Monday, June 24, 2019

NIK ABDUH DOAKAN PH TERUS CEMERLANG..?

PAS berdoa bukan sekali, berpuluh kali.. doa mereka ialah hancurkan umno..Allah makbulkan DENGAN memberi mereka (PAS) kemenangan di beberapa negeri, SEMENTARA..

https://bankami.blogspot.com/2019/06/fuhhh-ini-twist-tahap-tertinggi-ni.html

Ertinya kalau mereka berdoa untuk menang, mungkin mereka sudah dapat TAWAN Puterajaya, tetapi mereka TERLUPA DENGAN doa menang sebaliknya sebok mendoakan orang lain terlingkup..

Doa terlingkup.. Allah makbulkan DENGAN lingkupnya umno di PRU14 tetapi PAS masih gagal tawan Puterajaya..

Terkini Nik abduh DOAKAN umno menang?
How about PAS? Lingkup...

Berbelit belit  Nik abduh memberi alasan kenapa berdoa umno menang? Seolah memberi petanda PH akan terus cemerlang..


Bertimbun-timbun



19 comments:

  1. Rule of law..
    Pendakwaan terpilih...
    Rasanya kalau disiasat semua syarikat anak mahathir, tentu mereka tu semua masuk penjara termasuk bapak dia sekali..Atok
    Itu yg madey takut sangat kalau Anwar jadi PM

    Zahid dan Hishamuddin kalau nak lepas dari pendakwaan terpilih ni senang ajer....JOIN PBBM.
    semua dakwaan akan dropped.


    sila siarkan....kalau anak jantan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adoii...lebih baik kau pergi melancap lagi baik dari kau buat Komen Tak masuk akal.

      Delete
    2. 1MDB
      Berapa ribu peluang pekerjaan?
      Berapa billion keuntungan?

      Delete
    3. Kluangman, bacalah link Malaysiakini yg disiar kerajaan PH. Nilai Bandar Malaysia hasil usaha 1MDB adalah RM140 billion. Ringgit juga dijangka mengukuh hasil projek ini. Banyak lagi projek 1MDB yg bawa keuntungan besar termasuk TRX. Bukankah dah tiba masa kita ketepikan propaganda hasil politik dendam PH?
      https://m.malaysiakini.com/news/472988#.XRF0CTJrckc.link

      Delete
    4. Nilai?
      Kalau?
      Jika?

      Untungnya Mana?

      Kalau kerajaan PH baru setahun kau orang sebok Tanya hasil?
      1MXB TU dah berapa lama?

      Bolehkah nilai (kalau) bandar Malaysia itu bayar hutang NEGARA?

      Delete
    5. KD, berita di atas dari Kerajaan PH. Sila tanya mereka. 1MDB dah pun melabur di TRX. Aset aset dah mula beri kepulangan. Lapangan terbang tentera dah siap...
      Hutang negara yg asalnya 680 billion kini dah 780 billion bawah PH. Menteri Kewangan nak tambah lagi hutang dengan Cina melalui bon panda. Apa dah jadi? Hutang negara makin parah bawah PH. Rajin rajinlah baca dan fikir KD. Takkan nak jadi mangsa penipuan PH lagi macam janji manis Tol, PTPTN dan petrol....ekonomi negara makkin parah bawah PH.

      Delete
    6. APA benda yang kau cakap bagi Pulangan?
      Berapa untungnya? Berapa zakat dah keluar?

      Kalau sebut nilai? It hanya jangkaan asset, untungnya a Mana?
      Pulangannya APA?

      Delete
  2. anak madey kaya raya, ada jugak kerja boleh bg kat rakyat2. Nak keje senang, jadi la pemakan dedak, ye tak?

    ReplyDelete
  3. Pandai jugak ko belit KD....doa nik abuduh untuk umno bukan untuk PH...

    Tapi dah ada banyak tanda2 PH akan kelaut pru nanti....majoriti melayu kpd umno pas dan majoriti bukan melayu kpd PH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau yg Tak faham bahasa tersirat..60 tahun pas doa umno lingkup Tak makbul sehinggalah PH ujud.

      Jadi kalau ABDUH doa umno menang, track record..memang Tak makbul..PH yg TERUS cemerlang.

      Belajar sikit psikologi bro

      Delete
    2. Realti nye sekarang tak memihak kpd PH yg banyak masalah...

      Delete
    3. Tepat sekali komen bro KD.

      Hakikatnya tiada satu pun doa PAS yang pernah terqabul. Apa yang sentiasa berlaku adalah terbalik daripada apa yang didoakan oleh PAS.

      Tetapi pengikut PAS yang bingung langsung tidak dapat menyedari perkara ini disebabkan tok guru mereka sentiasa punya alasan begitu dan begini untuk segalanya. Hanya perlu menukar fatwa untuk terus membuatkan pengikut akur. Terkini ditekankan kewajipan berwala kepada pemimpin PAS tanpa soal. Menyoal pemimpin diberi gambaran seolah-olah mempersoalkan kewajipan mentaati Rasul.

      Di dalam keadaan itupun pengikut PAS yang bingung boleh percaya pula bahawa umur Tun M dipanjangkan oleh Allah swt adalah disebabkan doa bekas Presiden parti mereka, tanpa langsung dapat menilai bahawa sekiranya benar Tun M umur panjang adalah hasil doa orang tersebut, sudah tentu orang tersebut juga umurnya panjang sedangkan dia telah pun lama dipanggil pulang walaupun usianya jauh lebih muda dari Tun M.

      Demikian juga slogan-slogan PAS, semuanya terbalik daripada apa yang berlaku.

      Mereka berslogan 'Membangun Bersama Islam' tetapi hakikatnya parti mereka dan bahkan negeri yang menjadi lubuk parti mereka mundur dari segenap sudut.

      Mempersoalkan kemunduran ini pula akan diberi gambaran sebagai memusuhi Islam dan gerakan Islam.

      Mereka berslogan 'PAS FOR ALL' walaupun hakikatnya Islam pun mereka katakan hanya milik PAS. Kalau Islam yang syumul dan merangkumi seluruh umat termasuklah seluruh bangsa Mim juga didoktrinkan sebagai hanya milik PAS dan orang-orang PAS, bagaimana pula PAS boleh mendakwa mereka adalah milik semua. Ia dakwaan yang amat ironi dengan pelakuan mereka.

      Walaubagaimanapun ada satu slogan mereka yang benar-benar akan terjadi iaitulah 'KEBENARAN PASTI DATANG'. Ya, saya setuju bahawa kebenaran itu pasti akan benar-benar tiba, dan apabila kebenaran itu telah tiba, ia akan melenyapkan kebathilan sama sekali dan apabila kebathilan itu telah lenyap ia tidak akan kembali lagi.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  4. Doa pas supaya Allah hancurkan umno tapi adekah Allah dah hancurkan umno?....Umno cuma direhatkan untuk pembersihan dan pembetulan....sejak bawah mat hassan umno makin stabil dan kembali mendapat sokongan melayu....Pas sudah mula mahu kerjasama dan sedia bincangkan kerusi kerana pas sedar umno masih kuat dapat sokongan melayu.... Seblm ni pas berkeras soal kerusi dan merasa dia lebih kuat dari umno...PH yg terancam dgn macam2 kerenah dan masalah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tunjuk bongok yeek?...hihihi....sokongan kpd umno bertambah sekarang bukan bermakna madey kena buang dari jawatanye....pru nanti madey boleh lihat sejauh mana hebat putarbelitnye....bukan melayu pon sudah ade yg give up dgn madey...hihiji..

      Delete
    2. Ye ke sokongan untuk umno bertambah.....?
      AKU dgn adik beradik aku masih ABU. Kau memang umno dulu dan skrg. Yang kutuk- kutuk umno masih sama kat semua blog. Jadi, siapa yg berubah....?

      Delete
  5. Nik abduh ni pakar bohong syariah

    Piirah

    ReplyDelete
  6. Anak kera dihutan di doakan..anak sendiri dirumah diperbodohkan....

    ReplyDelete