Friday, June 21, 2019

DOES MAHATHIR TRUST ANWAR? KENAPA TERGAGAP



http://kedahlaniie.blogspot.com/2019/06/apabila-gobind-lena-tv3-pun-manipulasi.html

Jika Anwar Dan penyokong bersabar, tidak memberi tekanan, tiada agenda sabotaj atau KONSPIRASI.. akhirnya Anwar akan mendapat simpati rakyat jika ADA pihak Cuba menghalang atau mahathir Cuba mungkir janji !!!


# Jika penumuramah yang pintar itu menemubual Anwar dan Najib dengan soalan² maut...kedua duanya juga akan terganggu untuk menjawab.
Does Anwar trust MAHATHIR?
Only LOKMAN Trust Najib... (?)


14 comments:

  1. Delaying tactics in politic sometimes failed miserably. This might be one of that case.

    ReplyDelete
  2. 100% sokong Tun. Jawapan yang paling tepat. Ia menjawab segala tohmahan ke atas Tun kerana bersetuju Brader menjadi penggantinya walaupun 20 tahun lalu Tun telah memecat Brader dan mengatakan Brader tak layak jadi PM disebabkan amalan songsangnya. Ia adalah 'memahami keutamaan'.

    Tun tidaklah telah bersetuju untuk bahagi 2 tempoh pentadbirannya bagi penggal PRU14 dengan Brader disebabkan Tun percaya dengan kebolehan dan kelayakan Brader sbg PM, tetapi disebabkan Tun memahami keutamaan dan daripada kehafaman itu Tun telah menilai dan mendapati di antara Jibby dan Brader, Jibby adalah kejahatan yang lebih besar yang sedang berlaku dan penyakit ini perlukan 'rawatan' segera sedangkan Brader pula adalah kejahatan yang lebih kecil dan hanya berstatus 'risiko' untuk berlaku. Sekiranya ia telah berlaku maka pada masa itulah rawatan yang diperlukan akan diberikan.

    Jawapan yang sama apabila ditanya di Malaysia dulu tentang Brader Tun menjawab 'Najib adalah pemimpin yang lebih teruk'.

    Kesimpulan daripada jawapan Tun ialah soalan dan jawapan berikut :-

    S : Adalah Brader layak menjadi PM?
    J : tak layak.
    S : Kalau Brader tak layak kenapa Tun bersetuju untuk bahagi 2 tempoh masing-masing menjadi PM.
    J : Sebab Jibby yang ketika itu menjadi PM adalah lebih jahat daripada Brader dan Brader adalah kejahatan lebih kecil yang diperlukan untuk menjatuhkan kejahatan yang lebih besar.

    Sebagaimana Tun memahami keutamaan sebegitulah juga John Doe memahaminya, tetapi output kami berdua adalah tidak sama.

    Tun memerlukan Brader untuk menjatuhkan Jibby dan bersetuju untuk Brader menggantikannya walaupun Brader telah disahkan oleh Mahkamah-mahkamah sebagai seorang pengamal liwat. Tun tidak menjadi seorang pensubahat dan seorang yang redha dengan amalan liwat kerana Tun bertindak di atas prinsip 'taqdiimul-aham minal-muhim' yang bermaksud mendahului sesuatu yang lebih penting berbanding sesuatu yang hanya penting.

    John Doe pula tidak mempunyai apa-apa perjanjian dengan Brader, dan tidak terlibat dengan apa-apapun perjanjian serhakuasa di antara Tun dan Brader. Perjanjian tersebut tidaklah mengikat John Doe dan rakyat Malaysia yang lainnya yang telah memilih PH tetapi tidak bersetuju dengan amalan liwat.

    Walaupun Tun bersetuju untuk serahkan jawatan PM kepada Brader tetapi persetujuan ini adalah tetap tertakluk kepada qudrah dan iradah Allah. Sekiranya Allah tak izinkan ia tetap tidak akan berlaku.

    Dan John Doe amat berkeyakinan bahawa tidak ada di dalam qudrah dan iradah Allah rancanganNya untuk membenarkan seorang bekas banduan salah guna kuasa dan bekas banduan pesalah liwat yang diampunkan menjadi PM di negara yang bertuah ini.

    Pendusta, macai, pembenci kebenaran yang gemar memberi alasan dan memutarbelit, serta para penyokong amalan kunyit-mengunyit dipersilakan terus meroyan.

    Aisyalam Malaysia.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jon doe...

      Madey diberi peluang kali kedua untuk buktikan madey tak sehebat yg disangka...madey gagal pulihkan ekonomi dan ringgit sejak 1 tahun lalu...harga komoditi turut menjunam...

      KD ade brani siarkan jawapan aku kpd komen jon doe?

      Delete
    2. APA sangat nak aku takut Komen kosong kau Ni..

      Made gagal puluhkan ekonomi?
      Bill Pula ekonomi merudum..
      Ooo..Masa zaman Najib..
      Jadi kau setujulah ekonomi lingkup Masa Najib..

      Mahathir sedang pulihkann..tiada istilah gagal..

      Kerajaan PH sedikitpun tidak gcgal..masih ADA -4tahun untuk dinilaikan..

      Delete
    3. Seblm pru berape nilai ringgit?...selepas pru hi gga sekarang berape nilai ringgit?..

      Sebelum pru berape % GDP?....selepas GDP hingga sekarang berape % GDP?..

      Berape hatga getah dan kelape sawit?

      KD yg tak tahu rupanye tapi berlsgak pandai....ko minum minyak sawit banyak sangat kot....madey suruh minum 1 sudu jeer sehari....hihihi...

      Lepas jawab terus tak mau siar...hihihi..

      Delete
  3. Condemn TDM for whatever you think about him but I believe he is more concerned about the security of the country and the rakyat....NOT POWER CRAZY AND PAROCHIAL POLITICS.

    TDM can plan to transfer power but if Allah wills he should remain...he should remain.

    May Allah gives him good health and continued wisdom...may power crazy guy(s) will fall off by the way side..
    Wallahuaklam

    ReplyDelete
  4. Islamic law can end sex video scandals, says PAS ulama chief.

    Kalau anwar atau azmin punya kes..siap kalau guna PAS islamic law..hahaha

    Yang sedihnya orang kelate pergi golok cari hiburan tak dikenakan islamic law! Sepatutnya gunalah...hehehe

    ReplyDelete
  5. Pakatan partners watch cautiously for PKR split

    Split and be it. There are many other non tainted leaders and capable coalition partners that can move the country forward. Anwar trusted or otherwise is irrelevant in the equation

    ReplyDelete
  6. Siapa yang layak jadi PM? Pak Lah tidak. Najib tidak. Tapi jadi PM juga. Shame on anybody who ever propose them as PM to destroy Malaysia reputation... So whose next to kowtow as PM 8? Anwar tak layak? Azmin dengan video liwatnya? Boboiboy ke? Oh please. I suggest lantik any tukang komen yang condemn other people coz they already know the best for our country. Malaysia will be great with anonymous as their leader. LOL.

    ReplyDelete
  7. KD

    Kesian Budin cuba guna Hassan Abd Karim punya tulisan konon TDM berjanji dengan rakyat yang Anwar akan jadi PM8.....hahaha....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hormatilah PANDANGAN² yang mempunyai asas Dan Kita hanya bangkang dengan hujah yang baik.

      Jika PANDANGAN itu untuk kebaikan rakyat, sokong..

      Penubuhan PKR asasnya perjuangan peribadi Dan keghairahcn Anwsr untuk jadi PM BUKAN dari semalam.

      Keghairahcn ini sakit Dan PENYAKIT.

      Delete
  8. Semua dah sedia maklum siapa Budin tu, kan.

    ReplyDelete
  9. Insyaallah, dsai tidak akan jadi pm.
    Bersabarlah menunggu jalan ceritanya hingga barai dan terang benderang dan rakyat sekian alam melayu terkesima dan tersedu sedan kelak.

    My2sen...

    ReplyDelete