Google+ Followers

Thursday, November 1, 2018

JHO LOW TIDAK BERSALAH SELAGI TIDAK DIBUKTIAN BERSALAH.

Kita kenalah terima kenyataan yang standard itu. Tetapi jika jho low bertanding di PRU di Malaysia,  dia akan tahu nasibnya. 

Ada beberapa nama yang dikaitkan dengan bapa segala skandal di Malaysia,  mereka menang di PRU lepas. Menang sebelum didedahkan. 

Bolehkah mereka menang sekarang di tempat yang sama atau di kawasan lain jika pilihanraya sekali lagi di adakan? Bagaimana dengan nasib mereka di 2023.

Soal bersalah tidak bersalah itu amalan perundangan kita tetapi soal jho low,  ianya ada hubung kait dengan bodoh dan bangang,  diperkuda dan diperalat atas nama kerjasama kerana tamak haloba. 

Apakah bodoh dan bangang ini juga perku dibuktikan? 

42 comments:

  1. Skang ni Bukan bodoh bangang. Dia Sudah Tukar,Dia start tukar lepas ade org kena heret masuk mahkamah. Org Skang panggil Melokman Adamkan diri.

    ReplyDelete
  2. JOLOW MINTAK BERTANDING PULAK KE..
    DAIM KATO JOLOW BUKAN2 YG DIMINTAK
    RAKYAT TAK BODO NAK MENILAI NYA..
    KENAKAN NAJIB UTK TUTUP FITNAH KELAK


    KIKIKI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najb tak boleh buktikan dia di fitnah...ko lagi tak boleeh..

      Delete
  3. Jangan sebut Jho Low, nanti Jibby mengamuk. Siap tinggalkan wawancara lagi semata-mata disebabkan nama Jho Low disebut.

    Kalau nak bincang, bincang pasal ekonomi saja ya. No Altantuya and no Jho Low.. Okeh!!!!

    ReplyDelete
  4. Tak de ade orang kata jho lo bersalah...

    Jho lo telah disiasat oleh FBI dan ade bukti dia melakukan kesalahan...dia di tuduh di mahkamah amerika kerana ade bukti..

    ReplyDelete
  5. Roger Ng akan diekstradisi ke AS bagi pendakwaan kes 1MDB

    2 Nov 2018, 4:47 petang (Dikemaskini 2 Nov 2018, 4:47 petang)

    A A
    Bekas pegawai bank Goldman Sachs, Ng Chong Hwa yang dikaitkan dengan skandal 1MDB dijangka diekstradisi ke AS bagi berdepan dakwaan berhubung skandal itu.

    Malay Mail Online memetik Ketua Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Bukit Aman sebagai berkata proses ekstradisi itu sedang berjalan ketika ini.

    "Waran tangkapan sudah dikeluarkan dan kita sudah tahan dia semalam.

    "Proses sedang berjalan ketika ini dan dia akan dihantar pulang setelah proses itu selesai," kata Amar.

    Dalam kenyataan yang dikeluarkan semalam, Jabatan Kehakiman AS (DOJ) berkata pihaknya telah mendakwa Ng dan ahli perniagaan Low Taek Jho (Jho Low), selain seorang lagi bekas pegawai bank Goldman Sachs iaitu Tim Leissner.

    Ng sebelum ini bekerja dengan Goldman Sachs di Asia Tenggara.

    Menurut kenyataan itu, pendakwaan jenayah di mahkamah persekutuan New York itu mengaitkan Jho Low dan Ng dalam bersubahat menggubah berbilion dolar dari 1MDB serta melanggar Akta Pencegahan Rasuah Pegawai Asing (FCPA) dengan merasuah pegawai Malaysia dan Abu Dhabi.

    "Ng juga didakwa bersubahat melanggar FCPA dengan mengelak pemeriksaan institusi kewangan New York dengan anggaran lebih AS$6 bilion bon yang dikeluarkan 1MDB dalam tiga bon berasingan yang ditawarkan pada 2012 dan 2013 ketika Ng masih bekerja di institusi kewangan itu sebagai pengarah urusan," katanya.

    ReplyDelete
  6. jika d tanya sama ada bersalah atau tidak, sudah tentu jawapan jho low adalah 'tidak bersalah'. olih demikian biarlah makhamah menentukan nya.

    tapi jika kita tanya si polan sama ada dia homo atau bisexual, jawapan nya (telahan saya) - saya tlh d janjikan jawatan PM.

    hi hi! orang indon kata jawapan tak nyambung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen mantap dari rakyat yg ada otak.

      Delete
    2. Tu pasal menang besar di PD...tak ade orang berani bawak pertanyaan ni masa kempen..menyalak je lebih..

      Delete
    3. Biasalah
      Yg cerdik ada otak tak ramai
      Yg mcm 2:39 mmg majoriti...hehehe

      Delete
    4. Biasalah yg bodoo berlagak bijak mcm 2.49 tidak dapat menerima hakikat fakta..

      Delete
    5. Kerana rahman dan cai bodoo yg sokong sefool penakut hanye berani menyalak di belakang sefool hilang wang deposit...kalo rahman dan cai bodoo berani tentu sefool tak hangus deposit..

      Delete
    6. Deposit hangus jubo ko pun ikut hangus jdi hitam mengalahkan kehitaman panji hitam ciptan jon do...hehehe

      Delete
    7. 2:39
      Buat apa nak tanya acapkali
      Wawancara secara live dah ditanya
      Jawapannya err...aaaa....errrr...
      Kau sekor je tak tau

      Delete
    8. Ko 2 ekor jer takut kempen untuk sefool..hihihihi..

      Delete
  7. 4.30pm: Menurut Lim kerajaan tidak akan membayar baki AS$ 4.32 bilion kepada IPIC dan Aabar sebaliknya menuntut AS$1.46 bilion yang telah dibayar atas alasan penipuan semasa perjanjian tersebut dimuktamadkan.

    Kerajaan juga akan bekerjasama dengan kerajaan asing untuk mendapatkan wang tunai 1MDB yang telah dirampas.

    Kerajaan juga berjaya merampas semula kapal layar yang dibeli guna wang 1MDB, kata Lim sambil disambut tepukan meja oleh anggota-anggota parlimen.

    ReplyDelete
  8. Zam: Syabas Wan Azizah kerana selamatkan maruah Dr M, rakyat

    12 Okt 2018, 3:13 petang (Dikemaskini 12 Okt 2018, 3:19 petang)

    A A
    Bekas menteri Tan Sri Zainuddin Maidin memuji Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail susulan pendedahan penolakannya terhadap tawaran menjadi perdana menteri selepas Pakatan Harapan (HARAPAN) menang pilihan raya umum (PRU) ke-14 pada 9 Mei lalu.

    Zainuddin melalui Twitternya membuat kenyataan itu sebagai mengulas kritikan bekas ketua Pemuda PKR Ezam Mohd Noor terhadap Wan Azizah kerana mendedahkan tawaran Yang di-Pertuan Aging Sultan Muhammad V itu.

    Zainuddin yang juga dikenali sebagai Zam, menyifatkan kenyataan Ezam itu sebagai pandangan "terkebelakang" dan tak memihak kepada rakyat.

    "Syabas Wan Azizah. YB adalah seorang (yang) jujur (dan) berani yang selamatkan maruah Tun Dr Mahathir Mohamad dan rakyat," kata Zam.

    ReplyDelete
  9. Guan Eng: Pulangkan wang negara wahai 'penyangak'

    2 Nov 2018, 6:19 petang (Dikemaskini 2 Nov 2018, 7:37 malam)

    A A
    BELANJAWAN 2019 | Pesanan kerajaan buat pihak yang terlibat dalam skandal 1MDB: pulangkan wang negara dan bersedia dihadapkan ke muka pengadilan.

    Buat pihak yang menyokong mereka - yang digelar Lim Guan Eng sebagai penyangak - pula, menteri kewangan menasihati pihak terbabit memohon maaf kepada rakyat.

    "Bagi penyanggak yang telah mencuri wang rakyat, pulangkanlah wang kepada negara dan bersedia dihadapkan ke muka pengadilan.

    "Bagi mereka yang masih menyokong penyanggak ini, pohonlah maaf dan letak jawatan daripada pejabat awam," katanya.

    Terdahulu menteri kewangan berkata walaupun wujud perbezaan di kalangan orang ramai rakyat Malaysia tetap istimewa.

    Katanya tanpa mengira kaum, agama ataupun latar belakang yang berlainan semua pihak masih bersedia untuk bekerja sama dan saling mempercayai satu sama lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diapun sama penyangak. Cuma dh disucikan oleh bekas peguambelanya yg kini menjadi peguam negara. Ingat semua org bodo ke lge? Lu pun sama ma. Cuma kandang lain². Lu kandang emas, org lain kandang penuh taik...

      Delete
  10. Jho Low hiding like a mouse now, says Dr Mahathir

    NATION
    Friday, 2 Nov 2018

    7:16 PM MYT
    by martin carvalho, hemananthani sivanandam, rahimy rahim, tarrance tan, and clarissa chung

    KUALA LUMPUR: Fugitive businessman Low Taek Jho (pic) is now "hiding like a mouse" to avoid facing charges by authorities in the United States and Malaysia, says Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Dr Mahathir said Low, also known as Jho Low, used to lead a luxurious lifestyle travelling around the world but was now on the run from authoriti

    "Before, he was a man of the world flying around in jet planes and (sailing around in the luxury yacht ) Equanimity, living a great life.

    "Now he has to hide like a tikus (mouse)," Dr Mahathir told reporters at the Parliament lobby after Budget 2019 was presented on Friday (Nov 2).

    Asked if Malaysia would get to nab Jho Low first, Dr Mahathir said it was immaterial as whichever authorities that arrest him would allow equal access to each other.

    ReplyDelete
  11. Nasib baik najib dan umno tumbang...jo lo boleh main sorok2 mcm tikus..

    ReplyDelete
  12. Kapal mewah kena rampas pon dia takut ak tuntut..

    Kebenaran mahkamah AS dipohon untuk jual pesawat Jho Low

    26 Okt 2018, 10:40 pagi (Dikemaskini 26 Okt 2018, 10:52 pagi)

    A A
    Jabatan Keadilan AS (DOJ) dan Global One Aviation (Global 5000) Ltd memohon kebenaran mahkamah California untuk menjual pesawat yang dikaitkan dengan ahli perniagaan, Low Taek Jho.

    Ini sementara menunggu keputusan muktamad berhubung saman pelucutan sivil oleh DOJ untuk merampas pesawat yang kini diletakkan di lapangan terbang Seletar Singapura.

    Sekiranya jualan interlokutori dibenarkan, pemenang dalam saman itu akan memperoleh hasil jualan, yang disimpan dalam akaun yang dikenakan faedah selepas ditolak yuran dan perbelanjaan.

    ReplyDelete
  13. Peminjam PTPTN yang mana bergaji kurang RM4,000 tu bayar je pinjaman anda ye. Mimpi untuk dapat penangguhan dah tamat selepas 176 hari disiram air kencing pemimpin pee.eh. Lokos kuyup kena kencing.. hancing kencing atok lidah becabang ni beb... kikikiki..

    KALAU BABI KATAKAN SAJA MEMBABI
    PTPTN KENA BAYAR TIADA DIKECUALI
    HAAH MACAI TOMATO KONYIT BILA LAGI
    ARAHAN KJAAN TU KANN BAYAR SKG NI


    KAH KAH KAH

    LOKOS D'KENCING PTPTN PERCUMA DICAPATI
    PRU DOLU MACAI KONYIT TERKINJA RIANG
    LEPAS PRU MANIPOSTO BOKAN KITAP SUCI
    BAJET DAN UMUM SILA BAYAR PTPN SETANN.!

    KIKIKIKIKI... KAT MUDAH.MY KETE PLOTON WAJA HARGE 8 LIBU MA.. SUBSIDI MINYOK TAK ADE OOO... HONDA CITY SECOND HEN 75 LIBU ADA SUBSIDI LOOORR.. LU BILI LU PIKIR SENDILI LAAH...HAAIYAA NANG BUTINANG KUI BUTIKUI ...ATOK JANJI MACAI MAMPUIIHH..!!!

    KIKIKIKI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat sudah memilih. Tak guna menyalak. Lagi pun Malaysia masih aman. Harga masih murah berbanding Singapura. Syukurlah...

      Delete
    2. Ko kena bayar PTPTN ker?...yg memijam tak sibok pon..

      Delete
  14. Nasib baik umno tumbang...dapatlah kapla prompak dan lanun2 di siasat dan di heret ke mahkamah....dah tak ade sekatan lagi....kalo umno.menang prompak akan tambah bermaharaja lela..

    ReplyDelete
  15. BAJET YANG MEMBUATKAN PEMBANGKANG TERDIAM AKHIRNYA

    Rasanya tidak perlu lagi disebut satu persatu atau didetailkan secara mendalam mengenai kandungan Bajet 2019 yang dibentangkan oleh Menteri Kewangan, Lim Guan Eng di Dewan Rakyat, semalam.

    Semua orang tentunya sudah sedia maklum mengenai bajet yang pertama kali dibentangkan oleh sebuah kerajaan baru selain BN sejak negara merdeka lebih 61 tahun yang lalu.

    Apa pasti, bajet ini sangat menggembirakan rakyat dengan peruntukan yang menyeluruh untuk semua sektor, manakala bantuan atau kemudahan-kemudahan yang disediakan untuk rakyat berpendapatan rendah pula sangat memuaskan hati.

    Dari segi peruntukan, sama ada untuk pendidikan, perbelanjaan untuk syiar Islam, bantuan kepada sekolah-sekolah, bantuan sara hidup, subsidi minyak, skim bantuan untuk pekebun getah, kemudahan menggunakan pengangkutan awam, membekukan kenaikan tol, memansuhkan tol motorsikal dan sebagainya - semuanya dilihat mampu memberi kepuasan yang sepatutnya kepada rakyat.

    Setelah rakyat bersatu tenaga dan kemudian berpuas hati dapat menumbangkan kerajaan kleptokrasi pada 9 Mei lalu dan seterusnya menyaksikan Najib Razak serta Rosmah Mansor didakwa di mahkamah, Bajet 2019 ini boleh dikata kepuasan ketiga bagi rakyat negara ini.

    Akhirnya, jangkaan pembangkang, khususnya ramalan Najib sendiri bahawa Bajet 2019 akan menyaksikan banyak pemotongan perbelanjaan, penjimatan yang ketat dan kebaikannya hanya sedikit kepada rakyat, tidak seperti apa yang dilakukan oleh BN selama ini, ternyata meleset sama sekali.

    Dari segi peruntukan, Bajet 2019 dijangka membelanjakan sejumlah RM314.5 bilion dan ini adalah lebih tinggi berbanding Bajet 2018 yang hanya memperuntukkan RM290.4 bilion.

    Di sebalik penghapusan cukai GST yang membuatkan kerajaan terdahulu senang-senang mengaut RM42 bilion setahun daripada poket rakyat, kerajaan baru Pakatan Harapan, meskipun tanpa bantuan kewangan cukai GST, ternyata lebih mampu menyediakan perbelanjaan yang lebih besar untuk kepentingan rakyat.

    Ini dengan sendirinya memperlihatkan Pakatan Harapan mampu mentadbir negara ini dengan lebih baik berdasarkan amalan jimat cermat, tiada pembaziran, mengurangkan ketirisan dan mengelakkan skandal kewangan serta aktiviti penyamunan wang rakyat.

    Kemampuan merangka bajet yang baik dan memuaskan hati rakyat ini juga membuat UMNO jadi terdiam dan terkedu di mana akhirnya hanya ulasan remeh-temeh yang kedengaran daripada mulut para pemimpinnya seperti dikatakan "copy paste" daripada BN dan bajet kering, bahkan Zahid Hamidi menolak bajet ini, meskipun beliau sendiri ditolak oleh Pemuda UMNO agar bercuti daripada jawatannya.



    Realitinya, dengan bajet yang sebegini baik, walaupun baru tidak sampai enam bulan mengambil alih kerajaan, dan sudah tentu tahun-tahun seterusnya bajet yang dibentangkan akan bertambah baik lagi, ini adalah mimpi ngeri kepada UMNO dan BN serta akan meletakkan mereka berada lebih lama lagi di kerusi pembangkang di negara ini

    ReplyDelete
  16. Sikap liberal dalam pengagihan belanjawan pendidikan, sebenarnya membina jurang perkauman yang mencemaskan.

    250 juta buat Sekolah Kebangsaan dan setiap sekolah dari jumlah sekitar 10600 lebih, akan beroleh hanya RM 23,580 sahaja (?) berbanding 200,000 bagi setiap sekolah sekitar 60 sekolah menengah persendirian Cina (SPMC) dengan peruntukan 12 juta.

    JOM KITA BILI KETA PLOTON
    HARGA MULAH SUBSIDI MINYOK ELEK
    LIDAH BERCABANG SUDA JADI TONGONG
    KLONI KETE PLOTON DIA KENA LENYEK


    PEMILIK KELETA PLOTON... TUPOKK..!!

    KIKIKI..


    ReplyDelete
    Replies
    1. Beli saga 1.3 dan nikmati subsidi. Kalau tak mau saga beli ertiga. Apa ada hal? Lg pun sistem ini lagi elok dari kerajaan dulu yg lokek dan kedekut pada rakyat. Syabas PH.

      Delete
    2. Sekolah melayu tiap tahun dapat bajet penyenggaraan...nak baiki ape lagi?....

      Delete
  17. BELI SAGA 1.3 ITU AJER KO MAMPU
    KITA ORANG AVANGATRADE FACELIFT
    INI BERGAYA BERSUBSIDI KETE BARU
    KITA BAWA MATE AWEK MERELIT RELIT


    KIKIKIKI... PEMILIK KETE PLOTON KRONI ATOK TUPOKKKK KUAT SKETTT..!!


    KIKIKI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku mampu tu aje. Syukur. Asalkan tak mendedak dan mencilok duit rakyat.

      Delete
    2. Mereta proton dah jadi kete geely cina kominis....

      Delete
    3. Geely ade 49% share 51% milik krooni atok di clamping telo top dog iaitu Syed Bau Kari... nak nipu jer koroje 8.12 ...

      kikikiki.. hidup klu tak nipu tak bole ke...macai tomato bole la goreng...

      kikikiki...

      Delete
    4. Fuiyo. Bunyi macam kaya. Merz gitu tp kongsi dedak dgm ayam. Kikikikiki

      Delete
  18. CILOK MEMDEDAK HANGUS GORENG KO ORANG
    ARI NI MENE ESOK REGE MINYOK TURUN
    GORENG AUTA ALJUBORI & RAPIJI GEBANG
    LOKOS D'KENCING MACAI TEKINJA MEMBABUN

    KIKIKIKI.. AJOMMMM MERC AVANGNTRADE 1.5 ADO BINI ORANG MERELIT RELIT MATANYA NAK BERSKANDAL NGAN AKO LA TUUU..!!


    KIKIKIKI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sape yg janji dgn ko minyak turun?...hantu raya belaan ko yg cakap..

      Delete
    2. gi tgk vedio rapiji dan aljubori..

      minyak turun ke tak smpi la ni..

      syohhhh gi jauh syooohhh.. budak terencat akal ni ..

      Delete
    3. Kalau minyak tak turun, pergilah buat dua kerja. Saya sendiri pun buat 3 kerja.

      Delete
  19. Vedeo pru 13 tu ngok.... Nak klentong plak...masa pru13 ko tolak tawaran turunkan harga minyak... Sekarang ko melalak...budooh betul2..

    ReplyDelete