Thursday, March 28, 2019

BACALAH HARAKAH, PAS SEDIKIT RASIONAL DALAM BERPOLITIK TETAPI MASIH STATUS LEBAI² CARI MAKAN..

10 comments:

  1. Kepala butoh kau la KD!

    Rasionalnya PAS pun bodek macam kau!

    Melayu Haprak!!

    Macam CELAKA!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah standard komen yg beria is sangat suruh aku siarkan...

      Babi pun Tak pernah Komen macam tu..

      Delete
  2. Masih berselimut dgn gebar kulit binatang najis sbb itu kebusukan masih terserlah walaupun KUNUN nak bersikap baik dan bersangka baik. Hai blogger, buangkan terus gebar najis tu, baru boleh bersikap rasiobal dan telus.

    ReplyDelete
  3. PESAN USTAZ...

    Kalau ada orang muslim menyokong orang kafir kerana kononnya orang kafir boleh membangun, maka sampaikanlah pada dia bahawa firaun boleh membangun mesir menjadi negara maju, penduduknya hidup makmur tetapi fir’aun mendustakan Allah, maka Allah hancurkan kaumnya

    Kalau ada orang Muslim menyokong orang kafir kerana kononnya orang kafir boleh membuat negara kita menjadi moden, maka sampaikanlah pada dia bahawa namrud boleh membangun Messopotamia menjadi negara yang moden, bangunan menjulang ke atas dengan teknologi canggih ketika itu. Hanya namrud mendustakan Allah, maka Allah hancurkan kaumnya.

    Kalau ada orang Muslim menyokong orang kafir kerana kononnya orang kafir boleh menjadikan hidup makmur, maka sampaikanlah pada dia bahwa Bangsa Saba’ boleh membangun negerinya menjadi negara yang makmur, bebas rasuah tetapi kaum saba’ mendustakan Agama Allah, maka Allah hancurkan mereka..

    Percayalah orang yang selalu bersama Allah tidak akan pernah kehilangan apapun, tetapi orang yang kehilangan Allah maka ia akan kehilangan segalanya.

    Saya tidak benci dengan orang non Muslim atau membiarkan muslim yang korup, tetapi Allah dengan firmanNya melarang saya untuk memilihnya sebagai pemimpin dan teman setia dan mengetepikan ukhuwwah sesama muslim apalagi jika mereka berani mencampuri urusan agama kami.

    Saya tidak ingin berdebat dengan anda yang mendukung mereka, apalagi jika Anda yang orang Islam.

    Bagaimana saya boleh meyakinkan anda sedangkan Firman Allah pun anda abaikan.

    Tanyalah orang-orang soleh.
    Mengapa mereka tidak mahu berhibur?
    Nescaya mereka akan menjawab.
    Bagaimana kami mahu berhibur sedangkan,
    Mati itu di belakang kami.
    Kubur itu di hadapan kami.
    Kiamat itu janjian kami.
    Neraka itu memburu kami.
    Dan perhentian kami ialah Allah.

    ‎افلا تعقلون
    tidakkah kamu berfikir...?

    WASIAT IMAM ASY SYAFI'I

    Imam asy Syafi’i rahimahullah, pernah berwasiat:

    “Nanti di akhir zaman akan banyak Ulama’ yang membingungkan umat, sehingga umat bingung untuk membedakan dan memilih yg mana Ulama’ Warosatul Anbiya’ (pewaris nabi) dan yg mana ulama’ suu’ (jahat) yang menyesatkan umat.”

    Maka Imam Syafi’i rahimahullah pun melanjutkan:

    “Carilah Ulama’ yang paling dibenci oleh orang-orang kafir dan orang munafiq, dan jadikanlah ia sebagai Ulama’ yang membimbingmu, dan jauhilah ulama’ yang dekat dengan orang kafir dan munafiq kerana ia akan menyesatkanmu, menjauhimu dari keredhaan Allah.”

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika Hadi Awang boleh memerintah Terengganu hanya sepenggal, sampaikan kepadanya supaya mempelajari ilmu pentadbiran negara, ianya amat berbeza dengan menyampaikan kuliah subuh.
      Jika puak-puak PAS pening dek fatwa yang sering berubah dilontarkan oleh Presiden Parti, maka minumlah air ketum banyak-banyak, agar bertambah bengong lagi.

      Kenapa PAS meletakkan calun-calun dari kalangan orang-orang China dan India kafir lahanat dalam PRU14 dulu....adakah ingin menunjukkan bahawa orang-orang PAS ini juga lahanat yang ingin mempertuankan orang-orang kafir! Cakap tak pakai otak.

      Delete
  4. prototype kete tobang bokan spt di expo lima langkawi.. prototype sebenar 6 bolan lagi....

    kalau ko dah tau prototype tu bokan di expo lima langkawi yang ko pi tunjuk kan kat satu doonia wat ape... hanattttt...!!

    ReplyDelete
  5. ye keeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    ReplyDelete
  6. Aku tetap mengalu ngalukan yang sakit jiwa rosak mental untuk menulis di sini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KD

      Seumur saya tak pernah melihat melayu muslim begitu aktif mempertahankan bangsa dan kononnya agama seperti sekarang. Meraka involve in rasuah menyamun mencuri menipu memperdagangkan agama dan lain dahulu....senyap sebab mulit penuh dengan dedak.

      Nah sekarang kalah dalam pru14 mereka melatah macam nak gila. Ini haram. Melayu dihina agama dinista etc etc.....

      Memang dahsyat bila bangsa dibangsatkan dan muslim didesatkan demi dedak haram dari sumber curian dan samunan

      Delete
    2. Ye, betooll. Kalau tidak memang sunyi sepi la blog kau. Mcm dilanggar geroda...haha. Maafkan aku kd. Aku gurau je.

      Delete