Wednesday, July 17, 2019

DAH MULA NAK PERCAYA NAJIB TETAPI MAKIN MERAPU..


INI BARU CERITA NAJIB, BELUM CERITA ROSMAH LAGI...





6 comments:

  1. Kedudukan sekarang kita tak perlu percaya dan tak percaya ape2 sehingga hakim ketuk tukul terakhir....yg mendakwa memberi bukti yg membela meragukan bukti pendakws dan kemuka bukti balas...

    Ada kes pendakwa telah memberi bukti jelas dan kukuh tapi akhirnye mahkamah tolak kerana ade keraguan....semua boleh jadi...jadi elok tunggu dihari hakim membaca keputusan penghakiman...yg penting hakim tidak menolak hujhah pembela seperti dlm kes liwat 1 anwar...hakim india tolak hujjah pembela dgn ayat not relevan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku hanya response dengan CERITA Najib di luar mahkamah.

      Delete
    2. Mahkamah malaysia je baru mulakan pendakwaan, after najib jatuh.

      Di luar negara, beberapa bank didenda melibatkan 1mdb

      Delete
  2. Dedutan dari blog milosuam

    Asakan dan desakan rakyat berhubung kasus itu menyebabkan polis tidak boleh tidur malam. Ketua Polis Negara Abdul Hamid Bador sendiri dilaporkan berkata kes video gay merugikan masanya. Kenapa merugikan masanya, apakah jenayah itu tidak penting bagi polis?

    Kerana video itu membabitkan menteri kanan ia bukan sembarangan. Ia bukan macam video pondan di Lorong Haji Taib atau pun sama dengan video pemuda cabul gadis di mini merket yang tular di media sosial.
    Siasatan bukan sahaja untuk tangkap dalang pembikin dan penyebarnya, tetapi bagi menentukan status video itu palsu atau tulen. Khabarnya identiti dua lelaki dalam video itu sudah diserahkan polis kepada dan mahkamah akan menentukannya nanti. Ini bermakna video itu tulen kerana kalau tidak tulen untuk apa diserahkan untuk mahkamah menentukannya?

    Sejak isu video ini tular, menteri terbabit dalam keadaan yang cukup mencabar dan terganggu emosinya. Berat badannya mungkin sudah susut? Justeru dia perlu dibersihkan. Kalau dia difitnah, dia dalam keadaan teraniaya dan situasi tidak elok bagi seorang pemimpin. Dia perlu dibebas dan dibersihkan. Pengampunan penuh daripada rakyat diperlukan.

    Sebaliknya kalau dia benar-benar terlibat dan dibiarkan bebas, rakyat dan negara teraniaya. Rakyat tidak sanggup untuk bermenterikan seorang yang rendah moral, homosek. Dia perlu berundur secara terhormat dan gentleman.

    Jadi polis jangan main-main dalam kes ini. Integriti polis juga terutamanya PDRM di era Malaysia baharu akan disemak dan diawasi oleh rakyat. Rakyat Malaysia baharu tidak mahu ada kes-kes membabitkan orang politik disonglap atau disilentkan seperti sebelum ini.

    ReplyDelete
  3. Kes jenayah rogol exco perak tidak direman..

    Kes siasat vedeo semburit kena reman..

    Mana lebih berat kes jenayah ni?

    Inikah cara polis mesia baru madey?..

    ReplyDelete
  4. Najib Razak punca BN jatuh.
    Azmin Ali punca PH jatuh.

    ReplyDelete