Google+ Followers

Thursday, December 6, 2018

SUKACITA MELIHAT UMNO JADI PEMBANGKANG

Melihat umno jadi pembangkang hari ini sangat melegakan. Ahli Parlimen mereka lebih waras, celik biji mata sahaja laungan perjuangan demi bangsa dan ugama mula bergema.

Berbeza dengan dulu, pemimpin umno dari peringkat cawangan hinggalah ke Presiden lebih seronok dan sebok hal projek dan cilok?
Ada yang mahu menafikan?

Apa yang mereka tuduh kepada pembangkang semasa berkuasa dulu, kini dijilat.
Bermaksud tidak semua apa yang dulunya pembangkang bawa adalah salah dan hari ini apabila umno jadi pembangkang, ia juga relevan.

Dan apa yang dulunya pembangkang bawa, dakwa dan persoalkan kini satu persatu dibuka semula untuk dikenalpasti kebenaran !!!!!

Pembangkang yang kini menjadi kerajaan akan lebih telus dan terbuka dan sangat cepat untuk rakyat kesan salahguna. salahurus atau penyelewengan.

Kini giliran umno, semua isu akan di politik kan?

Sedikit beza, Speaker di Parlimen bersama Timbalan²nya sangat terbuka dalam berbahas, itu barulah pendekar namanya.

Setakat ini pun, tanpa umno, Melayu masih hidup dan lebih bermaruah. Pemimpin² Melayu di kerajaan PH bukan sahaja bersih tetapi juga nampak bersih, akhlak dan amanah.

Jika ada pun, soal kelemahan dan kekurangan pada Menteri² Melayu, itu lebih kepada pendekatan yang berbeza dan kurang pengalaman.

Apapun MB Johor, Perak perlu diberi perhatian selalu terutama MB Johor, apa lencana apa baju yang dipakainya?
Apakah masih berbaju rakyat atau baju tauke baru?
Apakah Ketua Pembangkang di Johor juga turut hilang suara?







23 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. Orang Islam kah di pagi Jumaat bermakian?
    Lepas tu menjerit² minta kapir hormati Mwlayu dan Islam sedangkan sendiri akhlak longkang..

    Delete untuk pahala dan jihad, lebih mulia dari sebok berICERD

    ReplyDelete
  4. Aku lebih setuju jika UMNO bubar terus dan semua 'bekas' ahlinya sertai PAS! PPBM hanya untuk bukatkan perut krob=ni MahaKUTTY, manakala PKR penuh dengan munafiq! PAN Imayam pulak barua No. 1 DAPig @ yang dilatih Zionist Israel!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa hal ko bgo? Ko dgn pas ko, xde sapa larang. Yg ko sakit hati dgn umno? Pkr? Ppbm? Kalau amanah tu, adat la kan. Amanah kan serpihan pas...serpihan yg jd kerajaan... Pas kekal jd pembangkang mcm biasa...hehe

      Delete
  5. Hahaha hutan simpanan kekal ke hutan simpanan Dalam poket.Hahaha. simpanan Dalam poket untuk menjaga rakyat. Takut rakyat korek semua Batu Di situ ke ?

    ReplyDelete
  6. *AZEEZ RAHIM, MUTHALIF & DJOKO TJANDRA ADALAH DALANG HIMPUNAN ICERD YANG BERTUJUAN MEWUJUDKAN HURU HARA DAN KACAU BILAU!*

    Bismillahirrahmanirrahim.
    Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani.

    Satu perhimpunan akan diadakan pada 8 Disember ini. Ia berkaitan dengan ICERD. 2 Parti Politik Melayu iaitu UMNO dan PAS menjadi penggerak utama perhimpunan ini sehingga Kerajaan Negeri Kelantan mewartakan cuti pada hari tersebut.

    Yang menjadi agak pelik adalah kenapa 'UMNO' sebegitu bersungguh sungguh untuk menggerakkan ahlinya dan orang ramai menyertai Himpunan ICERD ini? Sedangkan Kerajaan Malaysia Baru yang ditadbir Pakatan Harapan di bawah kepimpinan Tun Dr Mahathir sudah tidak bersetuju menandatangani ICERD.

    *Sebenarnya Himpunan ICERD ini hanyalah dipergunakan oleh Pemimpin Pemimpin UMNO Korupsi seperti Ahli Parlimen Baling, Dato' Paduka Abdul Azeez Abdul Rahim untuk mewujudkan suasana huru hara dan kacau bilau bagi memesongkan perhatian rakyat terhadap kes rasuah dan penyalahgunaan kuasa mereka semasa pemerintahan Barisan Nasional.*

    _Ketegangan kaum di Kuil Seafield baru baru ini pun sebenarnya mendapat tajaan penuh dari Azeez Rahim Laknatullah. Adiknya, Muthalif menjadi perantara menyalurkan wang._

    *Himpunan ICERD turut mendapat bantuan sumber kewangan dari Azeez Rahim. Dana iaitu wang diperolehi dari Penjenayah Money Laundering dan Pelarian Indonesia yang mendapat perlindungan dari Azeez Rahim iaitu Djoko Tjandra ataupun turut dikenali sebagai Joe Chan. Joe Chan pada masa kini menjadi FUNDER Utama Azeez Rahim. Adik Azeez Rahim iaitu Muthalif Rahim (Ketua UMNO Bahagian Petaling Jaya) yang kalah teruk pada PRU yang lepas, menjadi Penyalur Dana kepada Ketua Ketua Bahagian, Wakil PAS dan Wakil NGO.*

    Umum mengetahui yang ahli ahli UMNO hanya akan menyertai sesuatu aktiviti seperti mesyuarat, perhimpunan mahupun demostrasi sekiranya ada DEDAK iaitu Dedak Duit Poket, Dedak Makanan dan Dedak Pengangkutan seperti Dedak Duit Minyak, Dedak Bas, Dedak Kereta dan Dedak Van. Amat mustahil mereka ini sanggup turun ke Dataran Merdeka dengan secara sukarela!

    *Azeez Rahim memang merancang untuk mewujudkan huru hara, kacau bila dan keyegangan kaum bagi mewujudkan DARURAT. Bila wujudnya Darurat, maka segala Kes Jenayah, Kes Rasuah dan Kes Penyalahgunaan Kuasa yang dilakukannya tidak dapat didakwa di Mahkamah dan akan berlakunya peralihan tampuk pemerintahan negara.*

    Kepada ahli ahli UMNO, ahli ahli PAS dan ahli ahli NGO serta orang ramai,.usahlah bersama dan bersekongkol dengan Pemimpin Yang Jahat. Himpunan ICERD di Dataran Merdeka pada 8 Disember 2018 ini hanyalah satu perbuatan yang sia sia sahaja.

    *#PenjarakanAzeezRahim*

    Sila kongsi dan viralkan ke Grup WhatsApp, Telegram dan Facebook. Terima kasih.

    Demi Agama, Bangsa dan Tanahair.
    *Putera Muhammad.*
    06.12.2018

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya jenis taek jer yg percaya dgn azeez rahim kapla munafik tua tu.

      Delete
    2. Yg jahat tu ko, xde kena mengena himpunan ummah esok dgn aziz rahim. Polis yg siasat tu atok ko ke sampai ko lebih tahu awal? Belum habis siasat ko dh tahu semua. Ko perasan tak ko jahat? Kalau tak perasan maknanya hijab ko dilindung oleh iblis. Baik ko menyesal sblm terlambat.

      Delete
  7. Jgn kata Jadi pembangkang, Dia nak Jadi pembangang pun Aku suka, kepeh kepeh kepeh kepeh.

    ReplyDelete
  8. Umno semasa jd kerajaan sgt bagus, menjaga kebajikan rakyat (& kebajikan kroni..hehe) dgn sgt baik. Bila jg pembangkangpun konsisten dgn kecemerlangan. Ph pulak, semasa jd pembangkang, hanyut ke laut. Isu tak relevan dan mengarut. Bila rakyat beri peluang jd kerajaan, masing² terkejut sama mcm beruk makyeh. Tak tahu apa yg wajar dan apa yg tidak. Gunakan akal utk berfikir setelah 5 hari keluar statement. Rakyat dah gelak seminggu baru para mwnteri sedar statement mereka gila babi... Yg boleh diterima dan sama level dgn umno ialah kebolehan menjaga kroni dgn amat baik sekali. Tahniah ph kerana bohong rakyat. Dulu kini dan selamanya rakyat terKONO!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anti icerd terpaksa menang. Potong gaji peminjam ptptn digantung @ ditangguh, peminjam terpaksa menang. Himpunan pro icerd dinasihatkan batal sbb mcm nk provoke himpunan ummah. Konsisten yg dtg dpd kerajaan semua rakyat tak suka. Ni kalau rakyat tahu airport nk dijual, habis la....

      Delete
    2. Nasib baik menteri PH 5 hari dah sedar. Bukan macam menteri BN, buat kenyataan hari ni, sampai tumbang pun tak sedar2. Kehkehkeh...

      Delete
  9. Sukacita dan gembira lihat dan dengar rosmah kena dakwa.

    ReplyDelete
  10. doktrin totok melayuhudi harbi sedng viralkan pembohongan. Kononnya..sultan2 selangor,johor dan pahang akan hadir anti icerd.
    Islamikdn suci sungguh penipuan lobaihat tak terima kalah.
    Istana sudah snggah viral ini tadi. Nampak sgt takut tak ramai yg snggup diberak Melayuhudi Harbi Umpas.
    Mcmc sedang trace pdrm akan kutip puak zionust ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg konsisten ikut yahudi tu sapa? Ni saja tanya, tp rahsiakan dpd rakyat tahu. Hospital² swasta kepunyaan khazanah, glc tu dh dijual kpd kompani jepun betul ke tahyul. Org kata jual direct tanpa tender, betul ke? Lapangan terbangpun dirunding utk dijual, betul ke? Saham petronas 25% dijual kpd owner petron, betul ke? Mau kaya gila lps ni owner petronas...eh, petron. Kepentingan felda dan tabung haji juga nk di letgo, betul ke? Ishh! Bnyk betul yg nk dijual ni. Nampaknya kerajaan ph ni terbukti sebagai peniaga yg sgt berjaya. Teruskan sesi penjualan secara konsisten dan besar-besaran. Yg penting jual secara runding terus tanpa tender sbb itu lebih baik bagi kroni. Yg lg penting jgn sampai rakyat tahu. Kritikan dpd pembangkang jgn ambik pot sgt. Buat mcm kepala yahudi, buat pekak. Ckp bnyk, kenakan tuduhan apa²pun... Ok tak mcm tu.

      Delete
    2. dah report? ada charge?
      Bani klepto dah bersusn charge.
      Tunggu mahkamahlah.
      Apa ni..ingat zaman Umpas Bn lg ker.
      Undang2 pun klepet. Baca lwbih sikit.
      Jgn lupa, report tau.

      Delete
    3. Ada jugak yg bongok suruh repot. Penjualan yg dimaksudkan tu bukan menyalahi undang² sbb namanya jual, bukan rembat. Yg jd isu ialah konsisten menjual harta dan khazanah negara. Walaupun sah tp dari segi moraliti selaku kerajaan ianya sgt tidak patut. Sepatutnya menambah yg ada, bukan jual spa yg ada. Mudah cerita, abah ko jual semua harta yg atok ko turunkan. Ianya tak salah tp dari segi moral ianya teruk sbb mengabaikan hak² generasi ko dan kebawah. Boleh faham analoginya atau still bengap lg?

      Delete
  11. AIM di tutup. Konsisten pinggirkan kelas B40. Nampak gaya untunglah rakyat kelas B40 kerana kerajaan PH konsisten utk menganiaya mereka. Maklum la, majoriti rakyat kelas B40 adalah melayu. Lg cepat papa kedanakan melayu lg baik utk negara ini. Malaysia baru semua kena tukar baru. Jgn biarkan legasi BN masih tersisa biarpun ianya sgt baik utk rakyat.

    ReplyDelete
  12. Sukacita lihat UMNO jd pembangkang
    Dukacita tengok PH jadi KERAjaan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasala tu..yg kalah dukacita tengok yg menang..ki ki ki

      Delete

  13. Jika diterbalikkan dan dibaca dari belakang,

    tetap sama

    81218

    Then, randomly buka Quran..

    tengok surah ke-8, ayat 12:

    Allah SWT berfirman:

    اِذْ يُوْحِيْ رَبُّكَ اِلَى الْمَلٰٓئِكَةِ اَنِّيْ مَعَكُمْ فَثَبِّتُوا الَّذِيْنَ اٰمَنُوْا ۗ سَاُلْقِيْ فِيْ قُلُوْبِ الَّذِيْنَ كَفَرُوا الرُّعْبَ فَاضْرِبُوْا فَوْقَ الْاَعْنَاقِ وَاضْرِبُوْا مِنْهُمْ كُلَّ بَنَانٍ

    "(Ingatlah) ketika Tuhanmu mewahyukan kepada para malaikat: Sesungguhnya Aku menyertai kamu (memberi pertolongan), maka teguhkanlah (pendirian) orang-orang yang beriman. Kelak Aku akan mengisi hati orang-orang yang kafir dengan perasaan gerun; oleh itu, pukullah di atas leher mereka (musuh) dan pukullah setiap hujung jari mereka." (QS. Al-Anfal 8: Ayat 12)
    .

    Moga diperteguhkan hati semua pejuang kebenaran...

    ReplyDelete
  14. 218 masehi tu zaman jahiliyah.
    Apahal lu guna masehi? kalender islam tak ada ka?
    kalau kata jumud, Melentik star label maki apalah.
    Woi binyot, jgn hina Al Quran ! Harru harbi harbu punya maklok 324 ni. Kapir kot?

    ReplyDelete