Monday, February 11, 2019

BERSATU PERLU DIPASTIKAN KALAH DI SEMENYIH TO DEMORALISE TUN DAN MEMBERINYA TEKANAN BERUNDUR (?)

Tun perlu UNDUR jika Semenyih GAGAL.

21 comments:

  1. Mohon berkongsi komen saya di blog tuan Shahbudin berkenaan topik bro KD.

    --------------

    john doe11 February 2019 at 13:34

    PRK Semenyih bakal menjadi satu batu loncatan ke arah berlakunya THE FINAL BATTLE di antara Tun M dan pasukannya iaitu PPBM dengan pasukan-pasukan bathil yang lain. 

    Di dalam PRK ini UmNo dan PAS akan bekerjasama. Kerjasama ini juga bakal membuka jalan kepada kedua-dua jemaah yang bathil ini untuk bersekutu sesama mereka demi menjatuhkan Tun M. Itu dari satu sudut. 

    Daripada satu sudut lain pula, di dalam PRK Semenyih PH bakal diwakili oleh PPBM atau pasukan Tun M, dan ini akan membuka pintu serangan daripada dalam PH sendiri. 

    Memang tidak dapat dinafikan bahawa Pak Sheikh sekarang sedang mahu menekan Tun M supaya menyegerakan penyerahan baton PM kepadanya walaupun seluruh negara mengetahui bahawa Tun mempunyai tempoh sehingga Mei 2020. Entry demi entry Tn Budin dengan jelas membuktikannya. 

    Maka, terdapat kebarangkalian Pak Sheikh akan mensabotaj PRK ini secara diam-diam Baling batu melalui proksi, dengan tujuan untuk mempastikan calon wakil PPBM tewas dan kemudian mencanangkan bahawa tewasnya PH di PRK Semenyih adalah tanda Tun kena segera lepaskan baton kepada Pak Sheikh. 

    Ketika kebanyakan sahabat membicarakan tentang 'keputusan' PRK Semenyih sama ada kekal dimenangi oleh PPBM atau sebaliknya, saya pula melihat PRK ini sebagai salah satu langkah yang perlu dilalui oleh kesemua pemain-pemain sebelum ia mencapai THE FINAL BATTLE. Keputusan PRK Semenyih itu sendiri bukanlah sesuatu yang penting, tetapi apa yang berlaku pada PRK itulah yang sangat penting. 

    Siapa pun yang menang di PRK Semenyih, ia tidak akan menggugat kedudukan Tun sebagai PM. 

    Walaubagaimanapun apa yang berlaku di PRK Semenyih ini akan membawa kepada satu lagi langkah untuk kesemua pemain-pemain ini pada akhirnya bermain di PERTEMPURAN KLIMAKS @ THE FINAL BATTLE. 

    Ia bakal menjadi pertembungan di antara pasukan Tun M dengan pasukan-pasukan lawannya yang bersekutu untuk menjatuhkan Tun. 

    In shaa Allah kesemua pihak lawannya akan kena checkmate serentak dan tewas mutlak di tangan Tun M dan pasukannya yang terdiri daripada 313 anak-anak bangsa Mim yang menjadi pendokong kepada perjuangan Tun M selama ini. 

    Pasukan Tun M bakal muncul sebagai pemenang mutlak. PH1 bakal berpecah tetapi Tun M akan kekal sebagai PM di bawah PH2, in shaa Allah. 

    Percubaan menjadi batu api di antara Tun dengan DSSA bakal gagal. Sebaliknya percubaan itu akan menjadi justifikasi untuk para batu api ini turut ditewaskan di KLIMAKS kelak. 

    Que sera sera. 

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perang klimaks apa kejadahnya, bulan Februari dah separuh ni. Dateline dah nak sampai. Panji-panji pak hitam mana ni?
      Udah le johndo tengok cerita kartun. Otak dah masuk air kumbahan agaknya jondo ni

      Delete
    2. Jondoo berperang dengan khayalan bodoonya...

      Delete
    3. Banyaklah kau. Februari dh nk masuk mac. Klimak klimak apa klimak? Masuk angin keluar asap. Tak lama tu, terbakar la...

      Delete
    4. Otak dan hati jon bo'doe sudah dimasoki taik berserabut sebab tu semakin bodo dn bebal.

      Delete
    5. batu api sekadar tepuk sambil standing oviation ok lah kannn.. kann.. kan jon doe kann..!!


      kikikikiki... jom Aii klimakskan you jondoe... kkikikiki.. aaweuuuuww tak rela tauuuww..!!

      haahh jom topukkkk...!!

      Delete
  2. Kalau ANWAR IBRAHIM jadi PM adakah semua masalah dapat diselesaikan, Najib masuk Sg. Buluh dan PH menang 2/3 Pru15....?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. You must be living in cloud nine. Give all the money from treasury to peoples than call IMF or sell the country to China. Solved all the problem. That is the only answers.

      Delete
  3. Perang klimaks belom jadi lg ni takkan kena undur.. Tun pembawa panji

    ReplyDelete
  4. Comform kalah . Esok berundurlah . Lg cepat lg bagos . P mampos .

    ReplyDelete
  5. After to word to, to following verb must be in the present tense... example to FUCK, to KICK , To DEMORALISE....

    ReplyDelete
  6. Jika PH tewas di Semenyih dan Tun masih meneruskan perkhidmatannya sebagai Perdana Menteri, ianya boleh mengakibatkan terjadinya perkara2 berikut;

    1. Penyokong tegas kem DSAI akan meroyan dan kecewa kerana berbagai tindak tanduk mereka untuk mengsabotage Tun sehingga menyerah kuasa kpd abam tidak kesampaian.

    2. Saki baki pendokong UMNO yg diketuai oleh Lokman Adam akan terus mengasak bertubi- tubi menglokmanadamkan diri mereka. Dalam keadaan ini eloklah Tun mendiamkan diri saja tana mempedulikan mereka kerana Tun adalah ibarat sebuah gunung yang teguh sementara puak-puak ini hanyalah sekumpulan babi kurus dan babi gemuk yang cuba menyondol- nyondol di kaki gunung dengan tukuan meruntuhkannya.

    ReplyDelete
  7. Team anwar kena kerja keras beb. Turun awal kempen. Cumanya kempen utk calon bn supaya calon bersatu kalah. Ini dipanggil pengorbanan. Korbankan calon bersatu, dalam masa sama korbankan reputasi tun madey selaku pengerusi bersatu. Bila calon bersatu kalah, ia adalah satu tekanan kpd tun madey fikir jgn cakap bohong dan akur kpd perjanjian asal. Tetakan demi tekanan akhirnya akan menyebabkan tun madey menangis dan tinggalkan kerusi pm. Itupun kalau anwar cerdik, berani dan berstrategi. Kalau penakut, kekallah sebagai calon pm seumur hidup.

    ReplyDelete
  8. Saya percaya kalau pun ditakdirkan BERSATU kalah diSemenyih ini bukan sahaja untuk memberi tekqnan kepada Tun tetapi yang lebih penting rakyat benci kepada menteri2 bangang yang dilantik oleh PH.Sepatutnya menteri2 yang bangang ini sadarlah diri tu sedikit...kalau dah tahu yang diri tu bodoh dan tak berpelajaran, tak perlulah menerima dan berebut2 nak jadi menteri bila dilantik sehingga sanggup menipu sijil2 yang kononnya dari luar negara!!??...malulah sikit kepada diri sendiri,kalau pun kamu boleh buat muka tebal dengan rakyat!!... tolonglah kamu semua kesiankan kepada Tun diatas segala pengorbanan beliau sebelum beliau menutup mata.

    ReplyDelete
  9. Lantak korang lah...nak kata apa.
    Yg pasti PH dah gagal...
    Hari2 kencing kan rakyat...dh jadi pakatan hancing..
    Kalau PH kalah di Semenyih, gelombanf besar akan berlaku..
    PH akan padam separuh penggal.
    Kita tunggu dan lihat...
    Parti kuat menipu dan memfitnah tak akan kekal lama....

    ReplyDelete
  10. Dah 9 bulan ape kejayaan madey?...baru nak tubuh majlis tindakan ekonomi kerana pm dan menteri ekonomi gagal...

    Ape dah jadi Majis penasihat ekonomi orang2 tua yg di pengerusikan oleh Daim?...

    Madey berjaya tubuhkan majlis sahaja...berjuta2 dah dihabiskan...

    Pengganti tak semestinye berjaya tapi yg gagal patut diganrikan...

    ReplyDelete
  11. Umno dan NAJIB BERJAYAKAH.....?
    Rakyat menilai bukan je PH tapi juga Umno/PAS. Adakah mereka lebih jujur dpd menteri -menteri PH...? Adakah rakyat suka diperentah oleh prompak lanun.....?
    EMPAT TAHUN ni lama. Dlm 4 tahun, macam-macsm boleh berlaku. Najib boleh tambah hutang puluhan billion dan jual separuh asset negara kpd Cina PRC. Dlm 4 tahun ekonomi dunia boleh pulih dan ekonomi Malaysia jadi tambah stabil. Rakyat kena buat pilihan terbaik utk masa dpan mereka dan anak-cucu mereka. Nak pilih umno dan Najib/Zahid pandarogo atau Kerajaan PH dibwah AZMIN ALI....?
    HEHEHEHE.....

    ReplyDelete
  12. PH = PHancing = PHishing = PHishang???

    ReplyDelete