Thursday, July 18, 2019

Anwar tells of the day Mandela sought his forgiveness

Anwar tells of the day Mandela sought his forgiveness: Anwar Ibrahim says Nelson Mandela apologised to him for not being able to secure his release from jail sooner, in the 1990s.


# Teringat ingat pada Najib

22 comments:

  1. Ko nak highligt ape ni?..p.emikiran ko setaraf orang kampong jeer KD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mandela melakukan sabotaj kpd kerajaan yg menjalankan dasar apartheid.
      Mandela akui semua kejahatan yg dituduhkan sbg bentuk pemberontakan diatas dasar negara yg menghinakan pribumi afrika.

      Adakah anwar mahu mengatakan terpaksa meliwat utk sabotaj negara kerana melawan dasar ekonomi baru?
      Adakah anwar mahu mengaku meliwat demi mempertahankan nasib bangsa peribumi?

      Anwar kata mandela dipenjara hampir 30 tahun tapi xmahu bercakap pasal kepentingan diri sendiri, tapi kenapa anwar tanpa segan silu petik nama sana sini demi kepentingan diri?

      Delete
    2. Difitnah tapi xmalu terima pengampuanan.
      Terima ampun kerana akui kesalahan.

      Mana dia lawan tetap lawan?

      Delete
  2. KD.....otak ko tak.mampu berfikir secara lateral...sama dgn orang kampong aku...hanye hearsay...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kg Mana TU? Jangan Hina org kg? Esok Anwar Dan Najib datang menyembah org kg juga nak undi..

      Delete
  3. Nelson Mendela apologising to brader...a joke or what....??

    Tak pernah baca pun kisah ini..rekaan tak untuk tunjuk dia ada umphhh, biasa ksh perangai brader, kan kan kan....??

    ReplyDelete
  4. KD ....pernah ker Anwar cakap nak pecat Jemin?...kenape Jemin melenting?...Jemin jenis cepat gelabah bila stress...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello, bolehkah,,? Beranikah? Anwar nak pecat Azmin?

      Delete
    2. Kenape tak boleh?..Jemin ade ilmu kebal ato kerana dia balaci madey?..

      Delete
  5. A report by the New Straits Times Online today revealed that 28 PKR leaders signed a statement criticising party president Dato’ Seri Anwar Ibrahim for suggesting that his deputy, Dato’ Seri Azmin Ali, resign in the event the Haziq sex clips are proven genuine.

    According to the report, the 28 labelled Anwar’s statement yesterday as inappropriate and accused him of making speculative assertions.

    “He (Anwar) should be focusing on the key issue here which is that there is an organised attempt to use gutter politics to bring down political leaders.




    “He should be more concerned about the criminal offences committed by this group who have systematically and widely distributed a video displaying sexual acts,” the statement read.

    Shit hit the fan yesterday when Anwar’s pot shot at Azmin drew a bitchy response from the latter, who told newsmen that the PKR president needed “to look at the man in the mirror.”

    In an apparent attempt at reassuring Members of Parliament (MPs) that the heated exchange would not derail an already-derailed attempt at ousting Tun Dr Mahathir Mohamad, Anwar told reporters today that he had numbers in terms of MP-support to assume the coveted role of Prime Minister.

    But not only is this a lie, TTF revealed early this afternoon that a significant number of PKR MPs have become “completely disillusioned” with Anwar and are no longer convinced that he will honour his promises to them once he becomes Prime Minister.

    One MP who spoke to me said this:

    “If he can do this to Azmin, his most trusted partner, he can do this to anybody.

    “When he was accused of sodomy twice, we all stood by him. Even when the courts found him guilty, everyone denied he was guilty. Even Azmin.

    “Now (he does this)…where is his sense of appreciation to us,” said the MP who did not wish to be named.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MP S'wak bersama Anwar selepas tandatangani kenyataan pro-Azmin

      Jul 18, 2019 (Dikemaskini Jul 18, 2019)

      A A
      Ahli Parlimen Saratok Ali Biju dan Ahli Parlimen Puncak Borneo Willie Mongin tampil bersama Presiden PKR, Anwar Ibrahim semasa sidang akhbar bersama hari ini, walaupun kedua-dua mereka sebelum ini menandatangani kenyataan bersama yang membidas presiden parti.

      Pada sidang akhbar itu, Anwar diapit oleh Ali di sebelah kanannya manakala Willie di sebelah kiri.

      Menurut Anwar, kandungan kenyataan bersama itu tidak mencabar kredibiliti beliau sebagai presiden parti dan Ali, yang juga adalah naib presiden parti, bersetuju

      Delete
    2. Wak Aotaman.....anwar difitnah sebab tu mendapat sokongan..jemin polis tak sahkan bukan muka dia dlm vedeo yg sebijik mcm muka dia maknanye blm dibuktikan fitnah...

      Anwar tak kata nak pecat hanye ingatkan kalo Jemin disahkan ori Jemin mesti berambus...anwar tak kata walo bukan jemin dlm vedeo Jemin kena berambus jugak..

      Jemin yg stress bimbang tak menentu....jemin memang ori?...
      Itupon wak tak boleh pikior..

      Delete
    3. Dah lupa ker "September 18" brader al jub kencing-kencang seluruh negara dia akan ambil alih PM dari Tun Dol....??

      Delete
    4. YOUNG STALWART, FAHMI FADXIL SAYS SD OF ANWAR HAS 2/3 DUPPORT OF ALL MPs IS FAKE.....!!

      NATION
      Friday, 19 Jul 2019
      10:53 AM

      PETALING JAYA: A statutory declaration (SD) purportedly by Datuk Seri Anwar Ibrahim alleging he has two-thirds support of all the Dewan Rakyat to replace Tun Dr Mahathir Mohamad as prime minister is fake, says Fahmi Fadzil.

      The PKR communications chief, who is also the Lembah Pantai MP, said that the commissioner of oaths who allegedly signed the SD has also said it was a fake document.


      "I believe that the SD was maliciously fabricated by those who wish to take advantage of the situation for their narrow political ends," said Fahmi.

      Delete
  6. Mandela sought his forgiveness
    Couldn't provide a beautiful nurse
    In Sungai Buloh, no happiness
    Only inmates to do business..

    Hitler also said sorry
    To Brader don't worry
    "one day you'll be free
    But.. to be PM..its eerie.."!

    Also sorry Margaret Thacher
    Though fragile not on stretcher
    Brader wants to rush up ladder
    Margaret willing to be a butcher!

    Charlie Chaplin delivered a message
    To Brader avoid sausage
    Proper channel, the right passage
    Silent movie the right package!

    Sergent Saunders..blazing guns
    Combat Brader,It's elegant
    Victimising men, we're hooligans
    Same species..extravagant!

    Hang Li Po AVOIDS Brader
    A Chinadoll, historically older
    "Don't get near me, you ugly spider"
    "For goodness sake,hide your under!"












    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah..

      Tiada keraguan lagi.

      Sdr Fan Tun adalah pemantun terbaik sepanjang zaman.

      Bilingual lagi tu.

      Keep it up bro.

      Salam perjuangan.

      Delete
    2. Woww, such a beautiful classy prose and rhyme - concise but precise.

      You're really a GENIUS, bro.

      An Ardent Fan.

      Delete
  7. A joke? Must be from THE TAPIR TIMES.The Tapir Times is silly satire and fiction. It should not be taken seriously by anyone.

    ReplyDelete
  8. Maaf bro Anuar. Apa jua helah dan permainan anda, anda tetap kena chekmates dengan atok the legend.

    Sebab anda tidak layak menjadi PM (pada masa lalu dan masa² depan). Masa akan menjawabnya dan pada masa anda melalui zaman senja anda, anda menyedari anda membuang banyak masa (untuk membuat kebaikan² kpd diri sendiri dan bangsa anda) dan janji² palsu anda kepada mereka (yang percaya anda adalah bakal PM).

    Percayalah cakap saya, jika hari ini palimen dibubarkan tanpa anda menyangka² (games dari atok), anda tetap tidak mampu merasa jawatan pm sebab rakyat yang lurus dan waras (mengenai diri anda) tetap tidak membenarkannya.

    PH merasa menjadi kerajaan (sementara) kerana mendapat sedikit swing undi orang melayu yang menghormati Tun (& membenci perangai sombong dan kurang ajar najib serta perangai hodoh 1st lady malaysia (perasan) bukan kerana nama anda pun.

    Anda jaja nama anda satu malaysia semasa pru mengejut (jika terjadi) anda dan kerajaan bayangan anda tetap tersungkur..

    My2sen

    ReplyDelete
    Replies
    1. 6:30 pm...

      1. Flom dah jadi Flop.

      2. Brader mengecewakan......!!
      Puas saya memjuk diri sebelum ini yg brader dah insaf & bertaubat. Malangnya, anjing kaLau dah biasa makan taik, tetap akan mencium & makan taik. Reaksi awalnya bila dia katakan "Saya sepatutnya berada di sana, bukan Mahathir" dah jelas men7njukkan belang Anwar Ibrahim.

      Delete