Monday, June 3, 2019

ISLAM INI ADA BERAPA?

Islam yang dibawa oleh PAS adalah PILIHAN paling terbaik di Malaysia kata pelawak azhar idrus?

Tanpa sertai ATAU sokong PAS bererti Islam seseorang itu tidak sempurna?

Atau ADA keistimewaan lain sepertimana boleh berbohong sunat dalam Bab Wang Dan ringgit?

Ini agaknya walaun walauntit yang   ProfAgus terlepas ungkap?

Aku Islam siapa yang bawa?

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/06/azhar-idrus-pas-pilihan-terbaik-untuk.html



20 comments:

  1. Nilah satu2nyà manusia yang suka mengata dan mengumpat orang lain tanpa sedar diri sendiri tu siapa??....berlagak seolah2 hanya dirinya sahaja yang paling sempurna didunia ini terutamananya bila bercakap pasal agama.

    Sedangkan dirinya yang sebenar bergelumbang penuh dengan taik!!....





    ReplyDelete
  2. nak sokong parti mana, pemimpin mana, itu hak peribadi..

    tetapi meletakan Islam yang dibawa PAS..satu kenyataan yang menyesatkan.

    Kesempurnaan Islam terletak kepada individu dan hanya taqwa yang membezakan..

    dan taqwa bukan bersandar kepada apa juga status, parti atau bangsa.

    ReplyDelete
  3. Bersihkan janggut bersihkan misai
    Baru nampak handsome ke tidak
    90 juta belum selesai
    Adakah parti dilanggar todak?

    Jika ikut ajaran sebenar
    Mana boleh sokong perompak
    Masuk akaun mata berpinar
    Jalan lurus sudah tak nampak!

    Tetiba segelintir bermewah mewah
    Kereta saja ratusan ribu
    'Jin Aladdin' turun ke bawah
    Bawa duit mereka pun serbu!

    Parti yang baik tidak subahat
    Ikut yg terang bukannya kelam
    Sokong pulak lanun penjahat
    Konon mahu kuatkan Islam!

    Islam satu bukannya dua
    Jubah boleh, coat pun okay
    Berserban,jambang hingga ke tua
    Takde makna jika tak fikir!

    Tanpa serban solat pun boleh
    Baju Melayu bersongkok hitam
    Elak diri mengaku soleh
    Entah2..Quran tak khatam!




    ReplyDelete
  4. Ungkapan riak Dan MEMPERlekehKAN pihak lain untuk nak tunjuk rasa diri bagus oleh pas Dan penyokong nya membuatkan aku rasa tidak kesal tidak sokong PAS.

    ReplyDelete
  5. Ostaz Azhar mengajar dan berdakwah bukan cara percuma....kena hulur derma....koprat bagi saguhati...

    Ostaz ni tak ikut sunnah dlm sampaikan islam...

    Dah heboh kartel dedak dan bohong patuh syariah takkan azhar tak tau islam yg ditonggang oleh pas...azhar pon mata duitan....sama2 penonggang agama untuk kepentingan diri...

    ReplyDelete
  6. Azhar idrus bukan ulamak besar yg boleh sahkan mana satu puak yg islamnye terbaik..

    Azhar dulu berdendam dgn umno kerana halang dia sampaikan ceramah di masjid.....sekarang pas dah berbaik dgn umno azhar tak dendam lagi?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Islam ada berapa...?? Islam COMANGO@Pluralisma kira islam gak ka KD..?? alamakkk kena delete..!! kikikkiki..

      Tun dan Anwar Ibrahim dah jadi setan bisu apabila ahli politik DAP yang terkenal dengan perjuangan kebebasan murtad didapati mengagihkan bantuan zakat di dalam masjid di Pulau Pinang.
      Lebih malang pemimpin utama PH ini juga pernah menjulang politik toksik COMANGA bersama anakcucu dan pluralisma murtad orang macam ini kah yang diharapkan menjaga kesucian agama islam..?? atau menjadi hamba semata mata puppet DAP harbi..!!

      Apabila agama di lihat memberi 'mileage' politik, maka bersegeralah mereka melompat masuk ke masjid untuk memberi sokongan...

      Apabila agama di lihat memberi ancaman kepada pemikiran liberal dan sekular, melompat2lah mereka membantah malah menghina Islam...

      Kalau yang kafir harbi mengeksploitasikan agama demi untuk kepentingan politik mereka, kita faham kerana memang mereka memusuhi Islam...

      Tapi yang buat kita rasa terkilan, ada umat Islam di Malaysia yang bersungguh2 pertahankan tindakan kafir harbi ini mempolitikkan kesucian ugama Islam

      Mereka telah masuk menceroboh ke dalam Rumah Allah SWT dan mempermainkan Rukun Islam Ke 4, apakah kita masih membisu lagi?

      Pada yang masih mahu pertahankan tindakan kafir harbi mengagihkan zakat pada umat Islam, fahamkan maksud firman Allah SWT :

      مَا كَانَ لِلْمُشْرِكِينَ أَنْ يَعْمُرُوا مَسَاجِدَ اللَّهِ شَاهِدِينَ عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ بِالْكُفْرِ ۚ أُولَٰئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ وَفِي النَّارِ هُمْ خَالِدُونَ

      Mafhumnya :

      "Tidaklah pantas orang2 kafir musyrik itu memakmurkan Rumah Allah, sedang mereka mengakui bahwa mereka sendiri kafir"...

      "Itulah orang2 yang sia2 pekerjaannya dan mereka kekal di dalam neraka"...

      Delete
    2. dia nak Islam cimango ke, congo ke..itu urusan dia.
      dia tak pula menyeru comango dia adalah islam terbaik..
      itu dia dengan Tuhan cimango dia..

      komen ikut tajuk, simpan sikit bodoh tu

      Delete

  7. Gereja di Abu Dhabi anjur iftar dan solat Maghrib untuk 500 pekerja
    FMT Reporters - June 3, 2019 5:02 PM
    3.4k
    Shares

    Seiring dengan sepanduk “Tahun Toleransi” dengan imej Sheikh Zayed Sultan Al Nahyan dan Pope Francis, Gereja St Paul menganjurkan iftar bagi pekerja kawasan perindustrian Musaffah di Abu Dhabi, Emiriah Arab Bersatu.
    Ia disifatkan hari istimewa bagi gereja itu apabila menjadi tuan rumah kepada lebih daripada 500 pekerja yang kebanyakannya umat Islam, untuk perhimpunan Iftar pertama dan solat Maghrib yang dipimpin oleh imam di premisnya.

    Paderi Ani Xavier berkata dengan lebih daripada 200 warganegara, UAE dilihat sebagai lambang kesatuan ummah dan pada masa yang sama menunjukkan keterbukaan dalam kepimpinan..

    Ape komen Rheduan Tee gaknye...

    ReplyDelete
  8. Tun dan Anwar Ibrahim dah jadi setan bisu apabila ahli politik DAP yang terkenal dengan perjuangan kebebasan murtad didapati mengagihkan bantuan zakat di dalam masjid di Pulau Pinang.
    Apabila agama di lihat memberi 'mileage' politik, maka bersegeralah mereka melompat masuk ke masjid untuk memberi sokongan...

    Apabila agama di lihat memberi ancaman kepada pemikiran liberal dan sekular, melompat2lah mereka membantah malah menghina Islam...

    Kalau yang kafir harbi mengeksploitasikan agama demi untuk kepentingan politik mereka, kita faham kerana memang mereka memusuhi Islam...

    Tapi yang buat kita rasa terkilan, ada umat Islam di Malaysia yang bersungguh2 pertahankan tindakan kafir harbi ini mempolitikkan kesucian ugama Islam

    Mereka telah masuk menceroboh ke dalam Rumah Allah SWT dan mempermainkan Rukun Islam Ke 4, apakah kita masih membisu lagi?

    Pada yang masih mahu pertahankan tindakan kafir harbi mengagihkan zakat pada umat Islam, fahamkan maksud firman Allah SWT :

    مَا كَانَ لِلْمُشْرِكِينَ أَنْ يَعْمُرُوا مَسَاجِدَ اللَّهِ شَاهِدِينَ عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ بِالْكُفْرِ ۚ أُولَٰئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ وَفِي النَّارِ هُمْ خَالِدُونَ

    Mafhumnya :

    "Tidaklah pantas orang2 kafir musyrik itu memakmurkan Rumah Allah, sedang mereka mengakui bahwa mereka sendiri kafir"...

    "Itulah orang2 yang sia2 pekerjaannya dan mereka kekal di dalam neraka"...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila kata bangang kau marah..tajuk kau tak faham sebab kau fikir dengan kepala lutut

      apa pemahaman secara individu atau puak, terpulang kepada masing² tetapi janganlah buat kenyataan umum fahaman kau itu yg betul dan baik untuk orang Islam.

      lepas kau bangang, kau guna ayat quran pula untuk tunjuk kau betul..dua kali bangang.

      lain kali komen ikut tajuk.

      Delete
    2. Saya amat setuju dgn tanggapan sdra Kluangman tethadap AnonyMOUSE 4:30.

      Itulah tingkahnya saban hari berdakyah/berdakwa (bukan dakeah) bagi pihak komplotan Umno-Pas yg kini giat mewar-warkan & menghasut konon2nyalah Islam, Raja2 & Melayu terancam.

      Diputar-belitkan ayat2 suci Quran & hadith Nabi ikut nafsu seleranya bagi mencapai tujuan. Ketahuilah, sangkeng bencinya terhadap Tun M, dia pernah terlanjur menukilkan di blog Shahbudìn dia berdoa 'semoga Tuhan Jesus melaknat Tun sekuluarga dunia akhirat'.

      Baru2 ini, di blog Shahbudin dia berbohong dia dah 4 bulan tak masuk dalam blog ini. Betul2 besar punya pembohog..,!!

      Harsp semua ambil perhatian.

      Delete
  9. Bukan ustaz ni dulu ke kena bahan dgn ustazah dlm umno dulu. Ustazah kutuk hudud pas, ustaz kata ustazah bodoh. Sape sangke duduk sekatil pas ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hakikatnya ustaz tu lah yg paling bodoh bertingkat tingkat.

      Delete
  10. memang kaki putarbelit tak kan menerima kebenaran walau jelas dengan ayat qur an apa lagi hadith yang sering di pandang serong oleh golongan munafik/ kufur /laknat. Itu Korang punya pasal kalau korang nak sehidup semati dengan penentang dan golongan yang memusuhi islam - tapi aku tetap dengan pendirian sekecil manapun rasa penentangan dalam hati korang ianya tetap musuh islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau nak fahaman apa pun ikut suka kau..

      tapi jangan claim pemahaman Islam kau yang terbaik untuk semua umat Islam..

      aku pun sokong pas..pada hal tertentu
      aku pun sokong umno dalam perkara tertentu..
      aku pun sokong amanah dalam situasi tertentu..

      tetapi dari segi Islam..none of them terbaik, Islam ikut Al Quran, bukan ikut parti atau bangsa..

      dalam parti..sering mereka halalkan yg haram dan syubahat ikut selera mereka.

      Delete
    2. Kesilapan dan keceluparan adalah lumrah manusia..tiada yg sempurna...
      Yg penting nawaitu kita utk menegakkan agama Allah..dan sujud kepadanya..
      Politik kalau dicampur dgn agama..keluar lah perdebatan yg tk sepatutnya...
      Dan akhirnya merosakkan pemikiran..

      Delete
  11. Berhati²lah kwanku. Pegang hanya 1 agama yg dibawa oleh nabi kita (sahaja) sampai mati.
    Jgn terpedaya (tipu daya) agama cap pas, umno, pbbm, amanah, aoatah lagi dap lain² parti serta ngo² kununnya mewakili islam.
    Sesungguhnya mereka semua membawa agama mengikut acuan, kemahuan dan nafsu mereka.
    Pandulah anak² kita supaya mereka tegak lurus dalam amalan dan bersederhana dalam perbuatan mereka (sehingga Allah matikan mereka dalam kegelapan asap).

    Berhentilah kita bersanggah² dlm perkara sia².....

    Innalillahiwainnalillahirajiun...

    ReplyDelete
  12. Kamu manusia ke setan atau sengaja memutar belit cerita, maksud ustaz tersebut islam yg dibawa oleh pas adalah yg terbaik atau lebih baik dari islam yg dibawa oleh parti2 lain di malaysia. bila hati dah terlalu hitam maka inilah peluang untuk kamu manghina dan mamaki golongan ulama.

    ReplyDelete