Friday, July 12, 2019

HORMATI ANWAR DAN PERJANJIAN YANG DIBUAT..




Anwar hanya perlu bersabar hingga KE hujung dalam sikap dan ketentuan MAHATHIR untuk menyerahkan jawatan PM kepadanya.

KESABARAN itu menyebabkan MAHATHIR tidak PUNYA alasan untuk memungkirinya.

Jika pun PERJANJIAN itu di khianati dalam APA juga cara...tidak berkesudahan SEBAGAI PM, secara peribadinya Anwar SUDAH wajar diterima SEBAGAI pemenang.

Atas KESABARAN itu, tidak ADA alasan untuk MENOLAK Anwar SEBAGAI yang paling layak.

Keadaan semasa Anwar digambarkan sedang menyusun strategi menggempur MAHATHIR.

Persepsi budak²nya sedang membaling batu sembunyi tangan.

Juga digambarkan Zahid Dan Muhyiddin turut sekongkol untuk merampas kuasa?

Ini gambaran buruk yang diberi kepada Anwar oleh musuhnya.

Jika Anwar terlibat, musuh akan menang.
Jika Anwar sabar dan jujur, semua ini fitnah - musuh pasti kecewa dan gagal.

Jika MAHATHIR sendiri mungkir - nyata MAHATHIR cuba mendahului masa dan kali ini pasti gagal kerana MAHATHIR tidak akan menang dalam semua perkara dan tidak akan menang dalam semua masa.

MAHATHIR kena akur pada janjinya.
Jawatan PM kepada Anwar, orang lain Tak suka, menentang - itu bukan masalahnya.

# MENGHARAP Anwar MAHATHIR bergaduh bererti suka Melayu berpecah???







# Mukhriz harus buktikan ia tidak sasar jawatan PM dengan sentiasa terus kekal SEBAGAI Timbalan Presiden parti.

Mukhriz dan pemimpin BERSATU juga tidak wajar menyerang Anwar keterlaluan SEBALIKNYA fokuslah kepada BERSATU yang serba lemah, serba corot SEHINGGA ADA yang tidak MENGHORMATI Pengerusi., Malah ADA yg menikam Dari BELAKANG.

14 comments:

  1. Jadi yb sahajalah selayaknya.
    No point untuk mukhriz berangan².
    Selain tiada aura takde jugak sokongan yang kuat dari akar umbi @ kebanyakan melayu orang sebab orang tak fikir dia ada kemampuan berdiri sebagai PM.
    Ayah mati nanti, dia bukan ikon menarik untuk diangkat ke depan...
    Selayaknya YB adun sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mukhriz masih boleh dikategorikan SEBAGAI pemimpin yang ADA wawasan Dan sederhana.
      Akan diterima di semua peringkat walaupun TANPA MAHATHIR.

      Janganlah sakit hati, busuk hati hingga komen pun nampak Tak rasional.

      Delete
  2. Sudah lebih 1 tahun anwar tak pernah kacau madey...cuma madey yg dah naikkan janji dari 2 tahun kpd 3 tahun...jadikan Jemin balaci nak sekat anwar...nasib baik Allah kantoikan Jemin dgn vedeo sandakan yg cuba di bela oleh madey.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azmin hanya layak Dan sesuai jadi PM kalau dia mampu jadi Presiden PKR (2021) terlebih dahulu

      Delete
  3. Dah lama Jon doe kaki temberang berlagak ulamak boleh terjemah dan tafseer hadis tak berani muncul dlm blog Budin....takut kena luku kot...Jon doe berani janji terjun laut dari atas jembatan Penang kalau madey kojol dulu seblm muncul imam mahdi?...hihihihi...penipu pemfitnah ade karomah?...

    Jon doe rerlalu taksub hingga dirasuk setan menyangka dirinye ada karomah boleh tafseer maksud hadis nabi perang kubra....perang kubra untuk orang islam tewaskan kapir...tak ade kaitan dgn pemoda bani kicap tamim...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketahuilah...di sini Sang Tikus AnusMOUSE Kejora dgn muka tak malu ngaku2 cikgu konon.

      Di blog Life of Annie pula, dia juga dgn muka tak malu ngaku2 professor Nasi Lemak @ professor Kangkong.

      Dasar munafik, penipu & pembohong…..!!

      Delete
    2. Kah kah kah..

      Kejora Bapuk Bodo menyamar menjadi orang lain.

      Apa? John Doe takut muncul di blog Budin? Kah kah kah.. Tiada apa yang nak ditakutkan.

      Sudah ramai sebenarnya yang malas nak masuk blog Budin tu. Selain entry-entrynya yang tak berkualiti blog itu dipenuhi banyak sampah sarap copy paste dan pantun. Menyusahkan saja nak scroll. Kemudian nak masuk ke situ pun terpaksa menghadapi banyak iklan yang susah nak tutup. So sesiapa yang nak kekal di situ dipersilakan. John Doe hanya masukkan komen yang dikopipes dari komen2 JD di blog lain saja kalau relevan.

      John Doe takut Madey mati dulu sebelum Imam Mahdi muncul? Kah kah kah.. John Doe telah pun memberitahu Tun Mahathir adalah Pembawa Panji Hitam dan demikian dia bukan sahaja akan kekal hidup, malah juga akan kekal sebagai PM sehinggalah zaman fitnah ditinggalkan dan umat melangkah ke zaman baru. Isu takut tidak timbul langsung.

      Apabila keadaan menjadi tersangat genting dan pertempuran di antara kebenaran dan kebathilan hampir mencapai klimaksnya, John Doe akan turun mempertaruhkan nyawa dan kebebasannya bersama-sama Tun Mahathir di Putrajaya. Tun hanya perlu membuat seruan itu dan 313 anak-anak Bani Tamim termasuk John Doe akan menyahut seruannya.

      Hanya ada seorang manusia sahaja yang boleh menghalang John Doe daripada turun bersama-sama Tun M di klimaks dan orang itu adalah bapa John Doe sendiri.

      Kejora Bapuk Bodo? Kah kah kah.. Sama seperti nama pilihannya orang ini memang mempunyai 2 sifat yang dipilih pada namanya. Auuw..

      Tunggu saja hari berlakunya pertempuran klimaks dan kita akan melihat siapa yang bakal terkencing di dalam seluar apabila melihat kebenaran yang diturunkan.

      JUST BRING IT ON!!!!.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. Ya saya juga lama tak jenguk laman sibudin. Tak tahu mungkin ramai yg hilang selera.

      Delete
  4. kan dah dikobakan panjangkan umo 120 tahun lagi..macai pulak memarah... salah ke doa panjang umo mcm tu..

    kang tak selamat mesia susah plah anak keturunan macai skelian

    mintak doa umo panjang pun salah apeeee laaaaa

    aminnnnnn dari koir marina gereja

    ReplyDelete
  5. Salam Jumaat sdr KD dan sahabat-sahabat semua.

    Walaupun saya tidak menerima Brader sebagai PM, tetapi saya bersetuju 100% dengan pendapat bahawa sekiranya Brader menunggu dan bersabar sehingga Tun menjadi PM selama 2 tahun, maka Tun tidak ada alasan untuk tidak menyerahkan kerusi PM kepada Brader.

    Daripada setiap soalan dan temuramah yang dilalui oleh Tun berkenaan isu ini, Tun telah menyatakan dengan terang bahawa dia memang berniat untuk serahkan kerusi itu kepada Brader selepas dia selesai memulihkan kerosakan yang dibuat oleh Jibby.

    Kesimpulannya ialah Tun sendiri tiada kemampuan untuk menghalang Brader daripada menjadi PM kerana Tun terikat dengan janji, dan satu-satunya manusia yang berupaya untuk menghalang Brader daripada menjadi PM sekarang ini adalah Brader sendiri, dan Braderlah yang akan menjadi asbab dirinya tidak menjadi PM.

    Seperti yang telah berapa kali saya sebutkan Malaysia adalah sebuah negara yang dirahmati dan ia tidak akan melihat seorang bekas banduan pesalah liwat yang diampunkan mengangkat sumpah menjadi Menteri Perdana di tanah dan airnya.

    Pilihan terbaik untuk Brader adalah menarik diri dari cita-cita mahu menjadi PM. Kekal bercita-cita mahu menjadi sesuatu yang ia sedar dalam hati kecilnya bahawa ia tidak layak kepada jawatan itu hanya akan membawa kebinasaan kepada dirinya.

    Dia bakal terbelit dan tersepit di antara kira-kira untuk menunggu sehingga dua tahun dan terlepas jawatan PM dan langgar juga dan ambil risiko terlepas juga jawatan PM.

    Ia telah mentafsirkan que sera sera sebagai apa nak jadi pun jadilah, padahal tafsiran sebenarnya ialah apa yang akan berlaku tetap akan berlaku.

    Hanya dengan menarik diri sahaja ia akan selamat daripada salah satu di antara keduanya.

    Apabila Brader dan sekutu-sekutunya melanggar Tun maka ketahuilah bahawa Tun tetap akan muncul pemenang.

    Asal kelak jangan cakap tiada sesiapa yang telah memberikan nasihat dan peringatan.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di blog ini, di awal kerajaan PH..says ADA sarankan Anwar/Azizah berundur Dan tonjolkan Nurul untuk digilap serta tunjuk ajar Tun.
      Nurul lebih berpotensi Dan bakal PM WANITA Pertama NEGARA jika kena caranya.

      Malang, Anwar Azizah pun kejar jawatan, Nurul terpinggir.

      Delete
    2. Nurul blm mampu uruskan dan kawal emosi dirinye sendiri...masih muda blm sesuai pegang jawatan tertinggi...

      Madey ade strateginye sendiri..

      Delete
  6. I wud rather have mostapha mohamad or rafidah aziz as pm .... anwar as pm?..hope ph loses in ge15.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cukuplah, biar yg muda dan yang cergas uruskan NEGARA.

      Otai TERAKHIR, Anwar..itupun kalau ADA rezeki dia.

      Delete