Tuesday, March 19, 2019

AKU PENING NAK SOKONG PAS KE UMNO

UMNO tanpa Najib, tanpa Zahid, dah cantik.
PAS bersama dengan UMNO, dah cantik..
Cuma Hadi nak bersekedudukan dengan umno, tak mungkin kahwin..
kalau kahwin pun, kahwin olok olok?

21 comments:

  1. Dah mula sakit hati? Biasalah, kalau syaitanpun mana mungkin setuju jika umat Islam bersatu.

    ReplyDelete
  2. Rileks la KD
    Jgn dengki..
    Kau sokong ajerlah parti PH kau yg tak kompetent, penipu dan hancing

    ReplyDelete
  3. KD masih berharap Bersatu umno dan Pas kahwin betul2.....

    Kawin orang politik ikut keadaan semasa....masing2 ade kepentingan politik dan peribadi...

    Pru 15 pas dan umno akan berpwrang berebutan kuasa....

    Mimpilah untuk syok KD woooi...

    ReplyDelete
  4. BH online melaporkan Tun Madey berkata…banyak masa terbuang tangani isu 1MDB!!!!

    Buat sekian kalinya, Madey hanya cuba untuk memberikan alasan yang bertaraf Longkang buat hidangan kepada rakyat.

    Hari tu, dia orang juga yang sibuk membangkitkan isu berkaitan dengan 1MDB ni. Hampir setiap masa mereka memomokkan isu tersebut.

    Pada ketika itu, madey mendakwa, jika mereka yang memerintah, isu berkaitan 1MDB itu boleh diselesaikan dalam masa yang singkat.

    Tapi ternyata semua itu hanya omong kosong kerana sampai sekarang, madey masih GAGAL membuktikan dakwaan dan tuduhan yang dilemparkan.Tuduhan keatas Najib tiada kaitan mencuri wang 1 mdb. Hanye tuduhan gubah wang haram...

    Maka terpaksa la madey memberikan alasan sedemikian untuk menutup kemaluan diri sendiri demi menjaga kepentingan Politik Peribadi!!!

    ReplyDelete
  5. Bijak sangat ker madey?

    Fuyooo..Heboh semesta alam bahawa…MOF telah luluskan RM3 juta kepada KPNDHEP untuk sediakan 14 lori dilengkapi pendingin (chiller). Ianya digunakan untuk mengedarkan makanan kepada golongan B40 di 20 universiti tempatan.

    Bukankah membazir membeli lori RM3 juta. Kos penyelenggaraan lori belum tahu berapa. Kos minyak dan kos pemandu. Yang untung adalah penjual lori dan pembekal sahaja.

    Bukankah mudah RM3 juta ini ditukarkan dalam bentuk elaun langsung pada yang layak. Bagi duit kepada Mahasiswa dan bukannya budak sekolah rendah.

    Dari MOF salur dana membeli 14 lori ”food bank” untuk 20 IPTA dengan kos RM3 juta lebih baik letak ‘vending machine’ atau tempat simpanan makanan seperti di masjid.

    ‘Vending Machine’ yang hebat berharga sekitar RM30 ribu sahaja. Lagi banyak boleh letak, kos lagi murah.

    Kita faham Menteri Kewangan memang lemah dalam matematik. Bagaimana hendak menyusun 14 buah lori untuk kegunaan 20 IPTA tu haaah?

    Walaei….Tak ubah macam tempat tu kem pelarian yang nak kena hantar makanan nih..

    Bagi je duit biarkan diaorang beli sendiri apa yang nak dimakan.

    Nih belum dikira lagi makanan apa yang hendak dihantar tu..
    Kalau kompeni yang ada kaitan dengan komunis maka nanti entah apa2 yang dihantar…

    Perlu di ingat… “mat baboon kata dia lebih suka mentekedarah daging babi….”

    Jadi kena hati2 la…dan juga untuk renungan… cuma orang yang kuat pegangan komunisnya akan memuja komunis, orang yang kuat mentekedarah babi akan kata dia lebih suka bende alah macam tu…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey jauh lebih bijak dari taek dua muka mcm ko. Keh5.

      Delete
  6. Kini sah lah bahawa hutang rasmi kerajaan pada tahun 2016 ialah RM648.5 bilion, naik RM17.9 bilion dari RM630.5 bilion pada tahun 2015.

    Hutang ini meningkat RM38.4 bilion kepada RM686.8 bilion pada akhir 2017, iaitu tahun akhir BN mentadbir.

    Selepas PH mengambil alih, hutang kerajaan naik RM54.2 bilion pada tahun 2018 menjadi RM741.1 bilion.

    Ini kadar kenaikan yang jauh lebih besar berbanding tahun-tahun sebelum ini.

    Angka-angka ini adalah dari BNM: http://www.bnm.gov.my/index.php…

    Rakyat juga perhatikan dari laman bondinfo BNM di dalam 3 bulan pertama tahun ini, kerajaan PH telah terus meminjam dalam pasaran sukuk dan bon.
    https://www.facebook.com/…/a.294787430951/10155937477320952/

    Bila ditambah dengan bon Samurai RM7.3 bilion, maka hutang negara menjadi RM768.8 bilion pada hari ini – iaitu RM81.96 bilion lebih tinggi berbanding akhir tahun 2017.

    Dulu kata Bon Samurai untuk bayar balik hutang “lebih mahal” BN tetapi dah U-Turn – untuk projek baru. Bukan lagi untuk bayar hutang. Rakyat ditipu lagi.
    https://www.facebook.com/…/a.294787430951/10155938057215952/

    Jika kerajaan PH tak jarah RM82 bilion tahun lepas dari rizab Petronas yang BN tinggalkan, maka hutang sebenar kerajaan hari ini akan menjadi RM850.8 bilion – iaitu RM163.96 bilion lebih tinggi berbanding masa BN.
    https://www.facebook.com/…/pcb.101559377…/10155937778685952/

    Ini belum ambil kira dividen RM1.5 bilion yang Khazanah terpaksa bayar walaupun rugi untuk tahun lepas atau aset-aset negara yang sudah dan terus dijual.

    Antara 4 sebab mengapa kerajaan PH kekurangan hasil adalah:
    1. Hasil SST jatuh berbanding hasil GST.

    2. Ekonomi yang telah lembab selepas PH menang menyebabkan hasil kerajaan dari cukai, duti dan dividen dari GLC jatuh.

    3. Unjuruan harga minyak dunia pada US$72 ditetapkan dalam Bajet 2019 oleh Menteri Kewayangan tidak tercapai. Harga minyak dunia tidak pernah sampai tahap ini selepas Bajet diumumkan. Ini menyebabkan bajet sudah lari dan hasil yang diunjurkan kurang.

    4. Duit sudah diguna entah ke mana oleh PH walaupun banyak projek rakyat telah dihentikan dan bantuan rakyat telah diturunkan atau dimansuhkan.

    Selepas perbahasan DS Najib di Dewan Rakyat, rakyat tengok beberapa portal media PH naikkan cerita beliau pejam mata di Mahkamah sebagai Berita Utama mereka.

    Rakyat pun tak faham kenapa berita beliau pejam mata atau ke bilik air untuk 5 minit itu lebih penting dari cerita hutang kerajaan yang telah naik dengan dashyat selepas PH mengambil alih.

    Mungkin cerita-cerita seperti ini adalah untuk mengalih perhatian dari apa yang telah sampaikan oleh belaiu di Dewan Rakyat hari ini?

    RM163.96 bilion bukan jumlah yang kecil pun. Tak mustahak ke?

    Walaubagaimanapun, angka-angka yang dedahkan beliau adalah sangat sukar untuk disangkal oleh PH kerana ianya berdasarkan laporan dan data rasmi dari kerajaan PH sendiri.

    Oleh itu, kita semua jangka Menteri-menteri PH akan terus membisu supaya rakyat tidak tahu tentang isu hutang ini!!!!

    ReplyDelete
  7. KD...…Kalau kau perasan lah….Tahun lepas, nilai aset Khazanah jatuh RM25 bilion (22%) dari RM116 bilion kepada RM91 bilion serta mengumumkan kerugian RM6.27 bilion.

    Ini adalah kerugian dan kejatuhan nilai paling besar sejak Khazanah ditubuhkan serta kerugian pertama sejak tahun 2005.

    Tahun 2017 untung RM2.9 bilion, bayar cukai RM88 juta dan dividen RM1 bilion.

    Tahun 2018 di bawah PH rugi RM6.3 bilion,bayar cukai RM249 juta dan dividen RM1.5 bilion.

    Walaupun Khazanah rugi besar tahun lepas tetapi mereka terpaksa membayar dividen (RM1.5 bilion) dan cukai (RM249 juta) yang jauh lebih tinggi kepada kerajaan PH.

    Biasanya, syarikat yang rugi tidak perlu membayar cukai atau dividen kepada kerajaan.

    Tetapi Khazanah dipaksa membayar. Bagaikan sudah jatuh ditimpa tangga.

    Mungkin Menteri Kewayangan sangat perlukan duit kot.

    Tak apa……

    Khazanah boleh jual lagi banyak aset negara untuk bayar Menteri Kewayangan. Banyak lagi boleh jual…..

    Tahun lepas, Tony Pua pun pernah kata PNB dan Khazanah akan “cairkan” aset-aset mereka….dan ini lah masanya yang paling sesuai untuk Rejim DAPigs tu mengotakan kata2 mereka tu !!!!

    ReplyDelete
  8. KD….Kerajaan PH jelas mengalami kesukaran untuk menjawab mengapa hutang negara di bawah mereka telah naik dengan kadar jauh lebih tinggi berbanding kerajaan BN dahulu.

    Namun jawapan mereka boleh disimpulkan sebagai:

    “Kerajaan PH perlu menambahkan hutang negara dengan lebih banyak lagi untuk mengurangkan hutang negara lama.”

    Itu sahaja yang mereka mampu jawab…kau setuju ke dengan jawapan tu KD????

    ReplyDelete
  9. Walawei…macam tak caya pulak, tapi ini lah hakikat yang kita WAJIB terima!!!!

    Madey dan Pakatan Harapan (PH) adalah kerajaan yang gagal kerana gagal dalam menunaikankan janji manifesto, gagal dalam mentadbir negara dan dari segi ekonomi hutang makin bertambah sehingga perlu dipotong intensif faedah kepada rakyat, tegas Naib Presiden yang menjalankan tugas Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

    Katanya, sepatutnya kalau benar kerajaan dah berjimat maka hutang semakin berkurang tetapi hari ini hutang bertambah makin banyak dan rakyat tidak dapat apa-apa faedah.

    “Kesan ekonomi yang semakin teruk, dari segi kebajikan rakyat tidak terjaga… contoh peneroka-peneroka FELDA, FELCRA dan pendapatannya hampir ‘kosong’ kerana harga sawit, getah yang semakin rendah.

    “Kita tertunggu-tunggu apa yang kerajaan nak buat untuk stabilkan harga getah dan sawit, tapi kita mendengar perkara-perkara mengarut seperti membuat kereta terbang sedangkan mula-mula saya ingatkan lawak tapi rupanya serius.

    “Negara maju yang keluarkan kereta pun tak pernah umumkan nak buat kereta terbang… rakyat sebenarnya kecewa seolah-olah ‘diversion’ kerajaan supaya orang buat kereta baru dan polemik untuk melupakan kegagalan hari ini bagi menyelesaikan isu-isu rakyat,” katanya yang juga Ahli Parlimen Bera.

    Beliau berkata demikian dalam sesi bicara bersama Ketua Pembangkang menerusi slot ‘Dari Parlimen’ yang bersiaran secara langsung menerusi Facebook UMNO-Online, malam tadi.
    Katanya, dari segi KL indeks Bursa Saham, prestasi negara yang terburuk di Asia dan untuk 2019 yang menurun adalah Malaysia sahaja sedangkan negara lain indeks bertambah.

    “Saya takut ini tindak balas terhadap kesetiaan kakitangan kerajaan… kegagalan kerajaan hari ini dalam ekonomi mungkin salah satu sebab adalah janji sebelum pilihan raya untuk mewujudkan satu juta ruang pekerjaan; tetapi hari ini sudah 50 ribu pekerja dibuang.

    “Ia bermula dari pekerja kontrak konon-kononnya ada kaitan dengan politik seperti Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA), Biro Tatanegara (BTN) selanjutnya dari Jabatan Kemajuan Masyarakat (KEMAS), MSN hingga 12 ribu pengawal keselamatan sekolah dibuang kerja.

    “Lebih teruk lagi kakitangan kerajaan akan dikurangkan setiap tahun satu persen dan kita jangka lebih ramai kakitangan kerajaan akan dibuang kerja .

    “Nampaknya mereka bukan menambah peluang pekerjaan tapi mengurangkan pekerjaan dan jangan lupa satu peratus dari kakitangan tersebut kebanyakan adalah golongan Melayu dan Bumiputra,” katanya

    ReplyDelete
  10. Sokong PBSM dan pru15 pangkah BEBAS. Alamak!...bebas pun tak boleh dipangkah. Bila menang nanti dia join BN. Jadi, kita pangkah BERSATU. Takut kalau umno menang, Najib jadi PM dan Haji Bawang, TPM. Zahid komidi kekal menteri dalam negeri supaya lebih ramai Bangla jadi rakyat Malaysia dan semua kaum keluarga Panarogo jadi jutawan.

    ReplyDelete
  11. Tok Mat kata PAS UmNo rasmi bersanding...

    Lobai Hardy kata PAS dan UmNo kalau berkahwin akan jadi sumbang mahram sebab kedua-duanya adik beradik...

    Mana satu yang betul ni? Pasangan kekasih, suami isteri, atau adik beradik?

    Hakikatnya depa pun pening dengan sifat persekutuan depa sendiri. Sebab matlamat keduanya tidak ikhlas demi agama dan bangsa seperti yang dilaungkan selain sejarah permusuhan yang panjang akibat takfir.

    Berlainan dengan PPBM yang memilih bersekutu dengan bekas-bekas lawan mereka ketika mereka di dalam UMNO dulu. Matlamat PPBM jelas, iaitu untuk menumbangkan UmNo-Najib, kejahatan terbesar di dalam negara pada masa kejadiannya.

    Persekutuan PPBM dengan parti-parti lain di dalam PH adalah di atas dasar dan keperluan 'bersekutu untuk menghadapi musuh yang paling jahat dan kejahatan yang paling mencabar' yang sedang dihadapi oleh negara.

    Ia adalah satu persekutuan dengan matlamat yang jelas, dan demikian ia tidak perlu cuba diberikan justifikasi dengan taburan kata-kata berbunga yang akhirnya bertentangan sesama sendiri dan hanya menambahkan lagi kebingungan mereka yang telah sedia bingung.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jondo hnyalah seketul taik kering layu yg kuat berdusta sbb tu dia dlm kebingungan siang malam.

      Delete
  12. Mmg hang selalu pening . Tuhan tk bagi petunjuk kot . Tu lah jgn selalu buruk sangka sesama muslim . Lebih buruk lg kalau selalu kulum kafir .

    ReplyDelete
  13. Kluang diamond....Blogger timbul tenggelam...

    ReplyDelete
  14. Adek beradek mana boleh kawen KD?

    ReplyDelete
  15. Sokong parti kapirlah ...Ada aku kesah...

    ReplyDelete
  16. tak perlu nyatakan sokong pas atau umno atau PH...kita hanya nyatakan bila perlu semasa PRU nanti..

    Biarkan puak puak politaik gila mencari sokongan.. buat masa ni tak perlu nyatakan sokongan.. buat apa yang perlu untuk kebaikan semua

    ReplyDelete
  17. KD ...ko ni blogger part time...baik tak payah jadi blogger lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. komen lambat publish nak setan pulak mangkuk ni... ko pegi la buat belog sendiri sebok dengan komen kopipes ada hati nak sound orang

      bingai punya punya orang..

      kah kah kah

      Delete