Wednesday, March 27, 2019

KENAPA HANTAR AYAM BETINA MASUK GELANGGANG..

Ayam² jantannya mana?
Tak wajar berkokok dan bersilat sekadar di tepi GELANGGANG.

Lebih² lagi ayam BETINA tidak bertaji, tidak mampu membina dan meraih pengaruh menggulingkan sesiapa pun.

Lama² jadi ayam penyet.

28 comments:

  1. Ayam tua ade taji tapi dah lembik....planning nak kutip 40 katak puru umno gagal....dah tua masih nak putarbelit kunun hutang 1 trilion tak boleh tunai manipesto....kena tunggu 3 tahun lagi kununye ....masih ade agenda nak buat projek kete nak tolong kroni kunun nak belajar teknoloji baru...

    cukup dgn ayam betina jer bagi signal kalo ayam tua buat onar selepas 2 tahun PH akan pecah......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa nk risau kalau PH pecah?
      Misi menjatuhkan najib sudah berjaya.
      Siapa yg paling rugi kalau PH pecah?
      Oh.. ya.
      Bakal PM paling lama dalam sejarah msia.
      Kah kah kah kah..

      Tu yg bdk2 dia saban hari mengutuk tun.
      Ayam betina nk sembang psl reform?
      Reformkan dulu parti anak beranak baru bincang psl reform negara.

      Delete
  2. Ini blm masuk gelanggang lagi.....baru sekadar bagi isyarat gendang perang akan di palu bila sampai waktunye jika ayam tua yg menang pru dgn 13 kerusi masih buat onar dan tunjuk keras kepala...tiada siapa yg kebal dlm politik zaman teknoloji maklumat...ayam tua sudah hilang magisnye...

    ReplyDelete
  3. Ayaam betina jer yg tinggal .. ayam jantan tolo di clamping top dog.. kikikikiki...

    ReplyDelete
  4. KD...kalo taji ayam tua masih berbisa takkan pru 14 hanye menang 13 kerusi dari 52 kerusi....takkan prk kawasan sendiri pon boleh kalah.....taji ayam tua dah tumpol...

    Ayam tua ni dah ditolak oleh melayu kerana kuat kencing.....

    Pentaksub syook sendiri kunun ayam tua masih kuat...insaflah zaman ayam tua sudah berakhir....putarbelit sudah tak laku lagi...

    ReplyDelete
  5. Ini kehebatan ayam tua #94

    Bank Negara turunkan unjuran KDNK 2019 kepada 4.8 peratus
    27 Mac 2019, 6:11 petang (Dikemaskini 27 Mac 2019, 6:15 petang)

    A A

    Bank Negara telah menurunkan unjuran KDNK 2019 negara kepada antara 4.3 dan 4.8 peratus, turun dari anggaran sebelumnya iaitu 4.9 peratus.

    Gabenor Bank Negara, Shamsiah Mohd Yunus berkata langkah itu selari dengan semakan pertumbuhan yang sama mengenai ekonomi global.

    "Pertumbuhan global disemak semula dari 3.7 peratus (kepada 3.5 peratus) dan perdagangan dunia juga disemak semula ke bawah.

    "Ini alasan utama mengapa, kami membuat unjuran antara 4.3 peratus hingga 4.8 peratus tahun ini berbanding 4.9 peratus yang dijangkakan," katanya pada sidang akhbar di ibu pejabat bank pusat itu di Kuala Lumpur hari ini.

    ReplyDelete
  6. Ayam bisexual takot nk masuk gelanggang.
    Nk tgk dulu angin bertiup kearah mana.
    Nnt dia dtglah kemudian konon2 jdk hero selamatkn keadaan.

    Dulu dia hantar calon timb yg semata2 nk memastikan dia jdk pm utk memulakan tentatif mat songeh.

    Xcukup itu dia anta lg mengkarung dollah sani mcmlah ada org nk dgr ckp dia.

    Lepas tu dia anta lg seko bedol dari kedah. Joe bedol yg begitu pakar dgn pungkoq anwar tipus sambil video dia mntk pelincir dari datuk T tersebar. Punya xreti malu.

    Kalau xkerana diktator, papa masih dalam jail.
    Tak payah ckp psl reform kalau anak beranak xabes2 main wayang.

    ReplyDelete
  7. rapuzi kini jadi pondan .... main belakang tabir je berani.

    kah kah kah

    ReplyDelete
  8. Tuan izinkan sy menukilkan sedikit pendapat
    Nurul izzah
    Jika melihat prinsip beliau berkait agenda reformasi, mendengar beliau berucap di parlimen dan di lain lain platform, pabila melihat pada aktiviti beliau di parlimen jagaan beliau maka akan tercuit rasa kagum
    Cuma sehingga sekarang saya tertanya tanya di mana suara beliau bila mana papa beliau di sabit kesalahan kali pertama dan status wakil rakyat permatang terbatal, pada masa itu mama beliau di calonkan untuk prk permatang pauh
    Di mana suara beliau pada masa langkah kajang tidak berjaya dan mama nya juga lah menjadi calon untuk prk dun kajang
    Umum kita semua maklum apakah kelayakan dan kredibiliti mama nya untuk menjadi wakil parlimen dan wakil dun serentak
    Di mana suara beliau sekali lagi pabila ahli parlimen port dickson sengaja letak jawatan bagi memberi laluan kepada prk untuk papa nya bertanding dan menjadi ahli parlimen

    ReplyDelete
  9. Aku tau apa yg kau maksudkan kd. Maknanya kau masih mempertahankan KEDEGILAN tun madey untuk tidak melantik wakil pembangkang menjadi pengerusi pac. Dengan pengerusi pac dari ppbm dan timbalannya dari dap apa maksudnya? Dah tiada nilai sebab big bos dan second bos dari kerajaan dah tentu tiada check & balance. Apa sebenarnya yg cuba dilindungi oleh tun medey? Kalau tiada agenda 'jahat' yg cuba dilindungi serah sahajalah pengerusi pac kpd pembangkang. Itu sebenarnya yg dituntut oleh nurul. Nurul rasa letih dgn kedegilan dan kejahatan tun madey mengendalikan negara ini. Atau mungkin nurul tak sampai hati nak kata saraf² tun sudah bnyk yg tidak bersambung. Yg dalam manifestopun bnyk yg dilanggar, apatah lg yg setakat janji air liur. Kesian kau kd, pertahankan benda songsang bawaan pm. Kalau kau tak setuju dgn pm berkait hal ini, dedak kena sekat ke? Kalau tiada dedak knp bertindak bodoh begini?

    ReplyDelete
  10. Ayam jantan semua menyorok
    Paling ketara si bapak ayam
    Bab betina perangai teruk
    Malaysia,Indonesia,ayam Siam!

    Bapak ayam kokoknya nyaring
    Macam bagus tetapi kedi
    Belakang ketua, keluar taring
    Tikam belakang dia dah ready!

    Anak ayam pulak betina
    Suara bapak dia wakili
    Tak sedar untung duduk di mana
    Tanpa si tua, tewas berkali!

    Keluarga ini keluarga ayam
    Sejak dulu pentingkan diri
    Nak jawatan diam tak diam
    Ingin sangat Perdana Menteri!

    Anak ayam menetas sebulan
    Sudah rasa terlalu pandai
    Letak jawatan, boleh jalan
    Bisnes video..bukak kedai!

    Sikit tidak menaruh kesan
    Sedangkan Yahudi, Mahathir tibai
    Anak beranak jangan perasan
    Nak gigit Tun..I say goodbye!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayam percik buah papaya
      Obor obor dlm kerata
      Usik mengusik membawa bahgia
      Jubor menjubor membawa derita.

      Delete
  11. Ape dah jadi dgn blog ni...basi dan beku....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu yg kau ketagih, Hari² jenguk, separuh Komen kau punnya..

      Isi, haprak.

      Delete
    2. KD jangan tak tahu si bahlul ini pun macai upahan........!!

      Delete
    3. Hihi hi....betul KD...bila gue buka blog u nampak anonymous dengan gambar orang dalam dewan, gua terus tutup....asyik mangkok ni je yang komen. kalau bagus ulasannya tak apa juga, ini tahap karangan budak nak ambil SRP....

      Tolong cakap kat mangkok tu, kurangkan kuantiti tapi pertingkatkan kualiti komen dia....

      Delete
  12. aku tak kisah pun apa yang kerajaan buat sekarang. baru setahun, menteri pun banyak yang hampeh kerana dulu hanya cakap, sekarang kena bikin.apa yang penting, salah guna kuasa dan wang hampir 60 tahun macam baru nak mula semula. sprm pun pulih semula. tengok la, berapa lama salah guna kuasa dan wang ini akan meningkat semula. apa yang boleh kerajaan buat? yang jawap di parlimen hanya orang yang berlainan, tapi yang dok bagi jawapan orang yang sama. yang dok kerja adalah orang yang sama. keberanian menteri untuk melakukan tindakan itu yang penting. kakitangan awam adalah orang yang sama untuk menteri yang dulu dan sekarang. jangan menteri kena makan dengan pegawai tinggi awam sudah la kerana ramai yang naik dulu pijak kepala orang. kerja hampehh, tapi cakap runtuh gunung.

    ReplyDelete
  13. Bulan lepas, Menteri Kewayangan kata ekonomi negara adalah sangat kukuh dan dia pasti pertumbuhan KDNK negara kita tahun ini akan pada kadar 4.9%.

    Tak sampai satu bulan pun, Bank Negara Malaysia (BNM) telah menurunkan unjuran ini dari 4.9% kepada 4.3% dalam sebuah pengumuman petang tadi.

    2017 (BN): 5.9%
    2018 (PH): 4.7%
    2019 (PH): 4.3%

    Pada tahun 2018 yang lepas, hutang negara naik dengan kadar jauh lebih tinggi di bawah kerajaan PH.

    Oleh kerana pertumbuhan ekonomi tahun ini telah diturunkan lagi, maka defisit negara turut akan naik lagi.

    Bila defisit naik, hutang negara akan turut naik dengan lebih cepat pada tahun 2019 ini.

    Hari ini, indeks Bursa Malaysia jatuh lagi kepada 1642 mata – iaitu pada paras antara paling rendah sejak PRU14.

    Ini ialah kejatuhan lebih dari 250 mata berbanding 1896 mata pada bulan April 2018 sebelum PRU14.

    Belum perlu panik lagi.

    Kita perlu terus yakin dengan Menteri Kewayangan kita walaupun dia akauntan tidak bertauliah.

    Yang penting ialah kita pasti diorang semua akan minum sesudu minyak sawit tiap-tiap hari!!!

    Ayam tua #atok94 dah tak mampu buat ape2 lagi untuk pulihkan ekonomi negara...

    ReplyDelete
  14. Banyak Cerdik Pandai Melayu Islam, Tiadakah Yang Layak Menguruskan Harta TabungHaji?

    Makin berat kerajaan madey ayam tua #atok94

    Malaysia mempunyai banyak pengurus pelaburan (investment managers) berbangsa Melayu Islam di JP Morgan, Credit Suisse, Barclays, Goldman Sachs maupun Paribas, namun bangsa Cina juga yang dilantik sebagai Ketua Pegawai Eksekutif untuk menguruskan RM20 billion aset kepunyaan 9.5 juta pendeposit Tabung Haji. Tidak perlu dinyatakan bahawa 100% pendeposit Tabung Haji adalah orang-orang Islam.

    Tontonlah video di bawah bagaimana Menteri (Semua) Agama cuba menyembunyikan nama Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) berbangsa Cina menguruskan RM20 billion aset Tabung Haji, sewaktu perbahasan di Parlimen. Menteri Islam apakah ini?

    Mungkin Menteri (Semua) Agama terlalu lama berdemo di jalanan, sehingga beliau tidak faham dan tidak pernah dengar mengenai Bank Pelaburan (investment banks). Nak buat macam mana, Ahli Lembaga Pengarah Tabung Haji juga kayu atau lembu dicucuk hidung.

    Kesimpulannya, hanya di Malaysia, orang bukan Islam menguruskan harta orang-orang Islam, manakala orang Islam menguruskan babi..

    Ape komen KD dan pentaksub madey ayam tua?...

    ReplyDelete
  15. Haha.. Ayam-ayam jantan dia semua dah tak berani nak songel sebab bila kena tembak balas dengan pejuang kebenaran yang bersandarkan fakta terus semua jadi sentap lagi terkasima.

    Maka terpaksalah dipertaruhkan wanita yang muda lagi berstatus J disebabkan orang Melayu ini lebih mudah bersimpati kepada golongan wanita. Apatah lagi sekiranya wanita itu dilihat innocent dan mangsa kepada keadaan kerana terpaksa menanggung sengsara disebabkan perbuatan ahli keluarganya yang lelaki dan bukan perbuatan dirinya sendiri, maka lebih mudahlah orang bersimpati.

    Ini adalah hakikat dan disebabkan itulah satu ketika dahulu hanya seorang wanita daripada pasukannya yang pernah menang kerusi Parlimen Matang Pelam ketika kesemua ahli-ahli lain termasuklah yang berstatus ayam tambatan di dalam pasukan itu tumbang di tempat masing-masing. Sebab banyak undi simpati yang diberikan kepada wanita tersebut kerana melihat dia hanyalah mangsa keadaan. Oh ya, pada masa itu wanita yang dipertaruhkan adalah isteri ayam ketua dan kini ayam ketua mahu menggunakan taktik yang sama dengan kali ini mempertaruhkan puterinya pula.

    Sebagai anak jati Pearl Island yang mempunyai ahli keluarga dan sahabat yang mengundi di Matang Pelam, saya mengetahui sendiri melalui pengakuan pengundi yang dikenali bahawa dahulunya ia telah mengundi isteri ayam ketua semata-mata disebabkan bersimpati dengan keadaannya. Sama ada suaminya bersalah seperti tuduhan ataupun tidak bersalah, dia tetap mangsa keadaan dan demikian mereka bersimpati kepadanya, dan memberikan undi mereka kepadanya.

    Kini taktik yang sama digunakan lagi; mempertaruhkan seorang wanita yang dilihat tersepit oleh keadaan untuk membuat serangan bagi pihak dirinya. Tersepit memandangkan kebenaran berada pada 'diktator' tetapi menyokong diktator akan dilihat seolah-olah derhaka kepada bapa sendiri. Apatah lagi ia seorang wanita yang tidak bersuami dan demikian walinya kembali disandang oleh bapanya.

    Cuma bezanya kali ini ialah pertaruhan itu tidak lagi akan laku sebagaimana 20 tahun dulu disebabkan ibunya sendiri kini adalah timbalan kepada 'diktator, tersebut. Menyerang 'diktator' sedikit sebanyak membawa maksud menyerang ibu sendiri yang dilihat mahu kekal menjadi timbalan si diktator dengan muka toya seolah-olah tiada usaha menekan 'diktator' yang sedang berlaku.

    Sebahagian besar di antara para pengundi Matang Pelam yang telah memberi undi simpati kepada si ibu 15 tahun dahulu tidak lagi akan memberikan simpati yang sama kepada si anak. Ini saya dapat pastikan memandangkan ada ahli keluarga wanita saya yang mengaku sendiri dahulunya dia telah mengundi si ibu adalah semata-mata kerana simpati, dan kini komen-komennya sendiri memperlihatkan ia pun meluat melihat drama yang dilakonkan oleh anak beranak ini.

    Bagi yang mengatakan JD hanya membuat andaian maka ketahuilah bahawa JD sendiri adalah pengundi Matang Pelam yang telah mengundi YB Nurul pada PRU14, bukan disebabkan siapa papanya, siapa mamanya, atau PKR, tetapi disebabkan Nurul adalah calon gabungan PH yang diketuai Tun.

    Maka janganlah disebabkan PKR memiliki lebih kerusi daripada PPBM, disimpulkan bahawa Nurul berhak mengkondem Tun sebab pada PRU yang lepas tawaran yg PH berikan kepada rakyat ialah untuk Tun menjadi PM-7 sekiranya PH menang, dan tawaran inilah yang diterima.

    Apa barang menang di bawah pimpinan Tun, mama jadi TPM di bawah PM Tun, papa dibebaskan hasil usaha Tun, tetapi Tun mahu ditembak untuk menyegerakan papa naik takhta. Ungrateful namanya tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko dgn papa nurul sama jer dua2 pendusta kaki kelentong.

      Delete
  16. Heran tngok Melayu diperdaya oleh syaitan .ketamakkan yg mekampau.mcamana parti 6g terang 2 mencuri dipertahanksn ..aku cuba bayangkan bagaumana keadaan oalastin rkda saru negara islam yg bantu samaah mcam melayu skrg ni tergamak meraka memyokong pencuri .melayu doj senuk prtahankan elite melayu yg nyata tamak..sedang mengunakan rakyat bawah ....aku harap aku salah rapi jika aku betul tnggukah balasan

    ReplyDelete
  17. Menteri ayam tua nak bodek ayam tua tApi kena taji dgn pembangkang..

    'Doraemon, Jetsons, buluh buluh': Menteri gagal jelaskan kereta terbang

    28 Mac 2019, 2:21 tengahari (Dikemaskini 28 Mac 2019, 2:21 tengahari)

    A A
    PARLIMEN l Menteri Pembangunan Usahawan, Mohd Redzuan Md Yusof, hari ini gagal dalam usahanya untuk menjelaskan sokongan kerajaan untuk teknologi tinggi termasuk "kereta terbang" setelah diasak dan diperlekehkan oleh anggota Parlimen pembangkang.

    “Saya nak puji idea yang kreatif ini, saya teringat pada zaman-zaman saya tengok Jetsons dulu, Jetsons, Jetsons, Jetsons," kata Noraini Ahmad (BN-Parit Sulong) sambil ketawa.

    Shamsul Anuar Nasarah (BN-Lenggong) turut mencelah dan menyebut: "Doraemon, Doraemon, Doraemon" sambil tersenyum sinis.

    The Jetsons adalah sebuah sitkom animasi Amerika dalam suasana futuristik yang pertama kali disiarkan pada tahun 1962 sementara Doraemon adalah komik atau manga Jepun pada 1969 yang kemudiannya menjadi kartun animasi.

    ReplyDelete
  18. Insyaallah, perginya "seseorang" itu dalam keadaan "memilukan hati" akan sangat melukakan dan memukul jiwa² kemelayuan nurani tanpa mengira dari parti mana melayu itu datang.

    Semoga gelombang itu dapat dirasakan pada nadi urat & jiwa segenap hati melayu sebagaimana alam dan langit tanah Melayu itu merasakan dan memberi khabar dukacita dan amarahnya kpd sang pengkhianat dan sekutunya.

    Dan kembali mereka menemui Tuhan mereka atas apa yang mereka kerjakan dan TuhanMu sangat adil dalam setiap urusan yang mereka lakukan.

    Perginya satu insan karamah semoga turut "membuka jalan terang" kebaikan kepada cucu cicitnya melayu pada akhirnya nanti... (Mesti perjuangkan tanpa rasa takut mati)

    Amin ya Rabbal Alamin....

    ReplyDelete
  19. Kepada melayu muslim ku kirim salam
    Tidur senyenyak mungkin sampai malam
    Senyum lebar riang terus berfantasi
    Tak pernah berusaha untuk berealiti

    Apa dimalukan boss melayu ku yang bawa
    Auta bukan fakta yang selalu dijaja
    Rasa bersalah dan malu langsung tiada
    Sebab dibangsat melayu sebagai bangsa

    Kebenaran bukan santapan bangsa melayu
    Berpegang teguh pada kepalsuan saja
    Habis rebah runtuh seluruh bangsaku
    Namun tiada rasa malu tapi bangga

    Hampeh.....

    ReplyDelete
  20. Tuan KD... mana ada dah ayam2 sabung dia... mana ada lagi ayam2 sabung dia mcm Ezam, Zul. Nordin, Ruslan Kassim, Zahid Md. Arip, Chandra Muzaffar n yg lain2? Sulaiman Abdullah pun dah takde ngn dia sejak kes dia yg pertama... takkan tajde sbb kot ayam2 sabung dia lari drp dia kan...hehehe
    Ayam2 sabung pun takde, ayam2 jantan yg dgn dia pun makin takde, jadi tinggal la ayam betina die je.. tu punya sedarah daging dia...yg lain2? Mana?mmg takda la....hehehe
    Sape2 yg penah bekerja n sgt rapat ngn dia, mmg akan blah dr dia bila dah betul2 masak dgn karakter dia... pasal apa?? Mesti ada sbb musabab yg munasabah dorg tak nak support dia lagi...

    ReplyDelete
  21. Tun m telah mnunjukkn kelicikan dalam politik dgn mnjadikan azmin sekutunya, sekiranya azmin masih mnyokong kuat anwar pastinya pkr dan dap dengan mudah dapat meng ayamkan tun, mgkin ada disebaliknya tiba2 azmin berpaling tadah yg mgkin peranan ini dimainkan oleh kakak azmin,

    ReplyDelete