Saturday, July 6, 2019

ANWAR MULA BERSILAT-PUCUK DICITA ULAM MENDTANG...






Situasi ini menjadikan agenda penyatuan Melayu mudah tercapai.
Ekonomi NEGARA tidak akan menentu selagi kuasa mutlak tidak berada di tangan pemimpin Melayu yang berintegriti.



18 comments:

  1. Ekonomi NEGARA tidak akan menentu selagi kuasa mutlak tidak berada di tangan pemimpin Melayu yang berintegriti

    Integriti apa dia KD? Adakah intergriti bermaknan saham jatuh? Ringgit terus lemah ,Asset terjual atau Semua Simpanan GLC terus merosot.

    KD. Kita sekarang adalah kerajaan .Klau kita nak katakan intergriti bermaksud Najib perlu disenyapkan.Itu adalah silap Kerana ekonomi dibawahnya ada angka2 yg menjadi medan pertempuran Najib.

    Penyatuan Melayu klau dibaca setahun lalu kau pun tau KD..UMNO sepatutnya dah mampus. blog kau jelas bgtahu UMNO bakal berkubur kerana Ahli2 Parlimen dan Ketua Bahagian bakal masuk beramai2. KD seperkara lagi lobakman sentiasa menjadi sindiran engkau.Aku setuju cuma perlekehkan lokman man satu kesilapan. Didalam UMNO lobak Man ada pengaruh berbanding KJ.setuju atau tidak terserahlah. Aku nak tanya korang semua siapa duri dalam daging rosakkan perancangan Tun M ? bkn lobak man ke?

    Penyatuan Melaytu bkn UMNO atau PAS. Semua terletak pada Tun M mengukuhkan sokongan Melayu PKR PAN dan Bersatu. KD..baca balik komen2 dahulu..cerita satu kg tolak UMNO bkn cerita tipu. Kemenangan bersatu banyak tertumpu kawasan melayu bandar. Melayu PH majoriti menang..analisis balik kemenangan PH PRU lepas.

    KD kita baru setahun ja menang ..KD jgn sampai rakyat mengatakan pertempuran kali ni Najib yg menang. Nak kalah Najib mudah sangat perkasakan ekonomi rakyat..
    KD ingat isu terbaru adalah isu TOL kalau tak ditangani dgn betul maka pertempuran kali ini Najib akan berjaya.

    Bagaimana nak menang? Mudah ja pastikan Tol dikuasai Kerajaan bknnya Kroni. Najib sudah bermain perang baru. KRONISMA.

    ReplyDelete
  2. Telunjuk lurus, kelingking berkait - Inilah watak sebenar brader yang kelihatannya baik namun hatinya tidak dapat dipercayai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalah hati jgn kita adili.Siapa pun tidak tahu yg tau hanya Allah.Serahkan kpd Allah. Isu sekarang nak terus main politik rebut kuasa atau nak bg rakyat senang..Mudah sangat nak kalahkan Najib.Cuma kita ja suka berpolitik seolah-olah MACAM LA NAJIB tu hebat...

      Najib dah setahun tibai semua menteri..sekarang semua senyap.Psal apa..kita bodoh tak faham bagaimana nak kalahkan Najib. Bkn susah lah..Najib tinggalkan duit kat Bank Negara 110 billion kita up 220 billion senyap la rakyat. Bknnya kita tambah hutang pastu duit simpanan dikikis..bodoh tak? kan bodoh psal tu la Najib bertambah sombong.

      Yg bodoh kita tak faham apa yg rakyat inginkan..Jgn sembang isu intergriti klau ekonomi merundum. Golongan belia bg kemenangan kpd kita kerana janji kesenangan bknnya intergriti..Percayalah belia2 yg ada kalau sembang intergriti dgn janji mana lebih suka?

      Tun Mahathir arkitek bangunkan negara. dia dah tua tapi dari sudut gerakkerja tentu lah baik.sekarang kenapa melingkup..Fikir sendiri la.

      Delete
    2. AnonyMOUSE 7:02 KGB Najib totok mengutuk Tun M bagai nak rak mengikut nafsu gay seksnya tanpa melihat realiti.

      Apa mungkin seantero dunia beri segala pengiktirafan & penghormatan kpd Tun M sekiranya beliau tidak berwibawa sebagai Pemimpin Kelas Dunia yg berjaya.....??

      ps:
      KGB - Kejora Goblok Bangang.

      Delete
    3. Otak dan hatinya penuh dendam kesumat. Itu kekuatan dia mengatasi lawannya.
      Lagipun klu dia berkeinginan dgn sesuatu dia akan berusaha tanpa putus asa. Jika dia kata nak tumbangkan najib..dia akan lakukan tanpa putus asa wlpun dgn cara menipu dan fitnah. Jika ISA msh ada dah ramai yg kena tangkap krn mengganggu kerja dia.

      Baru jer menang pru14...berebut2 kroni dia mencadangkan projek billion2. Konon tak guna wang raykat... ptuuiihhh.
      Dia sendiri bukan berusaha nak tunaikan janji bahkan perlekeh manipistol yg dia cipta dgn plbgai alasan.
      Dah lah janji dikencing...janji yg tiada diadakan spt projek kereta nasional ke3. Cakap jer ko nak selamatkan vendor2 proksi2 proton yg dikatakan terjejas sejak bergabung dgn geely. Itu cdgn sejak awal jadi pm ke7. Proton pon ko tak mampu nak jaga...kereta nasional k3 konon??!!

      Delete
    4. Aku siarkanlah juga Komen nafsu orang EMOSI.

      Delete
  3. Melayu dah kenal madey dan putaqbelit madey......kunun untuk penyatuan melayu.....

    Dah makin lemah mula cari alasan....masa dalam umno madey takut2kan melayu dgn DAP... Sekarang alasan nak kuatkan melayu plak...

    ReplyDelete
  4. "Pucuk dicita ulam mendatang
    Pak Tua di PC semoga ditentang
    Biar banyak soalan dibentang
    Semoga Pak Tua jatuh terlentang!"

    'Oi Brader..apa lu cakap
    Itu Mahathir, berapa cekap?
    Tua2 tak pernah, kena tangkap
    Belum sekali masuk lokap!'

    "Aku saja nak kasi panas
    Biar nampak idea bernas
    Persatuan Melayu dia nak tunas
    Melayu berkumpul tak ke ganas?"

    'Oi Brader..apa laa lu
    Air keruh,tangguk pun lalu
    Memang Brader tak punya malu
    Depan senyum belakang dipalu!'

    "BELAKANG..cakap bebaik sikit
    Benda sensitif engkau nak ungkit
    Diangkut tilam nak cari lekit
    Engkau ingat korek tak sakit?"

    'Bukan itu maksud ku Brader
    Bukan ke dia Grand Oldfather?
    Terkenal dia seluruh persada
    Setakat PC..apa ada?'

    "Ohh..engkau bukan cerita BELAKANG?
    Cerita itu memang tak lekang
    Jangan sebut pasal mengangkang
    Aku tendang engkau ke longkang!"

    'Oi Brader garangnya engkau
    Marah jawatan tak dapat cekau?
    Kalau ulau asyik berlengkau
    Mati kering di atas pagau!'





    ReplyDelete
  5. BOMBSHELL! ‘ANWAR READY TO MEET AGONG WITH ENOUGH MP SUPPORT’ – UMNO BLOGS GO INTO MAHATHIR VS ANWAR OVERDRIVE : ZAHID PRO-ANWAR OR PRO-NAJIB? DR M’S READING IS CORRECT – ZAHID WILL ALWAYS BE LOYAL TO NAJIB – IT’S DR M’S OWN ‘OVERKILL’ THAT’S MAKING SUPPORTERS RUN TO ANWAR

    By https://anotherbrickinwall.blogspot.com/

    My respond is HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

    Try your luck mate for you cannot fool an old wily fox. A statesman even the jews cannot break....

    Well....Anwar can bid farewell to PM seat.... a lot of fireworks at the battle for supremacy....I stand by John Doe's view....mahathir prevails

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanx bro for paying attention to my sharing on who Tun M really is.

      Pls take note too that I have not an iota of doubt that Tun M with his 313 supporters will emerge triumphant at the Grand Final Battle, to the extent that I am willing to put my life at risk just to be with him at the Grand Final Battle when he makes the call.

      Apart from by beloved father, no human being can scare me with the intention to stop me from participating and be a part of the prophesized Thaifah of The Black Banners From The East.

      Truth haters; Virgo Lara, Mr J, Geng Najib and Kejora, u have been warned. Be prepared to receive a total defeat for good.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  6. ADA yg memberi komen bercampur aduk dengan gelaran buruk Dan maki hamun..

    Mereka ini mungkin keluar Dari lubang NAJIS anjing Dan Babi SEHINGGA tidak beradab..

    Belajarlah memberi Komen dengan bahasa standard tetapi tajam menikam, Tak boleh KE?

    Lembu kalau disekolahkan pun boleh pandai..

    ReplyDelete
  7. KD..isu UMNO sepatutmya kita buang ke tepi..teruk sangat ke pemimpin Bersatu. Pemimpin Bersatu kena terus bekerja dekati rakyat .Kita adalah kerajaan bkn lagi pembangkang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey sedar Bersatu tak bertambah kuat....makin lemah...tak ade kemajuan untuk rakyat...

      Delete
  8. Sdr KD, pohon tampal.

    --------

    Tulisan seorang yang bukan saja jelas kebodosombonngannya malah juga menunjukkan betapa ia mempunyai hati seorang pendengki. 

    Dengki kerana dia hanya seorang blogger kecil ketika Tun kekal di singgahsana PM. 

    Dengki kerana dia bukan sahaja tidak mampu mencapai apa-apa malah apabila dia merayu-rayu sumbangan untuk membolehkan dia bertanding di PRK konon di atas alasan dia telah mendapat perintah melalui firasat untuk bertanding tetapi selepas menerima sumbangan ia tak jadi bertanding dan memberi alasan (kategori penipu jugak ni). 

    Apa? Tun M menjilat ludah kepada UmNo? Kah kah kah.. Kusangkakan hanya bodoh perkara-perkara lain rupanya Bahasa Melayunya juga bodoh sekali.

    Dengan meminta orang-orang Melayu supaya bersatu di dalam PPBM, Tun tidak sesekali menjilat ludahnya kepada UmNo. 

    UmNo adalah ibarat sebuah kapal yang sedang karam akibat pengkhianatan kapten dan anak-anak kapal ini dan Tun sedang mengajak penumpang-penumpang supaya meninggalkan segera kapal ini dan naik ke kapal PPBM. Ia adalah untuk kebaikan bangsa Melayu sendiri dan tiada kena mengena dengan dirinya. Tun adalah PM 22 tahun dan PM 2x dan pada usia 94 tahun, tidak ada sebarang masa depan dirinya yang dijadikan pertimbangan. Hanya semata-mata masa depan bangsanya yang sedang dibodohkan dan dibingungkan oleh para pendusta zaman fitnah dari kalangan bangsa Melayu termasuklah para pemimpin UmNo yang telah khianat. 

    Tun takut kena checkmate? Kah kah kah, lawak antarabangsa betul. Kena checkmate daripada apa sedang Tun adalah PM dan lawan-lawannya itu semua yang sentiasa ditewaskan. 

    Tun sentiasa menang dan tidak lama lagi sahaja untuk ia menang mutlak. 

    Lawan-lawannya pula kesemuanya sentiasa tewas dan hanya berpeluang merasai kemenangan apabila mereka berada di belakang Tun, dan tidak lama sahaja lagi untuk kesemua mereka tewas mutlak apabila mereka bersekutu sesama mereka untuk menewaskan Tun. 

    Para pendusta zaman fitnah semua, silakan merancang untuk menewaskan Tun kerena perancangan itulah yang bakal membawa kepada berlakunya pertempuran klimaks, dan apabila ia berlaku, kalian semua yang akan tewas mutlak. 

    Tun Mahathir adalah Pembawa Panji Hitam. Ketika di Pertempuran Klimaks, ia dan 313 ahli-ahli pasukannya bakal checkmate dan menewaskan kesemua lawan mereka serentak, dan mengibarkan panji-panji mereka sbg tanda kemenangan mutlak tersebut. 

    Selepas panji hitam itu dikibarkan dan kesemua pendusta zaman fitnah tewas mutlak melalui perantaraan karamah pasukan ini, manusia seluruhnya akan berkata; "Innalillahi wainna ilaihi raji'un, sesungguhnya Allah tidak menganiayai para pendusta itu sedikitpun, tetapi merekalah yang telah menganiayai diri mereka sendiri".

    Kepada sdr Al-Majid, silakan terus mentohmah Tun, kerana selepas panji-panji hitam itu dikibarkan, manusia akan melihat kepada saudara dan berkata; "Subhanallah, alangkah benarnya khabar nubuwwah mengenai kemunculan ramainya para ruwaibidhah ketika zaman fitnah itu menghampiri klimaksnya".

    Siapakah para ruwaibidhah ini? Iaitulah orang-orang yang bodoh sombong dan bingung, yang membicarakan perkara-perkara besar yang tidak mampu ditanggung oleh akal dan ilmu mereka yang cetek, disebabkan mereka menyangka diri mereka adalah orang-orang yang bijak".

    Tun masih PM di bawah PH1 dan akan terus kekal sebagai PM sehinggalah zaman fitnah ditinggalkan dan PH2 mengambil alih. 

    Kepada semua pendusta alam maya, silakan mempersenda perkongsianku ini asal kelak jangan cakap tiada sesiapa yang telah memberikan nasihat dan peringatan. 

    Que sera sera. 

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian aku tngok jendol ni.
      Teruk sangat sakit nyew...harap2 tk membawa ke tg.rambutan

      Delete
    2. Tahun berape boleh kibar panji hitam legam?....hihihihi...

      Nak kaut mp2 umno gagal...Jemin balaci yg gagal....gaduh dgn muhyiden plak...sekarang merayu ahli umno masuk Bersatu...berapa ramai ahli Bersatu?.... Tanda2 nak kojol lah tu...

      Delete
  9. Kesian sunguh aku pada jendol ni..makin menjadi2 isimnya..ko kata tun mengajak ahli umno menaiki kapal pbbm..
    Tu ..tingal bangko kosong akibat sebahagian besar orang meningal kan atok tengah berucap tu apa hal pulak..patut nya diorg tk berganjak..mendengar klentong atok..
    Dulu boleh lah..ko klentong..sekarang berita sampai cepat..
    Tu la que sera sera

    ReplyDelete
  10. Pemuda bani tamim???ki ki ki..
    Syed suddik cer apa bai..PEMUDA..usia 18 tahun ke 30 tahun..31 tahun ke 50..warga emas..
    51 ke atas perasan pemuda
    .tetapi warga lanjut usia..
    "Maka berkibar lah panji panji hitam..dikibarkan oleh warga lanjut usia bani tamim..
    Jangan cakap abang tk payung ya..

    ReplyDelete