Google+ Followers

Monday, November 5, 2018

APA KHABAR UMIE HAFILDA (?)

43 comments:

  1. Kira Dia ni OK skit la, Dia antara Yg gagal dilokman adamkan oleh najib....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg pomen gila babi ni merepek. Dia cerita hal Anwar Ibrahim.
      Gila babi mcm kau tak payahlah nak komen. Pomen bodoh.

      Delete
  2. Watak utama kes liwat 1..

    Adik yg sanggup tuduh kakak ipar berzina dgn anwar hingga lahir seorang anak...anak sedaranye..

    Rahim noor telah siasat dan ujian DNA anak itu disahkan anak azmin..

    Seekor Betina pembohong yg tidak boleh dipercayai...kerana konspirasi dapat projek sekolah dari madey..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Watak utama liwat 1 akan jd pm kau tak lama lagi. Dia yg sedap-sedap menjubor, org lain yg dapat bala. Kau pulak barua yg tukang lap jubo.

      Delete
    2. Wah bab kena btg hidung kau marah org. Ini kau ni munafik. Aku hsrap kau masuk neraka yg kerak

      Delete
    3. Wah bab kena btg pelir kau marah org. Ini kau ni munafik. Aku harap kau masuk neraka yg kerak

      Delete
  3. Camar Putih

    17.1.11
    KISAH PANAS : SIAPA UMMI HAFILDA? CATATAN DARI AYAHNYA!!

    UMMI HAFILDA ialah anak bongsu dari enam beradik, tiga laki-laki tiga perempuan. Lahir pada bulan Jun 1967 di Kampung Klang Gate.

    Bersekolah lulus tingkatan lima pelajaran agama lebih dari mencukupi umur enam tahun sudah membaca Koran dengan baik dan sudah tahu bersembahyang. Boleh menulis dan membawa jawi dan dapat melancar pelajaran agama Fekah dan Hadith

    Berhenti sekolah dia bekerja di dua buah bank sebagai kerani dan pegawai bank dalam masa empat tahun. Dia meletakkan jawatan itu dan menubuhkan sharikat sendiri. Hasil yang diperolehi dari pinjaman bank yang banyak dia telah menjelajah ke London, Australia, Tokyo dan …(tidak terang). Lain-lain tempat. Sebenarnya business belum diuruskan dengan baik. Dengan sikapnya yang angkuh, riak takbur dan memiliki kenderaan-kenderaan mewah seperti mercedes, Jeep, Isuzu, Van biasa, BMW. Tiga empat kereta dalam satu-satu masa.

    Sepanjang masa dalam riwayat hidupnya belum pernah ada ada risik dari mana-mana pihak yang bersetuju meminang hingga sekarang masih seorang andartu.

    Bila umurnya meningkat lebih 20 tahun tingkah lakunya yang aggeresive begitu menjadi-jadi. Melawan, tidak pedulikan dengan nasihat, riak, takbur, pembohong, penipu.

    25.8.98 kali terakhir dia keluar dari rumah ini. Kelang Gate Setapak KL.

    1.9.98 jam 5.20 petang saya memangil kakaknya yang sulong dan memberi nasihat kepadanya bahawa dari tarikh tersebut saya lucutkan warisan zuriat Umi Hafilda dengan tidak mengaku anak dunia dan akhirat dan berwasiat dengan pesanan jangan lagi dia balik kerumah ini.

    30.9.98 dia selitkan tiga surat layang dipintu gate besar dengan nama samaran jiran yang bersimpati.

    6.10.98 dia suruh kakaknya mengemas semua kain bajunya yang berada dalam tiga bilik di rumah ini.

    Kedatangan kakaknya dia menunggu bila saya tidak ada dirumah kerana berjumaat.

    Hasil komplot Megat Junid sampai ketangan Khalis Jafri untuk dijadikan buku 50 Dalil sebelum sampai ke PM. Kerja-kerja fitnah ini dibiayai oleh Daim dan Tengku Adnan, Ziela isteri Megat Junit menjadi orang perantaraan.

    Dalam hidupnya semasa dewasa ini hutang keliling pinggang. Pernah beberapa kali orang yang memberi hutang datang menyerang di rumah ini. Surat-surat bank dari seluruh KL menuntut hutang datang sepangjang masa pernah saya di tipu
    dengan lenyapnya kereta mercedes yang berharga $90,000 kerana melangsaikan hutang banknya.

    Kekasarannya pernah beberapa kali ibunya mengeluarkan airmata. Dia sanggup menuding jari telunjuk kemuka ibunya dan disuruh 'shut up' Jaga sikit mulut. Semenjak tahun 1988 sudah tiga empat kali lari dari rumah berbulan-bulan lamanya keluar dari rumah.

    Sifat fitnah menjadi-jadi walau pun dinasihati tetapi tidak diindahkan

    Saya telah berkahwin dengan ibunya 42 tahun tetapi pada 20.2.1998 dalam masa beberapa minit sahaja tak tahulah apa yang difitnahkan kepada ibunya hingga membuat orang itu menyerang saya dengan keadaan luar biasa sehingga terpaksa saya melafazkan talak kepadanya. Kami bercerai sepuluh hari sebelum rujuk kembali.

    Hasil kemuncak fitnahnya adalah dengan pemecatan Datuk Seri Anwar Ibrahim dari Jawatan TPM dan dilucutkan keahlian UMNO yang menggemparkan dunia seluruhnya hingga kehari ini. Dialah bertanggungjawab penulis surat kepada PM pada 8.8.1997 memfitnah Anwar berzina dengan kakak iparnya hingga mendapat anak bernama Hafifah dan memfitnah abangnya mehmed Azmin setiausaha Anwar oang yang paling kaya dengan hasil rasuah serta perpakat dengan Azizan Abu Bakar memfitnah Anwar berhomosex dengan Azizan.

    Surat-surat tersebut dengan 9.10.98 suruh abangnya Azwan buat laporan polis di Melawati dan menuduh dua abangnya Azman dan Azmin memecah masuk biliknya dan mengambil surat-surat penting dari bilik tersebut serta mendakwa abangnya Azman hendak membakar pakaiannya dan mendakwa Azmin hendak membunuhnya.

    Dua orang pegawai polis Inspektor Ramlee dan DSP Ishak datang menyiasat kes tersebut serta seorang Juru gambar.

    Catatan Haji Ali bin Omar

    ReplyDelete
  4. FUYYOO KD BARUA BATU API KUTY
    ASSMIN DAN ALJUBORI DI BAHAN KINI
    LIDAH BECABANG TAK CAYA ALJUBOORI
    JADI KUDA KAYU NGILU TELO SMPI MATI


    KIKIKIKI..KLU DELETE TGK KAT CELAH GELEGOR YERRR... HAAAHHH GADOH DAN DELETE... PUIIIII..!!

    ReplyDelete
  5. Kalau musuh kita bercakap benar apasalahnya. Tanya pd diri kita dan hati kita secara jujur adakah Anwar dan Azmin ini boleh di percayaai atau semata Tun M tiada pilihan lain terpaksa gunakan kedua org ini untuk menjatuh kan Najib sedang kan Tun sedar bahawa Tun sendiri tidak boleh menipu diri beliau.. jgn lupa apa yg Tun M pernah ungkap "better the devil I know than the angels I don't"
    Fikir kan
    Antara Anwar Azmin dan Najib siapa sebenarnya yg istimewa di hati Tun M dan juga Di hati Rakyat Malaysia?
    Lagi cepat Cina Jho lo di tangkap lagi cepat Najib di bebas kan..
    Kerana itu Cina DAP tak senang hati jika Jho lo di tangkap
    Dan di siasat. Akan terhurai yg tersurat dan tersirat
    Org Cina tak tergamak hina Jho lo macam mana melayu menghina Najib.. Najib terperangkap dgn mainan cina dan org melayu juga selalu terperangkap dgn mainan cina. Rasuah.kegiatan perniagaan haram. Polis kerosakan sistem dan berbagai lagi.. fikir kan apa yg kita perolehi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni datang bulan ker...cina jho lo ditangkap najib boleh bebas?...najib ketua prompak ...mcm mana plak najib boleh bebas?...

      Ko reka cerita dongeng ato ke dengar cerita klentong?..

      Delete
    2. Lu budak2 lagi jgn campur ckp org tua..

      Delete
  6. Adik sendiri menjadi musuh hingga mahu bertanding di kerusi Azmin

    Sebelum Anwar dipecat dan ditahan, ada satu surat dihantar kepada Mahathir yang terkandung maklumat terperinci pasal petuduhan terhadap Anwar Ibrahim. Surat tu ditulis oleh Ummi Hafilda yang mendakwa dirinya ada buat perbincangan dengan adik beradik lainnya yang dah bantu mengintip isteri Azmin.

    Serang menyerang pun bermula antara mereka. Ummi mendakwa yang Azmin mengugutnya untuk buat laporan polis kalau tak ubah surat tu. Dalam mahkamah, Azmin dedahkan yang Ummi mengaku depan dia sendiri yang surat tu ditulis oleh DS Megat Junid Megat Ayob, Menteri Perdagangan Domestik waktu tu. Ummi dikatakan juga dah dijanjikan dengan duit dan projek. Saksi lain pula mendakwa yang Ummi hantar surat tu sebab dia benci pada Anwar dan Azmin. Dilaporkan juga, sebab lain dia sepatutnya dapat projek pengiklanan KLIA berjumlah RM10 juta dari Tun Daim selepas Anwar digulingkan.

    Ummi Hafilda tersenyum melihat kamera. Imej dari Utusan.

    Akibatnya, Ummi dah dilucutkan hak waris dari bapanya sendiri dalam satu surat sebab terlibat dalam isu penentangan terhadap Anwar. Tapi, Ummi dah nafikan tuduhan tu dan mendakwa yang Azmin dah rasuah bapanya untuk lucutkan hak warisnya. Konflik ni dah jadikan hubungan mereka berdua renggang, sampaikan Azmin tak datang majlis perkahwinan Ummi pada tahun 2013 walaupun PM Najib datang. Akhirnya, pada PRU lepas, Ummi buat cabaran terbuka dengan menawarkan diri untuk bertanding di Gombak pada PRU lepas.

    Konflik Azmin dan Ummi ni juga dah menyebabkan hubungan Azmin dan ibunya terganggu untuk beberapa tahun. Lepas hubungan dengan Ummi yang penuh konflik, timbul pulak konfliknya dengan Azwan Ali. Azwan kali ni berjanji akan tolong UMNO untuk jatuhkan Azmin dari jawatan MB Selangor pada PRU akan datang. Cara dia tolong tu dengan mendedahkan maklumat mengenai Azmin yang dia dah pendam selama lima tahun. Kenapa Azwan tak puas hati dengan Azmin? Ini jawapannya,

    ““Apa jenis abang, kau menang besar, aku jual maruah aku sebagai artis aku hilang pekerjaan. RTM hitamkan aku sebab aku datang macam ini berdiri di belakang Azmin Ali sebelum ini,” “- Azwan Ali, petikan dari FMT.

    Seorang MB, seorang artis. Tapi yang pasti, dua-dua dah terlibat politik. Imej dari TV14.
    Punca lain dia tak puas hati dengan abangnya sebab dia dah di blacklist oleh stesen TV dan juga hilang banyak kerja sebab sokongan terbukanya kat Azmin waktu PRU lepas.

    ReplyDelete
  7. 16 Jan 2011
    Lelaki Ini Pernah Mengaku Dalam Mahkamah Lakukan Hubungan Seks Dengan Ummi Hafilda
    Sesi perbicaraan kes Liwat 1 sekitar tahun 2003 yang lalu

    Saya Pernah Lakukan Hubungan Seks Dengan Ummi"- BAGINDA (gambar kiri)

    Saksi pembela dalam perbicaraan fitnah salah laku seks dan tuduhan liwat DSAI memberitahu Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bahawa beliau telah mengadakan hubungan seks dengan saksi utama pendakwa iaitu Ummi Hafilda Ali.

    Norazman Abdullah @ Baginda anak Minda memberitahu bahawa hubungan seks antara beliau dan Ummi berlaku semasa mereka tinggal bersama di London.

    Baginda, 40, juga memberitahu bahawa beliau sudah mengenali Ummi sejak 1992 tetapi hubungan itu menjadi akrab semasa mereka berada di London dalam bulan Jun 1998, bersama-sama ahli perniagaan yang dikenali sebagai MP S'ng Chee Hua dan seorang kawan yang lain.

    Menurut Baginda lagi, Ummi memberitahunya, apabila kembali ke Malaysia bahawa dia akan membayar wang berjumlah RM200,000 kepada isteri Baginda supaya mereka boleh berkahwin secara sulit di London. Ummi juga berjanji akan memberikan saham sebanyak 25 peratus dalam projek iklan yang bernilai RM10 juta.

    Ummi pernah membuat kejutan beberapa ketika lalu dengan mengistiharkan dirinya masih 'dara'. Beliau juga bersama-sama Azizan Abu Bakar menulis surat kepada PM Mahathir bahawa beliau mengetahui rekod salah laku seks bekas TPM, DSAI.

    Baginda juga memberitahu mahkamah semalam, bahawa pada mulanya Ummi memberitahunya kes salah laku yang melibatkan bekas TPM DSAI itu adalah benar belaka. Tetapi selepas hubungan mereka (Ummi dan Baginda) akrab, Ummi mengakui bahawa 'kes salah laku DSAI' itu hanyalah diada-adakan (rekaan).

    Baginda juga memberitahu mahkamah bahawa Ummi memberitahunya bahawa dia telah memaksa Azizan mengaku telah mengadakan hubungan seks (liwat) dengan DSAI. Ummi bagaimana pun tidak menjelaskan kepadanya bagaimana dia memaksa Azizan supaya mengaku diliwat, kata Baginda lagi. Ini semua dilakukan kerana dia (Ummi) bencikan DSAI dan abangnya Azmin Ali kerana tidak mahu membantunya dalam pemberian projek-projek perniagaan.

    Ummi juga telah memberitahu Baginda bahawa apabila DSAI disingkirkan kelak beliau akan mendapat projek iklan bernilai RM10 juta di KLIA dari Tun Daim.

    ReplyDelete
  8. Azmin Ali sebelum ini pernah memberikan keterangannya bahawa Ummi bukanlah seseorang sebagaimana yang didakwanya dan beliau telah tidak diakui anak oleh bapa mereka lewat 1998 kerana melarikan diri bersama lelaki yang sudah bernikah ke luar negara.

    Baginda memberitahu mahkamah semalam, bahawa Ummi Hafilda telah memberitahunya dia sudah menulis surat kepada Mahathir tentang salah laku seks DSAI tetapi kandungan surat itu akan ditapis dan dipinda oleh Aziz Shamsuddin, Setiausaha Politik Mahathir.

    "Ummi Hafilda adalah seorang pelacur," kata Aziz Shamsuddin.

    Hari ketiga perbicaraan rayuan Anwar Ibrahim di Mahkamah Rayuan Kuala Lumpur menyaksikan pendedahan yang besar dibuat, iaitu apabila Christopher Rizal Fernando Abdullah (kini telah meninggal dunia - semoga Allah mencucuri Rahmat ke atas Rohnya - Al-Fatihah) membacakan transkrip dari perbicaraan sebelumnya, yang memetik Aziz Samsuddin sebagai berkata bahawa Ummi Hafilda Ali adalah seorang pelacur.

    Fernando bermula dengan mengikhtisarkan prosiding hari sebelumnya, yang mana dia memberitahu mahkamah bahawa ayah Ummi tidak lagi mengaku Ummi sebagai anaknya selepas dia mengaku menulis surat kepada Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad, dalam rangka menuduh Anwar meliwat Azizan Abu Bakar, iaitu pemandu isteri Anwar, Dr. Wan Azizah Wan Ismail.

    Sejurus sebelum dia meninggal dunia, ayah Ummi yang merupakan seorang guru agama menulis surat terbuka kepada Harakah. Dalam surat itu, dia menjelaskan sebab dia tidak lagi mengaku Ummi sebagai anaknya, malah mengatakan dengan tegas bahawa Ummi adalah dalang utama di sebalik (dakwaan liwat oleh) Azizan.

    "Ayah Ummi meninggal dalam keadaan patah hati tanpa pernah mengampunkan anaknya itu atas peranan yang dimainkannya dalam memerangkap Anwar dalam tuduhan liwat," kata Fernando.

    Sebelum itu, Fernando membacakan keterangan Azmin Ali (abang Ummi) di mahkamah yang membuktikan bahawa dia (Ummi) memainkan peranan yang aktif dalam konspirasi itu.

    Pendakwaan tidak pernah memanggilnya (Ummi) untuk memberi keterangan di mahkamah bagi menafikan dakwaan itu, tambah Fernando. Sebaliknya, mereka menyerahkan kepada Pembelaan untuk memanggilnya. Malah hakim perbicaraan menyebut tentang perkara ini dalam penghakiman bertulisnya.

    "Tetapi Ummi pasti menjadi saksi yang 'liat'. Jadi, pihak Pendakwaanlah yang sepatutnya memanggilnya, dan bukannya pihak Pembelaan," Fernando berhujah.

    Fernando berhujah bahawa mahkamah sepatutnya menggunakan Seksyen 114 (g) Akta Bukti bagi menangani kegagalan Pendakwaan memanggil saksi yang paling penting untuk memberikan keterangan di mahkamah.

    Fernando kemudiannya membacakan keterangan daripada Raja Kamaruddin Raja Raja Wahid (Raja Komando), yang mana saksi itu mendedahkan secara terperinci tentang permulaan konspirasi terhadap Anwar dan peranan yang diberikan kepadanya dalam konspirasi itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Konspirasi menjubo.
      Dia yg sedap-sedap menjubor, kau pulak tukang lap jubo. Lepas tu, kau pulak tadah jubo.

      Delete
    2. Ko tengok dia sedap menjubo?...ooo jubo kau yg dijubokan..patut ko tahu sedap menjubo...

      Baru aku tau....hikhikhik.

      Delete
  9. "Keterangan saksi ini akan menunjukkan bahawa dia diminta untuk bersekongkol dalam konspirasi untuk menjatuhkan Timbalan Perdana Menteri," kata Fernando.

    "Mesyuarat itu diadakan di pejabat Aziz Samsuddin, iaitu Setiausaha Politik Perdana Menteri, pada 26 Jun 1998."

    Fernando mendedahkan bahawa dalam mesyuarat tersebut, Aziz menegaskan bahawa Ummi dan Azizan tidak akan menimbulkan masalah kerana "Ummi adalah seorang pelacur".

    Raja Komando kemudiannya bertanya kepada Aziz tentang kemungkinan menggunakan cara lain bagi menjatuhkan Anwar.

    Menurut Raja Komando, "Aziz menjawab bahawa (tuduhan) liwat adalah cara yang terbaik. Lain-lain cara tidak akan memberikan kesan."

    "Peranan Raja Komando adalah bagi menguruskan pembunuhan kerjaya politik (Anwar)," tambah Fernando. "Dakwaan liwat pula 'ditugaskan' kepada Ummi dan Azizan."

    "(Tugas) Raja Komando adalah mencanangkan dakwaan itu ke segenap ceruk. Dia juga bertanggung jawab untuk menyebarkan tuduhan bahawa Anwar adalah ejen CIA (Agensi Perisikan Pusat Amerika Syarikat)."

    Berdasarkan penjelasan yang diberikan oleh Fernando kepada mahkamah pada hari ini, adalah jelas bahawa berdasarkan pertemuan antara Raja Komando dan Aziz Samsuddin, dia (Aziz) adalah Kepala Pengkomplot. Sementara itu, walaupun Ummi yang menulis 'surat Azizan' kepada Perdana Menteri, yakni yang menuduh Anwar meliwatnya, Azizlah yang menyunting dan menulis kembali surat berkenaan.

    Menurut Fernando, surat itu adalah berdasarkan buku "50 Dalil Mengapa Anwar Tidak Boleh Jadi PM" – buku yang sekonyong-konyong dimasukkan ke dalam beg hampir 2,000 delegasi ke Perhimpunan Agung UMNO pada tahun itu.

    "Hakim tidak memberikan perhatian yang sewajarnya kepada bukti ini," Fernando berhujah. "Dia melakukan kesilapan yang besar."

    "Adakah dia akan mengeluarkan penghakiman yang sama seandainya dia memberikan perhatian yang sewajarnya kepada bukti ini?"

    ReplyDelete
  10. Rumahtangga Ummi Hafilda bergoncang?
    By Ana Ghoib - 2015-04-02

    Sedih bila dapat berita yang panas menggelegak ini. Patutlah diam menyepi wanita yang penuh kontroversi bernama Ummi Hafilda selepas Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) pada Mei tahun lalu.

    Padahal Ummi Hafilda yang berkahwin penuh gilang-gemilang pada Januari tahun lalu sanggup menangguhkan bulan madu bersama suami tercinta gara-gara membantu kempen Barisan Nasional.

    Tetapi yang tak disangka-sangka berlaku pula. Kononnya rumah tangga yang baru saja dibina oleh Ummi dengan pakar terapi kecantikan sedang berantakan.

    MalaysiaGazette difahamkan, hubungan yang baru terbina itu sudah menunjukkan keretakan sejak Ogos tahun lalu.

    “Mereka memang bermasalah sampai dengar hendak bercerai pada akhir tahun lalu. Tak tahulah sejauh mana mampu bertahan. Harap-harap mana yang keruh tu dapatlah dijernihkan semula,” kata sumber berkenaan penuh simpati.

    Agaknya adalah benda yang belum serasi lagi. Maklumlah masa bercinta semuanya manis macam gula tetapi lepas berkahwin barulah yang buruk-buruk jelas di depan mata.

    ummi hafilda suami
    Majlis persandingan Ummi Hafilda, 45, dan Dr. Zaman Khan, 33, berlangsung meriah dan dihadiri ramai pembesar negara di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) pada Januari 2013. Gambar Anak Sungai Derhaka

    Namun apa yang tidak sedap didengar, suami Ummi yang berasal dari Pakistan didakwa seorang yang panas baran. Sikit-sikit naik tangan. Kalau betul, kasihan Ummi.

    Harapan MalaysiaGazette, kalau bergaduh biarlah sikit-sikit sahaja. Biasalah baru kahwin, banyak benda baharu yang hendak kena terima dan belajar oleh pasangan suami isteri.

    Apapun masih teringat pujian Ummi terhadap suaminya kenapa dia memilih lelaki itu sebagai pilihan hidupnya sebelum perkahwinan mereka.

    “Terdapat dua perkara yang membuatkan saya tertarik kepada Zaman iaitu beliau seorang yang amat amanah dalam menjaga keluarganya dengan penuh kasih sayang. Menjadi anak sulung kepada tujuh adik-beradik, beliau tidak pernah melupakan tanggungjawab terhadap ibu dan adik-adiknya.

    “Kedua, beliau sentiasa menjaga hubungannya dengan Allah SWT. Beliau amat menjaga solatnya. Sunah Rasulullah SAW juga meminta umat baginda mencari suami yang mempunyai rupa, pegangan agama kukuh, berilmu dan berharta,” kata Ummi Hafilda

    ReplyDelete
  11. Bekas pegawai khas Mahathir akui terlibat rancang konspirasi fitnah liwat 1
    Apr 9 2013 / Keadilan Daily
    (Oleh Norasikin Samsi)

    KUALA LUMPUR 9 APRIL: Bekas pegawai khas Tun Dr Mahathir Mohamad, Datuk Omar Abu Bakar mengakui terlibat secara langsung dalam rancangan konspirasi fitnah kes liwat pada 1998 mengaitkan Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Pengakuan itu dibuat secara terbuka di hadapan ribuan rakyat pada ceramah Pakatan Rakyat di Taman Medan, Petaling Jaya Ahad lalu.

    dato omar abu bakar"Saya bersumpah saya bertanggungjawab dalam peristiwa sodomi satu (liwat 1).

    "Saya bertanggungjawab dengan Aziz Shamsudin membuat surat Umi Hafilda, menghantar kepada Daim (Zainuddin), hantar kepada Mahathir. Itulah punca sebenarnya (fitnah ini).

    "Bermula dari situ, Anwar ditangkap, dipenjara enam tahun. Tiba-tiba dia dilepas kerana alasan dibebaskan sebab apartment yang dituduh (Anwar melakukan sodomi) belum ada lagi (masa itu).

    "Sebab itu Mahathir persoalkan mengapa Najib ambil tuduhan yang sama untuk peristiwa sodomi kedua...Itu dah nampak tak betul...," kata Omar disambut sorakan rakyat.

    Beliau mendedahkan demikian selepas melihat gambar Mahathir bersama Aziz Shamsudin dan Profesor Sidik Baba pada malam sama bercakap mengenai akhlak Anwar.

    "Bekas boss saya ini sekarang jadi kempen manager Ibrahim (Ali) katak," kata Omar disambut ketawa hadirin.

    Tan Sri Aziz Shamsudin merupakan bekas setiausaha politik kepada Mahathir. Tun Daim pula bekas Menteri Kewangan sementara Sidik adalah tokoh akademik.

    Umi Hafilda Ali adalah saksi utama dalam perbicaraan kes liwat 1. Antara lain, hasil maklumat yang diberikan beliau kepada mantan Perdana Menteri itu pada 1997, menyebabkan Anwar dipecat sebagai Timbalan Perdana Menteri.

    Fitnah I bermula sejak 1998 menyaksikan pentadbiran Mahathir memenjarakan Anwar sebelum dibebaskan pada 2004.

    Skrip sama berulang pada 2008 apabila Anwar sekali lagi difitnah terlibat dalam skandal bersama Saiful Bukhari Azlan, bekas pembantunya.

    reformasi1Anwar ditangkap pada malam 20 September 1998, secara salah oleh pasukan khas polis yang menerima arahan kerajaan Umno BN diketuai Mahathir, Perdana Menteri ketika itu.

    Tangkapan dan serangan itu sebahagian dari perancangan Umno BN mensabitkan Anwar dengan salah laku seks dan pertuduhan rasuah, selepas beliau dipecat pada 2 September 1998.

    Pada 9 Januari 2012, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membebaskan dan melepaskan Anwar daripada tuduhan fitnah oleh Saiful.

    Dalam wawancara Anwar bersama stesen TV antarabangsa, Al-Jazeera 3 April lalu, Anwar percaya fitnah liwat yang dilempar kepadanya menyedarkan rakyat mengenai penglibatan Pejabat Perdana Menteri dalam kes berkenaan.

    “Ketua Pendakwa (Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden) kes Fitnah II, kini bersama saya, (maknanya) seluruh tuduhan tak berasas.

    “Malah, sekarang bapa (Azlan Mohd Lazim) kononnya mangsa liwat (Saiful) secara terbuka memohon maaf kepada saya dan keluarga," kata Anwar.

    [caption id="attachment_46790" align="alignright" width="210"]Azlan Azlan[/caption]

    Azlan menyertai KEADILAN 11 Mac lalu dan mendedahkan kes Fitnah II didalangi pegawai khas kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak - Khairil Annas Jusoh.

    Yusof pula menyertai pasukan peguam Pakatan Rakyat selepas kes Fitnah II berakhir dengan kemenangan berpihak kepada Anwar.

    Terbaru, Omar pula mengaku terlibat dalam konspirasi Mahathir mengaitkan Anwar dalam kes liwat I.

    Untuk tonton rakaman pengakuan Omar KLIK SINI. - NS

    ReplyDelete
  12. Segala rahsia akan terbongkar
    Takkan dapat lagi berpura-pura
    Kerana ia akan terjadi
    Ia akan pasti tiba

    Kebenaran pasti akan datang dan menghancurkan segala pendustaan, kepura-puraan dan kebathilan.

    Ayuhlah para mujahid
    Ayuhlah para mujahidah
    Kita tinggalkan zaman fitnah
    Agar tertegak kalimah Allah
    Agar terbangun dunia baru Islam.

    Tunggu saja hari berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS di antara pasukan yang benar dengan pasukan-pasukan bathil yang bersekutu.

    Ia akan membongkarkan siapakah golongan yang dikatakan "Mereka itulah orang-orang yang di atas petunjuk daripada Tuhan mereka, dan mereka itulah golongan yang diberi kemenangan"

    Panji Hitam pasti berkibar. Ia adalah khabar nubuwwah maka ia pasti akan berlaku.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengakusn pegawai khas mshathir telah membongkar rahsia konpirasi fitnah jahat...

      Delete
    2. Maknanya PM kita sekarang adalah pemfitnah paling jahat laaaa...tak gitu?

      Delete
    3. Kalo bukan IQ lobak mudah paham.
      Licik atur sesuatu supaya tak nampak jahat..

      Delete
  13. HAHAHA.............usaha mensucikan brader sudah bermula!!!!!!
    Semua saksi sudah jadi arwah tapi yang tak disenaraikan, masih hidup.
    Mereka pernah jadi junior brader di MCKK.
    Hanya mereka saja yang tahu 'Siapa sebenarnya brader'
    Dan, of cos Wan Azizah tapi Wan Azizah isteri mithali.
    Tun cakap, Wan Azizah pernah menulis surat panjang lebar kepadanya, mintak nasihatnya.
    Harap Tun masih simpan surat-suratnya itu andaikant ada usha untuk jadikan Tun pemfitnah kejam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni selalu temberang...baru ni kau temberang anwar dan nurul izah guna jet peribadi...serupa perangai umi hafilda..

      Delete
    2. HAHAHA..............temberang........?????
      Pot calling the cattle black. KIHKIHKIH.
      Ada tengok video-video 'mangsa', melambak di internet tahun-tahun 1998....????
      Rasa-rasanya video mangsa-mangsa tu masih ada lagi kalau kita rajin google.
      Takkan semuanya kerja Ummi Hafilda memfitnah brader.....?????

      Delete
    3. Umie hafilida pembohong...fitnah kakak ipar...anak zina kunun..dna sahkan anak azmin....

      Delete
  14. Dah, malas nak negak benang basah.
    As brader John doe said.....................
    Segala rahsia akan terbongkar
    Takkan dapat lagi berpura-pura
    Kerana ia akan terjadi
    Ia akan pasti tiba

    ......Allah maha mengetahui.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah terbongkar pon....ko otak low iQ mana paham cakap pegawai khas msdey..

      Delete
    2. Bekas pegawai khas Mahathir akui terlibat rancang konspirasi fitnah liwat 1

      "Bermula dari situ, Anwar ditangkap, dipenjara enam tahun. Tiba-tiba dia dilepas kerana alasan dibebaskan sebab apartment yang dituduh (Anwar melakukan sodomi) belum ada lagi (masa itu).

      Delete
    3. Hebat betul konspirasi tu
      Bayangkan, mcmana cara nak ambik air mani dan kemudian letak dlm jubor orang lain.

      Dgn ini diisytiharkan bhw org yg tuduh ini semua adalah konspirasi ialah orang yg gila tahap 4. Tunggu masa nak jd gila babi.

      Mahathir no. 1
      Anwar no. 2

      Org no. 1 berkonspirasi nak jatuhkan org no. 2. Apalah gila punya otak. Kalau org no 2 berkonspirasi utk jatuhkan org no 2 tu, logiklah jugak.

      Kenapalah yg hantar komen ramai yg bodoo?

      Delete
    4. No 2 boleh berkonspirasi jatuhkan no 1 .. Tapi tak cukup kuasa...no1 berkonpirasi cari alasan buang no2 dgn kuasa yg ade..

      Itu pon payah nak paham mcm lobak..

      Delete
    5. Nampak sangat bodoh...doktor pakar kimia sahkan ade 5 dna...kerana 5 dna doktor tak dapat nak sahkan air mani saper punye...boleh jadi 5.17 ato saper2 pon yg punye yg dimasukkan dlm jubo sefool....kalo abwar yg punye mesti 2 dna sahaja..

      Tu sebab doktor hospital pusrawi yg mula2 memeriksa jubo sefool diugut oleh polis dan tidak dipanggil jadi saksi...

      Delete
    6. No 1 kena cari alasan melalui konpirasi nak buang dan penjarakan no2 supaya tak nampak no1 jahat dan zalim nak anaya no 2... Nampak no2 lah yg jahat...5.17 yg bodoo teruk......

      Delete
  15. Muka umi hafilida makin cun sejak kena batang pakistan..cik minah tak mau batang pakistan?...tapi besar panjang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebesar-besar batang Pakistan, kena toron jugak ikut belakang...dulu tu...hehehe

      Delete
    2. Tengok muka pakistan tu ko pon minat ker?...azmin pon dituduh liwat....hihihihi....

      Delete
  16. https://youtu.be/Q0-c9FmDknE

    Pendedahan Azlan Mohd Lazim bapak sefool..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak dia si Saiful berani bersumpah laknat 3 kali dlm masjid.
      Bapak dia ada berani?
      Penakut...telur dah masuk dalam

      Delete
  17. https://youtu.be/PgL8EmSv-JA

    Sumpah seiful di hadapan kaabah di pertikai..

    ReplyDelete
  18. Saya ditelanjang, kemaluan saya dirakam jurugambar: Azmin

    R. Mageswari
    20 Apr 2001, 9:54 am (Updated 29 Jan 2008, 6:21 pm)

    A A
    Seorang saksi dalam perbicaraan ke liwat bekas Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini memberitahu mahkamah beliau telah ditelanjangkan, gambar kemaluannya dirakam dan juga dipaksa mereka-rekakan bukti salah laku seks terhadap Anwar apabila beliau ditahan polis pada September 1998.

    "Mereka (polis) menelanjangkan saya dan memaksa mengaku bahawa saya telah diliwat oleh Anwar. Mereka juga memaksa saya mengaku bahawa Datuk Dr. Harun Din seorang kaki perempuan," kata bekas setiausaha sulit Anwar, Mohd Azmin Ali.

    Beliau berkata dua hari kemudian, polis mengambil gambar kemaluannya di Ibupejabat Polis Persekutuan di Bukit Aman.

    "ASP Rodwan datang bersama-sama seorang jurugambar untuk mengambil gambar bahagian hadapan dan belakang kemaluan saya," kata Azmin.

    Menjawab pertanyaan dari peguam Christopher Fernando, Azmin berkata adiknya, Ummi Halfida ialah seorang yang "suka menipu, tidak boleh dipercayai dan anak yang sanggup mengkianati ibu bapa sendiri."

    ReplyDelete