Saturday, July 20, 2019

BERJUANG DEMI MELAYU ISLAM NEGARA TAIK KUCING - TENGOK JUBOR PUN DAH GUGUR IMAN

Itupun ada hati penyokong balaci minta pemimpin taik kucing mereka jadi khalifah.. Memang lingkup Malaysia ni..

Itu jawapan aku pada pecacai najib yang kini tiba² menyokong munafiqin/dulupun tersungkur di PRU14 dah tewas/tak serik²

Harap sangat chefwan boleh ulas dan carut sikit²/berpadanan.

38 comments:

  1. Salam subuh.

    Entri saudara membenarkan keadaan yang akan berlaku di masa akan datang (nanti).

    Atok hanya penangkal sementara (untuk keadaan pada masa ini).

    Mohon atuk berani 'mengubah keadaan' atas niat menyelamatkan ummah sungguhpun kelak digelar pendusta (oleh manusia) padahal Alah lebih Maha Mengetahui perkara tersembunyi (luar jangkaan pengetahuan manusia).

    Tetapi jika atuk tiada keupayaan, serahkanlah qada dan qadar bangsanya kepada Allah s.w.t semata² jangan dipikirkan sangat......

    Bangsa yang degil biarkan Allah memberi 'pembalasan' mengikut sukatan dan timbangan Maha AdilNya.

    My2sen








    ReplyDelete
  2. Ape beza madey dgn najibmkalo nak sorok kesalahan?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bezanya madey dgn najib tak menjubur mcm anwar.

      Delete
  3. KD .... ko sokong ke madey lindongi Jemin semburit?...jawab kalo ke orang berani...lainlah kalo ko ni berani kokok aje..

    ReplyDelete
  4. beratus kali aku tulis dan kami tak sokong maana mana pihak pun kami nak jadi penonton.. reads my lips like. wak jemin said.. P.E.N.O.N.T.O.N sambil makan pop kon...FAHAMM..!!

    sikit sikit terambil sifat terkutuk mamak kutty membawang sambil membatu api...



    kikikikikiki...


    miajalipajJR

    ReplyDelete
  5. Pada 6 Julai 2012, Tun M pernah mencadangkan supaya Anwar dilantik sebagai Perdana Menteri Kehormat.

    Lantik dia “selama lima hari dan kemudian suruh dia bersara”. Ketika itu Tun bukan lagi Perdana Menteri.

    Ia kenyataan balas Tun M terhadap temubual Anwar di Financial Times. Anwar menyatakan dia akan bersara dari politik jika pembangkang gagal menumpaskan BN di PRU ke 13.

    Sekarang Tun berjaya menjadi PM kali kedua atas dokongan Anwar. Sudah tentu dia tidak berani melantik Anwar sebagai Perdana Menteri Kehormat kerana dia berjanji melantik Anwar sebagai Perdana Menteri tulen selepas dua tahun.

    Tetapi perkembangan mutakhir ini menunjukkan Anwar seperti mahu dipermain mainkan supaya bersara dari politik.

    Lebih teruk lagi, Anwar seperti mahu dipatuk ular dari dalam partinya sendiri.

    Lagi teruk Bang Non kena game dengan mamak kutty kali ini..kilat tak strike dua kali tempat yang sama.. tapi bab Bang Non vs Mamak kilat strike again in same place... Karma fitnah balik pada samg fitnah.. alhamdulillah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar should ask the PH Presidential Council to endorse him as PH Chairman.

      Then, Mahathir will see the Agong.

      But..but..PKR with just 50 MP seats (mind you 60% already rebuked Anwar), the PKR President cannot be PM without the support of the PH Presidential Council.

      If the PH Presidential Council meets, Bersatu and Amanah may not support Anwar’s bid for the chairmanship.

      DAP may be neutral.…

      AHAAAAA...HAJAT ANWAR SEKALI LAGI TIDAK KESAMPAIAN.....!!.

      Delete
  6. Hahaha.......KD, mengucap...mengucap. Jangan layan macai ni, kalau layan siang malam memburit. IGP Hamid Badol pun malas layan bila dia buat statemen video tulin tapi pelakon tak dapat dikenalpasti. Maknanya, case close and no more action taken. Tak payahlah meroyan lagi pasal semburit ni. The case is close. Polis banyak kerja nak dibuat. But, for Anwar & Azmin, the mischeif is done. Dua-dua ekor tak layak jadi PM Malaysia. Harap Tun M terus pegang jawatan sampai last minute. Kalau Anwar betul-betul hebat, berjuanglah dalam PRU15, kita tengok pengundi PD nak ke undi dia. Boleh ke PKR menang 50+++ kerusi mcm pru14. Pekong sudah terdedah. Bawu busuk menusuk kalbu. Tak tahu siapa akan pegang kerajaan. Muungkin berentakan sampai kiamat. Umno naik, Harapan beli calonnya. Harapan naik, umno sigok dedak calonnya. Setiap 6 bulan tukar kerajaan. Mark my word. Lingkup, lingkup.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudahnye tutup case...kikikikiok...

      Delete
    2. Saya amat yakin dan pasti 'mungkin berantakan sampai kiamat' itu tidak akan berlaku, kerana khabar nubuwwah telah menceritakan bahawa umat Nabi Muhammad saw akan melalui 5 zaman sebelum mereka menghadapi kiamat mereka.

      Berantakan hanya akan berlaku pada zaman ke-4 umat Nabi Muhammad saw iaitulah zaman fitnah (disebut sebagai zaman mulkan jabbariyyan), sedang pada zaman ke-5 (disebut sebagai zaman khilafah manhaj nubuwwah) umat telah pun disejahterakan. Cut-off di antara keduanya akan berlaku di 'Timur'.

      Kesejahteraan itu pula tidak akan berlaku sehinggalah berantakan itu mencapai klimaksnya dan berlakunya pertembungan akhir di antara kebenaran menentang kebathilan-kebathilan yang bersekutu. Ia akan berlaku di 'Timur'.

      Sebahagian orang akan menganggap kenyataan saya ini sebagai gila dan sebahagian besar pula akan memilih untuk tunggu dan lihat.

      Itu tidak mengapa kerana apabila Sultan Muhammad Al-Fatih mengatakan bahawa Baginda akan menawan Konstantinopel memang ramai yang mengatakan dia seorang gila. Hari ini mereka bahkan membuat filem bagaimana 'si gila' ini akhirnya terbukti sebagai benar, dan Konstantinopel yang dinamakan Istanbul pula menjadi ibukota kamu Muslimin selama 4 abad.

      Apakah persamaan di antara pembukaan Konstantinopel, kota kebal kerajaan Byzantin ini dengan berkibarnya Panji Hitam di sebuah negeri Islam di Timur? Persamaanya ialah kedua-duanya dikhabarkan di dalam hadith.

      Apakah perbezaan di antara keduanya? Perbezaannya ialah yang pertama itu telah berlaku dan kini menjadi sejarah, sedang yang kedua itu pula masih belum berlaku. Walaubagaimanapun bagi mereka yang mempercayai khabar nubuwwah mereka tidak akan ragu-ragu bahawa yang kedua itu juga pasti akan berlaku.

      Que sera sera; yang dikhabarkan melalui nubuwwah akan berlaku pasti akan berlaku.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  7. Prinsip rule of law ala madey

    Najib mencuri mesti didakwa

    Je.in semburit mesti di lindongi.

    KD plak suruh anwar undur kerana desak Jemin undur kalo terbukti bersalah...KD pon lindongi Jemin dari dakwa...

    Banyak kepelikan dlm mesia baru madey...kokikikiok.

    ReplyDelete
  8. KD pon memang pelik hanye persepsi anwar dalang vedeo kejahatan Jemin balaci madey anwar didesak undur.

    Madey lindongi Jemin semburit bukan persepsi lagi mesti kekal...
    Rosak malaysia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara Anon 6.46....tiada yg pelik dalam kenyataan KD. Anwar sendiri dapat membaca mesej IGP Hamid Badol yg tersirat. Statemen kamu kat atas ni pun, '...persepsi Anwar dalang semburit" membuktikan, kamu juga faham mesej IGP. Polis dah tahu siapa dalangnya. Polis boleh tangksp dalang ni, bila-bila mada. Jadi, jangan paksa Anwar cabar polis. Tak berbaloi naik turun mahkamah. Elok Anwar fokus cuba meyakinkan rakyat, dia sesuai jadi PM ke 8 dengan membantu Tun M menyelesaikan masalah negara, 8bukan menambah masalah bodoh mcm video semburit tu.

      Delete
  9. Kenapa azmin mungkin tidak didakwa?
    Nak dakwa atas kesalahan apa?

    Analisa video-pelaku bukan azmin
    Azmin tidak mengaku

    Pengakuan haziq sekadar hearsay-kecuali dia boleh buktikan, ada saksi nampak mereka sedang semburit?, ada air jijik bertaburan? Ada buat pemeriksaan dubur? Dipaksa atau sukarela? sekadar masuk bilik.. No value.

    Lobakman perlu buat report polis dengan menyertakan salinan laporan analisis indonesia jika mahu kes dibuka semula dengan syarat pihak analisis indonesia mahu jadi saksi dan makmal mereka diiktiraf pihak kerajaan indonesia...jika sekadar cakap.. Itu juga hearsay.. Less value.

    Persepsi rakyat.. Langsung tak boleh bswa masuk mahkamah.

    Tak tahu procedure dan proses prima facie jangan bercakap soal dakwa kecuali bapak kamu polis dan atok kamu hakim.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari segi rule of law setakat ini, azmin terselamat.
      Anwar atau mahathir tidak lindungi azmin.

      Dari segi sosial dan politik, azmin sudah tidak layak menteri dan anwar tidak layak PM.

      Tetapi dari segi politik juga, mungkin tiada apa² perubahan atau pertukaran, kita rakyat akan nilai mereka semula (termasuk Tun) dan hukum di PRU15..

      Tolomg sesekali jadi matang.

      Delete
  10. Aku ulang lagi sekali
    Kalau ada yang masih mahu azmin didakwa
    Kalau ada lagi fitnah Mahathir lindung azmin

    SILA PASTIKAN BAPAK KAMU KETUA POLIS DAN ATOK KAMU HAKIM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat masuk bilik saja memang no value...tapi sudah ade vedeo tengah main dan pengakuan pasangan masuk bilik jadi ada velue...kalo nak devalue vedeo mesti dihantar untuk analisa pakar...soalnye pakar malaysia tidak boleh kenali pelakon tapi sudah ada yg mengaku pakar sudah sahkan pelakonnye tulin..jadi pengesahan ini mesti di counter balik oleh pakar lain plak supaya tidak ada persepsi burok terhadap Hamid dan madey....jangan diamkan isu yg sudah hot..

      Delete
    2. Apa-apalah kd. Pokok cerita kerajaan yg terbina daripada penipuan dan fitnah tak berkat. Belum cukup dua tahun dah berantakan. Masing² kejar kepentingan diri. Kepentingan rakyat dibakulsampahkan. Bukan saja² cakap ni kd. Van jenazah utk jenazah muslim kena buang stiker supaya mayat non-muslim juga boleh tumpang pakai. Dah miskin sgt ke utk beli van sebijik lagi? Sensitif bro. Lagi satu, yuran ipta @ utm naik mwndadak. Kononnya ph menang pendidikan jadi percuma. Contoh tu, bnyk lagi kalau nak disenaraikan. So, nampak berkat ke kerajaan sekarang?

      Delete
    3. Kah kah kah..

      Jawapan WIN.

      Itu tandanya mereka ini sedang meroyan dan merekam di dalam hati disebabkan mereka tahu mereka tidak mampu menang ke atas Tun.

      Mereka mahu menuntut Tun melakukan mengikut kehendak mereka sedang mereka muncul di alam maya pun hanya beranon. Kah kah kah...

      Kepada orang-orang yang dah hampir gila ini; "muutuu bighaizhikum, matilah kamu semua di dalam keadaan hati menanah. Kamu sekalian takkan mampu menang ke atas Tun dan pasukannya, walau apa pun rancangan yang kamu lakukan".

      Tak percaya, silalah cuba melanggar Tun dan mari kita lihat siapa yang tergolek.

      John Doe tiada keraguan bahawasanya Tun adalah Ketua Pasukan Yang Tidak Pernah Tewas, dan Pembawa Panji Pasukan Yang Diberikan Pertolongan (thaifah mansurah) dan bersedia untuk bersama-sama Tun meletakkan lehernya sebagai pertaruhan apabila keadaan telah menjadi genting. Kegentingan itu perlu untuk membolehkan kesemua kebathilan itu dicheckmate serentak.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    4. KD...macai ni tak faham, the case is closed. Takda prima facia. Terimalah statemen IGP as a way to solve this stupid problem yg sungguh matang dan berdiplomasi. No point dragging the issue naik turun mahkamah. Seluruh rakyat Malaysia dah tahu, SIAPA azmin dan SIAPA Anwar sekarang. Machai je yg beria-ia nakan Anwar jadi PM. Sabarlah sampai PRU15. Kalau Anwar hebat dan direstui Allah, InshaAllah dialah PM ke 8 Malaysia.

      Delete
  11. Kd, aku harap doa aku tak salah dan tak berdosa. Jika berdosa, aku mohon amoun maaf. Aku doakan tun segera meninggal dunia. Bila tun dah meninggal, maka rakyat berpeluang sekali lagi menentukan corak politik negara ini. Kemelut bakal pm nampaknya semakin membarah. Tun pulak dilihat cuba melindungi seorang ahli kabinetnya walaupun tabiat luar tabienya sudah jelas. Sambil itu memberi tekanan kpd igp utk tidak bercakap benar. (Vdo tulen tp pelaku dlm vdo tak dpt dikenalpasti). Bila tun meninggal, kabinet akan goyah, anwar, azmin akan mula berebut kuasa. Bila keadaan huru hara, Ydpa akan isytiharkan bubar parlimen dan minta diadakan pru semula. Bila tiada perebutan, akhirnya nanti akan wujud sebuah kerajaan yg stabil. Hanya impian je, jgn ada yg meroyan pulak.

    ReplyDelete
  12. Jgn lupa, segala yg terjadi adalah ujian Allah. Fitnah itu adalah sebenarnya ujian Allah. Sunatullah. Apa yg dilakukan terhadap orang lain Akan berlaku terhadap Kita. Sama Ada Kita sedar atau tidak. Itu shj. Jhnlah merapu tidak tentu arah.

    ReplyDelete
  13. Filem P.Ramlee 3 Abdul (kebetulan IGP pun ada nama Bedul jugak kikiki..) sesuai sangat dengan senerio politik Malaysia.

    Bahana IGP Jadi Perkakas Politikus Usang Dan Kuno dan outdated. Inilah yang akan berlaku apabila si Bedul menjadi barua ahli politik usang, kuno dan outdated.

    Anda akan terpaksa membuat apa sahaja sekiranya tuan anda membunyikan locengnya *(seperti cerita Tiga Abdul ketika Abdul Wahub lakonan Allahyarham P.Ramlee membunyikan loceng untuk memanggil khadamnya).*

    Apabila Loceng telah pun dibunyikan dan Hamid Bedul pun kena buat apa sahaja, asalkan ikut nafsu si renta politikud usang, kuno dan outdated termasuk menyelamatkan Azmin. Dan itulah apa yang Hamid Bedul buat dengan begitu patuh sekali.

    Dailog 3 Bedul (Tipah Koyak AG dan IGP) jerit Si renta politikus kuno outdated


    Politikus Kuno : Khadammmm semuaa..!!! sila turun srkaranggg..!!

    3 Bedul bergegas turun tangga sambil berebut turun jatuh ke lantai

    3 Bedul : Ya Tuan politikus kuno..!! Ada apa tuan politikus kuno..

    Politikus Kuno : Kau pergi rumah jemin sekarang dan kau orang suma cakap sama dia ... wahai wak jemin selagi kau jilat bontot aku kau selamat wahai wak jemin... Pergiiii nowwee...!!

    3 Bedul : Baik lah politikus kuno outdated intan payung kunyit itam hawaw merecik masam..

    Politikus Kuno. : Khadam semua pergiii srkaranggg.. lembab bodoh punya khadam makan gaji buta saja...

    3 Bedul. : Baik lah tuan politikus kuna kami khadam bodoh bangang mohon pergi dolu...!!

    sambil berebut keluat pintu rumah si pilitikus usamg kuno outdated jerit lagi


    Politikus Kuno. : Wooiii khadam bodoh semua ... dah jumpa wak jemin .. kim salam kat Anwar Aljuboori dengan pesanan kat Aljubori... "Jangan Mimpi nal jadi PM..!!" lagi satu jangan lupa pergi sana bawa panji kunyit itam sekali... Ada Fahammmmm khadam semuaa..!!!


    3 Bedul. : Faham tuan politikus kuno usang outdated ..kami bawa skli panji kunyit hitam hawaw merecik masam..



    kikikiki... pantun tak ada ari ni dialoug ajer ari nih...




    miajalipahJR

    ReplyDelete
  14. Hahaha...mengapa sejak khairuddin buat laporan polis pasal videi sex china doll....anwar terus senyap mula main lembut dan tak berani aggressuve????

    TDM inspite of declaring anwar as his successor or rumours of him favouring azmsi...will make a huge U TURN. He remains til pru15. Neither Anwar nor Azmin will become PM. Not even mukhriz or muhyiddin....the real underdog from my assessment will be Mostapha Mohamad. He is a no nonsense ex umno. Unfortunately he was not strong enough like mukhriz, muhyiddin n shafiee. But he left umno n joined Bersatu. TDM playing with time....Rafidah, Daim wud be the individuals behind the scene...

    ReplyDelete
  15. Betulkah Daim kata Azmin finish?

    Khabarnya semalam, selepas mesyuarat kabinet dan sessi bergambar Dr Mahathir memanggil Azmin? Panggilan itu penting kerana Azmin dikatakan terpaksa membatalkan rutinnya mengadakan post cabinet setiap selepas mesyuarat kabinet.

    Apa yang berlaku semalam, mengenai sessi bergambar anggota kabinet sebaik selesai mesyuarat itu, kemudian Azmin dipanggil Mahathir memberi tafsiran seperti mana yang bertompok dalam kepala umum hari ini. Bahawa isu video lucah Haziq Aziz itu telah menyebakan Azmin hilang kredibiliti sebagai pemimpin parti selaku Timbalan Presiden Keadilan dan juga sebagai anggota kabinet. Selalunya ada hal mustahak untuk diperkatakan dengan seseorang yang dipanggil itu oleh perdana menteri.

    Selebihnya satu petanda lagi dan ini yang terbaharu sampai ke telinga saya mengenai sikap dan penerimaan Daim Zainuddin berhubung kasus dihadapi Azmin kini. Katanya Daim sudah hilang harapan untuk Azmin menjadi Perdana Menteri selepas meletusnya video lucah Haziq itu. Daim tentu faham dan dapat membaca dan menghidu kedudukan sebenarnya video yang dikatakan tulen tetapi tidak dapat dipastikan pelakunya itu. Apakah Daim mempunyai maklumat lebih banyak daripada pihak Polis mengenai production video berkenaan?

    Meminjam kata-kata kawan seperti mana dikutip daripada orang yang rapat dengan Daim; Daim dilaporkan sebagai menyebut; Azmin sudah habis, dia tidak boleh dipakai." Aduh teruk dan kesat juga Daim kalau itulah kata-katanya. Sama sekali kalau Daim yang sebelum ini
    dilihat menjadi pembuka jalan kepada Azmin untuk jadi PM tiba-tiba boleh dan tergamak melepaskan kata-kata itu.

    Buat ketika ini dan saat ini kita menerima ia satu kata-kata yang jujur dan bila ia dihubungkaitkan dengan cara penampilan Dr Mahathir hari ini yang menunjukkan mual dengan apa yang berlaku, ia boleh dirumuskan, bahawa kedudukan Azmin kini dalam bahaya

    ReplyDelete
  16. Penganalisis dakwa langkah PPBM tangguh pemilihan seperti Umno
    Robin Augustin - July 21, 2019 9:31 AM
    147
    Shares


    Pengerusi PPBM Mahathir Mohamad ketika hadir pada Mesyuarat Agung Khas PPBM semalam.
    PETALING JAYA: Seorang penganalisis politik berkata langkah PPBM meluluskan pindaan perlembagaan bagi membolehkan pemilihan parti itu ditangguhkan selama 18 bulan adalah seperti Umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama la dgn umno..sama2 nk kegaung..patut la atok tk jadi haram kan umno..ada udang balik batu..dgn keadaan huruhara dlm pbbm..cawamgan2 hidup segan mati tk mau..pemilihan ditangguh 18 bulan jalan terrbaik.

      Delete
  17. PH perlu ditumbangkan.
    Rakyat makin susah.
    Ekonomi teruk.
    Hari2 pemimpin PH menipu rakyat dan susahkan rakyat.
    Tak ada hala tuju.
    Tak ikut rule of law...org2 mereka semua lepas...pendakwaan politik dan selektif...
    Hakim , Polis, SPRM, SPR semuaa korup dan dah dicucuk hidung.
    Politician pun boleh jadi pengarah SPRM....bodoh betul!

    ReplyDelete
  18. Bila Ayat AlQuran dipermainkaan..!! Kes ni kes semburit sejenis..Kes Kaum Sodomy!!

    Datuk Seri Mohamed Azmin Ali memetik sebaris ayat suci al-Quran yang diterjemahkan maksudnya kepada pengikut akaun Twitter untuk tatapan umum.

    Timbalan Presiden PKR yang sedang berdepan tuduhan fitnah hubungan seks sejenis berkongsi mesej al-Quran yang menjelaskan mengenai pentingnya menolak tuduhan dusta dan berbaik.

    Ia merupakan "ayat 12 daripada Surah An-Nur bersempena solat Jumaat dengan hashtag #TwitJumaat#JumaatSA atau #Sayyidul Ayyam yang membawa maksud Penghulu segala hari.

    Ayat terjemahan itu berbunyi “Sepatutnya semasa kamu mendengar tuduhan itu, orang-orang yang beriman lelaki dan perempuan, menaruh baik sangka kepada diri (orang-orang) mereka sendiri dan berkata:” Ini ialah tuduhan dusta yang nyata” (An-Nur:12)#JumaatSA.

    Bila kemaruk kuasa ... persoalan ayat ini ada lelaki dan perempuan.. bukan sesama jantan atau sesama perempuan..!!

    Dalam video itu jelas sesama lelaki .. homosex dari Bangsa Sodom..!!

    Menteri Hal Ehwal Ekonomi itu kini berdepan tekanan daripada pucuk kepimpinan yang mana beberapa pemimpin dan penyokong mula mendesak beliau letak jawatan atau bercuti sementara siasatan berlangsung

    sejarah negeri selangor suma MB melingkop tengah jalan akhirnya..

    wak jemin tunggu masa melingkup

    #lawankuttysyahid

    ReplyDelete

  19. Tommy Thomas 'Merogol' Mahkamah Dan Undang-Undang Malaysia

    Tommy a/l Thomas lupa atau terlupa...

    Dia pernah cakap, dia tak pernah menerima Prinsip Sub Judice...

    Cuba baca apa yang Tommy Tomato cakap dalam 2 tarikh yang berbeza...


    Tommy Thomas Aug 14, 2018 :

    "I have never accepted the principle of sub judice"...

    "The principle of sub judice does not exist in Malaysia because jurists don't exist"...

    Tommy Thomas Jul 18, 2019 :

    "My Lord, his (Najib) action is sub judice, and he must be treated the same as any other accused"...

    "He cannot be treated any differently just because he is a politician and former prime minister"...

    "The prosecution demands an unconditional apology from the accused and his word that he will not repeat it"..

    ReplyDelete

  20. Ini sebab azmin tak berani desak qnwar undur...20 konco azmin tak sedar diri sangka azmin dapat dokongan kuat peringkat bawahan..

    120 pemimpin PKR teguh di belakang Anwar
    2:21 tengahari (Dikemaskini 2:21 tengahari)

    A A
    Selepas berkumpul dan bermukim di kawasan peranginan Port Dickson selama tiga hari sejak Jumaat lalu, kepemimpinan PKR menyatakan sokongan penuh mereka kepada Anwar Ibrahim sebagai presiden parti.

    Dalam resolusi yang dikeluarkan hari ini, mereka memberikan keyakinan kepada Anwar untuk memacu dan memimpin PKR supaya menjadi tunggak kepada PH.

    Kata resolusi itu, langkah tersebut selaras dengan semua peruntukan yang terkandung dalam perlembagaan parti berkenaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kes selesai, anwar Presiden mereka, takkanlah nak bersetia dengan Najib...itupun kau bengap Dan pelik.

      Tak perlulah jadi Batu API konon nak pecahkan pkr Dan pH..Tak ADA maknanya.

      Delete
  21. Kesimpulannya: Video Semburit ni is just a stupid fiasco planned and produced by Brader. Nasib baik Tun Mahadir and IGP Hamid Bador tak terperangkap dalam permainan ini. Kes tutup, lepas ni apa fiasco lain yang Brader rancang untuk jadi PM...????
    UNDI TAK PERCAYA di PARLIMEN...?
    Berani ke dia istihar perang secara terbuka.....???

    ReplyDelete
  22. ANTARA yang dapat aku kesan, yg menentang dan pembenci MAHATHIR Kebanyakan kaki semburit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak silap,KD. Ya mereka memang pembenci Tun M tapi mereka bukan kaki semburit. Mereka BATU API umopas. Beria-ia mengutuk IGP cakap tak serupa bikin, ikut telunjuk tun M. Mereka nak sangat Azmin dan Anwar didakwa. Bila dua ekor ni naik turun mahkamah, bersoraklah mereka memburuk-burukkan Kerajaan PH. Mereka bukan nak melihat kebenaran dan keadilan. Mereka nak melihat kerajaan PH kucar kacir bila gajah sama gajah berjuang. Merekalah yg untung. Tun M takkan membiarkan dirinya terjerat dgn permainab mereka. Betullah tindakan Tun menghalang video semburit dioerbesar-besarkan jadi kes mahkamah. Sedangkan yg berlawan tu, menang jadi arang, kalah jadi abu. Yang untung Umnopas. So, jangan terperangkap dgn provokasi mereka mengutuk-ngutuk IGP dan Tun M bercakap tak serupa bikin. Tun terlalu cerdik untuk diperangkap. Jon doe memang betul. Tun tetap menang dalam semua peperangan.

      Delete
    2. Spot on cik minah...100% agree with u dah boleh baca game dorang yang jadi batu api tu.

      Delete
    3. Errr
      Aiseymen sokong siapa yek..yg kumpulan 20 orang penyokong jemin tu sembutit tak

      Delete