Thursday, July 18, 2019

BUKU ANWAR PM8 SHAHBUDIN



Masihkah relevan dalam perkembangan semasa.

42 comments:

  1. Banyak2 tajuk yg KD post tp yg ni aku tergelak sakan..

    Masuk website malaysiakini lg tergelak sakan..

    Layan komen page Tentera Troll Kebangsaan(TTKM) lagi gelak terbahak2..tp syg page TTKM dah kena block..

    Lawak Komedi pertengah tahun..

    Adoi apa nak jadi dgn malaysia ni..

    Yg bakal kena siasat suruh yang dah pernah kena siasat suatu ketika tuu tgk cermin..

    Hahahahaha Lawak gila PKR ni..

    Tp takpe..polis tgh siasat..

    Utk otai reformasi,dan mana yg pernah join demonstrasi 98 yg kena tangkap,ddk ISA standby ok..grab popcorn..wayang blom habis..

    ReplyDelete
  2. KD

    Based on ongoing polemic the book and the writer and more importantly the individual slated to be 8th PM are COMPLETELY IRRELEVANT

    Only macais read the book where the writer has set his eyes on a comfortable room written on the door"press media and communication director".

    According to Hamid, investigations revealed that a leader of a political party is the mastermind behind the “wicked pact (pakatan jahat) to embarrass and tarnish the reputation of a certain individual.” Comments above by Hamid implies this is the work of Brader....period.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan dalang isu utama...isunye yg masyarakat nak tahu benarkah Jemin semburit?...

      Delete
    2. Better locked up brader..jemin and haziq in a small cosy room for a week and we shall see who semburit whom. I had enough of these nonsense of PM in waiting...PA jambus..ice cream man..and i never voted them for this never ending wayang kulit. I will still with PH as long as Mahathir is around but once he’s out of the game..i would rather vote Tok Mon of Kuala Terengganu. At least she is honest enough to carry her duty as a YB...no more semburit telenovela..no more kunyit...just an old lady who wishes to make a difference at the old ripe age like Mahathir.

      Delete
  3. KD coba bagi alasan kenape tak relavan?..

    Anwar bukan nak pecat azmin tapi azmin yg menggelabah seolah2 benarvdia yg semburit..dia nak lawan tokey...kalo dia disahkan semburit oleh polis adekah sesuai dia terus memimpin kerajaan dan parti?...

    Mp yg tandatangan kenyataan terhadap anwar ade sudah bersama nwar semula..

    Bukan setakat buku diskusi pon dah dibuat 2 hari lepas dan akan buat jelajah keseluruh negara...Budin blogger besar...

    ReplyDelete
  4. Axmin berkelakuan kurang rasional bila respon kpd kenyataan presiden...anwar sudah jawab dia sudah tengok cermin...hihihi..

    Kenyataan anwar sebagai presiden sekadar ingatan bukan nak pecat ato desak azmin letak jawatan walopun Azmin tidak bersalah...

    Kalo azmin tidak bersalah dia dan zuraidahb tak perlu gelabah berok...kelakuanye menhgambarkan sah dia telah melakukan kesalahan..

    Kenyataan polis menambahkan syak dan persepsi negative masyarakat terhadap azmin...azmin tertekan..

    ReplyDelete
  5. Dalam keadaan sekarang umpama ribut dlm cawan sahaja dan anwar tidak melakukan ape2 kesalahan pon sebagai presiden PKR....azmin yg disyakki melakukan kesalahan jenayah semburit....polis blm bersihkan azmin 100%...

    ReplyDelete
  6. Budin memang obses untuk Anwar jadi PM dari sebelum ada pakatan harapan lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah satu kesalahan?..

      Delete
    2. Tak betul bro.

      Pak Budin asalnya adalah penyokong Tun / PPBM.

      Selepas PH menang dan Tun menjadi PM, Pak Budin mula merungut kerana tak mendapat apa-apa. Dia mula menulis tentang yang layak tak dapat jadi pengerusi GLC (sebenarnya orang itu memang tak layak hanya dirinya saja perasan layak).

      Sejak itu Pak Budin mula mempromosikan Brader sebagai PM-8. Nampak jelas dia berharapkan sesuatu untuk dirinya apabila Brader naik takhta sebagai PM-8.

      Sayang sekali dia masih tidak dapat menyedari dan menyerap fakta dan kebenaran bahawa Brader tak akan menjadi PM.

      Masa akan membuktikannya.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. Ostad jon doe sorang saja boleh lihat buku taqdir anwar....tapi taqdir dia sendiri tuhan tak kasi dia lihat..kikikkik..

      Delete
    4. Jon doe bohong.dan fitnah budin...bagi bukti Budin merungut tak dapat ape2 pon Jawatan...budin hanye tegor ade orang politik yg layak tapi tidak diberi jawatan...madey hanye bagi orang tertentu bukan dari kalangan orang politik..

      Dulu ko buat ramalan karut mcm ahlil nujum negara..anwar takkan dapat undi lebih dari separuh jumlah undi di prk PD..resultnye buktikan ko bohong walopon ko kempen menentang anwar..

      Ko blm berani jawab soklan aku mengenai keadilan dlm islam untuk anwar...berape bulan lagi ko akan berani?....kikikikik..

      Delete
    5. Spot on...mmg obvious sebab saya selalu mengikuti blog Pak Budin tu. Lepas mcm nak rak sokong Tun mau kasi Najib jatuh tiba2 tune sudah tukar mau kasi Tun turun cepat utk brader take over. Agaknya dia rasa mcm madu sepah dibuang bila geng2 muda siap dpt jadi PA menteri2...jadi YB..jadi menteri pon ada dgn menyokong pihak yg menang. Blog hari2 kritik Tun...bila mau turun...serupa mcm puppet brader yg pakai org lain mau jadi PM. Saya pangkah PH cuma mau Tun naik dan Najib turun...pastu kasi ajar UMNO skit supaya jgn ingat jawatan menteri hatta ketua cawangan sekalipun kebal drp hukuman rakyat. Ingat forever boleh sondol rakyat ke dgn keangkuhan masa berkuasa dulu. Skrg mana2 parti tu...malah YB2 kita skrg kena hati2 la...jgn semburit...jgn mengunyit...jgn mencuri...jgn menipu...setakat nak tukar kerajaan semua org dah tau nak buat mcm mana. Silap2 kalau dah fedup sgt psl banyak penipu kita boikot je mengundi...biar Agung perintah sepenggal dua sampai org politik kita sedar jadi YB bukan utk cari makan tapi untuk berkhidmat.

      Delete
    6. Aku yang dok kat hujung dunia ni pon boleh nampak game sibudin ni...ingatkan ihklas berjuang mencari kebenaran rupa2nya ada kepala naga dicelah gua.

      Delete
  7. Bagi aku jika polis sahkan bukan Jemin dan anwar dalangnye anwar mesti dihukum dan berundur kersna buat fitnah kpd seorang yg baik......

    Jika polis sahkan sahih Jemin semburit Jemin mesti dhukum dan berundur...jika anwar dalangnye anwar telah mendedah dan menghalang perbuatan keji seorang pemimpin kanan.....bukan fitnah....maksiat mesti di cegah..

    Jelas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Video tulin, pelaku sukar dikenalpasti.

      Anwar dan Azmin lebih sesuai bukan menjadi pemimpin kita, seperti juga najib.. Mereka pakar dalam menyusahkan rakyat, manis bibir shj

      Delete
    2. Hantar jer keluar negara buat analisa.. Persepsi masyarakat pakar malaysia dan polis dibayangi oleh madey kerana jemin balaci madey.. ...madey sudah ada sejarah tahun 98..

      Delete
    3. Anwar 10 tahun diaib dan hidup dlm kesusahan dipenjara kerana fitnah.....

      Delete
  8. Berdasarkan metafizik, no 8 membawa maksud opportunity yang bagus, potensi sukses dan kaya raya tetapi penuh dengan tekanan.

    Aku tidak tahu apa nombor asas Anwar samada seimbang dengan no 8.

    Berbanding Mahathir nombor asas 7 mempunyai ciri ketahanan kepumpinan dan gwrak hati (ilmu) yang almost betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azmon memang layak di singkirkan dan dibersihkan dari PKR...besar kepala...sejak zaman wan Azizah presiden lagi Jemim tak hormat presiden....

      Jemin bangsa pentingkan diri sendiri..

      Jemin ingkar perintah psrti supaya putuskan hubongan dgn Pas jemin degil madih kekalkan exco pas dlm.pentadbiran selangor..

      Jemin aiskrim blm jamban dia diam jeer..berkelahi dgn ahli keluarga ape jenis manusia dia ni?...

      Delete
    2. KD ko percaya kepercayaan cina dgn angka?...bagi mat saleh no 13 suwey...dlm islam angka hanyelah nombor untuk kegunaan manusia...

      Kawan cina aku lahir 8 hb tapi dia kata tak kayer pon..

      Delete
    3. Kau tolong googles sikit apa itu metafizik?

      Delete
  9. @umo 94 ko tak nak metafizik pulak ker


    kikikikiki...













    jom layan cahayamajid.blogspot.com..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Metafizik nye..no 9 senang lenang... no 4 mati dlm kesusahan..

      Delete
    2. Kalu thn dpn no 9 ngan 5 apa pulak..

      Delete
  10. Video memang tulin. Pengecaman terhadap pelaku (Azmin)negatif. Ada unsur konspirasi yang didalangi pemimpin parti bagi menjatuhkan Azmin yang melibatkan pembayaran upah ratusan ribu.

    Itu laporan hasil siasatan polis. Penyokong Anwar yang berasa curiga atau tidak puas hati boleh mencabar laporan tersebut dengan menyaman PDRM dan IGP di Mahkamah..... Menyalak atau meroyan kat sini pun tak ada gunanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Pak Hassan kepala ko dah masuk air?..nak saman atas asas ape?... polis tipu?...polis umum sisatan dia bukan dia menipu...cuma kenyataan hamid berbaur lawak...ini berkait dgn integriti dan kecekapan...boleh ke saman?...buang dulu air dlm kepala seblm oak Hassan komen..

      Delete
    3. Yak betul ker komen aku?...nak saman asas ape?..

      Delete
  11. Cobaan fitnah dan burokkan anwar

    Akuan Bersumpah Anwar dapat sokongan dua pertiga palsu

    9:03 pagi (Dikemaskini 9:05 pagi)

    A A
    Akuan Bersumpah yang mengatakan Presiden PKR, Anwar Ibrahim memiliki sokongan dua pertiga untuk menjadi Perdana Menteri adalah palsu.

    Penafian itu dibuat oleh salah seorang pembantu Anwar ketika dihubungi Malaysiakini.

    Akuan Bersumpah palsu bertarikh 3 Julai itu menyebut bahawa Anwar sedang menunggu nasihat Yang di-Pertuan Agong bagi peralihan kuasa memandangkan beliau mendapat sokongan dua pertiga untuk menggantikan Dr Mahathir Mohamad

    ReplyDelete
  12. john doeThursday, July 18, 2019 7:54:00 AM

    Untuk jon doe temberang dan yg sejenis ….

    Apa? Wan Azizah tolak tawaran Agung? Kah kah kah, percubaan menutup kisah sebenar selepas percubaan sailang Tun gagal.

    Wan Azizah tidak dapat menjadi PM disebabkan DAP, PAN dan PPBM mahukan Tun.
    ……………………….................

    Kenape tiada suara membangkang cakap anear ato menjelaskan semula dari ppbm PAN dan Dap bila anwar cakap wan Azizah tolak tawaran Agong?….semua bisu…ianye menunjukkan mereka tak tahu pon tawaran Agong nak lantik wan azizah sebagai pm...jon doe sorang saja yg serbba tahu..

    Ostad temberang akan tetap temberang sampai ke liang lahat..…

    Kajian IDE ramai yg dah tak mahu muka madey lagi….isyarat madey boleh berundur seblm diundurkan dlm pru 15.

    ReplyDelete
  13. Adekah pelakon diupah berlakon dlm bilik sewaan hotel Jemin?...bagaimana boleh masuk bilik Jemin?..cctv hotel yg diambil oleh polis tunjuk siapa yg berada di hotel...

    Jemin hanye napi dgn air lior sahaja..

    ADAKAH PELAKU DALAM VIDEO DI UPAH?

    UPAH MENGHASILKAN VIDEO SANDAKAN RATUSAN RIBU RINGGIT, ADAKAH PELAKU DI DALAM VIDEO ITU JUGA DIUPAH?

    Saya membaca kenyataan KPN di dalam Malaysiakini yang menyatakan bahawa terdapat bayaran upah melibatkan ratusan ribu ringgit bagi menghasilkan video Sandakan yang diviralkan itu.

    Lojikkah untuk merakam atau menghasilkan video berkenaan dibayar upah? Jawapannya lojik kerana manusia boleh diupah untuk berbuat apa sahaja samada bertujuan baik atau buruk. Tidak mustahil orang yang merakam atau mengedarkan video berkenaan diupah walaupun mengikut kata Haziq, beliau adalah di dalam video itu dan pasangannya "Anymous" yang menyerupai seorang menteri kanan itu sendiri merakamkannya untuk simpanan peribadi.

    ReplyDelete
  14. Salam Jumaat bro KD dan pengunjung blog.

    Saja nak ingatkan kalau ada yang terlupa.

    Sebelum bergelar PM-8, brader juga pernah begelar PM-5, PM-6, dan PM-7. Malah Brader gemar mengelak daripada menggunakan kalimah 'bakal' di hadapan 'PM' walaupun nombor di belakang tu dah beberapa kali bertukar.

    Hakikatnya ialah PM-5, PM-6 dan PM-7 adalah orang lain. Dah 3 kali terlepas tu.

    Orang-orang Muslim selalu diperingatkan tentang angka 3 sebagai penamat segala cubaan. Misalnya :-

    1. Talak rujuk hanya dibenarkan 3 kali. Selepas itu ia akan memerlukan 'interference' dan 'intercourse' sebelum boleh rujuk.

    2. Pergi ke rumah orang beri salam hanya 3 kali kalau tiada orang respon menjawab salam maka baliklah.

    Ini bermakna dengan kekal mencuba selepas angka ketiga Brader telah melampaui batas yang dibenarkan.

    Brader telah pun melepasi 3 percubaan dan kini dia letakkan pula satu lagi percubaan iaitulah percubaan ke-4 dan menamakannya 'The Final Twist'.

    Ia bermakna inilah percubaannya yang terakhir. Sekiranya ia gagal lagi, ia sendiri akui ia tidak akan punya peluang yang lain.

    Selepas 2 dekad Brader kekal dengan gelaran 'bakal PM', dan kelihatan benar qudrah dan iradah Allah masih tidak izinkan Brader menjadi PM.

    Secara hikmahnya, kegagalan selepas 3 angka ini, Allah sedang memberitahu Brader supaya 'berhenti dan cukuplah setakat itu'. Malangnya Brader tidak mempunyai kemampuan untuk menahan nafsu di dalam apa-apa keadaan pun dan nafsunya yang masih tidak tertunai ialah nafsu untuk menjadi PM.

    Percubaan Brader yang ke-4 mahu menjadi sesuatu yang ia tahu di dalam dirinya ia tidak layak, bukan sahaja tidak akan berjaya bahkan hanya akan membinasakan dirinya.

    Brader takkan menjadi PM sebaliknya akan binasa di dalam percubaannya yang ke-4 tersebut.

    Brader juga telah mentafsirkan Que Sera Sera sebagai bermaksud 'apa nak jadi pun jadilah' sedangkan maksud sebenar Que Sera Sera ialah 'apa yang akan berlaku tetap akan berlaku'.

    Tafsiran salah Brader ini menunjukkan bahawa apabila diberi pilihan untuk diam menunggu selama 2 tahun dan hilang peluang itu disebabkan saingan oleh orang kanannya sendiri, atau melanggar Tun dan berisiko tewas dan hilang peluang menjadi PM, Brader pasti akan memilih pilihan yang kedua.

    Walau yang manapun pilihan Brader, dia tetap takkan menjadi PM. Pilihan terbaiknya ialah berundur sebelum ditewaskan.

    Malangnya sesetengah orang hanya akan berhenti mencuba apabila ia telah pun berhadapan dengan tempoh berputus asa.

    Que sera sera; PM-8 bukanlah seorang yang pernah terkantoi dengan amalan mengunyit.

    Wallahu a'lam.

    P/s - Kejora Bapuk Bodo dipersilakan terus meroyan. Brader takkan menjadi PM-8.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ostad jon doe sorang saja boleh lihat buku taqdir anwar berdasarkan angka 3?....tapi taqdir dia sendiri tuhan tak kasi dia lihat.. Naya ko doe..kikikkik..

      Delete
    2. Enam pengerusi PKR negeri tampil sokong Anwar
      Hariz Mohd
      12:08 tengahari (Dikemaskini 12:30 tengahari)

      A A
      Ketika perselisihan antara Presiden PKR, Anwar Ibrahim dan timbalannya Mohamed Azmin Ali, semakain memuncak sekumpulan enam pengerusi negeri parti itu hari ini tampil untuk menyatakan sokongan mereka kepada Anwar.

      Pada satu sidang akhbar di ibu pejabat parti itu, enam daripada mereka iaitu Johari Abdul (Kedah), Amran Kamarudin (Perlis), Halim Bachik (Melaka), Azan Ismail (Terengganu), Zahir Hassan (Wilayah Persekutuan), dan Mohamad Supardi Md Noor (Kelantan) - mengumumkan pembentukan Majlis Pengerusi Negeri PKR.

      "Majlis Pengerusi PKR Negeri dalam satu mesyuarat hari ini mengambil ketetapan berikut.

      "Pertama, kami menyokong penuh presiden parti, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Kami juga menyokong penuh usaha presiden untuk membangunkan parti ini dan menjadikan PKR sebagai parti politik yang kuat dan dihormati di negara ini

      Delete
    3. Tukang ramal dan pengikut setianya dua-dua ahli neraka. Amin.

      Delete
    4. Hahaha..

      Apabila para pendusta kehabisan modal untuk menyangkal segala perkongsian John Doe tentang khabar-khabar nubuwwah akhir zaman, maka mereka mula mendoakan neraka untuk John Doe konon di atas tuduhan John Doe seorang peramal.

      Ia adalah petanda bahawa di dalam hati mereka, mereka tahu kebarangkalian sangat besar bahawa John Doe adalah benar, dan itu membuatkan mereka takut. Takut ditewaskan secara mutlak apabila klimaks itu benar-benar berlaku.

      Jangan lupa John Doe pernah bersumpah laknat sekiranya apa sahaja yang ia sampaikan di alam maya ini tidak mengikut disiplin ilmu yang betul maka dia akan ditimpa laknat dengan serta-merta.

      Sudah 3 tahun dan John Doe masih sihat.

      Doa sang pendusta itu kelak akan menghilangkan segala alasannya apabila ia benar-benar tewas mutlak di klimaks kelak.

      Pembawa Panji Hitam, Pasukan Panji Hitam, Bandaraya Akhir Zaman, Al-Malhamah Al-Kubra, dan kemenangan mutlak pasukan yang benar semuanya itu ada di dalam khabar nubuwwah. Mendustakannya adalah mendustai nubuwwah Nabi Muhammad saw sendiri yang telah mengkhabarkannya.

      Demi Allah, Al-Malhamah Al-Kubra akan berlaku, demi Allah pasukan Panji Hitam akan menang mutlak, demi Allah kebathilan akan tewas mutlak, demi Allah zaman fitnah akan ditinggalkan apabila ia telah mencapai klimaksnya dan umat akan melangkah ke zaman baru.

      Demi Allah, Tun Mahathir adalah calon tunggal yang ada padanya segala ciri-ciri yang telah dikhabarkan mengenai si Pembawa Panji Hitam dan demi Allah Tun Mahathir adalah orangnya.

      Demi Allah, peramal-peramal yang menggunakan KEJORA dan VIRGO untuk meramal, merekalah pendusta yang sebenar. Tidak hairanlah kenyataan bahawa 'percayalah, BN akan menang 2/3' dibuktikan hancur lebur sebagai dusta sang peramal yang menggunakan jalan bathil untuk meramal.

      Kejora dan Virgo, kedua-duanya adalah bathil dan akan dilenyapkan apabila tiba masanya. Demi Allah, Kejora dan Virgo akan lenyap.

      Que sera sera; pendusta dan ahli-ahli zaman fitnah akan tewas mutlak dunia dan akhirat pada hari panji-panji hitam dikibarkan.

      Asal kelak jangan cakap tiada sesiapa yang telah memberikan nasihat dan peringatan.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    5. Is that so John Doe? Are you sure you hv faith with your last sentence? Reading between lines I thought you already know what Allah knows. Or may be more?

      Delete
  15. I have commented many times in KD's and Budin's blogs that the barking dog of MP sg petani seemed so upset that he had to lead a council of state chiefs to openly declare his support Anwar. I was looking for MP Kapar but unfortnately he is not Perak's state chief.

    why only 6...not all 14?

    I bet pkr will split into 2 teams and they will go separate ways. No way Azmin and Anwar can see eye to eye to anymore.

    anwar cannot be too aggressive for his china doll sex video will be reinvestigated by police after khairuddin of amanah lodged a police report.

    The old wily fox is almost at the finishing line whilst the the 2 are already going to fall by teh way side anytime.

    John Doe....you are almost proven correctagain....hhhahahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm with you, 11:10 pm.

      EVEN YOUNG PKR STALWART, FAHMI FADXIL SAYS SD OF ANWAR HAS 2/3 SUPPORT OF ALL MPs IS FAKE,....!!

      NATION
      Friday, 19 Jul 2019
      10:53 AM

      PETALING JAYA: A statutory declaration (SD) purportedly by Datuk Seri Anwar Ibrahim alleging he has two-thirds support of all the Dewan Rakyat to replace Tun Dr Mahathir Mohamad as prime minister is fake, says Fahmi Fadzil.

      The PKR communications chief, who is also the Lembah Pantai MP, said that the commissioner of oaths who allegedly signed the SD has also said it was a fake document.


      "I believe that the SD was maliciously fabricated by those who wish to take advantage of the situation for their narrow political ends," said Fahmi.

      Delete
    2. Thanx bro,

      Dont forget that I've said that there will come a time when the whole bangsa Mim including their monarchs will split into two groups; one group will support Tun M and the other will support his contender and this will bring all the players to the Grand Finale Battle. The Grand Winner; Tun M and his 313 supporters.

      A decisive win to the extent that all the other groups would be totally anhiliated and there will be no more battle thereafter.

      Time will tell.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete