Sunday, June 9, 2019

KOMPONEN PH MASIH TERBAWA DENGAN SIKAP PEMBANGKANG DARI SEGI TEORI..

Tetapi bila diberi tugas sebenar dalam kabinet kelihatan gampang.
Prestasi hancus sekadar taraf bung mokhtar Dan Ahmad Maslan.

Dan SEDIKIT Masa lagi, jika ADA yang TERJERUMUS dalam korupsi, maka samalah mereka seperti anjing kurap.

Siapalah yang sebenar nya samada dari Majlis Presiden atau kabinet yang berani bertanya langsung soal PROSES perlantikan/manifesto kecuali mereka sendiri yang TERLUPA cermin diri.

Sekadar lim kit Siang Dan Anwar yang bacul menerima jawatan, tentunya mereka boleh berkokok di luar untuk dilihat ideal.

8 comments:

  1. alolololll... marah nye KD ... ko pun dah jadi lalang..


    kikikiki... ko sokong sbb ego kuat ssgt... reality ko dah meluat dng pH dan si lidah bercabang

    kikiki

    ReplyDelete
  2. Mahathir tetap Mahathir tiada apa yang berubah, yang berubah hanya umurnya saja, perangai dan matlamat tetap sama. Jangan ada orang lain terlebih pandai dari dia, pasti jadi musuh utama.
    Itulah Mahathir 22 tahun dahulu dan kini.

    Perangai tetap sama.

    Pilihan Mahathir kebanyakannya hancur . Mula mula sekali Musa Hitam, ditendang macam hanjing, pilih pulak Ghafar Baba, lunyai dibiarkan terkapai.kapai menyelamatkan diri sendiri , pilih pula Anwar Ibrahim jadipula kes haruan makan songsang, tak cucup dengan itu, dipakaikan 'liwat" keatas Anwar Ibrahim.

    Pilih pula Pak Lah , salah juga dimata Mahathir . Dalam diam Pak Lah dihempuk depan belakang hingga Pak Lah terpaksa lepaskan jawatan .

    Tanam pulak Najib sebagai PM, tak berkenan pulak hati Mahathir, habis aib UMNO yang Mahathir sendiri corakkan dimalukan walaupun kekayaan anak anaknya hanya dapat mereka kecapi diera UMNO/BN.

    Akhir sekali Mahathir keluar dari UMNO , tubuh pula PPBM.

    Kerana manusia jenis tiada maruah dan pendirian maka terpaksalah jual diri dan tebalkan muka dan akhirnya terpaksa jilat kembali bontot Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang semata mata nak jadi PM.Itulah Mahathir.

    Sekarang baru Mahathir puas hati.
    Alasan Mahathir!! Nak selamatkan Malaysia.

    Semua mesti.ikut cakap dia. Dia saja yang betul.Anakcucu dia saja yang pandai berniaga walau niaga roti pun lingkup dan dibailout beratus billion perniagaan yg lain. Orang lain tak islamik yang islamik hanya Tun dan anakcucu walaupun anakcucu keluar masuk gereja,pegang tin arak dan anjing.Paling win siapkan Slogan slogan Islam.. baru nampak islamik dengan menjaja slogan islam.

    Orang lain semua salah,suma tak betul tak cekap atau semua tak kompiten dari kacamata beliau. Itu sebab rating yang diberi hanya setakat 5/10 saja, hanya.beliau saja 10/10.

    Dari AG hinggalah kepada IGP dan terkini Latifah Koya untuk Suruhanjaya SPRM, semuanya pilihan Mahathir belaka. Bagi Mahathir pilihannya tepat buat masa ini tetapi akhirnya semuanya bakal mengikut telunjuk Mahathir saja.
    Yang bakal menikmati "rahmat kekayaan" adalah kroni Mahathir dan anak anaknya sampai bila bila..

    Ingat langit tak selalu cerah wahai Tun Mahathir Mohammad...

    Rakyat marhean akan tetap kena kencing.Ada juga yang buta hati trrkinja kinja kena hancing dan kencing..

    Hanya rakyat saja yang berubah iaitu dari senang kepada susah, tapi bagi Mahathir orang Melayu adalah bangsa pemalas. Malah dengan bangga dia sllu mengata Melayu Mudah Lupa... reality yang bangsat mudah lupa cuma dia..!!

    ReplyDelete
  3. Mahathir tetap Mahathir tiada apa yang berubah, yang berubah hanya umurnya saja, perangai dan matlamat tetap sama. Jangan ada orang lain terlebih pandai dari dia, pasti jadi musuh utama.
    Itulah Mahathir 22 tahun dahulu dan kini.

    Perangai tetap sama.

    Pilihan Mahathir kebanyakannya hancur . Mula mula sekali Musa Hitam, ditendang macam hanjing, pilih pulak Ghafar Baba, lunyai dibiarkan terkapai.kapai menyelamatkan diri sendiri , pilih pula Anwar Ibrahim jadipula kes haruan makan songsang, tak cucup dengan itu, dipakaikan 'liwat" keatas Anwar Ibrahim.

    Pilih pula Pak Lah , salah juga dimata Mahathir . Dalam diam Pak Lah dihempuk depan belakang hingga Pak Lah terpaksa lepaskan jawatan .

    Tanam pulak Najib sebagai PM, tak berkenan pulak hati Mahathir, habis aib UMNO yang Mahathir sendiri corakkan dimalukan walaupun kekayaan anak anaknya hanya dapat mereka kecapi diera UMNO/BN.

    Akhir sekali Mahathir keluar dari UMNO , tubuh pula PPBM.

    Kerana manusia jenis tiada maruah dan pendirian maka terpaksalah jual diri dan tebalkan muka dan akhirnya terpaksa jilat kembali bontot Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang semata mata nak jadi PM.Itulah Mahathir.

    Sekarang baru Mahathir puas hati.
    Alasan Mahathir!! Nak selamatkan Malaysia.

    Semua mesti.ikut cakap dia. Dia saja yang betul.Anakcucu dia saja yang pandai berniaga walau niaga roti pun lingkup dan dibailout beratus billion perniagaan yg lain. Orang lain tak islamik yang islamik hanya Tun dan anakcucu walaupun anakcucu keluar masuk gereja,pegang tin arak dan anjing.Paling win siapkan Slogan slogan Islam.. baru nampak islamik dengan menjaja slogan islam.

    Orang lain semua salah,suma tak betul tak cekap atau semua tak kompiten dari kacamata beliau. Itu sebab rating yang diberi hanya setakat 5/10 saja, hanya.beliau saja 10/10.

    Dari AG hinggalah kepada IGP dan terkini Latifah Koya untuk Suruhanjaya SPRM, semuanya pilihan Mahathir belaka. Bagi Mahathir pilihannya tepat buat masa ini tetapi akhirnya semuanya bakal mengikut telunjuk Mahathir saja.
    Yang bakal menikmati "rahmat kekayaan" adalah kroni Mahathir dan anak anaknya sampai bila bila..

    Ingat langit tak selalu cerah wahai Tun Mahathir Mohammad...

    Rakyat marhean akan tetap kena kencing.Ada juga yang buta hati trrkinja kinja kena hancing dan kencing..

    Hanya rakyat saja yang berubah iaitu dari senang kepada susah, tapi bagi Mahathir orang Melayu adalah bangsa pemalas. Malah dengan bangga dia sllu mengata Melayu Mudah Lupa... reality yang bangsat mudah lupa cuma dia..!!

    ReplyDelete
  4. Seluruh sistem dlm pakatan harapan telah gagal. Tak mau cerita pasal janji bulan bintangpun, sebab awal² lagi dah tau pakatan tak akan mampu tunaikan. Cuma yang menjadi isu ialah kebejatan sistem dlm ph sendiri. Masing² menjauhkan diri dari kesepakatan, lari dari konsep berpakat atau pakatan. Ada kepentingan diri dan kroni yg diutamakan. Yang nak jadi pm, yg cuba cari idea halang org nk jd pm. Yg perkuatkan kedudukan diri dlm parti dan kerajaan, yg berusaha sailang pimpinan lain serta mcm² lagi perangai musibat. Rumusannya kenapa ianya terjadi ialah tujuan asal menjatuhkan kerajaan bn tidak suci murni tetapi ada agenda lain. Sebab itu bila kuasa ditangan, kebejatan yg tersorok dlm diri akan menjelma dan diserlahkan.

    ReplyDelete
  5. Begitu cacamarba Pakatan. Tak tahu nak urus negara sampai ekonomi merudum. Asyik main politik. Belum sedar pilihanraya dah tamat. Tun dan Anwar dalam permainan 'game of thrones'. Tun nak kuasa sampai ke hujung hayat. Anwar nak kuasa cepat seolah tiada lagi tujuan hidupnya lain dari jadi PM. Tun takut lepas kuasa kot Anwar balas dendam padanya dan anak kroninya. Masing masing fahaman liberal dan hanya rugikan agama dan negara. Siapakah yang akan selamatkan Malaysia dari Pakatan yg tiada Harapan ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. john doe lah yg akn selamatkan negara sebab dia seorang nujum tersohor.

      Delete
  6. Amboi..amboi...amboi...semakin ke arah esklusif dan berpuak-puak? Dah x lama jadi Kerajaan dah kalau begini. Rakyat boleh jatuhkan rejim BN apa sangatlah rejim PH? Kami dok perati jer kelaku hangpa tau ka? Kahkahkahkah.

    ReplyDelete
  7. Di zaman Malaysia Baru, semua boleh bersuara, bukan je pahat dan tukul boleh berbunyi. Atap, tiang, jenang, dinding malah cengkerik, nyamok, pipit, enggang dan anai-anai semua bebas berbunyi. Tun Mahadir has opened the flood gate. Bila dia pergi, jangan ingat siapa pun penggantinya, termasuk pemimpin-pemimpin UMNO & PAS atau pun dap, amanah dan Pkr boleh duduk duduk senang lenang, relaks sokmo mengkayakan diri dan kroni. Tidak boleh lagi nak salahguna kuasa, songlap duit dan jual asset negara. Bukan je cengkerek dan lipas, segala mergastua dan cengkduk akan bersuara. Helang pun tak boleh lagi bebas terbang tinggi.

    But, don't worry....Tun Mahadir definately will go. Time is not on his side. He is 94 but his legasy opening the flood gate, remains. Jadi, berjaga-jagalah kamu semua, jangan ingat umno naik balik, kamu semua boleh kaya. KAMI sentiasa memerhati dan bersuara. Silap-silap langkah, negara bergelora mcm Syria, Iraq dan Libya.

    ReplyDelete