi parti, jadi bila dia cakap benda merapu yang tidak ada ilmu dan kebodohan sebegitu dia hanya menjejaskan nama baik parti. Kita sedang berusaha untuk menarik balik sokongan rakyat

    “Senario hari ini, kita memerlukan keyakinan rakyat untuk bangkit semula. Tapi, kalau pemimpin bercakap menunjukkan kebodohan, tidak ada fakta, orang akan bertambah meluat. Itu sebab saya tegur, jangan tunjukkan kebodohan, orang nak Umno berubah dan dipimpin orang-orang yang bijak bukan ikut perasaan,” katanya.

    Dalam pada itu, Md Jais turut menghormati dan memberi sokongan kepada pendirian Pemuda Umno yang mahu Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berehat sebagai presiden parti.

    “Sejak petang semalam ramai pemimpin parti sibuk menyalahkan pemuda. Kita seharunya tidak mengikut perasaan, apa diputuskan saya percaya ia dibahaskan dengan teliti serta mengambil kira pandangan akar umbi terutama orang muda

    ReplyDelete
  9. Ingat mona fendi aje yg bunuh dan kerat adun di raub....arab lagi dahsyat kerat dan masuk dlm asid...

    ReplyDelete
  10. Dah pecah lobang najib klentong najib berdalih plak dia ingat raja arab yg derma....

    Saya bukan penyangak...kalo saya nak ambik wang saya tak simpan dlm negara...

    ReplyDelete
  11. KALAU PANTEK KATAKAN PANTEK
    SPIN DAN FITNAH LAGI DAN LAGI
    1MDB KASI CEPATKAN LA PUNDEK
    TAK PAYAH NAK FITNAH JIJIK LAGI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah... Macai tak boleh jwb, mula mencarut. Nah kauuuuu
      Prottttt...

      Delete
  12. Nak cepat ape?...kes dgn berpuluh tuduhan sudah masuk court....

    ReplyDelete
  13. Cepat kan la bodoooo.. CR Rom korup lagi...

    ReplyDelete
  14. CEPAT KAN KES 1MDB
    CD ROM PUN KORUP LAGI
    TAK BOLE BACA LA BABI..
    NNPK SSGT FITNAH MCM PUKI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko buat sendiri mahkamah...boleh cepat ngok..

      Delete
  15. Mode ahli UMNO pun macam mengkarung. Dulu tutup mulut pasal 1MDB. Sekarang dah menyesal pasal dulu tak tegur Datuk Seri Najib.
    Dulu pilih Datuk Seri Zahid jadi presiden. Sekarang dah tukar fikiran, mahu Datuk Seri Zahid bercuti pulak.
    Yang sebetulnya majoriti ahli UMNO masih dibelenggu, dah tenggelam punca mcmana nak pulihkan UMNO ...nak lantik pengganti yang berduit tapi rupanya terpalit dengan pelbagai skandal.
    Ada jugak sampai meracau mahu semula Tun M atau Datuk Seri Anwar kembali asal kepada UMNO.
    Angkara Datuk Seri Najib dan Datuk Seri Zahid maka UMNO yang sudah tergolek jatuh seperti menjadi semakin payah untuk bangun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno tiada lagi pemimpin yg Berkaliber....yg boleh meneruskan perjuangan...semua dah biasa tergolek dgn kemewahan...dah lupe apedia perjuangan...sekarang semua dah kalut...

      Yg ade hanye lokeman adam separuh masak...

      Delete
  16. Temuramah najib dgn aljazeera...

    No more...no more...najib hot kerana tertekan dgn soalan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terus cabut lari...najib tak biasa soal jawab...najib nak orang dengar ape dia cakap sahaja..jangan banyak tanye...

      Hihihihi...

      Delete