Thursday, May 23, 2019

MUKHRIZ DAN IBRAHIM ALI CURI CERITA






10 comments:

  1. aku nak dengan kalau ada penjelasan dari mukris dulu.. pastu baru buat kesimpulan.. secara umum mmg tak ada adab sungguh kalau buat macam ni dengan ketua kerajaan.. tak suka macam mana sekalipun tetap kena ada adap dengan orang lebih tua... mcam najib maki stupid, nyanyok kat tun ...

    PUTRA... ibrahim ali kali ni serius ke main2 .. dulu dia kata nak bawak ideologi BEBAS.. la ni lompat lagi. kita tengok macam mana dia punya move :3

    ReplyDelete
  2. Tambah satu lagi parti melayu maka bertambah perpecahan melayu....

    ReplyDelete
  3. Walaupun mempunyai pandangan yang berbeza di antara beliau dengan Perdana Menteri, Tunku Mahkota Johor (TMJ) tidak sama sekali menjadikan alasan berkenaan untuk biadab dengan Tun Dr Mahathir. Beliau turut menyantuni Tun Dr Mahathir dengan bersalaman di Istana Sultan Abu Bakar.

    Berlainan dengan seorang Menteri Besar dari Utara yang juga anak kepada Perdana Menteri beliau kelihatan tidak mengendah malah dengan selamba tidak bersalaman dengan DYMM Sultan Johor.

    Mungkin boleh diterima kalau perkara sedemikian dilakukan kepada TMJ namun agak biadab dan kurang ajar perkara sedemikian dilakukan terhadap DYMM Sultan Johor.

    Inilah contoh Seorang anak Raja berjiwa besar dan seorang anak Rakyat berjiwa angkuh. Ini bukan satu hiburan.

    ReplyDelete
  4. Takan nak bersalam dgn semua orang sepanjang jalan ke depan. Itu majlis rasmi, ada protokolnya. Orang datang melawat ke rumah kita, kenalah bersalam. Takda apa yg pelik atau kelebihannya. Semua ikut keadaan, tempat dan masa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tak paham bagaimana kau menilai aksi dan lagak anak pm tu cik minah oiii. Org lain boleh je salam, anak pm dgn sengaja langkau salam dgn tmj dan sultan johor. Adab apa yg dia nk tunjuk tu. Ada perbezaan berjiwa besar dan berjiwa hancur.

      Delete
  5. Kalau dah pembesar2 hadir
    .semua la kita bersalaman..tanda hormat menghormati..kecuali terlepas pandang..
    Jangan sampai orang cakap kita sombong dan angkuh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mukhrizkan ada angkat tangan, sembah kat SJ. Mana datang angkohnya....?
      Lainlah dia jalan terus, menonong ke depan. Mungkin dia rasa dirinya terlalu kecil utuk bersalaman dgn seorang Sultan. Jadi, dia angkat sembah je. Ini pun salah tak beradab ke...??

      Delete
  6. Asal ada cerita panas, semua viral. Oh Melayu, sampai bila nak maju? Mereka salam ka tidak, duit poket depa2 ni penuh. Kita? Kaya dengan benda mengadu domba je la. Silap2 kaya dengan dosa. Sedih. Berubahlah Melayu.

    ReplyDelete
  7. Salam berlaku bila satu pihak hulurkan tangan pada satu pihak lain?

    Mukhriz telah mengangkat tangan sembah SEBAGAI tanda hormat..memadai.
    Kalau Sultan hulur tangan dia Tak sambut..itu Tak patut.

    Situati itu sebenarnya normal cuma bagi golongan yang tidak Berpuasa hati dengan Mukhriz, saja buat ISU.

    Kurang waras.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da sifatnya melayu kd apa nak diherankan lebih2 lagi yang suka jadi firestone ada je yang tak kena.

      Delete