Friday, October 19, 2018

YANG DIAMPUN HUKUMAN ATAU KESALAHAN (?)

33 comments:

  1. Hukuman diampun BUKAN KESALAHAN SODOMY.....

    So this brader jangan nak memandai HE IS CLEAN....HE IS NOT...period

    ReplyDelete
  2. Hukuman kerana kesalahan...ampun sepenuhnye pon tak paham?..

    KD pigi tanye Agong laa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sentap pulak lubang bontot ni

      Delete
    2. Hahaha..marah betul.mamat bodooh ni...

      Delete
    3. kah kah kah lobang bontot.. dia kerja nak spin je.. tak ada beza ampun kesalahan atau hukum..

      soalan trick kd.. terbaik.

      hukum atas kesalahan apa?
      ampun atas hukumanan apa ?

      kena amponn mesti sebab buat salah kan..

      kah kah kah


      ;

      Delete
    4. si lobang bontot tiap hari sentap dn kepanasan...kikiki..

      Delete
  3. Takkan tak kenal Anuar putar alam nih!!....agaknya Anuar ingat semua rakyat Malaysia sekarang ni bodo2 macam dia...Anuar lupa agaknya yang seluruh rakyat Malaysia hari ini sedang dok perati lagak tak siuman dia sahaja,melainkan Rafizi dan kuncu2 sewel seperti Abdullah Sani yang masih memuja dan taksub kepada Anuar.

    Dan bagi diri saya sebagai seorang rakyat Malaysia setiap masa sentiasa berdoa kepada Allah semuga Anuar tidak diangkat menjadi PM walau dengan apa cara sekali pun.Inilah doa ikhlas saya,semuga dipermudahkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg bodoh mcm ko memang laah mudah ke belit..

      Delete
    2. RR Dan MP Kapar sdg berkira kira Kementerian manalah ANWAR nak tabalkan mereka sbg menteri..

      Delete
  4. Boleh ke sultan menepikan keputusan mahkamah mensabitkan kesalahan individu ? Boleh ke tidak? Undang2 mana yang boleh digunakan untok sultan menepikan keputusan mahkamah? Kalau cuma mengampuni kesalahan takde hal kerana memang sultan ada kuasa disisi undang2. Tapi kalau menepikan keputusan makamah sultan mana pula yang ada kuasa? Jadi brader jangan lupa diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak paham soalan kau ni... bengap.
      Yg diampunkan hukuman atau kesalahan.
      Jawapannya ialah hukuman, bukan kesalahan. Salah tetap salah, tetapi dia mendapat pengampunan di raja. Ada faham ke...tenuk.

      Delete
  5. Kd, kau pun satu....agak agakla nak letak tajuk pun!! Yg bgi komen pun harap x bgi komen semberono! Kena put things into the right perspektives. Kan nuar dah jadi ahli parlimen! Apa lagi yg x jelas? Lgi satu no one is above the law...mestilah pengampunan tu atas keslahan, barulah hukuman boleh ditarik! Utk dptkan pengampunan, pun bukan cam tu jer! Lawyer mesti buktikan bahawa kes anwar adalah politically motivated dan terdpt keraguan yg munasabah bahwa judiciary system had been compromised during the trial!! Bukannya saje2 gi mintak ampun dri agong tanpa supporting docs! Aduishhhh!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaya.... Anwar sekarang ibarat sehelai kain yg putih, yg bersih sebersihnya. Dia tak meliwat.

      Ulang semula.
      Anwar Ibrahim tak pernah meliwat.

      Delete
    2. Meliwat atau tidak tu dia dan Allah yg tahu. Kita² ni tak tahu, cuma teka² dan main serkap jarang. Apapun, dia dh jd ahli parlimen dh. So, sebagai ahli parlimen dia layak diangkat jd pm jika pm sekarang letak jawatan atas sebab saja² atau sakit atau mati. Tak usah pertikai dgn tuduhan², apatah lg fitnah yg diada-adakan.

      Delete
    3. Siapa yg serkap jarang?
      Siapa yg fitnah?

      Mangsa liwat Anwar membuat laporan polis.
      Kes dibicarakan
      Anwar didapati bersalah.

      Mana serkap jarang?
      Mana fitnah?

      Delete
    4. DNA boleh reka lah...
      Pengikut peliwat memang bodoo
      Jubor dah loose.
      Anwar lantik peguam bodoo

      Delete
    5. aku tak pelik kalau orang boleh percaya aljubori.. macam ayah pin punya pengikut ler..

      tak tau mana betul mana tipu. mata dah kelabu otak dah beku .. nuar umpama malaikat

      kah kah kah

      Delete
    6. Nuar tu memang jelas dan nyata seorang peliwat.Kalau pasal ni tak seorang pun yang boleh menafikannya melainkan kalau ada yang masih bengong dan tolol.

      Delete
    7. bengong dan bodoh mcm 5:44 si lobang bontot yg selalu menggelebah kepanasan tu...kikiki..

      Delete
  6. Stigma liwat dan polemik pengampunan Anwar sama ada ia memberikannya kelayakan untuk bertanding di dalam pilihanraya dan menjadi seorang wakil rakyat akan kekal memburunya selagi ia kelihatan masih menyimpan cita-cita mahu menjadi PM.

    Kemaruknya Anwar untuk menjadi PM akan membawa kebinasaan kepada dirinya.

    Mudah2an dia tersedar sebelum terlewat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang politik mana tak mau jadi no1?... Madey jer mau jadi pm..jon bukan orang politik..ape lu tau...

      Delete
    2. Anon 6:38 AM...sokong anda 200% lucu ..hehe..

      Delete
  7. ATOK KAU LANSUNG TAK BONYI BONYI
    DOLU MAAK AII ISLAMIC STATES BAGAI
    BAHANA TELO ATOK KENA CLAMPING DAP
    HARAMJADAH TUA RENTA TERUS SUNYI LUNYAI


    PUIIIIII... !!!

    TELO DICLAMPING TOPDOG MASAK KENA JEMUR
    BANI TAMIM LAGI DIBERIKAN GELARAN
    KONON PANJI ITAM MONCOL DARI TIMUR
    PANTEKK LA AAI.. BANI TAMIL CIPAN..!!


    KIKIKIKI... SEJAK TELO ATOK KENA CLAMP DNG TOPDOG NGILU TAK KEBAH LAGI.. ADA ATI NAK CKP BELA ISLAMM ...PUIII..!!

    ReplyDelete
  8. Kupasan dari Pakar Undang-Undang, Prof Dr Shamrahayu yang juga pensyarah kuliyyah Undang-Undang dari UIAM boleh memberikan pemahaman kepada kita.

    Raja-raja dan Yang di-Pertua Negeri di negeri pula diberikan kuasa pengampunan bagi kesalahan yang dilakukan di negeri masing-masing, tidak termasuk kesalahan yang dibicarakan di Mahkamah Tentera (Perkara 42).

    Perkataan ‘pengampunan’ yang digunakan pada tajuk Perkara 42 Perlembagaan Persekutuan bukan semata-mata merujuk kepada pengampunan kepada kesalahan yang dibuktikan, tetapi ia juga merangkumi kuasa untuk menunda hukuman atau melegakan hukuman, termasuk meremitkan, menggantung dan meringankan hukuman yang dikenakan oleh mahkamah dalam proses keadilan.

    Walaupun asalnya kuasa pengampunan ini ialah kuasa budi bicara institusi beraja, Perkara 42(4)(a), Perlembagaan Persekutuan meletakkan syarat bahawa kuasa pengampunan itu hendaklah dijalankan mengikut nasihat Lembaga Pengampunan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepada pakar2 undang2 tak bertauliah tak usah tunjuk pandai pertikaikan pengsmpunan....pakar undang2 UIAM telah memberi penjelasan mengenai pengampunan ...

      Delete
    2. Pakar2 bodoh buat andaian sendiri...nengada2 nak tunjuk kebodohan...

      Delete
    3. lobang bontot sentap lagi.

      Delete
  9. Aku ampunkan kamu atas kesalahan kamu yg meliwat.

    ReplyDelete
  10. Atok 93 Tahun letak Jawatan laaa..

    Kadilah dekat Anwar Ibrahim..tengok macam maba ropa Malaysia Baru..

    Tertonggeng terbalik kaa

    Kena Sodomi dgn IMF kaa

    Atok 93 tahun madok kubor ..cepat2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Reformasi..Reformasi..Reformasi..

      Sokong Anwar Ibrahim sebagai PM.

      Tun M dah habis idea...tak der upaya...yea laa..dah tua nak mampuh doh!!!

      Alangkah indahnya bila tua renta tun m mati mata melalak, mulut terjelir...kebulur kuasa..kih kih kih.

      Cepat masok kubur atok..putrajaya kata pegi mampuh...kubor kata mai mai lsi lai ...

      Delete
  11. 'masanya sudah dekat'.
    Masih mau bertuhankan dunia seperti kamu akan hidup 1000 tahun lagi?

    ReplyDelete