Saturday, May 18, 2019

PH KERAJAAN SEPENGGAL, SO, APA MASALAH DAN ISUNYA?

Sudah ramai MENGHARAP? Mengugut? Atau  jika ikhlas ia adalah sebuah peringatan kepada PH...

APA isunya, APA masalahnya?

Jika ditakdirkan sekadar  dua atau tiga atau empat tahun sekalipun ia bukanlah satu kegusaran kepada sebuah NEGARA demokrasi.

MB JOHOR Osman saffian  MB TERPENDek tempoh, itu yang dia tempah, dia kena terima. Dapat peluang jadi MB pun sudah cukup baik..

ISU NEGARA PERLU diuruskan Dan ISU rakyat PERLU ditangani.
Rakyat sudah berjaya membebaskan NEGARA dari sebuah skandal kewangan terbesar yang kesannya sedang ditangani.

Terima kasih kepada kerajaan sekarang yang berusaha menanganinya walau terdapat limitation, kekangan dalam keadaan ekonomi suram, peningkatan Kos Sara hidup Dan matawang ringgit jatuh..

Demokrasi memberi mereka peluang secepat mungkin atau sehingga habis tempoh penggal untuk menguruskannya..

Gagal atau berjaya adalah hasil satu team..
Jika gagal, mungkin rakyat akan pilih kerajaan baru yang diharap lebih baik, so what's wrong.. normal kan.

PRU15 pilihlah semula siapa yang kamu suka..
Rakyat tidak PERLU mempertahankan mana² kerajaan dan parti yang gagal walau apapun jenamanya..

Setuju?


17 comments:

  1. kerajaan yang diasaskan sentimen dan persepsi fitnah tak kekal lama..

    #lawanfitnahsyahid

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana bukti fitnahnye?...kenape tak saman?...pekak bodoo..

      Delete
    2. Ni macai amanat hadi la. Jgn dilayan, kalau layan segala kapir semua keluar. Cukup ade yg terkorban sia2. Jgn nak tambah lagi. Manusia mcm ni, hidup mati dia pun, dia bagi org lain tentukan. Gile ke lawan kerajaan mati syahid. Bukan kerajaan yahudi. Yg mengeluarkan amanat tu pun dah burn ape yg dia kata. Yg walaun plak masih pegang kata2 tu. Kalau benda ni takde yg rekodkan. Mati2 hadi akan nafikan ape yg dia kata. Banyak contoh yg ade sekeliling kita...

      Delete
  2. Lain macam pulak aku baca tulisan ko Kluangman kali ni...Kalau PH berterusan macam ni, kemungkinan besar kerajaan sepenggallah...syukur Alhamdulillah kalau jadi macam tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajaan sepenggal atau dua atau tiga bergantung kepada keputusan majoriti rakyat, setiap netizen yang keluar mengundi..

      now, setiap rakyat perlu mengharap kerajaan semasa lebih baik dari sebelum, baik dan mesra rakyat..

      Bengong sangat kita menilai kerajaan sekarang kerana tak suka individu atau parti.
      Nilai kerajaan dari segi prestasi..
      Beri peluang mereka untuk potensi diri..
      Kalau mereka bagus dan terbaik, biarlah jadi kerajaan sampai kiamat..

      Kalau tak bagus, sepenggal..

      Nilai mereka sebagai rakyat yang waras dan bukan menilai kerana awak ahli parti yang tidak memerintah.

      Delete
    2. Maaf Kluangman...aku tidak berparti dan dah dua PRU aku mengundi PH..Bila PH jadi kerajaan, menyesal pulak aku.Aku tidak lihat parti tapi hasil PH dalam setahun ni ...Apa yg boleh ko banggakan selain harge telur turun 2 sen.

      Delete
    3. Kau Lihat dari mata pembohongan dan penyamaran..
      Menyamar MENGAKU pikih PH Dua kali..kalau pilih pertama Tak bagus kenapa pikih Kali kedua.
      Sebab kau pembohongan, menyamar.

      Harga telur TURUN Dua sen..kalau Tak Naik atau Tak TURUN pun aku bangga.
      Aku Tak nilai kerajaan sekadar Dua sen Dan APA yang nampak, RENDAH sangat maruah kau..

      Nilai akan minimanya korup, nilai kebebasan bersuara..penilaian mesti sesuatu yang besar

      Apakah kegagalan besar kerajaan?
      Janji manifesto..
      Kau tunggulah sehingga 2023 untuk menilai semua itu..

      Kau ni mungkin ayam yg suka makan dedak, tupasal 2 sen pun kau jadi modal politik murahan

      Delete
  3. Saudara Kluangman,

    Saya undi PH GE14.

    Bagi saya, kerajaan satu penggal perkara biasa. Tapi kerajaan berpenggal-penggal ini yang tak berapa molek.

    Kalau di Eropah dan Amerika. Kerajaan bertukar-tukar, tak ada masalah pun.

    Di Amerika, dulu Obama parti demokrat, lepas itu Trump parti Republican.

    Kerajaan bertukar-tukar atau dinamakan sistem 2 parti.

    Itu yang kita mahukan, kalau BN tak memberikan faedah, kita tendang. Kalau PH tak memberikan faedah, kita tendang.

    Kalau macam gini, rakyat akan untung.

    Yang kita tak mahu bila rakyat mengundi kerana sebab-sebab mengarut, macam perpaduan ummah dan lain--lain.

    Mana ada orang melayu yang berpecah kerana sebab politik. Kerana Mazhab mungkin.

    Kita pilih kerajaan yang berikan manfaat untuk kepentingan diri kita, keluarga kita, bangsa kita dan negara kita.

    Kalau kerajaan penyamun, nak buat apa?

    Sepertimana Kluanman kata dulu, orang melayu selalu keliru.

    Pendekan cerita, kalo BN tak buat kerja, tendang. Kalau PH tak buat kerja, tendang.

    Kalo macam ini, Malaysia ada peluang besar menjadi maju.

    Tak payahlah cerita perpaduan karut, Wala unta dan lain-lain.

    ReplyDelete
  4. Kerajaan Sepenggal, Malu Apa Bossku, dan menyesal undi PH adalah slogan-slogan orang-orang yang telah tewas dan sedang menanggung malu yang bukan alang kepalang dan mahu ditutup dengan slogan.

    Hakikatnya PH pimpinan Tun M adalah kerajaan semasa, Bossku sedang menghadapi puluhan pertuduhan, dan macai-macai murahan ni telah mengundi BN tetapi BN tetap kalah.

    Kekalahan yang menyebabkan macai-macai meroyan dan mencipta slogan-slogan mengubati hati yang duka nestapa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam aku, aku undi ph atas saranan tun untuk jatuhkan rejim klepet.. tugas aku selesai selamatkan negara dari rejim klepet...

      tapi masih ada isu berbangkit... yang mana ko johndoe. sendiri tak setuju dengan pendirian ph untuk angkat nuar aljubori jadi pm...

      ya .. aku malu ..aku malu nak berPMkan seorang banduan kes liwat.. dan pakatan yang nak mengangkat dia jadi pm.. sungguh.. aku malu

      Delete
    2. Anwar sudah melalui proses undang² dunia setimpalnya.. Yang lepas bukanlah isu besar lagi.

      Isu hadapan, bagaimana sikap Anwar dan kelayakannya sebagai PM banyak bergantung kepada keyakinan pihak lain terutama komponen..

      kalau secara peribadi tidak setuju tetapi kalau dia tidak memudaratkan negara, kenapa tidak.

      Delete
    3. aku paham ko punya stand kd .. ia jawapan politik semata mata... aku tanya jd... ;)

      Delete
  5. Perkataan sepenggal mcm sensitif sgt dh pd ph dan penyokong²nya mcm kd. Xde isu apapun, cuma ph adalah kerajaan sepenggal. Itu je, apa hal nk marah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak ada yg sensitifnya, yg meroyan adalah kaum umno yg tidak sabar² nak perintah semula, kononnya menang tiga prk mcm lah rakyat dah lupa penyamunan mereka..

      Aku yg menyokong PH berlapang dada, dah bantu PH jadi kerajaan..terpulanglah sekarang kepada mereka.

      Yang sempit dada sempit nafas adalah kaum umno dan pas..

      Delete
  6. Sepenggal ke banyak penggal ke, ini semua kena tunggu sebulan selapas tokdet bubarkan Parlimen (kalau dia sempat la). Cerita hal ni sekarang tak ada faedah. Isu hari ni terutama nya ialah;

    1. rising living costs
    2. rising unemployment
    3. declining value of Ringgit

    Dan ini semua economic issues dan perkara ni semua bukan baru berputik 10 Mei 2018 tapi dah lama sebelum tarikh tu. 3 perkara di atas ni kalau nak di sembuhkan memang ambik masa la. Tak ada boleh cepat cepat de. Masalah nya ramai monyet tak sabar dan tak faham. Monyet penyokong kleptokrat dan monyet penyokong golongan Islam topeng memang la tuding jari ke kerajaan pilihan rakyat. Dan monyet yang percaya manifesto tak masuk akal memang la bengang dan nak beralih sokongan. Peduli kan la monyet-monyet ni.

    ReplyDelete