Monday, July 29, 2019

JANGAN TANYA SOALAN INI KEPADA LIM KIT SIANG ATAU ANWAR?



Jangan ada sesiapa yang cuba sanggah kenyataan Azmin ini kerana dia sedang luka.

Azmin hanya sedang sediakan lubang jerangkap samar untuk yang mencuba. YB Kapar sudah jadi mangsa pertama.

Beranikah parti mengambil tindakan disiplin ke atasnya kerana memberi pandangan yang bercanggahan dengan harapan parti?
Jangan lupa, Azmin boleh bercakap atas dasar jawatan kabinetnya?

22 comments:

  1. Heheheheh mudah sangat tersentapnya si kapar ni. Tak nyabar2 nak gelojoh.

    ReplyDelete
  2. #popcorntambahdantepuk

    ReplyDelete
  3. Nampak Azmin semburit yang sebenarnya gementar dan panik sampai kumpul 27 pimpinan PKR konon duduk belakang Madey? Awasss belakang Madey. Kahkahkah. Pimpinan PH yang lemah dan terpalit isu semburit mencari perlindungan di bawah Madey adalah manifestasi PM yang gagal. Kalau setakat nak kekal sepenggal dengan pentadbiran ala-ala kadar dan tidak perform terutamanya Menteri parti Bersatu yang langsung tak masuk list kritikan sebab langsung tak perform apa-apa. Kalau Menteri DAP dan Amanah ada juga buat kisah dongeng nak jaga Rakyat --- cuma hasilnya belum dapat apa lagi untuk Rakyat. Kalau Menteri Bersatu + Menteri Ekonomi semburit langsung tidak membantu Rakyat sampaikan orang peneroka Felda pun mencemuh dan Rakyat biasa macam aku masih tak rasa perubahan dalam kos sara hidup sebab berlakunya peningkatan dalam bil-bil secara sorok-sorok dan beban tugas kerja juga bukan macam dijanjikan PH. Lagi cacamerba dan lagi merapu adalah. Sudah setahun masih gagal nak buat perubahan. Hampir semua recycle pentadbiran lama punya kerja yang sudah cacamerba. Pentadbiran gagal ubah apa-apa kepada lebih baik. Setakat ala kadar atau langsung tak ada apa-apa. Jadi kesimpulannya PM gagal mesti tukar.

    ReplyDelete
  4. Azmin kena balas budi kerana walopun berguni dia seranah dan hamun madey dulu madey tetap selamatkan dia...imi baru betol orang kenang jasa...tapi pru15 Jemin finished...

    ReplyDelete
  5. Dgn 10 mp PKR bolehkah azmin pertahankam madey?....mahacai kata azmin boleh bawak separuh mp pkr sokong madey....khayalan semata mata...hihihi..

    Cakap lobai hadi tak boleh pakai...selalu berubah2...

    ReplyDelete
  6. 10 mp blm tentu semua ikut azmin...ade yg tak kuat iman bimbang terawang awang mcm katak puru umno...

    ReplyDelete
  7. YB YAHYA SAARI JAWAB AZMN

    KENYATAAN MEDIA

    RESPON KENYATAAN YB DATO' SERI MOHAMED AZMIN ALI
    Menteri Hal Ehwal Ekonomi

    Setelah saya membaca dan meneliti juga mengamati kenyataan YB Dato' Seri Mohamed Azmin Ali berkaitan sokongan terhadap pendirian Presiden PAS sebagai alasan untuk memulihkan ekonomi sangat tidak munasabah dan melampau.

    Saya sebagai anggota Parti Keadilan Rakyat serta pendokong utama gerakan Reformasi ingin menyarankan serta menasihati YB Dato' Seri Mohamed Azmin Ali untuk mengambil langkah-langkah yang berikut;

    1. Dato’ Seri Mohamed Azmin Ali perlu berehat serta menerima rawatan khusus kerana kelihatan kurang sihat serta tidak mampu berfikir secara waras.

    2. Dato’ Seri Mohamed Azmin Ali perlu melepaskan semua jawatan di peringkat kerajaan dan parti.

    3. Dato’ Seri Mohamed Azmin Ali mengakui tidak mampu memikul tugas serta tanggungjawab sebagai Menteri Hal Ehwal Ekonomi bila memperakui hanya kerjasama dengan PAS dapat memperkukuh ekonomi Malaysia.

    4. Dato’ Seri Mohamed Azmin Ali perlu memberi ruang dan peluang kepada orang lain untuk memikul tugas Menteri Hal Ehwal Ekonomi.

    Sekian.

    Hj Mohd Yahya bin Hj Mat Sahri
    Ketua Cabang Parti Keadilan Tanjung Karang/ Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Tanjung Karang

    29 Julai 2019 ( Isnin)

    ReplyDelete
  8. Sani Dol nih terkapar-kapar berangan nak jadi menteri, kot....??

    Hi hi hi

    ReplyDelete
  9. Aku pun rasa pelik dengan puak2 bangang PKR ni.....selalu putar belit fakta...yang aku ingat Tun kata..BERIKAN KEPADA SAYA SEKURANG2NYA 2 TAHUN,tetapi Tun sama sekali tidak pernah berkata BERIKAN KEPADA SAYA DUA TAHUN SAHAJA....cuma yang tinggal lagi puak2 bangang dan tak cukup akal dalam PKR sahaja yang dok pusing cerita.

    Pada hal kalau mereka menggunakan otak yang waras, orang yang rosak akhlak seperti Anwar ini patut direjam dengan batu sampai mampus.Jauh sekali untuk diangkat menjadi PM.Tidakkah mereka semua itu (terutamanya yang ugamanya adalah islam) takut dengan kemurkaan Allah yang akan menurunkan balanya yang amat besar kepada penganut kaum Luth ini.

    Oleh itu kepada seluruh rakyat Malaysia, saya dengan rendah hati ingin mengajak saudara2ku semua terutamanya yang berugama islam marilah kita bersatu hati MENOLAK ANWAR IBRAHIM sebagai PM MALAYSIA demi maruah anak cucu kita dan negara yang amat kita cintai ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lsgi lama madey pm lagi teruk ekonomi mesia...

      Delete
    2. Ko tak baca pengakuan ummi hafilda berpakat dgn madey fitnah anwar?...KD memang tak baca...malah takut nak siarkan komen aku...KD bersubahat menutup kebenaran..

      Delete
    3. Anwar dan azmin patut direjam dgn batu sampai mati..

      Delete
  10. Azmin buat jerangkap samar?...azmin yg dah lebih dulu masuk lobang jerangkap samar...

    Bukan ahli PKR saja yg pandang rendah malah rakyat malaysia pon dah tak hormat lagi kpd azmin kerana azmin takut bersihkan dirinye...hanye penyokong yg semakin kecil dan madey saja yg masih bormat azmin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey masih hormat azmin?
      Ayat orang sakit jiwa apabila Tun tak pecat azmin kahkahkah

      Delete
  11. Hehehe....Lantak kau lah..
    Azmin is finished.
    Nyawa politik dia skrg ditangan Atok.
    Skrg Atok sedang tunggang Azmin.
    Azmin dh jadi keldai.
    Yg digunakan utk capai cita2 Atok utk jadi PM hingga hujung penggal tanpa rasa bersalah dgn tidak menunaikan janji...
    PH akan hancur..
    Naiknya PH dgn fitnah dan penipuan.
    Jatuhnya PH jugak dgn fitnah dan penipuan sesama mereka.

    Balasan dari Allah..

    Sila siarkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adalah salah masa depan politik azmin di tangan Tun.

      Kalau Anwar yang sah boleh survive kenapa tidak azmin?

      Kalaupun sebahagian tolak anwar dan azmin, sebahagian lagi sokong.
      Begitu juga najib dan zahid, masih ada segelintir sokong.

      Delete
  12. Ko rase camner...!!??

    Azmin tak hadir mesyuarat sejak pemilihan 2018'

    Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali tidak pernah hadir mesyuarat Majlis Pimpinan Pusat (MPP) dan Biro Politik sejak pemilihan parti itu pada November 2018, kata setiausaha agung parti itu Saifuddin Nasution Ismail.

    "Kehadiran (mesyuarat) Biro Politik kosong, kehadiran (mesyuarat) Majlis Pimpinan Pusat kosong," katanya ketika dihubungi Malaysiakini menerusi Whatsapp.

    Saifuddin yang juga Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna berkata Azmin tidak pernah memberikan sebarang sebab atas ketidakhadirannya.

    "Tidak pernah dinyatakan alasan."

    Isu kehadiran dalam mesyuarat PKR mengundang perhatian selepas pemimpin parti itu diingatkan untuk hadir ke mesyuarat parti memandangkan jadual telah diedarkan dua atau tiga bulan lebih awal.

    Pengarah Komunikasi PKR Fahmi Fadzil berkata Saifuddin telah memberikan peringatan itu berulang kali.

    Untuk rekod, Azmin juga tidak hadir di pemukiman PKR di Port Dickson hujung minggu lalu.

    Mesyuarat Biro Politik - yang mengendalikan soal eksekutif - diadakan seminggu sekali, manakala mesyuarat MPP - badan pembuat keputusan tertinggi parti - sebulan sekali.

    MPP memiliki 41 anggota, dengan 28 dipilih ketika pemilihan tahun lalu manakala 13 lagi menerusi lantikan. Sejumlah 22 anggota tersenarai dalam calon kem Azmin (biasanya disebut sebagai 'cai') ketika pemilihan lalu.

    Kali terakhir Malaysiakini melihat Azmin di mesyuarat biro politik PKR ialah pada September tahun lalu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 44 mata dan twlinga azmin ada di situ setiap kali mesyuarat.

      Azmin kecewa Anwar berpihak kepasa Rafizi semasa pemilihan dan itupun Rafizi gagal menang.

      Gagal menewaskan azmin di gelanggang maka keluarlah video semburit.. Pun masih gagal.

      Delete
    2. Pening tengok prinsip kau ni KD... kalau jenis manusia macam Azmin semburit yang tiada integriti dan tak hormat parti pun kau sokong juga? Adakah sebab Madey??? Apakah kauorang semua masih ada moral nak jaga Malaysia dengan pimpinan PH yang dijaga dengan buruk dan tidak terkawal oleh Madey???? Makin hilang keyakinan aku bila baca komen tuan tanah sendiri. Aku ingat sebagai orang yang pernah kerja Kerajaan kau akan tahu beza parti dan Kerajaan. Kalau begini sama macam macai juga.

      Delete
    3. Anwar berpihak kpd rafizi kerana azmin nak lawan dia...tugas rafizi untuk ukur sebanyak mana sokongan kpd azmin...azmin menang tipis ajee..

      Delete